Gå till innehåll

Micke Norinders Blogg


dafvor

Recommended Posts

  • Svars 452
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blir besviken om det verkligen är vår fryntlige Jennez:

 

Fick just ett meddelande från Fredrik där han säger att han misstänker att du tror att han är jag. Så är alltså inte fallet. Fredrik är samma person som TotalFarsa på pokerforum för övrigt.

Jag har öht inte kommenterat dina senaste alster, varken här eller på pokerforum. Jag håller dessutom för en gångs skulle med dig om vissa saker som det nu stormar om men jag orkar helt enkelt inte engagera mig i debatten just nu.

 

MVH

Jens J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är faktiskt jag som har skrivit det där. Jag håller mig ifrån diskussionen så gott jag kan men det var ett missförstånd med en mailväxling som jag inte var inblandad i så jag var tvungen att säga till.

 

Hur som helst så ska jag erkänna att jag inte tycker att det är hela världen att man samlas ett gäng och spelar SM (så länge man inte sitter vid samma bord alltså). Jag tycker snarare att det låter som ett trevligt initiativ att "högtidlighålla" SM på det sättet.

 

Däremot är det ju givetvis inte ok att samarbeta under turneringens gång. Om någon kikar över axeln på den andre och skriker "syna!" tycker jag inte heller att det är något att förfasas över. Det hör ju liksom till den sociala samlingen. Stor skillnad på det och att följa varandras spel och hålla rådslag inför varje hand imo.

 

Flejm away!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förstår inte. Det är inte fel för dig eller mig att göra det, utan för Mikael Norinder att göra det.

 

 

 

^(level? 50/50)

 

Alltså, givetvis har Norinder ett större ansvar som sponsrad av värdsajten för SM. Jag vidhåller dock att gnället om att det samlades ett gäng hos PokerEvent (var det va?) och spelade SM är jävligt överdrivet. Jag menar, hade de hamnat på samma bord och börjat colluda hade man ju kunnat börja lyncha folk men nu var det inte så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, givetvis har Norinder ett större ansvar som sponsrad av värdsajten för SM. Jag vidhåller dock att gnället om att det samlades ett gäng hos PokerEvent (var det va?) och spelade SM är jävligt överdrivet. Jag menar, hade de hamnat på samma bord och börjat colluda hade man ju kunnat börja lyncha folk men nu var det inte så.

 

Jag håller helt med dig här, Jens. Den biten har inte jag heller nåt problem med. Tycker historien med Dan var nåt helt annat.

 

EDIT: Och historien med Dan i sin tur är rätt så marginell för att vara en Norinder. Intentionen var inte att fuska, och i slutändan blev ingen större skada skedd. Mer regelbrott än fusk alltså. Att han sen vägrar inse det är en annan sak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt sanslöst vad Norinder engagerar alla och "alla" tycks hata honom för att han "fuskar". Men vad säger ni om alla unga spolingar här på forumet som fuskar med skatten och ber om hjälp med att skattefiffla för att de ett par år senare har insett att deras pokervinster sannolikt är beskattningsbara? Har flera sådana "fall" på mitt bord just nu. Engagera er i det i stället och fördöm dessa.

 

Skattefuskar gör väl bara de som inte spelar på europeiska sajter? (eller servrar/whatever)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är faktiskt jag som har skrivit det där. Jag håller mig ifrån diskussionen så gott jag kan men det var ett missförstånd med en mailväxling som jag inte var inblandad i så jag var tvungen att säga till.

 

Hur som helst så ska jag erkänna att jag inte tycker att det är hela världen att man samlas ett gäng och spelar SM (så länge man inte sitter vid samma bord alltså). Jag tycker snarare att det låter som ett trevligt initiativ att "högtidlighålla" SM på det sättet.

 

Däremot är det ju givetvis inte ok att samarbeta under turneringens gång. Om någon kikar över axeln på den andre och skriker "syna!" tycker jag inte heller att det är något att förfasas över. Det hör ju liksom till den sociala samlingen. Stor skillnad på det och att följa varandras spel och hålla rådslag inför varje hand imo.

 

Flejm away!

 

håller med dig. Det e väl jättevanligt att folk spelar i samma lokal/pratar via msn och dessutom rådfrågar varandra ibland. Folk berättar ju om sådana händelser här hela tiden utan att någon blivit upprörd förut.

Så tror det handlar mer om vem som gjort det än vad som är gjort.

t.ex så e det ju mkt värre när man byter konto eller delar konton med varandra å det talas det ju helt öppet om utan att nån protesterar.

 

när det kommer till softplay så håller jag med kritiken om att det e fusk. men faktiskt ett fusk man kan göra utan att tänka på/förstå att det är fusk.

 

Håller med gdaily oxå:

Grova personangrepp värre än obetänksamt/omedvetet fusk eller allmänt accepterat "fusk"

 

det e dock rätt roligt att läsa om det allmänna förnekandet att man pratar med varandra om händer när man spelar i samma lokal.

"ja vi sitter i samma rum men vi har ingen som helst dialog med varandra kring de beslut vi fattar". yeah right:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, givetvis har Norinder ett större ansvar som sponsrad av värdsajten för SM. Jag vidhåller dock att gnället om att det samlades ett gäng hos PokerEvent (var det va?) och spelade SM är jävligt överdrivet. Jag menar, hade de hamnat på samma bord och börjat colluda hade man ju kunnat börja lyncha folk men nu var det inte så.

 

Jo, men det var ju inte bara lira-ihop-på-samma-MTT-grejen en del av oss retar sig på. Det är ju även softliret mot/med DG samt den äckliga vinkelskjutningen i Budapest som diskuterades. I inlägget på MN:s blogg lät det som du höll med honom i alla dessa frågor.

I mina ögon verkar det konstigt att du öht medger att du håller med honom i något efter all skit han kastat på dig :shock: . Kanske hade räckt att du förklarat Fredrik/TF-grejen och sen inte kommenterat något mer..?

 

Nåja, det är ju upp till dig Jennez hur du vill skriva till MN men jag hade då aldrig medgett medhåll till någon som behandlat mig illa och skrivit ett ton skit om mig.

 

En sak till - det verkar som site-representanter har större acceptans vad gäller fusk eller tvivelaktiga handlingar vid pokerbordet än vi vanliga dödliga lirare har? Både du & Norinder är ju faktiskt ansikten utåt för era företag och då vore det väl rimligt att det är ni som i första hand vill stävja sånt skit på siterna? Just my two cents...

 

Du förstår inte. Det är inte fel för dig eller mig att göra det, utan för Mikael Norinder att göra det.

 

Även om detta var en semilevling tycker jag du träffat ganska rätt med den här kommentaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det var ju inte bara lira-ihop-på-samma-MTT-grejen en del av oss retar sig på. Det är ju även softliret mot/med DG samt den äckliga vinkelskjutningen i Budapest som diskuterades. I inlägget på MN:s blogg lät det som du höll med honom i alla dessa frågor.

I mina ögon verkar det konstigt att du öht medger att du håller med honom i något efter all skit han kastat på dig :shock: . Kanske hade räckt att du förklarat Fredrik/TF-grejen och sen inte kommenterat något mer..?

 

Jag håller dessutom för en gångs skull med dig om vissa saker som det nu stormar om

 

Jag sa alltså inte att jag håller med om allt.

 

Nåja, det är ju upp till dig Jennez hur du vill skriva till MN men jag hade då aldrig medgett medhåll till någon som behandlat mig illa och skrivit ett ton skit om mig.

 

Vad menar du? Bara för att man inte är överens om vissa saker så kan motparten aldrig någonsin ha rätt? Jag tycker att det är en sjukt barnslig inställning om jag ska vara ärlig. Som när Cyntax skriver att han aldrig hållt med mig om någonting bara för att jag har kritiserat småbarnsföräldrar. Rent trams.

Jag står naturligtvis fortfarande för allt det jag har skrivit och tagit ställning för i de tidigare "krigen" men just detta har ju inte med det att göra alls.

 

En sak till - det verkar som site-representanter har större acceptans vad gäller fusk eller tvivelaktiga handlingar vid pokerbordet än vi vanliga dödliga lirare har? Både du & Norinder är ju faktiskt ansikten utåt för era företag och då vore det väl rimligt att det är ni som i första hand vill stävja sånt skit på siterna? Just my two cents...

 

Jag vill absolut stävja fusk. Dock är det, som psykologas skrev, väldigt vanligt förekommande att folk spelar i samma rum på söndagsturneringar, delar konton, whatever. Gränsen tycker jag, som sagt, går när man samarbetar för att skaffa sig en fördel. Att sitta i samma rum anser jag inte vara en sådan fördel per definition även om det såklart är mycket enklare att colluda då.

 

Nu verkar det som att jag har blivit värsta försvararen av Norinder men så är det inte. Jag tycker bara att kritik bör ha rimliga proportioner. Man kan ha åsikter om softplay, angleshooting eller vad som helst. Min åsikt är bara att just grejen med att man samlas ett gäng och spelar SM i samma rum inte är en big deal och det står jag för. Sen spelar det ingen roll om det är Norinder, Ola, Hefo, Shahin eller Othello som gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt ner allt vad Norinder heter för en överskådlig framtid. Jag vet inte om det beror på mig eller Norinder men kommunicera med varandra, det är vi iaf oförmögna till.

 

Några sista ord; Valterego gjorde mig uppmärksam på att jag numera tillhör en sällsynt men växande skara människor, nämligen de som MN har töntförklarat :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till - det verkar som site-representanter har större acceptans vad gäller fusk eller tvivelaktiga handlingar vid pokerbordet än vi vanliga dödliga lirare har?
Tvärt om tror jag. Hur många av oss "dödliga" har inte spelat på någon polares konto någon gång? Jag har i alla fall gjort det (eller rättare sagt bett någon ta hand om starten i en tävling som jag gärna vill spela men som jag inte hinner hem till när den ska starta). Jag har inte spelat cashgame på andras konton, men jag vet att detta förekommer frekvent. Och vilka av oss har inte vunnit en pott/turre/SnG över 100kr på Stars och glömt ta upp den i deklarationen?

 

Jag vill absolut inte befjämra fusk, men det är så jävla lätt att kasta sten i glashus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt ner allt vad Norinder heter för en överskådlig framtid. Jag vet inte om det beror på mig eller Norinder men kommunicera med varandra, det är vi iaf oförmögna till.

 

Några sista ord; Valterego gjorde mig uppmärksam på att jag numera tillhör en sällsynt men växande skara människor, nämligen de som MN har töntförklarat :-P

 

Är det sant att han inte publicerade inläggen för att du inte skrev ditt efternamn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det sant att han inte publicerade inläggen för att du inte skrev ditt efternamn?
Ok, jag får ju svara på tilltal iaf...

 

Imo så berodde det på att jag vart kritisk till honom, varken mer eller mindre. Han kräver ju inte fullständigt namn och personnummer av de som håller med honom. Men när push comes to shove så kan nog bara MN svara på det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag får ju svara på tilltal iaf...

 

Imo så berodde det på att jag vart kritisk till honom, varken mer eller mindre. Han kräver ju inte fullständigt namn och personnummer av de som håller med honom. Men när push comes to shove så kan nog bara MN svara på det där.

 

Jag menar om det var den anledningen han uppgav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logiken är ju på en påtagligt hög nivå.

 

Eftersom följande gäller:

 

- Det finns ungdomar som skattefuskar när de spelar poker.

 

Så leder detta, helt logiskt, till att:

 

- Det inte är okej att uttala sin avsky mot colluding. (Motiverat av att det finns andra, subjektivt ansett värre problem på pokerfronten)

 

Hycklande idioter är det närmast slående epitet jag kan finna för de som känner igen sig i ovanstående logik. Att försöka moralisera och välja åt andra människor vilka problem de vill engagera sig i är ju dessutom direkt sanslöst. Med Colderose idiotlogik kan jag ju exempelvis förkasta att polisen arbetar med att lösa misshandelsfall, eftersom det trots allt finns olösta mord kvar att lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hycklande idioter är det närmast slående epitet jag kan finna för de som känner igen sig i ovanstående logik. Att försöka moralisera och välja åt andra människor vilka problem de vill engagera sig i är ju dessutom direkt sanslöst. Med Colderose idiotlogik kan jag ju exempelvis förkasta att polisen arbetar med att lösa misshandelsfall, eftersom det trots allt finns olösta mord kvar att lösa.

Jag tycker om liknelsen misshandel - mord.

Givetvis så ska både misshandel och mord bestraffas.

Frågan är bara vad som händer när en misshandel inträffar och folk går ut och skriker att misshandlaren ska skjutas.

Om misshandlare ska skjutas - hur ska vi då bestraffa mördare???

 

Det är helt OK att du blir upprörd över fusk, men det får vara någon måtta på proportionerna.

Om du reagerar så här mot Norinder - hur reagerade du då när du fick höra talas om UB/AP? Slog sönder datorn i ren ilska? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logiken är ju på en påtagligt hög nivå.

 

Eftersom följande gäller:

 

- Det finns ungdomar som skattefuskar när de spelar poker.

 

Så leder detta, helt logiskt, till att:

 

- Det inte är okej att uttala sin avsky mot colluding. (Motiverat av att det finns andra, subjektivt ansett värre problem på pokerfronten)

 

Hycklande idioter är det närmast slående epitet jag kan finna för de som känner igen sig i ovanstående logik. Att försöka moralisera och välja åt andra människor vilka problem de vill engagera sig i är ju dessutom direkt sanslöst. Med Colderose idiotlogik kan jag ju exempelvis förkasta att polisen arbetar med att lösa misshandelsfall, eftersom det trots allt finns olösta mord kvar att lösa.

 

Du har uppenbarligen ett problem med mig, eftersom du kallar mig hycklare varje gång du får chansen. So be it. Men det finns en speciell tråd för detta, fortsätt där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt OK att du blir upprörd över fusk, men det får vara någon måtta på proportionerna.

Om du reagerar så här mot Norinder - hur reagerade du då när du fick höra talas om UB/AP? Slog sönder datorn i ren ilska? ;)

 

Jag var inte aktiv på pokerforum vid den tiden. Spelar det någon roll för min åsikt om colludings förkastlighet? Det är just den här idiotlogiken jag irriterade mig på och ville uppmärksamma i mitt tidigare inlägg.

 

Jag köper inte, som er, att man helt enkelt kan bortförklara colluding och rycka på axlarna och förmildra detta. Jag vet inte om ni gör detta för att ni vill idolisera norinder, om ni inte förstår vilka edges colluding faktiskt medför eller att ni har någon annan anledning som inte jag förstår. Jag har inte en enda gång uttalat mig om hans angle-shoot hittills, men jag är personligen inte alls upprörd över den även om det är anmärkningsvärt att han vill gå så långt som han faktiskt gjorde för att öka sin edge (jag har svårt att se att det ska gå in som ett regelbrott).

 

Jag förstår för övrigt inte hur detta på något sätt inte skulle ha med diskussionen som står att finna i den här tråden under OP. Att marginalisera en viktig diskussion bara för att den inte helt passar in under vad som ursprungligen har varit avsikten med ett trådskapande är i min mening inget annat än att aktivt försöka undertrycka denna viktiga diskussion, vilket vore såväl olyckligt som anmärkningsvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...