Gå till innehåll

Halvnöten på sjuk bräda-enkel fold?


psykologen

Recommended Posts

Det där tycker jag är dåligt spel förutom då folden på rivern. Den är given till 95 % där det är readberoende för de övriga 5.

 

Varför synar du på turn? Vad är ditt mål med synen?

 

Billig showdown? Eller tänker du bluffa alla riverkort (utom sista 9an)?

 

Tycker att fold turn är ett alternativ eller Bluffa flop. Du kan också bluff raisa turn men mot två fi och en tredje all-in så är nog fold att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför gör du då en tråd om en 95%-are?

 

Därför det är sällan jag har luckor och att jag tvekade är ett exempel på det.

 

Varför synar du på turn? Vad är ditt mål med synen?

 

Billig showdown? Eller tänker du bluffa alla riverkort (utom sista 9an)?

 

Tycker att fold turn är ett alternativ eller Bluffa flop. Du kan också bluff raisa turn men mot två fi och en tredje all-in så är nog fold att föredra.

 

På turn kan fi ha vad som helst. Varför menad du med att bluffa? Jag floppar en stark kåk. Även på ett tiomanna borde jag kunna anta att jag har starkast hand.

 

Jag kan ha fel men du verkar lite väl exploaterbar. Tror du på allvar att jag kan bluffa ut fi som sitter på halvnöten på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska enkel fold utan read.

 

Alla som argumenterar för enkel syn, har ni någonsin spelat fullring omaha..?

 

 

Fullring, trolig tight Fi raisar i tidig pos preflopp=> trolig AAxx.

Pottbettet på rivern förstärker bara känslan och killen hoppas på betalt av ev. KKxx/QQxx.

 

Tycker i övrigt också du ska testbetta flopp typ max 1/2 pott med förhoppning att ta den direkt och annars hoppas på gratis showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är han vass så lär han ju kunna bluffa här, din linje ropar ju inte direkt AA, inte KK heller för den delen... och tror han att du kan vika klenare kåkar är ju bettet rätt ok.

 

Att han sen skulle göra det i denna handen som den spelats känns ju makalöst otroligt. Du är typ alltid uppe mot nöten här om du inte har read på han som galen aggroblufftomte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat ganska mycket 10 20 / 25 50 med Eitan och han är garanterat kapabel till att bluffa. Blir sånt bra bluffläge när det blir en till syn bakom dig också, för ingen av er borde ju ha AA då.

 

Men om man tar bort personliga reads som 98% av händerna handlar om så är det här enkel fold iaf på stars. Fullring UTG raise som fullföljer mot 2 personer. Du kollar in i AA över 80% av gångerna skulle jag tippa. Det är turnering, folk är tighta, dom ger inte bort markerna sådär. Dumt bet av han dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...