Gå till innehåll

Tito skyldig? Barnflickans vittnesmål i TR


Supertequila

Recommended Posts

Alltså, fattar inte bruden att det bara är en tidsfråga innan de ska ligga så är hon antingen

a) Gravt förståndshandikappad

b) Uppväxt bland nunnor i en avlägsen bergsby

c) En kombo av båda ovanstående

 

Hur gravt förståndshandikappad är inte killen om han inte kan komma på en endaste alternativ tolkning av situationen än att tjejen vill ha sex, framförallt när man inte har pratat om sex utan om t ex att dricka te, ge massage, prata lite und so weiter.

 

Men det troligaste är ju inte att män är korkade, utan att män som våldtar väljer att ge fullständigt fan i hur tjejen kan tänkas uppleva situationen.

 

Tycker svenska tjejer fostras till att ta noll ansvar i samhället på alla möjliga områden. Det är skrämmande och fungerar givetvis inte. ;-)

 

Kan du uttrycka dig mer svepande? Du tycker att vad är skrämmande? Om vi ska hålla oss till ämnet så är det snarast skrämmande att du verkar tycka att en tjej inte har rätt att säga nej, med argumentet att hon inte upplever situationen på samma sätt som mannen (vilket dessutom gör henne korkad). När du skriver om kvinnor som måste visa hänsyn så säger du implicit också att män ska ha vissa rättigheter. Du undviker bara att sätta ord på vad det faktiskt är för rättigheter du vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 254
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Öhhh,om det varit er dotter han satt på, hade ni varit lika "storsinta" då?

 

Sätt dit fanskapet!

 

Låt han vifta med sina herpesintyg på en yta av 3x3 meter.

 

Inte beroendeställning??? En barnflicka mot en världsstjärna????

 

En jävla slemsäck är vad han är,han får la tajja eller sätta på sin egna kärring,som förövrigt verkar fullständigt blåst hon med.

 

Mike time-när är det försent att säga nej?

 

Herregud! Vi pratar om beroendeställning i juridisk mening här vilket borde ha framgått väldigt tydligt. På vilket sätt har deras yrken (nåja, världsstjärna är väl inget yrke men ändå...) något att göra med beroendeställning när den ena inte jobbar för den andra?

 

Dessutom är det inte olagligt att utnyttja sitt kändisskap för att knulla runt bland förtrollade små fans även om det kan vara svinaktigt.

 

Det är bara jävligt dumt att blanda in argumentet om vad man hade gjort om ens egen dotter hade varit med om samma sak då man definitivt inte är neutral i en sådan situation. Lagstiftning är gjord för att vara så neutral som möjligt vilket är extra bra när det handlar om sexualbrott eftersom, vilket man märker i denna tråden, det ämnet är så laddat att det är svårt för gemene man att hålla sina känslor borta från förnuftet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhhh,om det varit er dotter han satt på, hade ni varit lika "storsinta" då?

 

Sätt dit fanskapet!

 

Låt han vifta med sina herpesintyg på en yta av 3x3 meter.

 

Inte beroendeställning??? En barnflicka mot en världsstjärna????

 

En jävla slemsäck är vad han är,han får la tajja eller sätta på sin egna kärring,som förövrigt verkar fullständigt blåst hon med.

 

Mike time-när är det försent att säga nej?

 

Om det varit min dotter hade jag mest varit besviken på henne, mig själv och hennes mamma. Hon själv för att vara så blåögd, mig och hennes mamma för att vi inte lyckats bättre med att förklara hur det går till ute i stora, vida världen.

Ja, håller med dig att han är en slemsäck och ganska vidrig imo men han ska väl inte dömas för våldtäkt på felaktiga grunder bara för det? Då är det något fel med rättsamhället.

Det är försent att säga nej om man inte ens säger nej (som i detta fall). För övrigt borde de flesta tjejer inse vad som är på gång när en (nästan) vilt främmande karl ber dem att ta av alla kläder. Där ska de definitivt säga nej!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du uttrycka dig mer svepande? Du tycker att vad är skrämmande? Om vi ska hålla oss till ämnet så är det snarast skrämmande att du verkar tycka att en tjej inte har rätt att säga nej

 

Men herregud i himmelen, är det ens teoretiskt möjligt att komma in mer fel i diskussionen?

 

Problemet är just att hon inte har sagt N E J...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det varit min dotter hade jag mest varit besviken på henne, mig själv och hennes mamma. Hon själv för att vara så blåögd, mig och hennes mamma för att vi inte lyckats bättre med att förklara hur det går till ute i stora, vida världen.

Ja, håller med dig att han är en slemsäck och ganska vidrig imo men han ska väl inte dömas för våldtäkt på felaktiga grunder bara för det? Då är det något fel med rättsamhället.

Det är försent att säga nej om man inte ens säger nej (som i detta fall). För övrigt borde de flesta tjejer inse vad som är på gång när en (nästan) vilt främmande karl ber dem att ta av alla kläder. Där ska de definitivt säga nej!!

 

Det är klart att man kan säga nej när man vill. Det finns ju ingen given punkt man kan passera för att sedan vara tvungen att ha samlag med någon. Att säga nej eller inte är knappast det enda som är avgörande när det gäller att bevisa gärningsmannens uppsåt (förstod han att hon inte ville men höll ändå fast henne och fortsatte = våldtäkt eller seciellt tvång, har glömt bort skillnaden där och orkar inte kolla upp) men det är ju bra om hon hade gjort det någon gång.

 

En person kan ju även påbörja ett samlag och sedan ångra sig, säga nej och visa att hon inte vill längre och om hon då blir tvingad att fortsätta så är det objektivt en våldtäkt ändå. Sedan måste gärningsmannens uppsåt visas också.

 

Man kan säga att man kan dela upp brottet i två delar, en objektiv del och en subjektiv del.

 

Den objektiva delen gör man när man tittar på vad som faktiskt har hänt. Om flickans berättelse stämmer och hon försökte ta sig loss men inte kunde så har det rent objektivt skett en våldtäkt oavsett om hon sa nej eller inte.

 

Efter det så tittar man på den subjektiva delen, det vill säga gärningsmannens uppsåt i förhållande till sina handlingar. Det innebär att TB måste inse att flickan inte vill ha sex och att han håller fast henne mot hennes vilja. Här kommer hennes agerande att spela in. Om hon gör inget eller knappt motstånd så kan det vara svårt för TB att, i denna situationen som i sig anspelar en hel del på sex, inse att flickan inte vill. Gör han inte det så har han inget uppsåt att våldta i förhållande till sitt agerande.

 

Lite flummigt och en del förenklat men min poäng är att det inte räcker med att flickans berättelse stämmer. TB måste även ha insett att hon inte ville.

 

Det är just den subjektiva delen som får väldigt många feminister och andra att bli väldigt upprörda vid våldtäktsmål där flera killar har haft sex men en ensam, ofta berusad, tjej och sedan blivit frikända. De anser att frågor om huruvida tjejen har haft gruppsex med dessa (eller andra men som de åtalade kände till) innan inte har betydelse. Det har dock betydelse i förhållande till om killarna har insett att tjejen inte ville ha sex denna gången. Tumbadomen (har jag för mig) är ett bra exempel på ett sådant fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har bra argument där din jävla åsna. Whatever, jag tar på mig en infraction för denna, sååå väääärt det..

 

Måste erkänna att du utrycker dej bättre än vad jag gör!

 

Åsna,hrmm,ok.

 

Tack....

 

Ior kanske?

 

bra sagt.

Vasst.

 

Att inte jag kom på det retar mej lite, va fan fick du det ifrån,genialt!!

 

ÅSNA, och med jättestora bokstäver,hihihihihihi, grymt bra.

 

Dagens clou, helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att man kan säga nej när man vill. Det finns ju ingen given punkt man kan passera för att sedan vara tvungen att ha samlag med någon. Att säga nej eller inte är knappast det enda som är avgörande när det gäller att bevisa gärningsmannens uppsåt (förstod han att hon inte ville men höll ändå fast henne och fortsatte = våldtäkt eller seciellt tvång, har glömt bort skillnaden där och orkar inte kolla upp) men det är ju bra om hon hade gjort det någon gång.

 

En person kan ju även påbörja ett samlag och sedan ångra sig, säga nej och visa att hon inte vill längre och om hon då blir tvingad att fortsätta så är det objektivt en våldtäkt ändå. Sedan måste gärningsmannens uppsåt visas också.

 

Man kan säga att man kan dela upp brottet i två delar, en objektiv del och en subjektiv del.

 

Den objektiva delen gör man när man tittar på vad som faktiskt har hänt. Om flickans berättelse stämmer och hon försökte ta sig loss men inte kunde så har det rent objektivt skett en våldtäkt oavsett om hon sa nej eller inte.

 

Efter det så tittar man på den subjektiva delen, det vill säga gärningsmannens uppsåt i förhållande till sina handlingar. Det innebär att TB måste inse att flickan inte vill ha sex och att han håller fast henne mot hennes vilja. Här kommer hennes agerande att spela in. Om hon gör inget eller knappt motstånd så kan det vara svårt för TB att, i denna situationen som i sig anspelar en hel del på sex, inse att flickan inte vill. Gör han inte det så har han inget uppsåt att våldta i förhållande till sitt agerande.

 

Lite flummigt och en del förenklat men min poäng är att det inte räcker med att flickans berättelse stämmer. TB måste även ha insett att hon inte ville.

 

Det är just den subjektiva delen som får väldigt många feminister och andra att bli väldigt upprörda vid våldtäktsmål där flera killar har haft sex men en ensam, ofta berusad, tjej och sedan blivit frikända. De anser att frågor om huruvida tjejen har haft gruppsex med dessa (eller andra men som de åtalade kände till) innan inte har betydelse. Det har dock betydelse i förhållande till om killarna har insett att tjejen inte ville ha sex denna gången. Tumbadomen (har jag för mig) är ett bra exempel på ett sådant fall.

 

Fråga: kan den åtalade i våldtäktsfall dömas med hänvisning till indirekt eller eventuellt(likgiltighets)-uppsåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Affe,bra förklarat.

 

Jag är givetvis påverkad av att jag tycker Tito är en gris, och reagerar på hur lättsinnigt vissa tar tjejens berättelse.

 

Du visar lagen,oftast ett vassare instrument.

 

Men jag har många ggr avbrutit sexuella aktiviteter även om JAG ville fortsätta,men det var bara att lägga ner, jag har inga rättigheter pga hur långt vi har kommit i bingen,inte någon.

Hon har ingen skyldighet heller, även om hon låg o sög mej sekunden innan t.ex

Det är bara att gilla läget. No mas som boxarn sa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter detta som en tjej som inte fattar vad sex och sexuella inviter öht är för något;

 

Jag har själv varit engagerad i kyrkliga aktiviteter i tonåren men jag kan inte minnas en enda av småtjejerna där som inte hade en aning om sex och hur saker och ting funkade. Snarare tvärtom eftersom deras föräldrar ofta förmanat dem och förklarat en hel del för dem redan i de tidiga tonåren...

Skit samma - jag tror hon ångrade sig efteråt, alternativt blev lockad av åklagaren som mest verkar vara ute efter att sätta dit "den lille kåte chilenaren" i en hårt mediabevakad rättegång.

Fel givetvis av Tito att förneka liggandet men han hade ju fru som sagt...

 

Ah okej, ja men då visste hon ju.

 

Ja då kanske man ska passa på att meddela detta den andra parten också, en halv "armhävning" i sängen kvalificerar sig inte som detta imho.

 

Det känns lite märkligt att du har en så klar uppfattning om hur det såg ut när flickan försökte ta sig loss.

 

Om det varit min dotter hade jag mest varit besviken på henne, mig själv och hennes mamma. Hon själv för att vara så blåögd, mig och hennes mamma för att vi inte lyckats bättre med att förklara hur det går till ute i stora, vida världen.

 

Säga vad man vill om dig, men du belyser i vart fall väldigt väl en delförklaring till varför flickan i det här fallet väntade med att anmäla - föräldrafaktorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.

 

Det borde väl i förlängningen (extremt tolkat såklart) leda till att man faktiskt kan döma ngn med hänvisning till att han är ett svin?

 

Isf torde väl tumbafallet kunna ha lett till fällande dom (såvida domstolen kunnat visa att de inte brydde sig det minsta om hon uppfattade det som en våldtäkt eller ej)?

 

När det gäller Tito kan det väl knappast vara en alltför vild gissning att åklagaren iaf försöker påvisa att Tito inte brydde sig det minsta om hur tjejen upplevde det hela (främst med tanke på att han enligt hennes uppgifter tryckte ner henne). Trots att den handlingen i sig inte på något sätt innebär att det är fråga om en våldtäkt så (tänker jag mig iaf) att det tyder på likgiltighet inför hur hon upplever det hela...

 

(kvarstår gör ändå svårigheterna för åklagaren att påvisa uppsåt, men som ett rent tankeexperiment...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde väl i förlängningen (extremt tolkat såklart) leda till att man faktiskt kan döma ngn med hänvisning till att han är ett svin?

 

Isf torde väl tumbafallet kunna ha lett till fällande dom (såvida domstolen kunnat visa att de inte brydde sig det minsta om hon uppfattade det som en våldtäkt eller ej)?

 

När det gäller Tito kan det väl knappast vara en alltför vild gissning att åklagaren iaf försöker påvisa att Tito inte brydde sig det minsta om hur tjejen upplevde det hela (främst med tanke på att han enligt hennes uppgifter tryckte ner henne). Trots att den handlingen i sig inte på något sätt innebär att det är fråga om en våldtäkt så (tänker jag mig iaf) att det tyder på likgiltighet inför hur hon upplever det hela...

 

(kvarstår gör ändå svårigheterna för åklagaren att påvisa uppsåt, men som ett rent tankeexperiment...)

 

Håller nog med dig här men det uppstår ju, som du säger, omöjliga bevissvårigheter. Vilken tilltalad svarar ja på frågan om han sket fullständigt i om tjejen ville eller inte?

 

Tanken slog mig också att man kanske skulle kunna bli dömd för försök till våldtäkt om man verkligen vill våldta någon men det visar sig att denna personen ville ha sex och var med på allt. Det var alltså inte våldtäkt eftersom inget tvångsmoment förelåg men försökspunkten var passerad då gärningsmannen gjort allt han kunnat för att brottet skulle fullbordas.

 

Man kanske är lite störd av utbildningen ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger som jag sa tidigare: Jag tycker inte att låta sig masseras är tillräckliga signaler för att man vill ha sex. Inte ens om man tar av sig trosorna.

Och som eury sa: vad fan vet ni om motståndet hon gjorde? Det hela verkar ju ha varit över ganska snabbt och jag kan mycket väl tänka mig att det inte är helt lätt för en oerfaren 18-åring att fatta vad som händer, greppa det och sedan agera. Jag visste fan knappt själv vad som hände när jag hade sex första gången och då var ändå båda med på det och jag stod inte med ryggen mot. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns lite märkligt att du har en så klar uppfattning om hur det såg ut när flickan försökte ta sig loss.

 

 

Om du bemödar dig med att läsa barnflickans vittnesmål så uttrycker hon sig som så att hon "tog spjärn med underarmarna" när han tryckte in den bakifrån. Lolzors uppfattning är nog ganska så självklar om man läser vad flickebarnet berättar.

Tycker hon kunde sagt nej om hon nu inte ville ligga men det gjorde hon ju inte... Ska man som man vara tvungen att vara tankeläsare om man ska ligga numera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man som man vara tvungen att vara tankeläsare om man ska ligga numera?

 

Ska man vara tankeläsara om man INTE vill ligga?

 

Man kan faktiskt få bra mycket tydligare signaler än vad TB fick.

 

Jag fick förresten massage för bara någon vecka sedan. Jag var helt naken med en handduk över mig. Missade jag ett tillfälle att ligga då menar du? Skulle jag ha utgått ifrån att massösen ville ha sex med mig? Hade det varit ok om jag kom upp bakom henne med kuken i vädret medan hon tvättade händerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh.

 

Jag kunde inte röra mig. Jag skrek till mig själv, alltså i huvudet att jag var tvungen att göra någonting, att röra på mig men jag kunde liksom inte göra någonting. Jag var bara helt stel. Sedan fick jag i alla fall tillbaks rörelseförmågan och tog händerna och försökte pressa mig uppåt som en armhävning. I och med det så slutade han massera mig och istället pressade ner mig i sängen och höll kvar mig därnere när jag försökte ta mig upp och samtidigt så gjorde han, ja vad kallar man det, juckade rörelser eller samlagsrörelser och sen helt plötsligt så slutade han så jag kunde trycka mig loss.

 

Få se nu. Hon inser vad det är som händer, eller grips i vart fall av obehag, och försöker således ta sig loss. Hans reaktion? Tryck ner henne och jucka på.

 

Sjukt svårt att få ligga numer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh.

 

 

 

Få se nu. Hon inser vad det är som händer, eller grips i vart fall av obehag, och försöker således ta sig loss. Hans reaktion? Tryck ner henne och jucka på.

 

Sjukt svårt att få ligga numer!

 

Och du är 100% säker på att TB inte uppfattar det som vanliga "motjuck" eftersom hon inte öppnar käften och säger ett enkelt nej...?

 

Jag är medveten om att hon mycket väl kan tala sanning men samtidigt tycker jag inte att TB kan dömas på dessa grunder. Problemet är ju att han hävdat att de aldrig hade sex alls. Tror iofs att han frias iaf...

 

Edit; Bra Eury att du tog dig tid att läsa vittnesmålet iaf... efter att jag påpekat det... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk lite själv så kanske du inser vad jag menar. Givetvis finns det en lite luddig gräns någonstans - man kan väl kalla den "point of no return" i brist på bättre.

Lite tröttsamt med alla rape cases där kvinnan gått med på jäkligt mycket men ändå vill få det till våldtäkt. Ta lite ansvar INNAN saker och ting börjar hända ffs!

Seriöst, du har kompassen jävligt felinställd...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser verkligen inte att det finns en point of no return.

Även om du är inne i tjejen, jävligt nära klimax, o hon vill avbryta, så måste du avbryta. Det kanske är jävligt svårt, men ett ansvar som man som kille måste ta.

 

Överlag som kille så vilar en jävla massa ansvar på en för att man inte ska bli ansvarig, inte för att åka dit, utan för att förstöra en tjejs liv.

 

Samtidigt vill jag ändå påpeka att det här med våldtäktanmälan har blivit lite av en modern häxjakt. Jag vet personligen av 2 fall där tjejer falskligen anmält killar av diverse skäl.

 

Vidare förvånar många tjejers totala naivitet mig. Ingen har rätt att våldta en tjej. Men va fan, försätt er inte i en sits där risken finns. Lite sunt förnuft har aldrig skadat nån.

 

Va gäller barnflickans försök att komma undan genom att resa sig, o sen bli nertryckt, så är jag inte helt säker på om det kan klassas som att Tito använt våld. Hon säger en halv armhävning. Det är inte helt klart att det för honom, efter att alla signaler under kvällen pekat på att hon inte är helt negativt inställd till nån typ av aktivitet, tydligt framgår att hennes försök att resa sig är ett NEJ till sex.

 

Jag tror att förmodligen alla här anser att Tito är ett svin. Men jag är inte helt säker på att han hade uppsåt till sexuellt utnyttjande, eller ens var medveten om att det inte var grönt ljus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. Våldtäcktsfall är svåra imo att det oftast finns lite eller ingen bevisning och ord står mot ord, men i det här fallet verkar det långt ifrån bevisat att han visste att hon inte var villig, och att han medvetet begick en våldtäckt.

 

Att han är ett svin kan väll ingen förneka, men det ska spela in i rätten ungefär lika mycket som "är offret ett luder".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...