Gå till innehåll

Folda KK deep HU?


kensoi

Recommended Posts

Att det finns vissa motståndare som aldrig stoppar in 400bb utan AA är det ju inget snack om, så med ett sånt resonemang kan det ju vara rätt att vika. Med det sagt så är det ändå "fel" att vika...

 

bra lemma du använder i din deduktion.

 

Asså, pluggar du typ på högskola? :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns en period när jag kunde släppa KK i 5-max. Med framgång, faktiskt. Trotts att det varit +EV har jag dock gått tillbaka till att gå instabroke med KK även där, för det är helt enkelt inte värt besväret med den lilla edgen. Dessutom får man in ett jälva NIT-sus i skallen som är svårt att släppa.

 

Så för att svara på frågan, sluta spela HU 400bb deep om du inte vill bli av med 400bb som underdog ibland.

 

Ofta är det dessutom din range det är fel på om motståndarens range består av AA/KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser totalt sjukt att ut att ha en fyrbetsrange under de här premisserna. Vad vill du göra med den? Det är inget fel att få in pengarna men fyrbetar ni typ aldrig och båda vet vad ni gör och inga levlingsspel är på tapeten så är det ju postflop pengarna ska in isåfall. Pengarna kan ju inte åka in preflop, det är ruskigt kallt oavsett hand ju. Det blir lite smått transparant att spela raise och maximalt trebet sen börja fyrbeta med AA och KK och sen blir fembetat tillbaka.

 

Det blir ju grymt svårt att komma undan handen men det handlar inte om det utan du vill få in pengarna på det sättet där motståndaren har bredast range. Får du in den pre här har han ju AA liksom men samtidigt kan du typ inte vika för det blir lättexploaterat gissar jag..

 

Jag har sovit väldigt lite senaste dygnen så jag är som en svamp i huvudet så har lite svårt att beskriva det här på ett bra och tydligt sätt.. jaja hade du fyrbetat mer och han ahr en ganska bred synrange av din fyrbet är det ju rätt att fyrbeta men det verkar ju inte som det.

 

Du kan inget annat göra än att bara syna hans trebet om han aldrig spelar vidare mot en fyrbet typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...