Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu är ja arbetslös, men när ja plugga förra året så körde ja ibland dygnet och sen sov efter skolan. Blir dock jobbigt i skolan då man e helt död :P

 

Tipset är helt klart att kapa 2h från sömen och stig upp kanse runt halv 5 istället för halv 7. Sen ta ett nap på eftermiddan. De funkar utmärkt. Fast lite synd att liret faktiskt har blivit sämte än förut. För ett år sen då gick de verkligen inte att förlora vilken tid på dygnet man än spelade. Nu måste man vara nattuggla för hitta de bästa spelen!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte det här du förutspådde i måndags? "Nu förlorar jag väl $3000 på en eller två dagar bara för att det gått så bra hittills i november..."

Exakt!

Var ju snäll o ställde så du kunde hitta folden, låg ju färg

Jo kanske borde ha hittat den men jag fick väl typ två gånger pengarna på syn. Sen vet du ju själv hur svårt det är att släppa överpar! ;)

 

EDIT: 3 gånger pengarna blir det kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än så länge är jag inte så jätteimponerad över fiskigheten den här tiden. Har i alla fall långsamt plussat ett inköp när jag får AA, höjer upp till 6 bb och får en syn. Både jag och fi har runt 150 bb. Floppen kommer tre rags varav två ruter, jag bettar knappt pott och fi synar. Turn kommer ruter ess vilket ger mig toppset men lämnar en möjlig färg på bordet. Fi bettar exakt pott, jag synar (varför synar jag? Lika bra att trycka hårt här ju. Antar att jag är lite orolig att spela mina ess för hårt med dessa djupa stackar, men när jag väl har träffat settet är det ju dags att stoppa in degen). Turn kommer en blank och fi ställer in för ungefär pott. En fold finns inte och fi visar upp :Td::9d:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan rai, först snor du mig på ett antal inköp genom de mest groteska utdragningar, sen har du mage att lura mig att gå upp sjukt tidigt när det knappt alls är några fiskar online! Dessutom visste du säkert att jag skulle ha missklonk samt att sajten skulle stänga ner för maintenance precis när den största fisken vid bordet har turat till sig en stack på fyra inköp! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter mycket upp och ner slutade jag ett par inköp ner. Sammanlagt ca $1500 från All time high, drygt men ingen katastrof. Förhoppningsvis har jag nu spelat 10k händer den här månaden nu så jag får lite bonusbananer.

 

Nu är det dags att fokusera mer på tentan nästa vecka.

 

Bankrullen hamnade i alla fall på snygga $11 111.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka är bra på 1/2? Har bara pailat in "Happy Go Lucky" (ngt sådant) som verkar grym.

Inte så värst vasst motstånd men Czechraise är ganska bra, aggressiv kille som kan skjuta tre gator tom. Sen har vi sigmachi03, tightast men vinner på det. JayNYC är ganska bra, han spelar allt mellan 1-2 och 10-20 så han slaskar en hel del på 1-2. btw vad nickar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka är bra på 1/2? Har bara pailat in "Happy Go Lucky" (ngt sådant) som verkar grym.

Inte så värst vasst motstånd men Czechraise är ganska bra, aggressiv kille som kan skjuta tre gator tom. Sen har vi sigmachi03, tightast men vinner på det. JayNYC är ganska bra, han spelar allt mellan 1-2 och 10-20 så han slaskar en hel del på 1-2. btw vad nickar du?

 

Vad jag nickar spelar inte så stor roll eftersom att jag nyss fick reda på att rakebacken sänkts från 150% till 100%. Kommer inte spela där mer. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rakebacken sänkts från 150% till 100%. Kommer inte spela där mer. ;)

Ja det var förjävligt. Vet inte om jag ska fortsätta heller. Funderar på att ge Full Tilt en ärlig chans, är lite trött på att spela på mer eller mindre obskyra småsajter vilket jag har gjort i ett halvår nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt bjöd på lite nyspelarrigg och lät mig plussa ett par inköp, jag känner mig välkommen. Lite roligt att lobbyn är så himla stilren och snygg medan borden är bland det grälligaste jag har sett i branschen.

Stänger man bara av avatarer och väljer diskret bakgrund (högerklicka) är den rätt schysst tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar ni med rakeback!?..

 

Sry,men brukar va fiskgt,Kommer dock inte lira där på nån vecka nu. Tilten igårkväll :(

Tja, rakeback är ungefär vad det låter som, man får sin rake tillbaka... men det får inte diskuteras här så det är bara att googla.

 

Stortilt?

 

:diamond::diamond::diamond:

 

I övrigt känns det som att jag tar ett steg fram och två tillbaks hela tiden. Jag får vinna nån fin pott bara för att lite senare bli utdragen på ett äckligt sätt eller göra ett dåligt spel. Poker kan vara så svårt när det inte går som man vill, man känner sig helt borta i alla beslut och det känns som att man hela tiden vippar på gränsen till katastrof.

 

Sen har jag noterat en sak som jag gör nu efter den stora förlusten för några dagar sedan. Det är ju vanligt att som Mike Caro kallar det "fabricera plussessioner", men i det här läget gör jag tvärtom. Jag har en väldigt låg tolerans för förluster eftersom jag är rädd att det ska gå lika illa igen och mår illa och slutar om jag har tappat några inköp. Om jag ligger lite plus fortsätter jag istället att jaga efter större vinster eftersom jag inte är riktigt nöjd förrän jag har nått en toppnotering och eftersom det är så skönt att vinna när man har förlorat länge.

 

Sen när det väl går bra så blir jag som vanligt och fabricerar plussessioner. En förlust på fem inköp är ingenting, det kan vi vända till plus innan den här sessionen är slut! Sen stänger man nöjd av datorn ett inköp plus. Om cykeln ska se ut så här är det ju ofrånkomligt att resultatkurvan kommer bestå av branta upp-och nedgångar med lugna perioder mellan.

 

Frågan är bara om det är något man ska acceptera eller motarbeta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...