Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 1


pokerface

Recommended Posts

Har aldrig sett på maken till kass produktion, för att inte tala om kommentatorerna.. Som när floppen kommer 2A3 och det blir showdown med 22 mot A8 och kommentatorn säger att bara ett ess kan rädda snubben med A8.... öhh nej!!! fyfan va dåligt att inte kunna spelet när man kommenterar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 311
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag stengillar Ken.

Jag smågillar Glimne.

Jag ogillar producenterna som inte kollar på programmet och tar bort tabbar - fantastiskt dåligt.

 

Jag har själv stått på scen massor av gånger och det är skitsvårt att kommentera sådana här saker så det blir rätt... men det går som sagt att lägga till och dra bort kommentarer i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fyfan va dåligt att inte kunna spelet när man kommenterar!!

 

Ja nåt enormt, men som nån annan redan sagt, att inte producenterna klipper bort misstagen, men då kanske det inte skulle bli nåt kvar.

 

Sen blir man ju ännu mer förbannad när man vet att det är många ute i stugorna som tittat på detta för att få en uppfattning om "vad det här med poker handlar om egentligen".... och så fick jag känslan av att det var 70% all-in händer med helt meningslös kommentering...

 

De analyserade ju aldrig spelet!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan verkligen hålla med om att sådana tabbar måste redigeras bort i efterhand, det är ju inte direkt live eller hur?

 

Annars så ska man inte klaga så mycket på Glimne, utan på producenterna. Glimne går hem i stugorna hos den stora massan (där Ken upplevs som "dryg och elak", och det är nya spelare som sajterna och TV-bolagen vill åt, inte vi hard-core pokerfreaks.

 

Andra saker som går hem i stugorna är : Lasse Åbergs "hälsoresan", Beck-filmerna och jag höll nästan på att glömma de fantastiska Smurf-hits skivorna.

 

P.S om det finns mycket fans av Beck-filmerna här, kan jag meddela att de inte alls suger lika stenhårt som Dan Glimne. D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har funderat och har kommit fram till att kommentaterna bara låtsas vara kassa. Fatta nästa gång du möter någon av dem vid pokerbordet, du klassar dem direkt som tomte. Så spelar de superbra och av dig alla pengar.

 

Genialt.

 

Synd att förstöra en tv-produktion dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet man att Glimne "går hem i stugorna"? Jag tvivlar, och tror att en vass dokusåpvinnare, har betydligt större kommersiell potetitial när det gäller att locka bönderna till pokerborden på nätet, vilket väl är syftet med programmet.

Sedan kan det väl inte vara någon här på forumet som tror att man inte kan efterredigera sådana här program och rätta till tokigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här va verkligen skandal. När de ringde mig och frågade så sa jag att jag trodde att Glimne va en dålig idé som kommentator... Men att det skulle bli så här illa!?!? Skandal! Att inte kunna läsa omedelbart vilka outs olika spelare har är ju något man gör i sömnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stämmer in i Ectors replik. Outs och vilka händer som slår vilka måste vara basics för kommentatorn, en eller två små grodor får väl slippa igenom men här är det varannan hand där de två kommentatorerna toppar varandra i dåliga analyser. Man kan skylla på klippningen, men Glimne (som expekrt) måste ju vara delaktig i den biten och då är det till syvende sist på hans ansvar. Förstår han själv inte hur dumt det låter?

 

Celebupplägget har jag svårt o köpa, men jag förstår att det har en kommersiell poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju: Är (poker)sverige så jävla ruttet att vem som helst som har en känd nuna bara kan sätta sig ner och tro sig vara expertkommentator. Fråga Kniven om inte han kan vara vårt ljus i detta oändliga mörker.

 

Visst, jag har spelat chack, men inte fan skulle man sätta sig ner inför hela sverige och göra sig själv till åtlöje genom lekmannateorier och vilda gissningar. SKÄMS TV4!!!!

 

 

AVGÅ SAMTLIGA!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer definitivt bojkotta programmet, finalen vill jag dock se för då kan det bjudas på bra poker. Men jag har nu skickat ett mail till tittarombudsmannen på TV4 och uttryckt mitt missnöje med inkompetenta och dåliga kommentatorer, dålig miljö, kassa spelare, etc (på ett väldigt konstruktivt sätt självklart).

 

Usch är allt jag har att säga. :evil:

 

En sista fråga också: har Dan Glimne sålt sin personlighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Dan Glimne har ju sedan tidigare visat att han inte vet så mycket om poker när han kommenterar EPT på Eurosport.

Glimne har ingen konstruktiv kritik att komma med är allmänt bortkommen.Förvånar mig att han är så inkompetent då han skrivit den svenska "pokerbibeln".En nybörjare vet ofta mer än Glimne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Dan Glimne har ju sedan tidigare visat att han inte vet så mycket om poker när han kommenterar EPT på Eurosport.

Glimne har ingen konstruktiv kritik att komma med är allmänt bortkommen.Förvånar mig att han är så inkompetent då han skrivit den svenska "pokerbibeln".En nybörjare vet ofta mer än Glimne.

 

Han är väl som alla andra "genier", vilse som satan i tal, men skarp som knivseggen i tanke...

 

(det måste nästan vara så, annars har jag ingen annan förklaring :roll: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är väl som alla andra "genier", vilse som satan i tal, men skarp som knivseggen i tanke...

 

(det måste nästan vara så, annars har jag ingen annan förklaring :roll: )

Kanske att hans bok bara är rent rip-off av amerikansk litteratur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Dan Glimne har ju sedan tidigare visat att han inte vet så mycket om poker när han kommenterar EPT på Eurosport.

Glimne har ingen konstruktiv kritik att komma med är allmänt bortkommen.Förvånar mig att han är så inkompetent då han skrivit den svenska "pokerbibeln".En nybörjare vet ofta mer än Glimne.

Det finns i stort sett en bok om poker på svenska och det är "Pokerhandboken", skulle inte kalla den för den svenska pokerbibeln då det inte finns så mycket konkurrens :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Dan Glimne har ju sedan tidigare visat att han inte vet så mycket om poker när han kommenterar EPT på Eurosport.

Glimne har ingen konstruktiv kritik att komma med är allmänt bortkommen.Förvånar mig att han är så inkompetent då han skrivit den svenska "pokerbibeln".En nybörjare vet ofta mer än Glimne.

Det finns i stort sett en bok om poker på svenska och det är "Pokerhandboken", skulle inte kalla den för den svenska pokerbibeln då det inte finns så mycket konkurrens :)

Nej, men å andra sidan; Hur stor konkurrens har den riktiga Bibeln? ;)

Skämt å sido. Vad det gäller Glimnes bok har jag oxå märkt tydliga copy-paste-tendenser. Det som jag tycker är positivt med boken är att han skriver rätt bra innan och runt det väsentliga med lite anektoter och trevliga runt-omkring-fakta som introduktion till novisa. Det är bra att det finns nån sådäringa komplett pokerbok på svenska så de som inte orkar med engelskan kan bli inlurade i pokerträsket ändå. Dessutom är det lättare att fatta på svenska om man är HELT novis.

Det hade däremot varit kul att se nån kompetent person skriva en mer inriktad bok på svenska, tex. Holdem NL. Här skulle det tex. kunna vara Ken, Kniven eller kanske gdaily? Vad vet jag....

 

Nu blev det väldigt off topic, men vad gör man inte när man inte har sett programet. Efter att läst den här tråden blir man inte så sugen att se det heller....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag sovit på saken så är hela produktionen faktiskt sämre än celebpoker.

 

I svenska celebpoker hade man problem eftersom man använde sig av låtsas celebriteter. Dvs d fanns inget att titta på vaken kändisar som gjorde bort sig eller folk som kunde lira. Men produktionen i sig var helt ok, kommentatorn likaså.

 

Vad talar för pokermiljonen? Att de använder sig av "riktiga" kändisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag sovit på saken så är hela produktionen faktiskt sämre än celebpoker.

 

I svenska celebpoker hade man problem eftersom man använde sig av låtsas celebriteter. Dvs d fanns inget att titta på vaken kändisar som gjorde bort sig eller folk som kunde lira. Men produktionen i sig var helt ok, kommentatorn likaså.

 

Vad talar för pokermiljonen? Att de använder sig av "riktiga" kändisar.

 

Hmm var var det bra kommentator? Celeb pokern eller Poker miljonen.

 

Celeb poker: (en kille sitter med 7 3 off i BB och ingen höjjer innan honom och han checkar) - "Varför han spelar den dåliga handen får ni fråga honom"

 

Poker miljonen: QJ mot KK Brädan: 6 J X 6 - "Han måste ha en dam eller knekt"

AT mot 77 Brädan: X A 7 - "Endast ett A kan rädda honom" Turn: blankt -"Han måste ha ett A"

mm.

 

LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag sovit på saken så är hela produktionen faktiskt sämre än celebpoker.

 

I svenska celebpoker hade man problem eftersom man använde sig av låtsas celebriteter. Dvs d fanns inget att titta på vaken kändisar som gjorde bort sig eller folk som kunde lira. Men produktionen i sig var helt ok, kommentatorn likaså.

 

Vad talar för pokermiljonen? Att de använder sig av "riktiga" kändisar.

 

Hmm var var det bra kommentator? Celeb pokern eller Poker miljonen.

 

Celeb poker: (en kille sitter med 7 3 off i BB och ingen höjjer innan honom och han checkar) - "Varför han spelar den dåliga handen får ni fråga honom"

 

Poker miljonen: QJ mot KK Brädan: 6 J X 6 - "Han måste ha en dam eller knekt"

AT mot 77 Brädan: X A 7 - "Endast ett A kan rädda honom" Turn: blankt -"Han måste ha ett A"

mm.

 

LOL

 

Ja fan va sämst, hade ju varit roligt om kommentatorn kunde poker!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Såg pokermiljonen igår..

 

Tyckte dekoren/studion var av sämsta laget.. Så mörkt.. Var det publik verkligen. Dom får tona upp det lite tycker jag.. Poker ska vara roligt att se på, ingen begravning.. Riktig tomte studio rent ut sagt..

 

Diggade dock Felix Herngrens Pokerface.. Hähä!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Skulle vilja veta var Joakim Geigert har spelat poker i 4 år? Jag menar han kan ju inte ens reglerna, och Glimne som ska vara en "pokerguru" rättar inte ens Geigert när han säger fel. Det är ju inte en enstaka gång han säger fel utan 3-4 gånger och jag har läst på pokerforum där många av spelarna rasar mot en så dålig kommentator.

 

Ex. Felix Herngren har AT i hålet (Ess tio)

Zetterberg har 77

 

Floppen A7X dvs Zetterberg har triss och Herngren har Par i Ess

 

Så säger Geigert att herngren behöver ett Ess för att vinna, men det stämmer inte utan då får Zetterberg kåk, 777AA

 

Ex: 2 Koray Saka har KK

Fredrik Nyström har QJs

 

Floppen JX6 dvs Fredrik har par i knektar med en dam som kicker

Koray har par i kungar

 

Turn: 6 Då säger Geigert att Fredrik behöver en dam eller knekt för att klara sig. Det stämmer inte eftersom Koray har KK66 tvåpar, Fredrik har JJ66. Detta betyder att Fredrik behöver en Knekt för att klara sig en dam hjälper inte för då har Koray högre 2 par ändå.

 

Finns ett par fler exempel men jag tycker att Glimne borde reagera när han säger sånna saker som inte alls stämmer?

 

Jag undrar var Geigert spelar? skulle gärna ha honom vid mitt bord.

 

 

Timmi Jofur

 

 

Jag rekommenderar fler att maila dem och påpeka de dåliga kommentatornerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...