Gå till innehåll

CarlDenStore förklarar allt.


CarlDenStore

Recommended Posts

Vilka synders CDS har gjort... Är vi andra pokerspelare helt oskyldiga?

 

dessa synder har jag gjort under min poker karriär, och jag tror alla seriösa pokerspelare jag känner nån gång har gjort samma. mina synder:

 

1.Jag har spelat på en kompis konto.

2.Jag har suttit på samma bord som en kompis.

3.Jag har provat pratat med en kompis på msn samtigt som jag spelar om vad jag har för kort, men kommit fram till att man tjänar mycket mer på att fokusera på bara pokern.

4.Jag har lagt mig när en polare på samma bord bettar för jag vet han har bra.

5.hade jag kunnat låsa en polare med en fisk hade jag gjort det om jag själv inte vill ta hans pengar. fisken kan ju gå när han vill...

6.Jag har kontaktat support.

7.Jag stöttar bestpoker.

 

 

sen låter det ju väldigt fint att vara en gentleman vid pokerborden, men också idiotiskt.

kanske var det hårdare förr? nuförtiden måste man vara snäll. får hellst inte skriva nått som tiltar andra i chatten heller... hur tror ni verkligheten ser ut? hur många proffs har nån gång inte brutit mot nån regel? ska vi anmäla och banna alla eller bara dom som är otrevliga och inte ödmjuka? kom igen nu, ut och spela med er istället.

 

sen att cds har röd text i chatten på bestpoker är inte konstigare än att en av proffsen som spelar på fulltilt syns på deras hemsida? tänk vad fulltilt favoriserar sina proffs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 215
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Klart att dom som inte har hjärnkapacitet får shortstacka holdem (omaha är en annan femma ofc). Finns ju profit att hämta även från shortstacks. Dels blir det oftast lättare att beräkna ranges och en sick fördel kan va när man får läge att "bolla" potten mot en shortstacker, när det finns fullstacks kvar i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

massa skit

Snälla håll dig borta från dom här trådarna, detta är minst 3:e gången du hyllar bestpoker trots deras brister.

Du är affiliate för Bestpoker och har såklart intresse om att bibehålla sitens rykte. Det blir väldigt jobbigt att påpeka det gång på gång, folk som inte läst hela tråden kan ju tro att du är objektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla håll dig borta från dom här trådarna, detta är minst 3:e gången du hyllar bestpoker trots deras brister.

Du är affiliate för Bestpoker och har såklart intresse om att bibehålla sitens rykte. Det blir väldigt jobbigt att påpeka det gång på gång, folk som inte läst hela tråden kan ju tro att du är objektiv.

 

 

massa skit :-(

 

Är trött på att ni alltid ska påpeka det istället för att diskutera det jag skriver. Pokerforum.nu är också affiliate för dom. dom har representanter som skriver i tråden... snälla håll er till mina argument och såga dom istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är trött på att ni alltid ska påpeka det istället för att diskutera det jag skriver. .

 

ok, du sa att han inte gjort nåt större fel.

Tycker du detta är ok?

 

Alltså vad dom gör är att leta upp fisken och blockera alla andra platser på bordet genom att sitta ut och pss få spela HU mot honom och ta hans "säkra" pengar. Funkar det inte eller att fisken inte vill spela för han tycker att han bara förlorar pengar så byter de till ett annat konto som fisken inte känner igen och så försöker de igen.

Bedrägeri eller stöld imo.

 

Som grädde på moset tycker han inte att det är nån big deal i och med att han skriver öppet om det. Då kan man ju fråga sig hur många andra som håller på så här.

Och till Lucky som tyckte att handanalyser var viktigare att diskutera än fusk och hur det ska förhindras - hur tänker du ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, du sa att han inte gjort nåt större fel.

Tycker du detta är ok?

 

Alltså vad dom gör är att leta upp fisken och blockera alla andra platser på bordet genom att sitta ut och pss få spela HU mot honom och ta hans "säkra" pengar. Funkar det inte eller att fisken inte vill spela för han tycker att han bara förlorar pengar så byter de till ett annat konto som fisken inte känner igen och så försöker de igen.

Bedrägeri eller stöld imo.

 

Som grädde på moset tycker han inte att det är nån big deal i och med att han skriver öppet om det. Då kan man ju fråga sig hur många andra som håller på så här.

Och till Lucky som tyckte att handanalyser var viktigare att diskutera än fusk och hur det ska förhindras - hur tänker du ?

 

 

tycker inte det är bra att det är möjligt, men det är det och har vart i alla tider. dom flesta har gjort små regelbrott nån gång för att vinna lite extra. säger inte att du eller alla har gjort det, men jag tycker det är lite för vanligt för att cds ska få stå till svars som värsta banditen för något som jag tror dom flesta gjort nån gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker inte det är bra att det är möjligt, men det är det och har vart i alla tider. dom flesta har gjort små regelbrott nån gång för att vinna lite extra. säger inte att du eller alla har gjort det, men jag tycker det är lite för vanligt för att cds ska få stå till svars som värsta banditen för något som jag tror dom flesta gjort nån gång.

Bara för att de flesta våldtäkter inte leder till fällande dom, så bör de som fälls behandlas mildare. Omisskännlig logik, Wittgenstein. Kryp tillbaka till din lilla affegrotta nu, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

massa skit :-(

 

 

Simpkiller, akta dig så jag inte talar med modsen och får dig bannad.

 

haha

 

 

 

Halvvägs in på Carls inlägg så insåg jag hur jag verkligen inte kunde sluta läsa. Jag ville hemskt gärna, men kunde inte.

 

Även fast jag borde ha mycket bättre saker för mig så prioriteras ändå detta rätt så högt kl 4 på natten.

 

Det är så fascinerande att se CDS förklara sig gång på gång. Det är något utav en vardagslyx för det händer inte så ofta och det roar mig verkligen. Att *skratta eller gråta* har väl sällan passat in bättre.

 

Sen när man läst ett par sidor med alla posts så känner man sig sjukt arg och vill bara slå till något för att han är så dum i huvudet men samtidigt så briljant, vilken underhållning !

 

 

Det är lite som att jag älskar att hata honom, är det så alla andra känner här också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att alla ska kontakta Ongames Ombudsman på

http://www.theongamezone.com/contact-form

och rapportera både CDS & HAK för uppenbar colluding och "spelförstörelse".

 

Livstids ban på alla pokersajter och beslagtagning av pengar är det enda rättvisa straffet av sådant beteende.

 

Skriver en mall (om ingen annan hinner före) när jag är klar med dagens V75.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det så att CDS blockerade alla HU-bord på en nivå så att om någon annan ville spela på den nivån var dom tvungna att sätta sig mot CDS? Och var det då det var folk som förföljde honom och blocka alla bord?

 

lol +1

 

Förresten, en gång var det en jävla idiot som hade felparkerat precis där jag tänkte och brukar felparkera.. Fan så förbannad man blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte... du håller på med väldigt tveksamma moves själv, som knappast kan anses som rätt eller schyst, och som princip är fusk.

Sen skriker du rakt ut när någon gör liknande saker mot dig? Om du sitter på ett publikt bord får man väl vara beredd på att spela mot vem som helst även om det inte hör till vanligheterna.

Och om det t o m finns nån form att password-skydd, så att man kan välja vilka som ska få sätta sig, och ändå använder du inte det men fortsätter klaga.

 

Men det låter bara som en spegling av hur större delen av sverige fungerar idag, så jag är inte förvånad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...