hampulito Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 vem levlar vem i tråden egentligen... bra lemma du använder i din deduktion. Var mer för att visa hur sällan det händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Att det finns vissa motståndare som aldrig stoppar in 400bb utan AA är det ju inget snack om, så med ett sånt resonemang kan det ju vara rätt att vika. Med det sagt så är det ändå "fel" att vika... bra lemma du använder i din deduktion. Asså, pluggar du typ på högskola? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Att det finns vissa motståndare som aldrig stoppar in 400bb utan AA är det ju inget snack om,Det är iofs inte direkt killarna man 4-betar med KK 400bb djupt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 lol lvl? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 med tanke på killens 3bet frekvens så är det en nobrainer. Du kommer inte glo in i ett AA tillräckligt ofta här för att du ska tveka att fyrbeta, palla spela flopar ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Det är iofs inte direkt killarna man 4-betar med KK 400bb djupt. Jaha, vi ska börja analysera fler än ett beslut i handen. Suck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Karleone Postad 12 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2008 KK är en jävligt svår fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trillske Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2008 Fanns en period när jag kunde släppa KK i 5-max. Med framgång, faktiskt. Trotts att det varit +EV har jag dock gått tillbaka till att gå instabroke med KK även där, för det är helt enkelt inte värt besväret med den lilla edgen. Dessutom får man in ett jälva NIT-sus i skallen som är svårt att släppa. Så för att svara på frågan, sluta spela HU 400bb deep om du inte vill bli av med 400bb som underdog ibland. Ofta är det dessutom din range det är fel på om motståndarens range består av AA/KK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2008 Det ser totalt sjukt att ut att ha en fyrbetsrange under de här premisserna. Vad vill du göra med den? Det är inget fel att få in pengarna men fyrbetar ni typ aldrig och båda vet vad ni gör och inga levlingsspel är på tapeten så är det ju postflop pengarna ska in isåfall. Pengarna kan ju inte åka in preflop, det är ruskigt kallt oavsett hand ju. Det blir lite smått transparant att spela raise och maximalt trebet sen börja fyrbeta med AA och KK och sen blir fembetat tillbaka. Det blir ju grymt svårt att komma undan handen men det handlar inte om det utan du vill få in pengarna på det sättet där motståndaren har bredast range. Får du in den pre här har han ju AA liksom men samtidigt kan du typ inte vika för det blir lättexploaterat gissar jag.. Jag har sovit väldigt lite senaste dygnen så jag är som en svamp i huvudet så har lite svårt att beskriva det här på ett bra och tydligt sätt.. jaja hade du fyrbetat mer och han ahr en ganska bred synrange av din fyrbet är det ju rätt att fyrbeta men det verkar ju inte som det. Du kan inget annat göra än att bara syna hans trebet om han aldrig spelar vidare mot en fyrbet typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Azaroth Postad 5 Mars , 2010 Rapport Share Postad 5 Mars , 2010 Mer värde att syna 5 betten än att pusha och därefter ta flop-spelet? Jag menar, hur många händer synar han en push med där, så vari ligger värdet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 5 Mars , 2010 Rapport Share Postad 5 Mars , 2010 självklart AA denna gången vilket det verkligen kändes som men valde att trycka ändå i hopp om att han hade AK/QQ. Lite vägledning tack:-) Syna aldrig för att du hoppas att Fi har en sämre hand (med undantag för pottodds obv). Lita på din instinkt och lägg handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Namlleh Postad 25 Maj , 2010 Rapport Share Postad 25 Maj , 2010 Är du inte bekväm med att få in 400bb preflop med KK så ska du heller inte 4beta den. Mot en sådan spelare så djupt hade jag troligtvis spelat helt utan 4b range. När du väl 4 betat förstår jag inte varför du ens funderar på att folda... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts