Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.

Benny_81

Recommended Posts

Måste säga att du nöter på bra. Det är långt kvar innan man ens kan fundera på att orka spela så många händer!

Man måste vara tapper! 8-)

NL400, menar du 400$ då antar jag? Vilken sajt tänkte du lira på? Det låter lite med 20 000 i rulle :shock:

Nej, jag siktar mot NL 400 på SvS. Spelar endast på SvS numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lör, 1972 givar, +703:-

Efter ungefär 1.000 givar var jag över 1.000:- plus. Sen fick jag två par, femmor och sexor, mot en extremt lös spelare och hamnade all-in mot hans två par, tior och femmor. Det spelet var inte så himla dåligt, visst jag kanske borde ha lagt mig. Men det är sådär ibland.

Men sen blev jag less, det blir extremt svårt för mig att komma upp i 75k givar per månad, och jag spelade bort 300:- på mestadels dåligt spel. Tog en paus och spelade sen igen 200:- av de där kronorna.

Lärdom från lördagen; ska jag spela många givar måste jag göra det med hyfsat fokus. Lyckas jag inte hålla uppe fokus så måste jag lägga ner pokern för dagen.

Länk till kommentar

Ok. Men vilken nivå menar du NL400 är på svs? Är inte 1/2 kr NL200, och 2.5/5 kr NL500?

Eftersom man på SvS har möjlighet att lira med stackar på 200bb så är 1/2 alltså NL 400, 2.5/5 NL 1000 osv.

Korrekt.

Vad nickar du?

Det håller jag hemligt så länge.

Gl med liret

Tackar! :)

......

När jag sitter på KK eller AA och raisar till kanske 15 före floppen så brukade jag tidigare gå all-in på floppen eller senare om jag får motstånd och floppen inte ser allt för skrämmande ut(tex ett A om jag har KK). Det har fungerat bra men på senare tid har det spelet börja kosta mig pengar.

Är det överlag klokt att spela som jag gör på NL 200 eller bör jag lugna ner mig om jag får mothugg av en fullstackad spelare efter att jag raisat före floppen med AA eller KK?

Länk till kommentar

Sön, 1800 givar, +450:-

Sammanfattning, v. 44, 11.186 givar, +3.572:-

Bästa veckoresultatet sen jag började på SvS och dessutom är rullen på ATH sen jag började på SvS.

Vill komma upp i först 75k givar per månad sen 100k givar per månad samtidigt som jag forsätter att spela hyfsat fokuserat. Fast just nu känns det avlägset. Det jag ska prova för att uppnå dessa mål är:

1. Prova på att spela turbobord. Borda kunna klara av att hinna med 5 turbobord och kanske är det bättre värde på dessa bord också.

2. Få lite bättre struktur på övriga livet. Då borde jag få mer energi och tid över till pokern.

Länk till kommentar

Jävla måndag. Livstilten och motriggen sitter i. En tung dag på skolan först, sen sätter jag mig och spelar fyra pass poker. Backar varenda pass och känner mig helt lost, känns som jag inte har en anning om hur man gör för att spela vinnande poker. Förstås spelade jag väl lite för löst och försökte tighta till mig men det gick bara inte. Kräk. Frågan är om jag inte tiltade en anning men det enda positiva med dagens spel var att jag inte började skotta. Förr om år åren i min pokerkarriär så brukade jag börja skotta på högre nivåer när det gick dåligt en dag. Men inte idag, och det var ju iaf ett ljust i mörkret.

1.082 givar, -1.345:-

Jag var rätt trött i början av kvällen men det brukar inte vara ngt problem för mig att spela poker trött. Det jag kan göra bättre till nästa pass är att tighta till mig speciellt efter min första bet på floppen.

Men den otur jag hade ikväll är det tveksamt om jag kunde ha plussat hur nära toppen av min förmåga jag än presterade. Men jag spelade bort många hundralapper i onödan på dåligt spel.

Länk till kommentar

Hade gått riktigt bra på slutet. De sista tolv dagarna har jag ju börjat göra pengar värda namnet i förhållande till lönejobb som jag kan få.

Lätt att man tappar tålamodet då om inte pengarna kommer in direkt man börjar spela nästa kväll efter en sådan period. Vilket jag gjorde och det var också en anledning till jag förlorade mer pengar än nödvändigt igår.

I övrigt bryr jag mig mindre och mindre om plusdagar. Vad som är viktigt att spela ett bra spel och hitta ett spel som man kan slå. Gör man det spelar det ingen större roll hur dagen slutar, mer intressant är hur veckan eller månaden slutar.

....

Dagens spel; 536 givar, +465:-

Till en början var jag allt annat än sugen på poker pga debacklet igår. Men tyvärr fastnade jag framför tv:n så det blev inte så mkt spel idag. Att fastna framför tv:n är inte likt mig men serier jag såg:

Dr. Åsa - Inget för mig.

K-G Bergström - inget vidare den här gången.

Debatt - När det gick en gång i veckan så önskade jag att det skulle gå fler gånger men nu känns det som att en gång i veckan är nog.

Korrespondeterna: Om valet i USA. Många av de fattiga i USA lever på ulandsnivå och tex så fick 25% av 200.000 människor i en central statsdel i Detriot sitt vatten avstäng förra året eftersom de inte kunde betala.

Amerikas Val - Rosenberg har rest runt i USA och tagit pulsen på landet inför valet. Sista delen i en tredelad serie. Jag ser normalt aldrig på fyran då jag anser att kanalen tveklöst är Sveriges sämsta kanal men det här programmet var bra.

Valvakor: Har sett en del nu ikväll. Utrikespolitiska föreningen uppe på Universitetet har valvaka. Snygga tjejer, billig öl, god mat. Jag borde titta förbi en sväng då jag faktiskt har ett politiskt intresse och ett intresse för flickor. Men jag tror jag passar, ser någon halvtimme hemma, går och lägger mig för imorgon är en ny dag. Studier, poker och träning väntar imorgon!

Länk till kommentar

Onsdag; 1.912 givar, +121:-

Otroligt dålig kväll. Torskade massor i början och skottade(!!!!) tillbaka det på NL 400. Iofs har jag en rulle som tål att prövas på den nivån men jag vill ju faktiskt upp till 25k innan jag börjar spela där...

Anledningen till att jag spelat så dåligt på slutet beror på en rad saker:

1. Jag har tagit ut pengar från min bankrulle för att finansiera det dagliga livet. Finns knappast ngt jag hatar mer än att göra det. Jag har en försörjning och poker spelar jag för att bygga rulle(och förhoppningsvis bli rik) och inte för att betala diverse vanliga utgifter.

Detta löser jag genom att sluta slösa pengar på onödiga saker!

2. Det har gått riktigt bra före den här dåliga perioden. Och då blir man som sagt lätt otålig och tror att pengarna ska strömma in direkt man börjar spela. Jag snittar knappt ett halvt inköp i timmen i vinst så tålamod är ett måste!

Detta löser jag genom att kämpa, kämpa och åter kämpa. Ev. kan det bli aktuellt att ta en pausdag ngn gång då och då.

3. Jag har haft en hel del annat för mig. Tex studier. Men det borde fasiken inte påverka pokern negativt utan bara positivt. Det är iaf så jag ser det.

Detta löser jag genom att sköta mitt övriga liv ännu bättre. Det borde påverka pokern bra.

Länk till kommentar

Mannen - den naturliga auktoriteten på de flesta ämnena!

På skolan igår på rasten så var det några tjejer som började diskutera graviditet. Jag förundrades över med vilken lust och passion detta ämne avhandlades av flickorna medans vi pojkar mest fick stå och lyssna. Oftast är det ju tvärtom i de flesta sammanhang.

Män kan diskutera det mesta medans kvinnor oftast är mer tillbakadragna. Jag säger inte att det är rätt eller fel. Jag berättar bara vad jag såg.

Länk till kommentar

2126 givar, -805:-

I slutet av månaden gick det riktigt bra. Tror det beror att folk som gör pengar på annat håll har mer pengar då. Nu går det tyngre och jag måste börja anpassa spelet efter motståndet i större utsträckning än vad jag gör just nu.

Ett kardinalfel jag ofta gör:

Låt oss säga att jag har AK och träffar esset på floppen och bettar pot på floppen. Ofta kan det vara jäkligt smart att checka turn, för har han en bra hand och talar efter mig så är han ju kanonglad att jag bettar in i han och har han en en halvkass hand så vågar han förmodligen inte betta så mkt med den på turn och lägger den förmodligen om jag bettar. Om jag checkar så bettar han ofta på rivern med sin halvkassa hand och jag kan syna ner honom.

Men när jag förlorar pengar så öser jag på allt för många gånger med tex TPTK ända in i kaklet. Så ännu en gång Benny:

EFTER ditt första bet på floppen lugna ner dig och tänk, tänk och åter tänk. Då kommer pengarna!

Sen var jag uppe och skottade tillbaka en slant idag på NL 400 så det har gått riktigt bedrövligt på slutet. Är 1564:- ifrån ATH på SvS. Värsta svackan var när jag var 1.8k från ATH.

Så för att komma in i matchen ska jag lugna ner mig med min bra händer efter mitt första floppbet. Sen har SvS äntligen fått mina kontouppgifter så jag har gjort ett provuttag och det känns bra att jag kan få ut lite pengar därifrån. Sen har förvisso skottningen gått bra men jag får fan skärpa till mig, målet är 25k och sen göra ett seriöst försök på NL 400.

Bankrulle-uppgifter:

SvS-kontot: 13.389:-

Bankkontot för poker: 6.007:-

På väg till bankkontot: 100:-

Totalt: 19.496:-

Dessutom har jag vunnit och gjort av med en del pengar tidigare i år: 12.700:-

(har faktiskt inte satt in en krona i år, mitt pokerår började i feb. med att jag fick 150 dollar att spela för på en site)

Länk till kommentar

Ett kardinalfel jag ofta gör:

Låt oss säga att jag har AK och träffar esset på floppen och bettar pot på floppen. Ofta kan det vara jäkligt smart att checka turn, för har han en bra hand och talar efter mig så är han ju kanonglad att jag bettar in i han och har han en en halvkass hand så vågar han förmodligen inte betta så mkt med den på turn och lägger den förmodligen om jag bettar. Om jag checkar så bettar han ofta på rivern med sin halvkassa hand och jag kan syna ner honom.

Men när jag förlorar pengar så öser jag på allt för många gånger med tex TPTK enda in i kaklet. Så ännu en gång Benny:

EFTER ditt första bet på floppen lugna ner dig och tänk, tänk och åter tänk. Då kommer pengarna!

Visst finns det lägen mot visa spelare då det är helt rätt att ösa på hela vägen med tex TPTK men när jag spelar dåligt så gör jag det mest hela tiden mot allt och alla mer eller mindre.

Så nu ska jag lugna ner mig och spela bra tänkte jag! :)

Länk till kommentar

Hehe....gillar dej :-).

Kul att höra. Jag hoppas du kommer att gilla mig ännu mer om jag börjar göra seriöst med pengar. :)

Som så ofta är det bäst att fråga sej själv, man får ju bäst svar då. ;-)

Korrekt. Samtidigt får man inte isolera sig och min pokerdagbok har faktiskt varit bra för mig på så sätt att jag är brutalt ärlig i den. Och då får man bra respons till och från.

Btw, vad menas med ATH? :oops:

All time high:-)

Just D.

....

NL 200, 400, 2.066 givar, +465:-

Ännu en enormt dålig dag. Torskade enormt på NL 200 och skottade igen det mesta på NL 400. Sen spelade jag faktiskt hyfsat på NL 200 och gjorde lite pengar.

Pokerspelandet och disciplinen har varit under all kritik den senaste veckan. Ev. så tar jag paus imorgon pga detta. Men först ska jag sova på det.

Angående skottning: Jag har förvisso rulle för NL 400 men jag har fan inget där att göra pga de regler jag satt upp. Så jag måste skärpa till mig eller ta en paus!

Länk till kommentar

Vilken nivå är NL400 på svenska spel , 1-2 kr?

Jag kör nivån under; Dvs NL 200; 0.5-1 kr. Jag har dock skottat på NL 400 med framgång. Men jag vill trots det upp på 25k i rulle innan jag börjar spela på NL 400.

GL

Ty.

....

NL 200, 2.040 givar, +630:-

Ikväll så körde jag på som vanligt mer eller mindre. Trots att jag la ner ngn TPTK. Men det gick ändå ok eftersom det är helg och folk ofta slänger iväg sina pengar.

Men det räcker inte att köra på som jag gjort under den här veckan. Jag måste börja anpassa mitt spel mer efter motståndet och det hoppas jag göra redan nästa vecka(söndagskvällar brukar vara rätt lösa).

Länk till kommentar

Många händer du kan pressa på en dag, själv blir man trött efter 500+ händer på SvS och då brukar jag 3-4 tabla. :cry:

Jag spelar oftast 5-bord men ibland fyra.

Jo, jag blir riktigt less på pokern då och då :)

Skulle helst vilja spela ännu mer men för att det ska finnas ngn mening i det måste jag börja spela bättre och sen vill jag ha lite mer ordning på mitt övriga liv innan jag börjar spela mer.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...