psykologen Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Det här är en enkel fold va? Seat 1: eitan2134 (6080 in chips) Seat 2: HEROOOO (7760 in chips) Seat 3: JohnnyBax (8040 in chips) Seat 4: CGL7 (7480 in chips) Seat 5: Smurf_Fla (6085 in chips) Seat 7: Huxfluxen (7340 in chips) Seat 8: Bounatirou (45 in chips) Seat 9: toetagU (17170 in chips) Bounatirou: posts small blind 20 toetagU: posts big blind 40 *** HOLE CARDS *** Dealt to HEROOOO Bounatirou said, "ZOMFG I GOT TOP PAIR" eitan2134: raises 80 to 120 HEROOOO: calls 120 JohnnyBax: folds toetagU said, "knew u had aa" CGL7: folds Smurf_Fla: calls 120 Huxfluxen: folds Bounatirou: calls 25 and is all-in toetagU: folds *** FLOP *** eitan2134: checks HEROOOO: checks Smurf_Fla: checks *** TURN *** eitan2134: bets 200 HEROOOO: calls 200 Smurf_Fla: calls 200 *** RIVER *** eitan2134: bets 1045 Motivera. Under vilka omständigheter hade ni synat? Halvpottbet? Citera
sTARVIN89 Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 blixtsyn? vad vill du att vi ska säga? solklar fold, även en icke omaha spelare kan se det... Citera
HughHefner Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Tror du nån har AA så är det bara o vika. Citera
SOLDforFOOD Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 blixtsyn? vad vill du att vi ska säga? solklar fold, även en icke omaha spelare kan se det... precis, räcker ju med att nån har ett ess på hand imo imo imo imo... Citera
Rebonius Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 precis, räcker ju med att nån har ett ess på hand imo imo imo imo... Tänk om, tänk rätt. Citera
gladdrkim Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Kalla mig fisk men är det här verkligen solklar fold? Citera
Mjukis Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 precis, räcker ju med att nån har ett ess på hand imo imo imo imo... Omaha, inte Texas. 3 kort på brädan, inte 4. Inte texas utan Omaha alltså. Citera
SOLDforFOOD Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Tänk om, tänk rätt. <---- ironi! Jag tar synen alla dagar i veckan, och det antar jag att även du gör? Citera
HughHefner Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Tror nog att alla utom omaha experten sTARVIN89 hittar syn här. Citera
hampulito Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Tänk om, tänk rätt. Kändes väll som den mest uppenbara typen av ironi. Du kanske också är ironisk iofs allt detta skojande man blir så yr i huvudet. Edit: förstår nu jag är bara lite trög. Citera
hampulito Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 blixtsyn? vad vill du att vi ska säga? solklar fold, även en icke omaha spelare kan se det... Jasså hur tänker du då? Citera
psykologen Postad 20 September , 2008 Författare Rapport Postad 20 September , 2008 Vet inte om folk tog en stänkare för mycket igår men den här tråden blev rörig. collusionironi? Citera
strater Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 känns det inte rätt exploaterbart att folda nästnöten och nöten i vår range? men lirar inte omaha ^^ Citera
psykologen Postad 21 September , 2008 Författare Rapport Postad 21 September , 2008 Det är nog en enkel fold. Jag tvekade ett tag men foldade och fi hade nöten så jag tror väl jag spelade handen bra i all fall. Det som gjorde mig konfunderad var att fi spelade handen så dåligt. Hade han gjort ett mindre blockbet hade jag synat och vad trodde han att han skulle få syn med nu. Men det var å andra sidan dåligt motstånd för ett mästerskap. ABC spelare som bara kunde spela nötter. Citera
Big Less Postad 21 September , 2008 Rapport Postad 21 September , 2008 Det är nog en enkel fold. Jag tvekade ett tag men foldade och fi hade nöten så jag tror väl jag spelade handen bra i all fall. Äntligen har Glimne hittat hit! Välkommen! Citera
sTARVIN89 Postad 21 September , 2008 Rapport Postad 21 September , 2008 Jasså hur tänker du då? Haha oj jag tänkte inte på 3 kort på brädan 2 i handen . Tänkte snarare snabbt och då blir det att en kille har ess i handen. Så det enda som slår dig nu är AA/en 9a? Tveksam syn fortfarande då vi snackar omaha, bara spelat micro men det känns som att kåk/stege är rätt standard om du jämför med texas holdem. Men jag hade väl synat nu i efterhand för att sen torska handen... Citera
Teh_MoUsE Postad 21 September , 2008 Rapport Postad 21 September , 2008 Haha oj jag tänkte inte på 3 kort på brädan 2 i handen . Tänkte snarare snabbt och då blir det att en kille har ess i handen. Så det enda som slår dig nu är AA/en 9a? Tveksam syn fortfarande då vi snackar omaha, bara spelat micro men det känns som att kåk/stege är rätt standard om du jämför med texas holdem. Men jag hade väl synat nu i efterhand för att sen torska handen... hahaha en 9a gg! Citera
Drunken_Penguin Postad 21 September , 2008 Rapport Postad 21 September , 2008 Haha oj jag tänkte inte på 3 kort på brädan 2 i handen . Tänkte snarare snabbt och då blir det att en kille har ess i handen. Så det enda som slår dig nu är AA/en 9a? Tveksam syn fortfarande då vi snackar omaha, bara spelat micro men det känns som att kåk/stege är rätt standard om du jämför med texas holdem. Men jag hade väl synat nu i efterhand för att sen torska handen... Har någon en 9 i den situationen så hade jag slutat spela på siten i fråga. Citera
HughHefner Postad 21 September , 2008 Rapport Postad 21 September , 2008 Haha oj jag tänkte inte på 3 kort på brädan 2 i handen . Tänkte snarare snabbt och då blir det att en kille har ess i handen. Så det enda som slår dig nu är AA/en 9a? Tveksam syn fortfarande då vi snackar omaha, bara spelat micro men det känns som att kåk/stege är rätt standard om du jämför med texas holdem. Men jag hade väl synat nu i efterhand för att sen torska handen... hahaha wtf? Citera
Akumila Postad 21 September , 2008 Rapport Postad 21 September , 2008 Det är alltid en fold med nästnöten om handen hamnar på pf. Citera
psykologen Postad 23 September , 2008 Författare Rapport Postad 23 September , 2008 Det är alltid en fold med nästnöten om handen hamnar på pf. Jag tyckte handen var ganska svår när jag spelade den men jag spelar bara sexmanna normalt. Därför ville jag ha in ett second opinion. Jag har slutat posta i holdem delen för att det är bara retards som postar där men jag hoppades att omaha delen höll lite högre klass. Icke sa nicke. Citera
wallie999 Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Spelade folk bara nötterna så är det en jätteenkel fold. Eitans linje skriker ju AAxx, med mesbet turn och potbet river. Citera
grebgokz Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Jag släpper nog redan på turn. Visserligen får du tokbra odds men med ca 50% chans att någon har AA och ytterligare 10-20% att någon slowspelar en 9a (inte ovanligt med rundowns som 789T, 89TJ eller 9TJQ eller andra som innehåller en 9a) så ger jag oftast upp potten. Du får ju troligen inte någe betalt om du har bäst hand. Det är klart tokbilligt på turn så en syn och hoppas på rundcheck på river är väl inte helt fel. Men river foldar jag 100% av 100 speciellt i en turre. edit: När jag läser igenom handen igen inser jag att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att prova ett 1/3-1/2 pott bet på flop med min kåk och se om jag tar hem potten direkt. Ge upp på turn om jag blir synad och folda mot omslag. Svårt för tom AA att syna på den brädan och skulle jag råka ha bästa handen här vinner jag nästan säkert potten direkt. Citera
psykologen Postad 23 September , 2008 Författare Rapport Postad 23 September , 2008 Jag släpper nog redan på turn. Visserligen får du tokbra odds men med ca 50% chans att någon har AA och ytterligare 10-20% att någon slowspelar en 9a (inte ovanligt med rundowns som 789T, 89TJ eller 9TJQ eller andra som innehåller en 9a) så ger jag oftast upp potten. Du får ju troligen inte någe betalt om du har bäst hand. Det är klart tokbilligt på turn så en syn och hoppas på rundcheck på river är väl inte helt fel. Men river foldar jag 100% av 100 speciellt i en turre. edit: När jag läser igenom handen igen inser jag att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att prova ett 1/3-1/2 pott bet på flop med min kåk och se om jag tar hem potten direkt. Ge upp på turn om jag blir synad och folda mot omslag. Svårt för tom AA att syna på den brädan och skulle jag råka ha bästa handen här vinner jag nästan säkert potten direkt. Det där tycker jag är dåligt spel förutom då folden på rivern. Den är given till 95 % där det är readberoende för de övriga 5. Citera
Recommended Posts