Gå till innehåll

Highstakes railtråd


bigdwarf

Recommended Posts

Tror inte isildur1 har något emot att spela djupt, anledningen till att de spräckt massa bord är för att motståndarna inte haft råd att köpa in på de övriga borden.

Det lilla jag har railat så har Ilisdur1 direkt hoppat av bordet när han tappat ett inköp och motståndaren har 200k mot 100k.

 

Men jag kan ha fel, har inte kollat så jävla noga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det lilla jag har railat så har Ilisdur1 direkt hoppat av bordet när han tappat ett inköp och motståndaren har 200k mot 100k.

 

Men jag kan ha fel, har inte kollat så jävla noga.

 

Ola snälla! Vad är skillnaden mot att lira 200bb vs. 100bb gentemot att lira 100bb vs. 100bb ? :-)

 

Jag tror du missupfattat något ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola snälla! Vad är skillnaden mot att lira 200bb vs. 100bb gentemot att lira 100bb vs. 100bb ? :-)

 

Jag tror du missupfattat något ;-)

Det är det jag säger. Ilsidur hoppar av då. Fråga inte mig, fråga honom. Jag tror det till och med finns en chat av honom om det på 2+2?

 

Jag tänker inte leta upp det åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev variera mellan limp och... Du kan inte bara ta en ytterlighet och lägga det uttalandet i min mun att jag säger "alltid 5-6 bb".

 

ok, oavsett om man varierar sig så är detta ett dåligt alternativ. Sry :-(

 

Det är det jag säger. Ilsidur hoppar av då. Fråga inte mig, fråga honom. Jag tror det till och med finns en chat av honom om det på 2+2?

 

Jag tänker inte leta upp det åt dig.

 

Haha! Det vore skoj om det verkligen är så, men han lär vara en ganska knepig typ den där Isildur1. Hade varit mer förståligt om han klivit vid typ 200bb effektivt men detta "makes no sense" whatsoever :-) Skulle vara sjukt roligt att höra han förklara sina tankegångar bakom detta :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, oavsett om man varierar sig så är detta ett dåligt alternativ. Sry

 

Det är också ett dåligt alternativ att inte spela mot folk som limpar på knappen, dessa spelare skänker ju bara bort sina pengar. Samtidigt skriver du själv att du inte klarar att möta dessa spelare, så mot dig blir detta dåliga alternativ ett bra alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han var aldrig rädd att spela med djupa stackar mot durrrr de första 2-3 sessions. Han satt ju på 6 bord med minst 300k på varje och över 1 mil på två av de. Som mest hade han runt 3 mil ute på 6 bord.

Men jag håller med om att han har splittat borden på sistone. Tror dock inte det är för att han är rädd för att lira djupt.

 

Får se hur han gör nu mot PA. Action på 4 bord atm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol på de som lackar ner på Olas resonemang. Ingen har ju hittils slagit honom med det vanliga 4bb på NL pre. Varför inte testa någonting annat,speciellt då isil rent ut sagt Isil skriver själv att han har svårt mot såna som varierar sitt preflop spel.

 

Angående det där om 200k sen sluta spela har det bara varit när han vill få mer action på fler bord. Benja hade över 400k på sitt bord förra natten tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol på de som lackar ner på Olas resonemang. Ingen har ju hittils slagit honom med det vanliga 4bb på NL pre. Varför inte testa någonting annat,speciellt då isil rent ut sagt Isil skriver själv att han har svårt mot såna som varierar sitt preflop spel.

 

Lol på dem som inte fattat att Isildur inte ger action mot sådana som spelar ett annorlunda prefloppspel så man kommer inte få möjligheten att testa olika preflopstrategier. Sen att isildur skulle neka action till 4,5,6> bb öppnare pre kan vi glömma. Att ha en såpass stor raise som standard vore rena rama självmordet mot Isil.... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha en såpass stor raise som standard vore rena rama självmordet mot Isil....

 

 

Att variera och ha som standard e ju...hmm rätt mkt skillnad. Kul att du hittar på vad man skriver och sen svarar på det :-D Hade tillomed ordet Varierar i tjocktext i inlägget ovan för att du skulle förstå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...