Gå till innehåll

*Pokerstars förbjuder sharkscope*


HughHefner

Recommended Posts

eurythmech och Vrakman.

Livstilt på er, nu låter ju för fan som 5 åringar.

Sluta lipa för att ert fuskprogram har blivet förbjudet och lägg er tid på att att sancka med arbetsförmedlingen istället.

Sharkscope är förbjudet, acceptera det. Tro fan att ni kan sitta timmarna i ända med 300 bord uppe och notera eran egen information om varje enskild spelare. Helt okey i mina ögon och även i PokerStars.

Det där snackat om att "det är lika för alla" köper jag inte för 5 öre heller, ska herr Karlsson som är far till 2 barn och lite pokersugen ägna en månad åt att söka reda på alla "hjälpredor" (läs fuskprgram) innan han startar upp sitt konto på stars då menar ni?

Dit vill vi/ni väl inte att internetpoker ska sluta?

 

//Tiltad ****

 

Är det inte upp till var och en hur mycket tid man vill lägga, hur angelägen man är om att bli bättre, om man spelar "på kul" eller för att kunna leva på det, om man vill skaffa SnGWiz, posta handhistorik på pokerforum, kolla Sharkscope osv? Tillgängligheten gällande Sharkscope är ju så vitt jag vet lika för alla, eller? Jag fattar faktiskt inte vad du gnäller om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lägg ner den delen som Othello kommenterar. PS har ju själva sagt att man inte kommer att agera mot dom som använder SS mellan sessionerna. Jag tror också dom är tillräckligt kompetenta att bedöma skillnaden mellan att någon klickat på en länk av misstag och vart inne i några sekunder på SS mot någon som har det uppe i timmar. Att det händer 1 eller 2 eller kanske till och med 3 gånger kommer man säkert ha överseende med men inte 10, 20, 50 och 100. Använd lite sunt förnuft istället för att göra allt så jävla komplicerat hela tiden.

 

När det gäller vad vi menar med fusk har jag, PS och 7-8 andra förklarat det, och om nu du och Eury fortfarande inte förstår det så föreslår även jag att ni byter sajt.

 

Ett tips kan vara AP eller UB. Jag har hört att dom har ytterligare möjligheter, utöver datamining, till att öka sina intäkter.

 

GL

 

Som jag tidigare skrev så spelar jag inte på Stars, men tack för tipset!

 

Att du fortfarande inte förstår att du inte presenterat något argument utan endast åsikter gör ju att det är ganska svårt att driva den här diskussionen vidare. Precisera skillnaden mellan SS och andra s k "hjälpmedel" till att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precisera skillnaden mellan SS och andra s k "hjälpmedel" till att börja med.

 

SS ger dig info om hur spelare spelat i spel du inte deltagit i, du kan se om de är vinnande eller förlorande i ALLA sng de nånsin lirat.

 

I PT eller PO kan du endast se stats från de sng du lirat mot dessa spelare, en väsentlig skillnad i mitt tycke.

 

Dessutom fick SS chansen av Pokerstars att justera sin tjänst, detta gjordes inte, därmed torde saken vara klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att definiera vad som är fusk är egentligen ganska lätt. Det enda som verkligen är fusk är ju när flera vid samma bord samarbetar. Att ha en bot som spelar vid ett bord är således inte fusk. Hur skulle det kunna vara det? Orättvist kanske, men knappast fusk.

 

På samma sätt är förstås insamlande av statistik inte fusk, däremot orättvist kanske. Ni som säger att en bot är fusk kan ju gärna ta och berätta varför.

 

Att hålla på förbjuda program är förstås inte den bästa lösningen. Det gör man för att man har en otillräcklig "säkerhet" från början som man inte kunde avvärja. Rätta till detta istället så att det inte GÅR att "fuska" (få orättvis fördel), dvs stoppa möjligheten att samla in rådata och ha istället dessa funktioner på ER site där ni kan ha full kontroll över opt-in och opt-out osv.

 

Jag tycker precis som en del andra att man inte ska kunna datamina och samla på sig massa info. Nu vet jag inte hur dataminingprogrammen funkar, men såvida de inte läser av skärmen direkt så bör det gå att lura bort dessa mha kryptering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol @ alla som nästan skiter på sig när de hör att de inte får använda sig av fusk längre.

 

Ett tips lär er spela poker, genom att ha program som mer eller mindre talar om hur nån spelat gör er till lallande dårar i långa loppet, ni kommer inte att få rätt känsla för spel, bettingmönster, timing etc.

 

Tillåter man fuskprogram som pokeroffice, pokertracker och annat så kommer jag att använda winholdem, då det ger samma info och råd som PO PT och annat enda skillnaden är att jag inte behöver klicka heller så det är precis samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SS ger dig info om hur spelare spelat i spel du inte deltagit i, du kan se om de är vinnande eller förlorande i ALLA sng de nånsin lirat.

 

I PT eller PO kan du endast se stats från de sng du lirat mot dessa spelare, en väsentlig skillnad i mitt tycke.

 

Dessutom fick SS chansen av Pokerstars att justera sin tjänst, detta gjordes inte, därmed torde saken vara klar.

 

Och för alla som gnäller...

 

Stars har tagit ett beslut, rätt eller fel, sluta gnäll, acceptera o gå vidare. Finns mängder av andra sidor att lira på.

 

Som jag redan sagt så spelar jag obetydligt på Stars, och härefter inte alls, så på den punkten är vi helt överens!

 

Jag har också på upprepade ställen skrivit att det här är helt upp till Stars (antagligen inte, men det kommer framtiden att utvisa...), men det innebär ju inte att man behöver hålla käften om man inte gillar det! Det är ju samma sak som att argumentera emot FRA-lagen för att man minsann har rent mjöl i påsen. Det är ju knappast mjölets färg som är intressant i diskussionen, utan det faktum att Stars regelverk nu innefattar delar som jag inte är beredd att skriva under på, en normalisering av det exceptionella! Så det kanske vi kan släppa?

 

Så det avgörande faktumet är att man sitter på bordet själv? Då blir datainsamlingen okej? Den "databasen" är INTE att betrakta som fusk alltså? Vad skulle den avgörande skillnaden utgöras av här menar ni? Varför betraktas inte OPR som "fusk"? Att bara redovisa de turneringar där man vinner pengar, då är det inte "fusk"?

 

Hur många gånger ska man fdå å missklicka sig in på SS? Ska detta vara upp till sajten helt och hållet, eller ska man som privat aktör kunna ha krav på rättssäkerhet en? Antar att alla ni som skrivit i Everesttråden, UB-tråden osv har en klar uppfattning i denna fråga?

 

Och slutligen tar jag nog sullas råd... Som Joefalk citerade i en annan tråd:

"Arguing on the internet is like running in the special olympics.

Even if you win, you're still retarded."

Okänd hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

"Arguing on the internet is like running in the special olympics.

Even if you win, you're still retarded."

Okänd hero

 

 

Haha, så tar du mitt överlägset bästa citatknep för att få alla spammare i rail och tiltade folk på bordet att knipa käft.

 

Hade tills nyss för övrigt en bra bild som hängde ihop med denna text citerad ovan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte upp till var och en hur mycket tid man vill lägga, hur angelägen man är om att bli bättre, om man spelar "på kul" eller för att kunna leva på det, om man vill skaffa SnGWiz, posta handhistorik på pokerforum, kolla Sharkscope osv? Tillgängligheten gällande Sharkscope är ju så vitt jag vet lika för alla, eller? Jag fattar faktiskt inte vad du gnäller om?

 

Vet inte vad det där SnGWiz är för något, men jag är rätt säker på att det inte lär göra dig till någon bättre pokerspelare. Så fortsätt du att lägg tid på ditt spelande (läs leta reda på nya program som hjälper dig), så kommer du säker vara ett jätte vinnande spelare om några år när alla siter har förbjudet alla sånna typer av program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag tror inte jag förstår vad ni exakt tror att programmet gör? Vilken exakt hjälp är det ni får av programmet som gör att det skulle kunna tyckas vara "fusk"? Vad är skillnaden mot alla andra miningprogram? Just det faktum att man sitter vid bordet är knappast relevant imo! Så återigen, förklara vari det påstådda "fusket" finns!!!

 

Jag ser ingen skillnad mot några andra program och tycker att allt som används utöver pokerklienten ska anses som fusk (Löjla er och skriv att Mediplayer inte hjälper er särskillt mkt om ni vill, men ni fattar vad jag menar).

Skript som visar så enormt mycket mer info än du nånsin skulle kunna menmorera är helt enkelt fusk. Är du/man en bra pokerspelare klarar man sig utan (hjälp/fusk)program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan förstå att Stars vill ha bort hjälpprogram men att ge sig på Sharkscope först känns riktigt fegt då jag tycker det är ganska harmlöst. Visst finns det säkert vissa som scannar massor men de allra flesta har sina 5 sökningar per dag och ofta kollar spelarna nog sina egna stats för det är ett smidigt sätt som ger bra överblick och man behöver inte anstränga sig själv för att spara sina resultat.

 

Om man inte vill vara sökbar så är det ju bara att stänga av sig så fixar dom det på mindre än 24h. Fattar liksom inte att det skulle vara sharkscopes och alla andras fel att alla inte vet om att det finns. Skaffa istället ett popup-fönster som hoppar upp första gången du spelar en sng med länk till Sharkscope och en text som förklarar att du blir trackad men lätt kan stänga av det om du vill. "don't show message again"-ruta ska givetvis inkluderas så man bara behöver göra det en gång.

 

edit: när man spelar typ millen kommer kommer det ju upp en ruta där man måste godkänna att hålkorten visas om man går till FT, borde inte det va fusk att kolla på replaysen? där ser man ju ffs precis hur folk spelar. finns ju argumentet att det är så många olika spelare och så kort tid men då kan jag tala om att jag har kollat replays på 5kfo många gånger för de som lirat den är regs jag möter varje dag i turneringar och nog har jag lärt mig en hel del hur dom spelar och som jag därmed drar nytta av. Att rivermanl kan spela upp 26o på knappen t.ex är inget jag visste innan. Nu kan jag resteala hans knapphöjningar väldigt light i turneringar. Detta tycker jag är mer fusk än SS men är alltså helt lagligt enligt Stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan förstå att Stars vill ha bort hjälpprogram men att ge sig på Sharkscope först känns riktigt fegt då jag tycker det är ganska harmlöst. Visst finns det säkert vissa som scannar massor men de allra flesta har sina 5 sökningar per dag och ofta kollar spelarna nog sina egna stats för det är ett smidigt sätt som ger bra överblick och man behöver inte anstränga sig själv för att spara sina resultat.

 

Om man inte vill vara sökbar så är det ju bara att stänga av sig så fixar dom det på mindre än 24h. Fattar liksom inte att det skulle vara sharkscopes och alla andras fel att alla inte vet om att det finns. Skaffa istället ett popup-fönster som hoppar upp första gången du spelar en sng med länk till Sharkscope och en text som förklarar att du blir trackad men lätt kan stänga av det om du vill. "don't show message again"-ruta ska givetvis inkluderas så man bara behöver göra det en gång.

Det går inte att blockera all info på sig själv från Stars. En prenumerant på Sharkscope kan fortfarande se blockerade användares ROI% och totala antalet games. Och de där två statsen räcker fint för att få en hum om hur bra någon är.

 

Sedan hade det ju varit en katastrof om Stars skulle börja länka sharkscope till alla användare, så att de stora donatorerna verkligen skulle se hur mycket back de ligger...

 

Nu slipper man iaf idioterna som berättar för fiskarna i chatten hur mycket de ligger back och hånar dem, bara för att de blivit utdragna av fisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte de stora reaktionerna i den här tråden.

Kan ni inte spela utan Sharkscoope eller?

 

Inga problem alls, använder det bara för att kolla hur en stejkad polare går. Vilka som är bra och inte kan jag i huvudet, jag tycker bara det är fel program att ge sig på först (som jag skrev ovan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad det där SnGWiz är för något, men jag är rätt säker på att det inte lär göra dig till någon bättre pokerspelare. Så fortsätt du att lägg tid på ditt spelande (läs leta reda på nya program som hjälper dig), så kommer du säker vara ett jätte vinnande spelare om några år när alla siter har förbjudet alla sånna typer av program.

 

Du vet inte vad SnGWiz är men ändå är du "rätt säker" på att det inte lär göra mig till en bättre spelare?! Jag har svårt att se att siterna skulle förbjuda SnGWiz då det är ett program man använder sig av efter man spelat!

 

Tills du har tagit reda på vad fan du snackar om kan du suga min kuk!

 

Jävla pucko...

 

Edit: Jag blir så jävla trött på alla idioter så att få skriva det här inlägget är fanimej värt en avstängning om det anses över gränsen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att blockera all info på sig själv från Stars. En prenumerant på Sharkscope kan fortfarande se blockerade användares ROI% och totala antalet games. Och de där två statsen räcker fint för att få en hum om hur bra någon är.

 

 

 

Fel, fel, fel. "Access to this users stats has been disabled" står det. Du kan ju själv be nån kompis (som inte spelar på stars) att bekräfta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ingen skillnad mot några andra program och tycker att allt som används utöver pokerklienten ska anses som fusk"

 

Det argumentet räcker väl ganska långt. Jag tror till och med (kanske) att vrakman och eury kan förstå det. Vi spelar poker på en klient, och allt annat som är pokerrelaterat just då är förbjudet. Är inte det väldigt enkelt, tydligt och rättvist?

 

Och jag vet, någon smart människa (typ vrakman eller eury) säger då "men då kan man alltså inte surfa på pf samtidigt" och där någonstans känner jag att det inte går att komma längre i diskussionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis! Jag tycker förutom att posta hh's att man också ska förbjuda, pokerböcker, pokertidningar, tv-program om poker, homegames, att titta på ett bord utan att spela och kanske även poker generellt eftersom man, hemska tanke, kan lära sig något på dessa sätt! Som sagt, allt annat "som används utöver pokerklienten ska anses som fusk"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis! Jag tycker förutom att posta hh's att man också ska förbjuda, pokerböcker, pokertidningar, tv-program om poker, homegames, att titta på ett bord utan att spela och kanske även poker generellt eftersom man, hemska tanke, kan lära sig något på dessa sätt! Som sagt, allt annat "som används utöver pokerklienten ska anses som fusk"...

 

Så väntat. Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är synd att SS förbjuds, men alltså era reaktioner är ju löjliga. Verkar som att ni blivit avmed ert levebröd. Lär er spela poker i stället, och anteckna manuellt om ni tyckte en motståndare var bra.

 

Om ni inte fattar varför sådana här verktyg är dåliga för både vinnande spelaren och sajten på sikt så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol @ alla som nästan skiter på sig när de hör att de inte får använda sig av fusk längre.

 

Ett tips lär er spela poker, genom att ha program som mer eller mindre talar om hur nån spelat gör er till lallande dårar i långa loppet, ni kommer inte att få rätt känsla för spel, bettingmönster, timing etc.

 

Tillåter man fuskprogram som pokeroffice, pokertracker och annat så kommer jag att använda winholdem, då det ger samma info och råd som PO PT och annat enda skillnaden är att jag inte behöver klicka heller så det är precis samma sak.

 

Pratade vi inte om sharkscope i den här tråden? Att påstå att sharkscope är fusk är bara så efterblivet att jag spyr.

 

Samma sak med PT/PO, när du jämför de med ett botprogram så antar jag att du inte har använt PT/PO eftersom din jämförelse är så befängd.

 

----------

 

Överlag verkar det som att alla "kritiker" här inte riktigt förstår att den egentliga användningen av sharkscope inte är jättestor.

 

Exempel: i 9manna sngs så räcker det med att söka på spelaren och se hur många bord han/hon sitter vid för att få en hint om personens resultat och huruvida det är en regular eller inte.

 

I hu sngs är ju användningen större men oftast hinner man inte scopa folk som redan sitter reggade. Att en åsna får sitta och vänta på game på exempelvis 1k nivån är inte särskilt vanligt så ser man ett nick man inte känner igen så reggar man utan att scopa eftersom man helt enkelt inte hinner vänta. Givetvis går det ännu fortare att få igång game på lägre nivåer och då hinner man verkligen inte scopa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...