Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 1


pokerface

Recommended Posts

  • Svars 311
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej,

 

Pratade med div. ansvariga idag och de var själva medvetna om bristande kvalitetskontroll av kommentatorerna, pga tidsbrist i efterbearbetningen m.m. Detta skalla vara bättre till nästa avsnitt och sedan är ju jag med och detta borde ju höja spelkvaliten ordentligt :)

 

Jag har iaf skickat mycket av kommentarerna från forumet till dom för genomläsning. Med tanke på att åsikterna ej varit allt för snälla blir jag förvånad om de ej tar detta till sig.

 

Mvh Stefan

 

Okej, ska du vara med :D då kanske man pallar ett avsnitt till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hoppas verkligen dom satt och kommenterade live samtidigt som dom hade varsin 20årig söt tjej som utförde den grymmaste lapdancen som någonsin har skapats. Okoncentrerad?

 

Då kan jag köpa den bristande närvaron och denna fullständiga okunnighet som kommentatorerna verkade ha....

 

RENT SKRÄP!!! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hoppas verkligen dom satt och kommenterade live samtidigt som dom hade varsin 20årig söt tjej som utförde den grymmaste lapdancen som någonsin har skapats. Okoncentrerad?

 

Då kan jag köpa den bristande närvaron och denna fullständiga okunnighet som kommentatorerna verkade ha....

 

RENT SKRÄP!!! :evil:

 

Det är klart att det är intressantare att kolla in en eventuell klitt-piercing, än str8s på turn (missade han på eurosport) och hålla reda på vad floppade set betyder. Tack, du har genomskådat honom. Jag är själv en kåtgubbe, så nu har D.G min fulla respekt igen ( men du får fan dela med dig av brudarna Danne!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu bättre än trips vs kåk var då kvalspelaren Jonas limpar från lilla mörken med K3, Felix checkar från stora med J9 och floppen kommer TQK. Jonas bettar, Felix höjer, Jonas synar. Turn är en till dam och då brister Glimne ut: Kommer det ett ess får Jonas straighten. Sanslöst.

 

In med Ector som kommentator, han har väl redan sålt sig till fyran?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som lade märke till hur dålig kommentatorn(Inte DanGlimne) var? Två gånger tabbade han sig rejält.

 

Två gånger satt en spelare med pocket pairs och flopade set. Fi flopade själv ett par. Kommentatorn fick då för sig att det räckte med att få ett kort för triss för att Fi skulle vinna. Han glömde dock att ett tredje kort för fi(alltså ett par på bordet) gav Spelaren med set en kåk. Stod t o m 0% vinst chans på TVn medan kommenatatorn gick fram med ngt liknande "bara ett äss kan stjälpa Henriks vinst". Riktigt roligt=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som lade märke till hur dålig kommentatorn(Inte DanGlimne) var?

Jo, det har redan påpektats tio-femton gånger i denna tråd.

 

För övrigt är Glimne inte mycket bättre. Ett exempel är en hand i EPT. Gus Hansen sitter med 66 mot en motståndare. Floppen är 288. Turn är en tredje åtta och Glimne utropar: "Ojojoj, han sätter kåken! Det enda han behöver oroa sig för nu är om motståndaren skulle ha den fjärde åttan". Grattis Dan, du är tamigfan ett geni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här Glimne verkar värsta inne nu bara för att han på något konstigt sätt lyckats få positionen som kommentator på eurosport och pokermiljonen. Intervjun i slitz var humor. Bla sa han att han hade ett tell på en kvinnlig vän, hon fick nämligen styva bröstvårtor när hon hade stål.

 

gg Glimne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här Glimne verkar värsta inne nu bara för att han på något konstigt sätt lyckats få positionen som kommentator på eurosport och pokermiljonen. Intervjun i slitz var humor. Bla sa han att han hade ett tell på en kvinnlig vän, hon fick nämligen styva bröstvårtor när hon hade stål.

 

gg Glimne

 

Gubbjäveln är patetisk.

 

Helt obegripligt att de kunde ge honom en ny chans med tanke på hur GENOMVÄRDELÖS han var under EPT. Hur många här på pf.nu är det inte som skulle kommentera bättre än han? Hade varit bättre att ta en ren chansning med någon av toppostarna här, än att köra med en som redan har bevisat sig oduglig. Det finns kommentatorer som är tråkiga och det finns kommentatorer som är inkompetenta, men jag tror inte att någon kombinerar dessa båda egenskaper i samma utsträckning som Glimne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In med Ector som kommentator, han har väl redan sålt sig till fyran?

 

Så du menar att han ska expertkommentera sitt eget spel? ;)

Jaså, han ska vara med? Det visste jag inte. Då måste man ju kolla.

 

Jag är med i avsnitt 4 om jag inte har fattat helt fel. Förhoppningsvis har de bytt kommentator tills dess, men jag kan som sagt inte kommentera mitt eget spel. Christer Larsson, Niklas Nordlight... äh vafan vem som helst som kan lira lite poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte läsa allt så jag slänger in mina synpunkter ändå, kanske lite sent. Men men.

 

1. Mycket bättre sätt de kollar korten på, än fjanteriet att lägga det på en glasskiva som Femman har.

2. Fick för mig att de inte har försvenskat så många pokeruttryck, det tycker jag är bra. Kör med de engelska. Men dom missar helt att då förklara vad de olika uttrycken betyder. Skulle behövas en info ruta som förklarar, eller att kommentatorerna förklarar.

3. Saknar att se hur mycket nån måste syna när t.ex. en annan spelar gått all-in.

4. Skönt att slippa pulsmätaren.

5. Vet inte om det är fel på min tv eller inte. Men alla kort på borden såg svarta ut, fast i grafiken såg jag ju de röda korten.

6. Säger inget om kommentatorerna. Vet iofs inte vad som är värst. Usla kommentatorer, eller att dom är lika dryga som Ken? Är dom usla så kan man ju skratta åt det, jag hänger ju med än då. Synd om de som inte är så insatta bara. Fast en dryg kommentator blir man bara arg på. Fast han kan vara lite rolig ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här Glimne verkar värsta inne nu bara för att han på något konstigt sätt lyckats få positionen som kommentator på eurosport och pokermiljonen. Intervjun i slitz var humor. Bla sa han att han hade ett tell på en kvinnlig vän, hon fick nämligen styva bröstvårtor när hon hade stål.

 

gg Glimne

 

Haha iskall kille skulle jag vilja säga! Go glimne!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mix Megapol just nu:

 

Adam: Vilket är nu den grundläggande regeln för att bli vinnande pokerspelare??

 

Joakim: Jadu, Hyr/Låna/Köp Pokerhandboken av Dan Glimme, det är den absoluta grundläggande regeln.

 

Och på vilket sätt är det inte sant? Boken är bra. Blanda inte ihop boken med en ursel TV-produktion, som är producenternas fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...