Gå till innehåll

Micke Norinders Blogg


dafvor

Recommended Posts

Avsaknad äger dig anth, skulle inte bjuda in dig till min klubb iaf. Om jag nu hade en.

 

Man kan vara en sån som du, men man blir inte särskilt omtyckt och det är -EV i livet, vilket är viktigare än hundringen du tjänar på att ibland veta var klöver två finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 452
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det där med att softspela mot polare är inte sååå allvarligt imo, men att antyda det i chatten och göra det på sajten man är sponsrad av i en turnering som SM, och sen skriva om det i en blogg (plus att man har världsklasspelare bakom som säger hur man ska spela) tycker jag är en ganska dum idé.

 

Micke tänker inte ens en gång innan han skriver sina blogginlägg ibland, men det är ju hans blogg, gillar man den inte behöver man inte läsa osv... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsaknad äger dig anth, skulle inte bjuda in dig till min klubb iaf. Om jag nu hade en.

 

Man kan vara en sån som du, men man blir inte särskilt omtyckt och det är -EV i livet, vilket är viktigare än hundringen du tjänar på att ibland veta var klöver två finns.

Snälla, läs slutet på inlägg #364.

Det jag beskriver är inte min spelstil, men något som ibland förekommer där jag spelar.

Jag har accepterat att folk spelar så och har anpassat mig efter det.

Folk som inte klarar av att anpassa sig till olika spel förtjänar att förlora sina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, 20 inlägg som handlar om att anth inte tycker att angleshots är fel - kan vi återgå till ämnet "Norinder fuskar på sin egen site"?

 

Ja, herrgud, gör det.

 

Mikael Norinder fuskade under online-SM och bloggade om det. Han tror det är ok. Jag var inte med i turneringen, men jag skulle anmäla det till sajten blixt om jag var det. Mikael Norinder är en fuskare. Det spelar ingen roll att stackars Dan Glimne inte fattade att han blev softspelad, det som spelar roll är att Norinder gjorde det.

 

Nästa inlägg kommer väl precis som vanligt vara osammanhängande, svamlande och totalt oläsbart samt inte för en enda sekund adressera det faktum att han fuskade. Han kommer tjata om anonyma inlägg, flamea någon godtycklig person, se till att enbart kommentarer som håller med honom syns i kommentarsfältet, prata om någon som han letat fram som håller med honom, bortförklara allt och sedan svamla som den lallande analfabet han är om hur dumma vi är. Och dåliga på poker.

 

Hur fan han kan vara sponsrad av en sajt övergår mitt förstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, herrgud, gör det.

 

Mikael Norinder fuskade under online-SM och bloggade om det. Han tror det är ok. Jag var inte med i turneringen, men jag skulle anmäla det till sajten blixt om jag var det. Mikael Norinder är en fuskare. Det spelar ingen roll att stackars Dan Glimne inte fattade att han blev softspelad, det som spelar roll är att Norinder gjorde det.

 

Nästa inlägg kommer väl vara precis som vanligt vara osammanhängande, svamlande och totalt oläsbart samt inte för en enda sekund adressera det faktum att han fuskade. Han kommer tjata om anonyma inlägg, flamea någon godtycklig person, se till att enbart kommentarer som håller med honom syns i kommentarsfältet, prata om någon som han letat fram som håller med honom, bortförklara allt och sedan svamla som den lallande analfabet han är om hur dumma vi är. Och dåliga på poker.

 

Hur fan han kan vara sponsrad av en sajt övergår mitt förstånd.

 

Othello är från och med nu min favoritmod!

 

...och ja, jag kan tänka mig en grupprunk ihop med Eury!

l

l

l

l

V

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, herrgud, gör det.

 

Mikael Norinder fuskade under online-SM och bloggade om det. Han tror det är ok. Jag var inte med i turneringen, men jag skulle anmäla det till sajten blixt om jag var det. Mikael Norinder är en fuskare. Det spelar ingen roll att stackars Dan Glimne inte fattade att han blev softspelad, det som spelar roll är att Norinder gjorde det.

 

Nästa inlägg kommer väl precis som vanligt vara osammanhängande, svamlande och totalt oläsbart samt inte för en enda sekund adressera det faktum att han fuskade. Han kommer tjata om anonyma inlägg, flamea någon godtycklig person, se till att enbart kommentarer som håller med honom syns i kommentarsfältet, prata om någon som han letat fram som håller med honom, bortförklara allt och sedan svamla som den lallande analfabet han är om hur dumma vi är. Och dåliga på poker.

 

Hur fan han kan vara sponsrad av en sajt övergår mitt förstånd.

 

+1. Where do I sign? Du har rätt på varenda kommatecken. Undrar om inte du blir nästa poker wannabe? Jag hade ju pantsatt bilen och satt stashen på Indi, med Jennez som reserv i händelse av strykning.... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, läs slutet på inlägg #364.

Det jag beskriver är inte min spelstil, men något som ibland förekommer där jag spelar.

Jag har accepterat att folk spelar så och har anpassat mig efter det.

Folk som inte klarar av att anpassa sig till olika spel förtjänar att förlora sina pengar.

 

Hoppsan, där stod det visst, fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt sanslöst vad Norinder engagerar alla och "alla" tycks hata honom för att han "fuskar". Men vad säger ni om alla unga spolingar här på forumet som fuskar med skatten och ber om hjälp med att skattefiffla för att de ett par år senare har insett att deras pokervinster sannolikt är beskattningsbara? Har flera sådana "fall" på mitt bord just nu. Engagera er i det i stället och fördöm dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt sanslöst vad Norinder engagerar alla och "alla" tycks hata honom för att han "fuskar". Men vad säger ni om alla unga spolingar här på forumet som fuskar med skatten och ber om hjälp med att skattefiffla för att de ett par år senare har insett att deras pokervinster sannolikt är beskattningsbara? Har flera sådana "fall" på mitt bord just nu. Engagera er i det i stället och fördöm dessa.

Instämmer.

 

I den här tråden diskuteras inte längre Norinders blogg.

Istället så har den förvandlats till en tråd där det bara går ut på att skrika "usch" så högt och snabbt som möjligt så fort Norinder släpper något nytt på sin blogg.

 

Och gud nåde den som säger emot moraltanterna här på forumet,

då är man antingen släkt med Norinder, borde portas från samtliga pokerklubbar i sverige, eller översittare som censurerar inlägg (givetvis utan några bevis för dessa påståenden finns).

 

Inser inte folk att det de skriver är pinsammare än det som Norinder skriver?

Hur vore det om ni faktiskt återgick till att bli sakliga innan moderatorerna faktiskt måste in och rensa i tråden bara för att det ni skriver är skitigare än det Norinder själv producerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte haft tid att läsa igenom hela tråden men måste ju ge mr. Norinder credit, är sponsrad av en pokersajt, reser runt och freerollar tuneringar. Med tanke på hur mycket han spelar så är resultaten inget att hänga i julgranen?

Ingen jättevinnare på nätet?

En medioker pokerspelare som skrattar hela vägen till banken för han gör ngt rätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt sanslöst vad Norinder engagerar alla och "alla" tycks hata honom för att han "fuskar".
Det är nog mest för att han är en jätteidiot, snarare än regeltekniska problem. Grejerna han gör är ju fusk, men rätt mycket rutin för gamla livespelare som inte alls skäms för att utnyttja folks orutin för att tjäna någon hundring extra och fullständigt struntar i sportsmanship. Hade han presenterat det hela lite snyggare, istället för att skryta rakt ut, så hade han knappast fått den här reaktionen.

 

Personligen tycker jag man helt säljer ut sin värdighet för ett par hundringar genom att glo på folks kort, ljuga om sin hand för att få potten, hålla käft om dealermisstag, etc. Men å andra sidan har jag heller aldrig spelat live om några pengar som betyder något för mig.

 

Är ju också väldigt korkat sett till PR-aspekten av det hela. Man tjänar inte så väldigt mycket på att göra sig till ovän med folk över skitsaker. Se exempelvis Doyle Brunsons hela karriär.

 

Men vad säger ni om alla unga spolingar här på forumet som fuskar med skatten och ber om hjälp med att skattefiffla för att de ett par år senare har insett att deras pokervinster sannolikt är beskattningsbara?
Ta upp något sånt fall då, eller ett anonymiserat kompositfall i en annan tråd så lär du få en hel del respons där. Den här tråden handlar ju just om Norinder och hans blogg, och då är det ju rätt lämpligt att idiotförklaringar av Norinder hamnar här och förfasanden om skattefuskande pokerspelare hamnar någon annanstans.

 

Angående spolingarna så är det ju beklagansvärt att de försatt sig i en sådan situation, men i mina ögon har de verkligen inte gjort något moraliskt fel. Precis som Norinder knappast gjort något fel i lagens ögon, men i mina ögon helt saknar känsla för fair play och vanlig hederlighet.

 

Istället så har den förvandlats till en tråd där det bara går ut på att skrika "usch" så högt och snabbt som möjligt så fort Norinder släpper något nytt på sin blogg.
Det är inte direkt Horace Engdahl som skriver essäer i den där bloggen, vilken annan sorts respons vore möjlig när Norinder nu skriver som han gör?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte direkt Horace Engdahl som skriver essäer i den där bloggen, vilken annan sorts respons vore möjlig när Norinder nu skriver som han gör?

Ja, och det är inte direkt Horace som postar här på forumet heller.

Men det betyder inte att vi behöver sänka oss till Norinders nivå här (vilket jag anser att vissa har gjort).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och det är inte direkt Horace som postar här på forumet heller.
Jag kan ärligt säga att jag inte kan komma på någon postare som skriver lika illa och är lika korkad som Norinder. Jag vet att det har funnits ett par analfabeter som använder ",,,,,,," till all kommatering och aldrig hört talas om paragrafer, men till och med dessa har inte visat upp samma grad av stolthet över sin egen idioti eller troligen varit över 19 år.

 

Men det betyder inte att vi behöver sänka oss till Norinders nivå här (vilket jag anser att vissa har gjort).
För det behövs batyskop.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite intressant att många tycks tro på allt de läser.Micke kan ju lika lika gärna förvanska sanningen i efterhand för att få en rolig historia att berätta.

 

Är det fallet att micke hittat på detta för att vara roligt så är det ju riktigt korkat. Ungefär som när Nebuchad gick ut och sa att det inte gjorde något om man hackade honom och stal hans pengar så länge det inte var mer än typ 5% av hans bankrulle. Att uppmana eller på något sätt få folk att tro att fusk är acceptabelt i pokervärlden är riktigt vidrigt när det kämpas så hårt för att göra pokern helt rumsren. Självklart är det varken ok att skattefiffla eller fuska i pokern. Däremot efterlyser ju många pokerspelare hjälp med information om vad som verkligen gäller. Faktum är ju att skattemyndighetens regler för onlinepoker är väldigt luddiga och den lag som ska gälla cashgame pokre online är orimlig. Visst finns det väl ett fåtal som försöker fuska men de ska man ju skälla på lika mkt som micke givetvis.

 

Vad det gäller Mickes uttalande tycker jag att han ska be om ursäkt dels till Unibet och dels till pokersverige. Vid bordet är Dan en motspelare som ska besegras, inte slöspelas för att de båda tillhör samma team. Skäms Micke!

 

Sen skulle det vara intressant att höra vad Unibet och Svenska Pokerförbundet tycker om deras representant och hans uttalande..............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...