Gå till innehåll

*Pokerstars förbjuder sharkscope*


HughHefner

Recommended Posts

Pratade vi inte om sharkscope i den här tråden? Att påstå att sharkscope är fusk är bara så efterblivet att jag spyr.
Inte för att jag heller tycker det är särskilt allvarligt moraliskt, men om Pokerstars bestämmer reglerna och reglerna säger att det är fusk, så är det fusk.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte för att jag heller tycker det är särskilt allvarligt moraliskt, men om Pokerstars bestämmer reglerna och reglerna säger att det är fusk, så är det fusk.

 

Kalla det fusk, orättvis fördel eller något helt annat, det väsentliga är nog att Pokerstars Karl faktiskt menade exakt vad han skrev:

 

"Vi har tagit steg för att begränsa den typ av information som visas på tredje part-sidor och i det arbetet har vi infört ett program där man kan välja att vara med (”opt-in”) för att ens data skall visas fullt ut."

 

Det är alltså frågan om en policy för hur information från Pokerstars visas för tredje part. Jag gissar att förhandlingar pågår, att en del maktkamp ingår och att det finns skilda intressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag heller tycker det är särskilt allvarligt moraliskt, men om Pokerstars bestämmer reglerna och reglerna säger att det är fusk, så är det fusk.

 

Sant i och för sig. Det jag dock stör mig på är folk här som häver ur sig massa bullshit som inte stämmer överens med verkligheten och som likställer sharkscope med botprogram och dylikt. Om man inte vet vet eller förstår vad sharkscope exakt är utan enbart tar tillfället i akt klanka ner på hjälpprogram överlag så kan man lika gärna vara tyst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag heller tycker det är särskilt allvarligt moraliskt, men om Pokerstars bestämmer reglerna och reglerna säger att det är fusk, så är det fusk.

 

Håller med om att Pokerstars kan sätta vilka regler de vill och sen får man följa dem, men här diskuteras om det var bra av Pokerstars att bestämma att detta är fusk, och då kan man knappast använda deras regler som referens.

 

Det jag stör mig mest på är folks "det är klart att det är fusk"-attityd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är synd att SS förbjuds, men alltså era reaktioner är ju löjliga. Verkar som att ni blivit avmed ert levebröd. Lär er spela poker i stället, och anteckna manuellt om ni tyckte en motståndare var bra.

 

Om ni inte fattar varför sådana här verktyg är dåliga för både vinnande spelaren och sajten på sikt så...

 

Jag förstår inte varför det är dåligt för vinnande spelare.

 

Och det här som nämndes med nya random-screennames vid varje inloggning. På vilket sätt är det bra? Kan förstå att det är bra för fisken, men varför är det bra för en duktig spelare (förutom det som nämndes med anonymitet inför t.ex. skatteverket)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför det är dåligt för vinnande spelare.

 

Och det här som nämndes med nya random-screennames vid varje inloggning. På vilket sätt är det bra? Kan förstå att det är bra för fisken, men varför är det bra för en duktig spelare (förutom det som nämndes med anonymitet inför t.ex. skatteverket)?

 

Om det är bra för fisken borde det ju logiskt inte vara bra för den vinnande? Om fisken möter färre som ss:ar honom så möter han i genomsnitt sämre motståndare och således förlorar mindre (vinner oftare) då stannar han längre på nivån och de bättre spelarna får sämre motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, är ni helt TJOCKA i huvvet eller? Vem FAN sitter och kollar SS.com för att tracka sin motståndare? Helt ärligt. Jag vet då inte heller när "kolla graf roi på sig själv"-grejen blev klassat som fusk.

 

Inte för att hänga ut shahin86 då han verkar vara en skön kille, men han sa ju senast jag läste en HH från HU SnG att han sharkscopar killen och om han är vinnande foldar han och om han är förlorande så synar han. (Eller något liknanade), jag trackar också mina egna resultat med OPR som jag sagt tidigare i tråden så jag är ju inte bättre själv jag bara påpekar att folk faktist använder tjänsten och tar beslut grundade på en databas som inte är deras egna "read".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin torskar ju mot fiskar och vinner mot regulars. Hans tur är inte i synk med Sharkscope. :)

 

Nåja, Stars har ju ändrat sig lite nu och kommer inte ens kolla efter SharkScope aktivt i browser history enligt vad de skrev på 2+2. Så hela regeln numer är rätt tandlös - man får ett "fy" om man använder SharkScope men inget mer händer och och de tittar inte efter det.

 

 

To confirm, SharkScope will remain a prohibited service, for the reasons

listed above. We ask that players do not use it at all in conjunction with

PokerStars - the website, the HUD, or any other future tools that they

might develop.

 

However, we will divert our development efforts to limiting the

effectiveness of SharkScope by preventing their ability - or the ability

of certain other datamining sites - to extract the data from the

PokerStars client without either the permission of PokerStars, or the

players concerned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det här som nämndes med nya random-screennames vid varje inloggning. På vilket sätt är det bra? Kan förstå att det är bra för fisken, men varför är det bra för en duktig spelare (förutom det som nämndes med anonymitet inför t.ex. skatteverket)?

 

Det är jättebra, för det tar bort edgen helt med Pokertracker.

Större delen av alla trackerspelare kommer tvingas lägga av och pokern kommer att bli som den var för ett par år sedan med snittpotter som var det dubbla mot vad det är idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, är ni helt TJOCKA i huvvet eller? Vem FAN sitter och kollar SS.com för att tracka sin motståndare? Helt ärligt.

 

Eh... ajuste. Och vem FAN sitter och kollar Poker Tracker för att tracka sina motståndare? Helt ärligt.

 

Jag vet då inte heller när "kolla graf roi på sig själv"-grejen blev klassat som fusk.

 

Nyss, uppenbarligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det här som nämndes med nya random-screennames vid varje inloggning. På vilket sätt är det bra? Kan förstå att det är bra för fisken, men varför är det bra för en duktig spelare (förutom det som nämndes med anonymitet inför t.ex. skatteverket)?

 

Jag är för det mest för att det vore oerhört skönt när man spelar SnG. Man slipper "uppfostra" spelare genom att ta dumsyner som eg inte är lönande. På samma sätt förlorar spelare som dumsynar för att de inte förstår bättre den imageedge de får idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är synd att SS förbjuds, men alltså era reaktioner är ju löjliga. Verkar som att ni blivit avmed ert levebröd. Lär er spela poker i stället, och anteckna manuellt om ni tyckte en motståndare var bra.

 

Om ni inte fattar varför sådana här verktyg är dåliga för både vinnande spelaren och sajten på sikt så...

 

Vem har haft en löjlig reaktion Ola? Jag läser din kommentar som att du tycker att de som tycker det är dåligt av Stars att införa inskränkingar för vilka sidor som är okej att surfa på har överreagerat? Korrekt? Självklart handlar inte detta om att jag blir bättre eller sämre pokerspelare, det är en principfråga! Jag kan inte se hur Stars skulle kunna ta sig den här typen av friheter, och hur de kan anse att detta är "fusk". Det är det enda! Vad exakt i detta tycker du är "löjligt"?

 

Sen får du ju gärna vidareutveckla ditt resonemang om att det är ett dåligt verktyg på sikt...

 

Pratade vi inte om sharkscope i den här tråden? Att påstå att sharkscope är fusk är bara så efterblivet att jag spyr.

 

Samma sak med PT/PO, när du jämför de med ett botprogram så antar jag att du inte har använt PT/PO eftersom din jämförelse är så befängd.

 

----------

 

Överlag verkar det som att alla "kritiker" här inte riktigt förstår att den egentliga användningen av sharkscope inte är jättestor.

 

Exempel: i 9manna sngs så räcker det med att söka på spelaren och se hur många bord han/hon sitter vid för att få en hint om personens resultat och huruvida det är en regular eller inte.

 

I hu sngs är ju användningen större men oftast hinner man inte scopa folk som redan sitter reggade. Att en åsna får sitta och vänta på game på exempelvis 1k nivån är inte särskilt vanligt så ser man ett nick man inte känner igen så reggar man utan att scopa eftersom man helt enkelt inte hinner vänta. Givetvis går det ännu fortare att få igång game på lägre nivåer och då hinner man verkligen inte scopa.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har haft en löjlig reaktion ...

.

 

Hej,

 

Då skall jag hjälpa till att förklara.

 

Det är inte vilken sida du surfar på utan vilket verktyg du använder som vi inskränker. Det kommer vi alltid göra så länge det finns olika program och applikationer som ger orättvisa fördelar och/eller bryter mot de regler vi satt upp. Om de sedan förmedlas som sidor, program eller något annat är mindre relevant.

 

Nu är denna diskussion om vilka sidor du surfar på inte helt relevant längre då vi delvis förändrat vår policy om hur vi kommer att jobba för att förhindra att tredje part kan visa upp den informationen. Se nedan.

 

Som jag tidigare sa så är det alltså två faktorer som är huvudanledningen till varför vi tar dessa åtgärder:

 

Det ger en orättvis fördel till spelare som får tillgång till information om händer och turneringar som de inte deltagit i.

 

Flera av våra spelare vill inte ha sin totala vinst-/förlustresultat publicerade offentligt. De spelare som inte vill det har rätt att behålla denna information för sig själva. Personlig integritet.

 

De spelare som vill behålla den här informationen för sig själva måste alltså veta om instrumentet för att kunna välja att den inte skall visas. Det är inte rimligt. Den information som visas per default på de här sidorna måste därför begränsas.

 

Dessutom har vi gett SharkScope mer än tillräckligt med tid för att antingen uttrycka ett önskemål om att vara med eller att uppdatera den tjänst/service de erbjuder så att de efterlever de regler vi har satt upp för sidor som säljer eller visar information av det här slaget.

 

Vi har gjort vad vi kunnat men Sharkscope har hittils valt att inte vilja samarbeta med oss och våra kunder som är oroliga för integriteten.

 

Jag tror Othello nämnde det tidigare i tråden men så här ser det ut i nuläget:

 

Vi kommer i huvudsak inte att ge oss efter våra spelare utan fokusera vårt arbete med att begränsa den information eller den effektivitet varpå Sharkscope och andra liknande sidor kan samla data från PokerStars-klienten utan tillåtelse från varken PokerStars eller berörda spelare.

 

Vi hoppas och tror att denna förändring i policyn kommer att uppfattas som positiv av det stora antal spelare som bett oss att begränsa Sharkscopes möjlighet att publicera deras privata information men även av de spelare som uttryckt en oro angående sin egen browsing history.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars has been listening to recent player feedback regarding

SharkScope.

 

SharkScope remains a prohibited service while playing at PokerStars, but

as a result of player feedback, we have now reconsidered the methods that

we intend to use to prevent players from accessing unauthorised

profitability and ROI data.

 

We want to limit the amount of information that third party results

websites can publish because of our strong commitment to upholding the

integrity of our games.

 

We oppose websites publishing player profitability data by default for two

key reasons:

 

Firstly, many of our players simply don't want their ROI information to be

publicly available. They have a right to privacy of this information.

 

Secondly, it gives an unfair advantage to those players who are able to

obtain ROI data about players who have not consented for their information

to be shown.

 

We have been working with various sites that currently display player

profitability data and the vast majority of those sites have agreed to

modify the default settings for the display of player data. Sites who are

working with us have agreed that profitability data will only be available

on players who have themselves specifically opted in, thus giving their

consent for their profitability data to be displayed on that service. The

default setting will be that tournament cashes only will be displayed. The

sites who intend to comply with our data policy also agree to allow

players to opt out totally from their service, so that zero information

will be displayed about them. SharkScope has refused to remove player

profitability and ROI data by default and therefore their service now

falls into the category of prohibited for use in conjunction with the

PokerStars Client.

 

However, we understand that players have expressed concerns regarding our

recent detection methods, and we recognise that we made a mistake.

Consequently, we will explain the error, and correct it.

 

We detected players who visited the SharkScope website by having the

PokerStars Client monitor active network connections using built in

Windows functions for that purpose. The data returned by this function is

similar to that which is returned by the Windows accessory

called 'Netstat'. A periodic query to Windows determined whether the

SharkScope IP was being accessed. This was a YES/NO query, purely

regarding access to the specific SharkScope IP address. If a connection

to the SharkScope IP was detected, this fact and only this fact was sent

back to the PokerStars server. We then sent warning emails to players who

had accessed SharkScope in conjunction with the PokerStars Client.

 

This technique ensured that players accessing the SharkScope website were

detected without breaching their right to privacy. At no stage was a

player's internet browsing history ever queried, or transmitted from the

PokerStars Client to the PokerStars Server.

 

However, despite our assertion above, we understand that some players are

unhappy with the perception that PokerStars monitors their internet

browsing habits. Consequently, even though PokerStars does not monitor

players' internet browsing habits, we have decided to disable and

completely remove this feature of our software to avoid even the slightest

perception of privacy breaches. After all, our policy to prevent Third

Party Websites publishing player profitability data by default was based

on our strong belief that players have a right to privacy.

 

We also accept that some players who received a warning did not visit the

SharkScope website with the expressed intent to break PokerStars rules. We

would like to apologise to those players. It is SharkScope who should bear

the greater burden for breaking PokerStars' rules and our enforcement

emphasis will now focus on them.

 

To confirm, SharkScope will remain a prohibited service, for the reasons

listed above. We ask that players do not use it at all in conjunction with

PokerStars - the website, the HUD, or any other future tools that they

might develop.

 

However, we will divert our development efforts to limiting the

effectiveness of SharkScope by preventing their ability - or the ability

of certain other datamining sites - to extract the data from the

PokerStars client without either the permission of PokerStars, or the

players concerned.

 

We believe that this policy correction will deliver on our twin

commitments of listening to players who have overwhelmingly asked us to

prevent SharkScope from publishing their private information, but also

listening to players who were concerned about their browsing privacy.

 

As always, we welcome feedback on this policy, so please email us anytime

at support@pokerstars.com. We will work hard to deliver the best possible

poker games, with the highest standards of integrity now and into the

future.

 

 

Regards,

PokerStars Game Security.

Min highlightning

 

Cliffnotes: Skyll på SS som inte går med på Stars regler. Stars backar på att kolla vilka sidor vi surfar på, och ber om ursäkt för det, och ska i stället hindra SS att accessa datan.

 

Ungefär som jag förutspådde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen får du ju gärna vidareutveckla ditt resonemang om att det är ett dåligt verktyg på sikt...
Vet inte om jag håller med, men tror knappast det är lyckat för vinnarnas EV att det blir jättetydligt för förlorande spelare exakt hur mycket de faktiskt förlorar.

 

Så lite samma grej som att det inte vore helt lyckat att ha Dagens Förlorare-listor i lobbyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är bra för fisken borde det ju logiskt inte vara bra för den vinnande? Om fisken möter färre som ss:ar honom så möter han i genomsnitt sämre motståndare och således förlorar mindre (vinner oftare) då stannar han längre på nivån och de bättre spelarna får sämre motstånd.

 

Är detta med förbud/icke-förbud nån kamp mellan halvbra spelare som använder ss och riktigt bra spelare som inte gör det???

Annars: "Does not compute"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jättebra, för det tar bort edgen helt med Pokertracker.

Större delen av alla trackerspelare kommer tvingas lägga av och pokern kommer att bli som den var för ett par år sedan med snittpotter som var det dubbla mot vad det är idag.

 

Och varför vill man det?

Enda förklaringen jag kan komma på är att man är som jag: för lat för att använda pokertracker.

 

Jag är för det mest för att det vore oerhört skönt när man spelar SnG. Man slipper "uppfostra" spelare genom att ta dumsyner som eg inte är lönande. På samma sätt förlorar spelare som dumsynar för att de inte förstår bättre den imageedge de får idag.

 

På vilken nivå spelar du sng? Antingen mycket högre eller mycket lägre än mig för det här förstår jag inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om all table-selection automatiseras till den graden att man anger (eller programmet för statestik över) hur bra spelare man tolererar, och att alla använder sig av det, så spelar ingen mot mycket bättre spelare, och med rake inräknat kan ingen gå plus. De bästa får helt enkelt ingen att spela mot.

 

Poker är trots allt ett pyramid-spel. Man måste spela mot nya eller i alla fall sämre spelare för att plussa. Ta bort det med table-selection-program för alla och du kan lika gärna spela roulette.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade vi inte om sharkscope i den här tråden? Att påstå att sharkscope är fusk är bara så efterblivet att jag spyr.

 

Samma sak med PT/PO, när du jämför de med ett botprogram så antar jag att du inte har använt PT/PO eftersom din jämförelse är så befängd.

 

----------

 

Överlag verkar det som att alla "kritiker" här inte riktigt förstår att den egentliga användningen av sharkscope inte är jättestor.

 

Exempel: i 9manna sngs så räcker det med att söka på spelaren och se hur många bord han/hon sitter vid för att få en hint om personens resultat och huruvida det är en regular eller inte.

 

I hu sngs är ju användningen större men oftast hinner man inte scopa folk som redan sitter reggade. Att en åsna får sitta och vänta på game på exempelvis 1k nivån är inte särskilt vanligt så ser man ett nick man inte känner igen så reggar man utan att scopa eftersom man helt enkelt inte hinner vänta. Givetvis går det ännu fortare att få igång game på lägre nivåer och då hinner man verkligen inte scopa.

 

Använder SS till att kolla upp nån enstaka åsna ibland.

Spelar på "lägre nivåer" och där startar t.ex en DON på mindre än en minut... försök hinna scoopa nån då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet inte vad SnGWiz är men ändå är du "rätt säker" på att det inte lär göra mig till en bättre spelare?! Jag har svårt att se att siterna skulle förbjuda SnGWiz då det är ett program man använder sig av efter man spelat!

 

Tills du har tagit reda på vad fan du snackar om kan du suga min kuk!

 

Jävla pucko...

 

Edit: Jag blir så jävla trött på alla idioter så att få skriva det här inlägget är fanimej värt en avstängning om det anses över gränsen...

 

roligaste jag läst på länge, keep pounding max

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...