Gå till innehåll

Highstakes railtråd


bigdwarf

Recommended Posts

  • Svars 3,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lol på dem som inte fattat att Isildur inte ger action mot sådana som spelar ett annorlunda prefloppspel så man kommer inte få möjligheten att testa olika preflopstrategier.
lol om du tror att Isildur helt plötsligt skulle sluta spela poker om motståndarna började variera sig. Han kan sitta ut ett tag, som jag skrev, men förr eller senare så kommer han tillbaks. Är ju inte som så att det finns oändligt med motståndare på näsblodsnivå, och är det som så att man han går att slå om man bryter mönstret, så bör motspelarna göra just det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den handen var standard, har jag för mig. Det är inte direkt standard att fimpa stora par i limit med massor mot ett i odds i ett läge alla färgdrag stoppar in.

 

Går den handen att hitta någonstans? Vad jag såg av handen så spelades den inte särskilt väl av Isildur från början till slut, men du har troligen bättre koll än mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol om du tror att Isildur helt plötsligt skulle sluta spela poker om motståndarna började variera sig. Han kan sitta ut ett tag, som jag skrev, men förr eller senare så kommer han tillbaks. Är ju inte som så att det finns oändligt med motståndare på näsblodsnivå, och är det som så att man han går att slå om man bryter mönstret, så bör motspelarna göra just det.

 

Det verkar ju rätt uppenbart vid det här laget att storproffsen gör någonting fel mot isildur1 eftersom han är uppe i ett stort antal händer nu med ett monsterplus så jag tror att vi alla härinne är överens om att något mönster måste brytas, och eftersom inte Tom Dwan, Patrik Antonius, Phil Ivey med flera inte kunnat listat ut det ännu så känns det faktiskt nästan lite meningslöst att diskutera strategier här "ifrån oss mänskliga" när inte ens dom brainsen kunnat lösa det här ännu. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skrivit det ett par ggr på 2+2 redan.... neka han 3bb pre NLHE bara, eller spela ta han till PLO. Han kommer whina o vägra ett tag för att sedan komma PLO eller låta dme spela som de vill i NLHE, actionjunkien tar över.

han har inte kommit på FTP för att ta pengarna o dra, han har kommit dit för evig action och att spela tills han bustar eller gular alla. Han och archie karas har ungefär samma mentalitet skulle jag tro när det kommer till pengar.

 

edit: enda sugiga med den stratten är att jag trodde dem skulle köra över han i PLO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...lite meningslöst att diskutera strategier här "ifrån oss mänskliga" när inte ens dom brainsen kunnat lösa det här ännu. Eller?

 

Naja "lösa" var väl att ta i? Att uttala varierat preflop-spel är väl långt ifrån en lösning? Möjligen en ansats. Vad bör vara skillnaden på varje preflops-variation? frekvens? styrka? osv osv. Förstår jag Ola rätt skulle det kunna göra det betydligt svårare för Isildur1, eller för vem som helst för den delen.

 

Borde väl stämma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naja "lösa" var väl att ta i? Att uttala varierat preflop-spel är väl långt ifrån en lösning? Möjligen en ansats. Vad bör vara skillnaden på varje preflops-variation? frekvens? styrka? osv osv. Förstår jag Ola rätt skulle det kunna göra det betydligt svårare för Isildur1, eller för vem som helst för den delen.

 

Borde väl stämma?

 

Jag skrev aldrig att erat preflops-förslag var en lösning, jag skrev att det var förmodligen en rätt så meningslös diskussion.

 

Problemet är väl snarare att ni har diskuterat preflop-spelet som kan liknas vid att börja leta efter lösningar/ansatser ute i trädgården (ja jag vet, man måste börja någonstans). Men vad jag vet så har isildur1 frrrruktansvärt mycket plus i non-showdown-winnings så problemet med honom är väl snarare att det finns tre viktigare gator att diskutera (som blir svårt att "diskutera"), nämligen floppen, turn & river där det verkar som proffsen har otroligt stora problem att veta hur dom ska handskas med isildur1? ( Jag har absolut ingen aning om någon lösning, vill bara poängtera det så ni inte tror jag försöker leka "wise-ass". =) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men problemet är väl snarare att ni har diskuterat preflop-spelet som är väl att börja leta efter lösningar ute i trädgården (ja jag vet, man måste börja någonstans). Men vad jag vet så har isildur1 frrrruktansvärt mycket plus i non-showdown-winnings så problemet med han är väl snarare att det finns tre viktigare gator att diskutera, nämligen floppen, turn & river där det verkar som proffsen har otroligt stora problem att veta hur dom ska handskas med isildur1? ( Jag har absolut ingen aning om någon lösning, vill bara poängtera det så ni inte tror jag försöker leka "wise-ass". =) )

 

 

Håller med det du säger. Tycker det är smått absurt när folk i dessa forum kritiserar eller yttrar åsikter om hur Isildur1 går att slå. Tror helt ärligt inte att en enda person här inne har förmågan att analysera och därmed yttra kritik mot spelet på den nivån.

Visst är det kul att spekulera men samtidigt borde man ha i åtanke att det finns skäl till varför det är de som sitter och spelar där och inte vi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar man igenom lite händer så ser man ju dessutom att de typ aldrig fångar Isildur med handen i kakburken, dvs dem lyckas aldrig hitta hans bluffar, men betalar av hans stora händer.

 

Stackars Durrrr blir ju ner synad gång på gång på gång när han ställer river tom. Vet inte hur många inköp Durrrr bluffa bort igår på river i fel lägen...

 

Isildur visar alltså nästintill 100% timeing medans durrrrs timening verkar va 0% just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, var det inte såhär Blom gjorde förrut med PLO? Började direkt på högsta nivåerna och tokdonerade medans han lärde sig väldigt snabbt, eller är det bara jag som tokinbillat mig det från ingenstans i vanlig ordning?

 

Blom satt och lirade så lågt som 2.5/5 på Svs i mars en gång, donerade väl närmare tio bi och kunde inte värdera sina händer samt vissa regler. Han sa att det var den första gången han lirade det. Däremot så kunde han ju självklart spela ut folk rätt styggt. Efter han fått nog gick han in en snabbis på 25/50 och dumpa ett bi. :)

 

 

Apropå 200bb-snacket, när han har spelat med durrrr så har han ju ofta satt sig på deepbord med fullstack medan durrrr köper in 100bb. Dom splittar ju för att ghan vill spela så många bord som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går den handen att hitta någonstans? Vad jag såg av handen så spelades den inte särskilt väl av Isildur från början till slut, men du har troligen bättre koll än mig..
Det var som Ola sa, han jagade med något skräp, hittade par på femte och stoppade in sista betet mot checkraise. Jag reagerade mest på biten om att det skulle vara kasst att stoppa in mot färdig färg i stöt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart det finns folk här som kan uttala sig om spelet på den där nivån, mdma/nebbis lirar ju t.ex 100/200 nlhe hu, och framgångsrikt för den delen. Hjort kan säkert uttala sig om optimala counterstrategies mot vissa typer av explo spel, att sedan genomföra det är ju en annan sak.

 

Säkert ett 10-tal till , men att kunna spela mot honom på 6 bord med alla metagame shifts som sker är ju en helt annan femma, men att

säga att de kanske inte har så bra aproach mot honom preflop är ju en ytterst liten del av spelet att uttala sig om imo.

 

Hans enorma styrka är ju postflop, att han kräver 3bb raises från knappen är ju mest för att han ska slippa adjusta så himla hårt från sitt standardspel.(aggromonkey hårt spel för stacks 24/7.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var som Ola sa, han jagade med något skräp, hittade par på femte och stoppade in sista betet mot checkraise. Jag reagerade mest på biten om att det skulle vara kasst att stoppa in mot färdig färg i stöt.

 

Ok, var väl ungefär så jag kommer ihåg handen också. Att han stoppar in de sista 4k med JJ har jag heller inget emot, men var så uppenbart redan tidigt in i handen att han var i stort underläge.

Hur menar du att det skulle vara bra att stoppa in med par mot färdig färg i stöt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående när Isildur1 stoppade in med par i knektar mot färdig färg i 7-stöt, på ett ungefär:

 

Isildur1 har lite mindre än 2BB kvar när han på femte gatan har :Xy::Xy::Jy::Xy::Jy: och fi har något liknande som :Xy: :Xy: :Th::5h::6h:, man kan ju inte göra så mycket annat än bet-syna all-in om man är Isildur1 (sen hade Isildur1 väl bara 4-5 BB när handen började och hade väl nåt skräp som Q2J som starthand och tre ruter på femtegatan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående när Isildur1 stoppade in med par i knektar mot färdig färg i 7-stöt, på ett ungefär:

 

Isildur1 har lite mindre än 2BB kvar när han på femte gatan har :Xy::Xy::Jy::Xy::Jy: och fi har något liknande som :Xy: :Xy: :Th::5h::6h:, man kan ju inte göra så mycket annat än bet-syna all-in om man är Isildur1 (sen hade Isildur1 väl bara 4-5 BB när handen började och hade väl nåt skräp som Q2J som starthand och tre ruter på femtegatan)

 

Hade för mig att det var xxKhQh han (Nizot) hade redan på fjärde gatan, då hade inte ens Isuldur något par. Det är där jag inte förstår hans spel och tidigare. På femte gatan finns det ju inget att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte som att Isildur har någon sköld mot GTO så om han fortsätter spela explo och när/om någon eller några andra löser NLT djupstackat HU lär han förlora pengar om han inte är smart nog att neka action.

 

Håller med det du säger. Tycker det är smått absurt när folk i dessa forum kritiserar eller yttrar åsikter om hur Isildur1 går att slå. Tror helt ärligt inte att en enda person här inne har förmågan att analysera och därmed yttra kritik mot spelet på den nivån.

Visst är det kul att spekulera men samtidigt borde man ha i åtanke att det finns skäl till varför det är de som sitter och spelar där och inte vi.

 

Då tror du fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...