Gå till innehåll

Tito skyldig? Barnflickans vittnesmål i TR


Supertequila

Recommended Posts

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3317093.ab

 

Tycker personligen inte att det här kan klassas som våldtäkt. Han brukar inget våld, försätter inte henne i ett hjälplöst tillstånd. Hon säger inte nej när det sker.

Att hon verkar va totalt förståndshandikappad o född bakom en buske kan han ju inte direkt ta skulden för.

 

Man kan ha åsikter om att han är äcklig som ens har sex med en så ung tjej eller whatever, men det här känns som en klassisk blatte=skyldig case.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 254
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3317093.ab

 

Tycker personligen inte att det här kan klassas som våldtäkt. Han brukar inget våld, försätter inte henne i ett hjälplöst tillstånd. Hon säger inte nej när det sker.

Att hon verkar va totalt förståndshandikappad o född bakom en buske kan han ju inte direkt ta skulden för.

 

Man kan ha åsikter om att han är äcklig som ens har sex med en så ung tjej eller whatever, men det här känns som en klassisk blatte=skyldig case.

 

Om man ska gå efter hennes berättelse som det är återgivet där så känns det inte sådär väldigt normalt att en kille/gubbe under en massage lägger sig över den han masserar, håller ner henne och trycker in den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör inte till vardagen kanske, men se det från hans synvinkel.

 

Hon följer med honom till rummet för att få "massage". Hon tar av sig kläderna, går med på att han tar av byxorna, tar av sig trosorna och när han är där med könsorganet så säger hon ingenting utan försöker få upp överkroppen genom en armhävning. Att han trycker ner henne mot sängen kan ju va en upphetsad sexakt.

 

Jag själv har tryckt ner min sexpartner ner mot madrassen en massa gånger utan att det nån gång varit tal om våldtäkt.

 

Uppenbarligen var ju inte flickan med på noterna utan har mått jättedåligt utav det. Men av händelsekedjan att döma så kan ju Tito fått uppfattningen att det var grönt ljus för sex. Va fan hon säger ju inte ens nej en endaste gång. Det är väl det minsta man kan begära? Att hon åtminstone verbalt uttrycker sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen var ju inte flickan med på noterna utan har mått jättedåligt utav det. Men av händelsekedjan att döma så kan ju Tito fått uppfattningen att det var grönt ljus för sex. Va fan hon säger ju inte ens nej en endaste gång. Det är väl det minsta man kan begära? Att hon åtminstone verbalt uttrycker sig.

 

Alltså, tjejen har ju visat att hon vill ha massage - inte sex. Hur stela sexpartners har du haft egentligen?

Det är verkligen inte så det ska gå till när man har sex (om man nu inte uttalat kommit överens om det innan).

Hur normalt förfarande är det att först massera lite och sen bara tjonga på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör inte till vardagen kanske, men se det från hans synvinkel.

 

Hon följer med honom till rummet för att få "massage". Hon tar av sig kläderna, går med på att han tar av byxorna, tar av sig trosorna och när han är där med könsorganet så säger hon ingenting utan försöker få upp överkroppen genom en armhävning. Att han trycker ner henne mot sängen kan ju va en upphetsad sexakt.

 

Jag själv har tryckt ner min sexpartner ner mot madrassen en massa gånger utan att det nån gång varit tal om våldtäkt.

 

Uppenbarligen var ju inte flickan med på noterna utan har mått jättedåligt utav det. Men av händelsekedjan att döma så kan ju Tito fått uppfattningen att det var grönt ljus för sex. Va fan hon säger ju inte ens nej en endaste gång. Det är väl det minsta man kan begära? Att hon åtminstone verbalt uttrycker sig.

 

Nu vet jag inte hur det går till i din värld men i min värld är det inte okej att sätta på någon som vill ha massage.

 

Det är en sak att trycka ner sin partner mot madrassen och sätta på henne (förhoppningsvis vet man att det är okej, annars finns risken att man blir anmäld där med) men en helt annan sak att trycka ner en tjej som är där för att få MASSAGE!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, tjejen har ju visat att hon vill ha massage - inte sex. Hur stela sexpartners har du haft egentligen?

Det är verkligen inte så det ska gå till när man har sex (om man nu inte uttalat kommit överens om det innan).

Hur normalt förfarande är det att först massera lite och sen bara tjonga på?

 

HAHAHAAHAH..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM det är så som hon säger så är det väl i ala fall ett utnyttjande? Våldtäkt vettefan men lika lite som hon sade nej så sade hon ju ja.

 

Riktigt så fungerar inte lagen. Det skulle ju i så fall krävas att man var cynsk eller tvungen att inhämta ett positivt verbalt besked för varje delmoment.

 

Brottsbalk 6 kap:

3 § Den som förmår en person att företa eller tåla en sexuell handling genom att allvarligt missbruka att personen befinner sig i beroendeställning till gärningsmannen döms för sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning till fängelse i högst två år.

 

(med reservation för att lagtexten kan ha ändrats sedan händelsen inträffade).

 

Ser man på kriterierna för våldtäkt:

 

1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt...

 

och sexuellt tvång:

 

2 § Den som, i annat fall än som avses i 1 § första stycket, genom olaga tvång förmår en person att företa eller tåla en sexuell handling, döms för sexuellt tvång...

 

 

Kan inte riktigt se var Titos handling faller under nån av dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massage o massage.... han är ju fan inte anställd på en massageinstitut.

 

Han är en smörig sångare på turné som bjuder med tjejen till sitt rum för "massage".

 

Jag har fan använt den kodade omformuleringen ett antal gånger för att komma igång och alla tjejer har fattat vad det handlar om.

 

Inte ofta man frågar tjejer om de vill hänga med till rummet o knulla. Ska alla som frågat tjejerna om de vill hänga med upp för o ta en drink, eller privat efterfest, också lägga till "o så lite knulla kanske?"

 

Hade hon sagt nej en endaste gång, hade jag vart med på tåget, men det här känns inte helt ok.

 

Har inte läst domen i o f s. Om det finns online skulle det va bra med en länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fan använt den kodade omformuleringen ett antal gånger för att komma igång och alla tjejer har fattat vad det handlar om.

 

Inte ofta man frågar tjejer om de vill hänga med till rummet o knulla. Ska alla som frågat tjejerna om de vill hänga med upp för o ta en drink, eller privat efterfest, också lägga till "o så lite knulla kanske?"

QFFT! Bra beskrivet av hur det är i verkligheten! *tummen upp*

 

--

 

Nu har jag inte följt med i allt, men här är mina funderingar:

 

Om dom har haft sex och han anser att han är oskyldig, varför kör han inte med försvaret: "-Ja vi hade sex, men det var frivilligt". Istället förnekar han allt som har med sex att göra va?

 

Jag tror dom hade sex. Hon ville nog inte, men vågade inget säga eller göra. Tito förstod aldrig att hon inte ville. Var är uppsåtet?

 

Hur ska man tolka hans utbrott och verbala attacker? Är han bara en usel skådespelare? Kan man se på en persons kroppshållning, blick eller höra på hans röst om han är skyldig eller inte?

 

Sen har det gått alldeles för lång tid också. Trovärdigheten + avsaknaden av andra bevis gör att jag tycker han borde frias. Man kan inte kasta folk i fängelse bara för att dom är svin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massage o massage.... han är ju fan inte anställd på en massageinstitut.

 

Han är en smörig sångare på turné som bjuder med tjejen till sitt rum för "massage".

 

Jag har fan använt den kodade omformuleringen ett antal gånger för att komma igång och alla tjejer har fattat vad det handlar om.

 

Inte ofta man frågar tjejer om de vill hänga med till rummet o knulla. Ska alla som frågat tjejerna om de vill hänga med upp för o ta en drink, eller privat efterfest, också lägga till "o så lite knulla kanske?"

 

Hade hon sagt nej en endaste gång, hade jag vart med på tåget, men det här känns inte helt ok.

 

Har inte läst domen i o f s. Om det finns online skulle det va bra med en länk.

 

Mike Tyson försökte med den en gång men den gick inte hem för honom heller.

 

Killar borde fatta att massage/drink/kaffe/efterfest/osv inte är det samma som att knulla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han är dum i huvet o förnekar att de haft sex, om det nu är så han lagt upp det, är ju bara löjligt.

 

Jag menar, den här flickan skulle inte utsätta sig för det här om inte de hade haft sex, o hon upplevt det som fel.

 

När han förnekar nåt så uppenbart så förstör ju han bara sin trovärdighet i rätten.

 

Lika bra o säga som det är: Jag är en kåt chilenare tillika svin som gillar o sätta på småbrudar. Jag satte på henne, och fick inte uppfattningen att hon inte ville.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt så fungerar inte lagen. Det skulle ju i så fall krävas att man var cynsk eller tvungen att inhämta ett positivt verbalt besked för varje delmoment.

 

Brottsbalk 6 kap:

3 § Den som förmår en person att företa eller tåla en sexuell handling genom att allvarligt missbruka att personen befinner sig i beroendeställning till gärningsmannen döms för sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning till fängelse i högst två år.

 

(med reservation för att lagtexten kan ha ändrats sedan händelsen inträffade).

 

Ser man på kriterierna för våldtäkt:

 

1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt...

 

och sexuellt tvång:

 

2 § Den som, i annat fall än som avses i 1 § första stycket, genom olaga tvång förmår en person att företa eller tåla en sexuell handling, döms för sexuellt tvång...

 

 

Kan inte riktigt se var Titos handling faller under nån av dessa.

 

Det måste ju finnas fler lagar än dessa. Om ngn plötsligt i smyg börjar ha sex med någon på bussen t ex. Eller med din cykel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han är dum i huvet o förnekar att de haft sex, om det nu är så han lagt upp det, är ju bara löjligt.

 

Jag menar, den här flickan skulle inte utsätta sig för det här om inte de hade haft sex, o hon upplevt det som fel.

 

När han förnekar nåt så uppenbart så förstör ju han bara sin trovärdighet i rätten.

 

Lika bra o säga som det är: Jag är en kåt chilenare tillika svin som gillar o sätta på småbrudar. Jag satte på henne, och fick inte uppfattningen att hon inte ville.

 

Det hade i alla fall varit ärligare, men jag antar att han/hans advokat anser att det hade varit alldeles för svårt att vinna då.

 

ps. tror inte att han har fru har något att göra med att han inte erkänner att de hade sex. Gissar att det inte är första gången han är otrogen mot sin fru och gissar också att hans fru vet om en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mike Tyson försökte med den en gång men den gick inte hem för honom heller.

 

Killar borde fatta att massage/drink/kaffe/efterfest/osv inte är det samma som att knulla.

 

Nu var det här länge sen, men jag har för mig att Tyson använde nån typ av våld eller hot? Och att hon hade uttryckt att hon inte ville ha sex?

 

Man måste nånstans fan dra gränsen, annars skulle alla killar åka dit om tjejen bestämde sig för det, så länge hon inte uttryckligen sagt med hög röst (gärna inspelat) : Ja, jag vill att vi knullar nu.

 

Den här tjejen gör inte något som helst för att få honom att få uppfattningen att hon kanske inte vill. Tvärtom leder alla handlingar till att han får uppfattningen att hon kanske ändå är med på noterna? Sen när han sätter könet mot hennes o hon fortfarande inte säger nåt, då tror han att det är grönt.

 

Jag har från barndomen fått lära mig att ett nej är alltid ett nej o måste respekteras. Dessutom så är man alltid noga med att tjejer som däckat lr är överförfriskade inte ska utnyttjas av någon.

 

Men snart vågar man fan inte ha sex med någon om inte det är jävligt övertydligt, nästan på skrift, att det är helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massage o massage.... han är ju fan inte anställd på en massageinstitut.

 

Han är en smörig sångare på turné som bjuder med tjejen till sitt rum för "massage".

 

Jag har fan använt den kodade omformuleringen ett antal gånger för att komma igång och alla tjejer har fattat vad det handlar om.

 

Inte ofta man frågar tjejer om de vill hänga med till rummet o knulla. Ska alla som frågat tjejerna om de vill hänga med upp för o ta en drink, eller privat efterfest, också lägga till "o så lite knulla kanske?"

 

Hade hon sagt nej en endaste gång, hade jag vart med på tåget, men det här känns inte helt ok.

 

Har inte läst domen i o f s. Om det finns online skulle det va bra med en länk.

 

När du kommer upp på rummet lär du väl få en del signaler på att tjejen faktiskt vill ha sex. I den återgivna situationen så skulle naturligtvis även jag se det som goda chanser att få ligga men enligt mig finns det ytterligare ett flertal steg kvar innan det är dags att drämma på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ett rätt klart fall av sexuellt utnyttjande, även om det inte verkar ha varit några direkt våldsamma inslag. Hon vet ju uppenbarligen inte vad han håller på med, och han vet dessutom att hon inte förstår. Snarare hoppas han på att hon inte ska förmå sig att säga nej nånstans efter vägen.

Tito Beltran är en vidrig jävel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det här länge sen, men jag har för mig att Tyson använde nån typ av våld eller hot? Och att hon hade uttryckt att hon inte ville ha sex?

 

Man måste nånstans fan dra gränsen, annars skulle alla killar åka dit om tjejen bestämde sig för det, så länge hon inte uttryckligen sagt med hög röst (gärna inspelat) : Ja, jag vill att vi knullar nu.

 

Den här tjejen gör inte något som helst för att få honom att få uppfattningen att hon kanske inte vill. Tvärtom leder alla handlingar till att han får uppfattningen att hon kanske ändå är med på noterna? Sen när han sätter könet mot hennes o hon fortfarande inte säger nåt, då tror han att det är grönt.

 

Jag har från barndomen fått lära mig att ett nej är alltid ett nej o måste respekteras. Dessutom så är man alltid noga med att tjejer som däckat lr är överförfriskade inte ska utnyttjas av någon.

 

Men snart vågar man fan inte ha sex med någon om inte det är jävligt övertydligt, nästan på skrift, att det är helt ok.

Tror du verkligen att TB får uppfattningen att hon vill ha sex? Vad är det som talar för det? Att hon ligger kvar?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det här länge sen, men jag har för mig att Tyson använde nån typ av våld eller hot? Och att hon hade uttryckt att hon inte ville ha sex?

 

 

Ingen vet. Enligt Tyson var hon med på det till 100%. Enligt henne själv fläskade han på henne mha våld. Ord stod mot ord och rätten valde att tro på tjejen. Men återigen, varför följde en 18 årig tjej med en 20 årig världsmästare i tungvikt upp till hans hotelrum kl 3 på natten? Och varför skulle en man i hans position våldta och riskera sin karriär då han på den tiden ändå fick ligga mer än Mick Jagger under sina glansdagar? Logiken säger golddigging > våldtäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur otroligt korkade tjejer kan man egentligen ta häsyn till i lagen?

Det sabbar ju liksom för en del normala människor.

 

Gå för massage utan att betala av en amatör som man har haft en trevlig middag med?

Vad kan killens intresse vara?

Trosor väck. Vad är intresset nu?

Kalsonger väck. Vad är intresset nu?

 

Till och med ett högt verbalt "NEJ !!! " blir försent för ALLA någon gång.

 

Därmed inte sagt att Tito inte skulle kunna förfina sina okunskaper.

 

Byt Tito mot en oerfaren full 18-åring som testar massage-tricket. Skulle han vara mer lyhörd? Äntligen med en naken önskedröm framför sig som verkar vara med på noterna?

 

Jag stuntar fullständigt i Tito. Han verkar inte vara genomtrevlig. Det viktiga med domen är signalen till Sveriges alla tjejer. Skall det vara ok att slippa undan allt ansvar? Eller skall även tjejer behöva tänka och förstå, ta hänsyn och ansvar, gällande åtminstone elementära saker i ett fungerande samhälle?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...