ulaf Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Det säger väl exakt vad det säger? Citera
Rebonius Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Det säger väl exakt vad det säger? Ja, men det säger inte speciellt mycket om vem som har edge. Citera
heltok Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Ja, men det säger inte speciellt mycket om vem som har edge. inte i sig, men den hjälper en att tolka annan data. i detta fallet skulle ett resultat mkt under ev för isildur i omaha göra att eventuella slutsatser om att hans motståndare har edge inte är överdrivet tillförlitliga. Citera
jkkman Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Ja, men det säger inte speciellt mycket om vem som har edge. är ändå det exaktaste man kan komma förutom att försöka avgöra vem som är bättre genom att titta på vilka linjer dom tar (om man nu är tillräckligt bra på det). Citera
Elitloppet Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 All-in ev berättar en historia som skiljer sig nåt oerhört från sanningen. Man kan springa jättehett och ändå springa långt under all-in ev, eller tvärtom. Tycker det är grovt överskattat. Citera
mr-flow Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Alla som har postat någonting om AIev senaste sidan/inläggen säger väl iprincip sammasak men att de betonar olika saker? Citera
CarlDenStore Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 inte i sig, men den hjälper en att tolka annan data. i detta fallet skulle ett resultat mkt under ev för isildur i omaha göra att eventuella slutsatser om att hans motståndare har edge inte är överdrivet tillförlitliga. Första gången jag håller med dig. Citera
honest99 Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Alla som har postat någonting om AIev senaste sidan/inläggen säger väl iprincip sammasak men att de betonar olika saker? Fast det går bra att peka och skratta också. Citera
hamstern Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Med tanke på Isils dygnsrytm kanske han inte ens bor i sverige, eller änni värre; han kanske inte ens är svensk. Eller är det bekräftat att det är Blom? När han skulle börja igår skrev till han ivey: I need to fokus now. Med k och inte med c vilket väl bekräftar lite att han iaf är svensk. Citera
killerwolf Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 hybris, ja det blev fel där med ordvalet, men det fungerar till att beskriva hur jag blir i alla fall. Jag får många gånger som ordet betyder - storhetsvansinne då jag möter någon som spelar ut mig, och gräver ner mig djupt i ett hål mot honom genom att fortsätta.. men för att gå in på vad jag egentligen meande så är det att när jag möter någon som jag känner verkligen spelar ut mig så blir jag helt rabiat och börjar spela som en idiot, idiotbluffar, börjar 3,4,5betta honom som en riktig idiot(läs ofta) då jag känner att jag inte har kontroll preflop som slutar med att jag springer på 3outs lite för ofta. Citera
affe2000 Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 hybris, ja det blev fel där med ordvalet, men det fungerar till att beskriva hur jag blir i alla fall. Jag får många gånger som ordet betyder - storhetsvansinne då jag möter någon som spelar ut mig, och gräver ner mig djupt i ett hål mot honom genom att fortsätta.. men för att gå in på vad jag egentligen meande så är det att när jag möter någon som jag känner verkligen spelar ut mig så blir jag helt rabiat och börjar spela som en idiot, idiotbluffar, idiot5betshoves, idiot4bets etc. Jag känner snarare tvärtom. Möter jag någon som jag tycker är bättre än jag (typ, de flesta) så skärper jag till mig. Möter jag någon som spelar riktigt dåligt men drar ut så tiltar jag och börjar spela som du beskriver ovan. Citera
ulaf Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Alla som har postat någonting om AIev senaste sidan/inläggen säger väl iprincip sammasak men att de betonar olika saker? Killen har koll Citera
Jakelamotta Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Det säger väl exakt vad det säger? Jo, jag uttryckte mig fel, menade att säga att allinev inte säger särskilt mycket(om ens något) om vem som springer bäst. Citera
thefman Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 är ändå det exaktaste man kan komma förutom att försöka avgöra vem som är bättre genom att titta på vilka linjer dom tar (om man nu är tillräckligt bra på det). vad är en bra linje? tomte Citera
Jakelamotta Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 är ändå det exaktaste man kan komma förutom att försöka avgöra vem som är bättre genom att titta på vilka linjer dom tar (om man nu är tillräckligt bra på det). Jag skulle säga att spela massa händer och titta på resultatet är det mest exakta. Citera
Nidson Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Har man ingen ytterligare information ska man alltid korrigera för allin-ev om man med så stor sannolikhet som möjligt vill komma så nära det "rättvisa" resultatet som möjligt (dvs hitta vem som har edge i en matchup och med hur mycket) Citera
mr-flow Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Jag skulle säga att spela massa händer och titta på resultatet är det mest exakta. Men tittar du på aiev så får du ju med hur dom har sprungit i allin potter innan river. Det ger ju mer exakt än att bara kolla på resultatet. Exakt är kanske fel ord men närmare sanningen iaf. Citera
Nidson Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Jag skulle säga att spela massa händer och titta på resultatet är det mest exakta. Så länge du inte kan få antalet spelade händer att gå mot oändligheten kommer du ändå sannolikt få bättre resultat om du korrigerar för allin-ev. Citera
Jakelamotta Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Men tittar du på aiev så får du ju med hur dom har sprungit i allin potter innan river. Det ger ju mer exakt än att bara kolla på resultatet. Exakt är kanske fel ord men närmare sanningen iaf. Ja det stämmer givetvis. Citera
jkkman Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Jag skulle säga att spela massa händer och titta på resultatet är det mest exakta. edit vad är en bra linje? tomte ... Citera
manshora Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Jo, jag uttryckte mig fel, menade att säga att allinev inte säger särskilt mycket(om ens något) om vem som springer bäst. nu förstår jag inte om man slutar kvällen 20BI över sitt EV kan man väl dra slutsatsen att sprungit hyfsat bra? dock säger det naturligtvis ingenting ang kortsnitt och showdown samt non showdown winnings Citera
Jakelamotta Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 nu förstår jag inte om man slutar kvällen 20BI över sitt EV kan man väl dra slutsatsen att sprungit hyfsat bra? dock säger det naturligtvis ingenting ang kortsnitt och showdown samt non showdown winnings Det säger att du sprungit hyfsat bra i AI-situationer ja. Säg att du fick KK vs AA 10 ggr och vann hälften. AI-ev säger att du sprang absurt bra men jag håller inte med. Citera
killerwolf Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Jag känner snarare tvärtom. Möter jag någon som jag tycker är bättre än jag (typ, de flesta) så skärper jag till mig. Möter jag någon som spelar riktigt dåligt men drar ut så tiltar jag och börjar spela som du beskriver ovan. då är vi rätt olika, jag gillar att vara i kontroll, sprollar om jag blir utdragen.. e bara o bita ihop. Däremot e jag ju mänsklig som alla andra o hittar tilten efter ett par utdragningar för många men å andra sidan när jag tiltar brukar det oftast bara handla om något inköp eller två jag degar bort på något halvsjaskigt drag mot en kille som jag vet aldrig lägger. edit; vill reservera mig lite här.. Folk som känner mig skulle nog vilja säga att jag tiltar 24/7 pga mina verbala uttalanden, jag kan sitta o prata för mig själv och vara allmänt psyk. Jag är väldigt verbal när jag spelar poker och sitter o svär och har mig som satan... men det påverkar aldrig mitt spel så länge jag gör det, det är när jag har tystnat efter en lång ramsa om könsord,hemska sätt att dö greasefire's osv osv som jag börjar tilta in-game.. Citera
pimpout Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Oavsett om han är svensk eller inte lär dessa tider vara de enda han får games på så är han svensk får han anpassa sig till de transantlatiska tiderna PA är väl i monaco perhaps. Men men whatever. Citera
Recommended Posts