Ola Brandborn Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Tror inte isildur1 har något emot att spela djupt, anledningen till att de spräckt massa bord är för att motståndarna inte haft råd att köpa in på de övriga borden. Det lilla jag har railat så har Ilisdur1 direkt hoppat av bordet när han tappat ett inköp och motståndaren har 200k mot 100k. Men jag kan ha fel, har inte kollat så jävla noga. Citera
speltorsk_LOL Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Det lilla jag har railat så har Ilisdur1 direkt hoppat av bordet när han tappat ett inköp och motståndaren har 200k mot 100k. Men jag kan ha fel, har inte kollat så jävla noga. Ola snälla! Vad är skillnaden mot att lira 200bb vs. 100bb gentemot att lira 100bb vs. 100bb ? Jag tror du missupfattat något Citera
Ola Brandborn Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Jo, men vi försöker aldrig rubba dessa cirklar med 5-6bb pre, så att sägaJag skrev variera mellan limp och... Du kan inte bara ta en ytterlighet och lägga det uttalandet i min mun att jag säger "alltid 5-6 bb". Citera
Ola Brandborn Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Ola snälla! Vad är skillnaden mot att lira 200bb vs. 100bb gentemot att lira 100bb vs. 100bb ? Jag tror du missupfattat något Det är det jag säger. Ilsidur hoppar av då. Fråga inte mig, fråga honom. Jag tror det till och med finns en chat av honom om det på 2+2? Jag tänker inte leta upp det åt dig. Citera
speltorsk_LOL Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Jag skrev variera mellan limp och... Du kan inte bara ta en ytterlighet och lägga det uttalandet i min mun att jag säger "alltid 5-6 bb". ok, oavsett om man varierar sig så är detta ett dåligt alternativ. Sry Det är det jag säger. Ilsidur hoppar av då. Fråga inte mig, fråga honom. Jag tror det till och med finns en chat av honom om det på 2+2? Jag tänker inte leta upp det åt dig. Haha! Det vore skoj om det verkligen är så, men han lär vara en ganska knepig typ den där Isildur1. Hade varit mer förståligt om han klivit vid typ 200bb effektivt men detta "makes no sense" whatsoever Skulle vara sjukt roligt att höra han förklara sina tankegångar bakom detta Citera
Ola Brandborn Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 ok, oavsett om man varierar sig så är detta ett dåligt alternativ. Sry Det är också ett dåligt alternativ att inte spela mot folk som limpar på knappen, dessa spelare skänker ju bara bort sina pengar. Samtidigt skriver du själv att du inte klarar att möta dessa spelare, så mot dig blir detta dåliga alternativ ett bra alternativ. Citera
BlueAce Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Nu va dom igång igen Första händerna Givare: Isildur1 vinner potten ($119,999.50) med fyrtal, Sjuor Givare: Isildur1 vinner potten ($119,999.50) med Queen-hög färg Givare: Patrik Antonius vinner potten ($117,799.50) med tvåpar, Äss och Nior Citera
MilfHunter Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 fn vad sjukt, dom har spelat i max 5 minuter och isildur1 har dubblat på alla fyra borden. Kan nog bli megatilt snart. Citera
Ola Brandborn Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Railing Isildur1 this weekend, I saw him ask to split stacks (new table I guess) when both players were deep and he was the smaller stack. He said he'd play deep if he's ahead but not if he's behind. Stacks were ~430k to 480k if I recall correctly. Inte bara jag som noterat det. Citera
Ola Brandborn Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Det är i alla fall kul att se att grabben springer i cirklar kring uppblåsta jänkare. Citera
Hjort Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Gillar sista handen han spelade stud. Allin med JJ utan drag. Nizot satt med färdig färg...Den handen var standard, har jag för mig. Det är inte direkt standard att fimpa stora par i limit med massor mot ett i odds i ett läge alla färgdrag stoppar in. Citera
Ola Brandborn Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Den handen var standard, har jag för mig.Standard om man är kvar till femte gatan med QJ4 mot agression och träffar paret där. Citera
Ludas Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Han var aldrig rädd att spela med djupa stackar mot durrrr de första 2-3 sessions. Han satt ju på 6 bord med minst 300k på varje och över 1 mil på två av de. Som mest hade han runt 3 mil ute på 6 bord. Men jag håller med om att han har splittat borden på sistone. Tror dock inte det är för att han är rädd för att lira djupt. Får se hur han gör nu mot PA. Action på 4 bord atm Citera
Ludas Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Shit såg ni? Isildur synade PA med en sämre hand på rivern i en 140k pot. Första gången jag sett det tror jag... Citera
Ola Brandborn Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Shit såg ni? Isildur synade PA med en sämre hand på rivern i en 140k pot. Första gången jag sett det tror jag...Missklick obv För många kort att hålla ordning på i Omaha Citera
Ludas Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Missklick obv För många kort att hålla ordning på i Omaha Hehe, måste ha varit så. Här är handen: http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=367405 Citera
Ola Brandborn Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Hehe, måste ha varit så. Här är handen:http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=367405 Krävdes "bara" supernöten från PA (Nötkåk med blockers mot fyrtalet). Citera
Ludas Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Kul att Durrrr vill vara med och leka och sitter på ett bord. Han har dubblat upp 2 gånger genom Isildur1 nu. Kan bli spännande Citera
rai Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Lol på de som lackar ner på Olas resonemang. Ingen har ju hittils slagit honom med det vanliga 4bb på NL pre. Varför inte testa någonting annat,speciellt då isil rent ut sagt Isil skriver själv att han har svårt mot såna som varierar sitt preflop spel. Angående det där om 200k sen sluta spela har det bara varit när han vill få mer action på fler bord. Benja hade över 400k på sitt bord förra natten tex. Citera
Ludas Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Isildur gör en syn på rivern och förlorar potten igen. Krävdes, precis som förra gången, bara nöten. http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=367422 Citera
speltorsk_LOL Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Lol på de som lackar ner på Olas resonemang. Ingen har ju hittils slagit honom med det vanliga 4bb på NL pre. Varför inte testa någonting annat,speciellt då isil rent ut sagt Isil skriver själv att han har svårt mot såna som varierar sitt preflop spel. Lol på dem som inte fattat att Isildur inte ger action mot sådana som spelar ett annorlunda prefloppspel så man kommer inte få möjligheten att testa olika preflopstrategier. Sen att isildur skulle neka action till 4,5,6> bb öppnare pre kan vi glömma. Att ha en såpass stor raise som standard vore rena rama självmordet mot Isil.... Citera
rai Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Att ha en såpass stor raise som standard vore rena rama självmordet mot Isil.... Att variera och ha som standard e ju...hmm rätt mkt skillnad. Kul att du hittar på vad man skriver och sen svarar på det Hade tillomed ordet Varierar i tjocktext i inlägget ovan för att du skulle förstå.. Citera
speltorsk_LOL Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Att variera och ha som standard e ju...hmm rätt mkt skillnad. Kul att du hittar på vad man skriver och sen svarar på det Hade tillomed ordet Varierar i tjocktext i inlägget ovan för att du skulle förstå.. wow, sry. bra stekt på de gröna Citera
Krell Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 action mellan isil o durr nu plo Citera
dearling Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 action mellan isil o durr nu plo myyyys! Citera
Recommended Posts