Gå till innehåll

LillaMy sng dagbok, juli utmaningen avklarad


LillaMy

Recommended Posts

  • Svars 186
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bättre idag, $50 gick riktigt bra, jämt upp på $100. Det blev 23 turneringar med 9 ITM varav 6 vinster. Resultatet blev $626.

 

Ett stort tack till Jensax du vet varför!

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 615

ITM: 210

Tid spelad: 48h 17min

Inspelade Poäng: 18280

Resultat: -$1560

 

Skönt att det går bättre. Jag är själv upp $3000 på 2 dagar så känns bra för mig också. Hur trackar du dina resultat egentligen, exel eller nått mer sexigt? Tycker att jag läst nångång att det var nån här på forumet som hade programmerat nått program för sng på ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holdemmanager:

Kommer snart att stödje turneringar. Och då även med ongame ( då de fixat importen ). Den nya versionen 1.6.3 som kommer inom 2 veckor typ är det som skall ha detta.

 

Sharkscope:

Går att tracka via detta om du bara betalat så att du kan söka med advanced.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holdemmanager:

Kommer snart att stödje turneringar. Och då även med ongame ( då de fixat importen ). Den nya versionen 1.6.3 som kommer inom 2 veckor typ är det som skall ha detta.

 

Sharkscope:

Går att tracka via detta om du bara betalat så att du kan söka med advanced.

 

Ok. HM låter ju lovande, är väl samma kille som sköter det som körde tourneymanager och det är ju vad man vill ha och lär ju inte vara sämre tillägg till Hm.

 

Sharkscope har inte alla funktioner jag vill ha även om man köpt det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att det går bättre. Jag är själv upp $3000 på 2 dagar så känns bra för mig också. Hur trackar du dina resultat egentligen, exel eller nått mer sexigt? Tycker att jag läst nångång att det var nån här på forumet som hade programmerat nått program för sng på ongame.

 

Grattis till fint resultat, men du spelar väldigt bra nu med så det är dig väl unt. Jag använder papper och penna under sessionen sedan använder jag pokerhome (tidigare wpbet) hemsidan för det finansiella. Skulle dock gärna ha ett bättre program jag gjorde ett själv innan men orkade aldrig uppdatera det med alla funktioner jag ville ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Tråkigt att du är inne i en svacka. Ongame kan vara riktigt sjukt ibland. Personligen klarar jag inte av att spela där.

 

Hur tycker du motståndet skiljer sig på stars/ongame på din nivå? Känns som att det sitter typ 6 regs på varje bord på stars.

 

Det är jobbigt på ongame ibland det känns som att allt kommer i ett stim, det kan ju vara bra med jag hade väldigt bra flyt första halvan förra månaden, men man tenderar att glömma det ganska snabbt.

Jag har dålig koll på stars jag har inte spelat där på länge, men tänkte att det går snabbt att bli supernova, det borde jag klara på en dryg månad, det krävs lite över 2k turrar på $114 för det. Sedan kommer ju stepbonusarna in mot supernova elit och då får man ganska bra bonus. Det har tidigare gått bra för mig på stars.

 

Angående regulars är det samma på ongame tycker jag det brukar vara runt 5 bra/riktigt bra spelare per bord och resten lite sämre. Jag hoppas/tror att jag kan slå nivån på stars med. Jag är ju lite av en bonushora så klarar jag 3-4% ROI så är det helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för OT.

 

http://poker.docbru.com/software/ongame-to-tourneymanager-transfer/ är ett program som gör så ni kan köra TM med ongames SNGs.

 

Sick bra om det skulle funka. Har laddat hem det och har ställt in alla filer rätt. Vad ska hända sen? Händer ju inte mycket efter att man trycker på transfer. Ska det poppa direkt i TM eller skapas det nån ny fil som man ska importera? Sorry för önnu mer OT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny session, tyckte jag hade en del missflyt idag med, torskade många höga A mot Ax, men hade en del flyt med så det jämnade kanske ut sig, det är lättare att komma ihåg beatsen, konstigt va?

 

Det blev 29 turneringar med 10 ITM varav 4 vinster, $100 gick bra, lillback på $50. Resultatet blev $406. Två plus dagar i rad nu, det är skönt.

 

Jag skrev att jag ska börja köra på stars istället, jag såg att insättningsgränsen där är $600, jag bad dem höja den till minst $5000 per dag. Som svar fick jag att nu har vi höjt din dagsgräns till $1500. Det är ju lite bättre än $600 men bara drygt 10 inköp till $115 turrarna, undrar hur de tänker där? Får hoppas på att jag inte får en dålig start. Jag vill helst inte sätta in pengar direkt från mitt konto, vill inte att det står stars någonstans i mina kontoutdrag :)

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 644

ITM: 220

Tid spelad: 50h 16min

Inspelade Poäng: 19000

Resultat: -$1154

 

Den här månaden kommer att bli färdig imorgon, kommer krävas en ruggig dag för att sluta på plus för månaden, men jag har inte gett upp ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen har jag spelat min sista turnering på ongame! Det känns så skönt att ha fattat beslutet att inte fortsätta på nätverket. Det är något magiskt med mig och ongame jag blir tiltad och jag spelar dåligt. Den här månaden har varit min sämsta av alla månader då jag bara kört sng. Sista sessionen blev inget undantag, resultatet blev -$450. Jag spelade 35 turneringar med 9 ITM, 1 vinst och 7 andra platser.

 

Jag tänkte avsluta lite som den här månaden började jag lovade en massa hh, det hoppas jag att ni har överseende med att jag inte postat under min downswing. Här är i alla fall två stycken situationer att analysera.

 

Hand 1:

 

Jag har ingen read på FI, han är lite upp. Jag sitter på AQ och det känns som att jag i bästa fall har en CF det vill jag undvika så här tidigt i turneringen så jag foldar, rätt/fel?

 

Seat 1: iddleson27 ($1,540 in chips)

Seat 2: Solus Var ($1,470 in chips)

Seat 3: the-M Ripper ($1,470 in chips)

Seat 4: rooope ($2,145 in chips)

Seat 5: HERO ($1,540 in chips)

Seat 6: John Baker ($1,355 in chips)

Seat 7: dalseide_INC ($2,065 in chips)

Seat 8: SanteM0nica ($1,310 in chips)

Seat 9: handycal ($740 in chips)

Seat 10: Lapikas ($1,365 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

handycal posts blind ($25), Lapikas posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

iddleson27 folds, Solus Var folds, the-M Ripper folds, rooope folds, HERO bets $150, John Baker folds, dalseide_INC folds, SanteM0nica bets $1,310 and is all-in, handycal folds, Lapikas folds, HERO folds.

 

FLOP [board cards: none ]

SanteM0nica wins $1,535.

 

 

Hand 2:

Jag tycker att synen här är självklar men det blev ett jäkla liv i chatten, men sista platsen står ju mellan oss foldar jag måste jag ha riktig tur att hitta en hand de närmaste tre händerna. Som sagt enkel syn jag tar den med ATC här. Hur gör ni?

 

Seat 2: _peTTing_ ($10,120 in chips)

Seat 3: HERO ($1,005 in chips)

Seat 7: tons26 ($2,855 in chips)

Seat 9: the-M Ripper ($1,020 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

_peTTing_ posts blind ($150), HERO posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

tons26 folds, the-M Ripper bets $1,020 and is all-in, _peTTing_ folds, HERO calls $705 and is all-in.

 

FLOP [board cards: Queen of Clubs,8 of Hearts,9 of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: Queen of Clubs,8 of Hearts,9 of Clubs,Ace of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: Queen of Clubs,8 of Hearts,9 of Clubs,Ace of Spades,3 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

the-M Ripper shows [ Jack of Diamonds,Ace of Clubs ]

HERO shows [ 8 of Diamonds,9 of Spades ]

the-M Ripper wins $15, HERO wins $2,160.

 

 

Då var det alltså slut för denna gång, jag kommer nog att fortsätta posta lite sporadiskt i dagboken, men förmodligen inte lika frekvent som tidigare.

 

Min nya utmaning blir på stars

Jag kommer att börja med $6000 och spela på $60 nivån, jag kommer att kliva upp till nästa nivå när jag når 80-100 inköp beroende på hur jag känner mig, kommer jag under 50 inköp går jag ner i nivå. Jag ser fram emot att spela på en sida med bra trafik så att jag slipper spela flera nivåer samtidigt. Jag siktar i första hand på supernova, sedan blir det att nå några av step bonusarna. Skulle jag ha en riktigt bra rush under september så att jag kommer upp till $200 nivån kommer jag eventuellt att att sikta på elit, det krävs ca 15k turneringar på $200 nivån för att nå elit, det blir 5k turneringar i månaden oktober-december. Men har jag chansen kommer jag att ge det ett försök.

 

Jag kommer att behålla pengarna på sidan tills jag ser om jag har en realistisk chans att bli elit kan jag inte det kommer jag att försöka plocka ut $2-4k/månad.

 

 

Sammanfattning av ongame utmaningen Augusti

Turneringar Spelade: 679

ITM: 229

Tid spelad: 52h 36min

Inspelade Poäng: 20000

Resultat poker: -$1604

Resulat inklusive bonus: $896

$/timme: $17 (som att flippa burgare ungefär :oops: )

% ITM: 33.7% (denna siffran måste ligga på >36% för att det ska vara ok)

 

Jag återkommer senare med lite mer detaljerad statistik, liknande den jag hade förra utmaningen. Det ska bli intressant att se antalet bubblor den här månaden det känns som att det är väldigt många. Även MTT gick rätt dåligt känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer då lite statistik från mina turneringar:

 

SNG $30

Antal turneringar: 13

Resultat: -$189

ROI: -44% (bra där! :))

 

SNG $50

Antal turneringar: 365

Resultat: -$1010

ROI: -5%

 

SNG $100

Antal turneringar: 302

Resultat: $384

ROI: 1%

 

SNG totalt

Antal turneringar: 680

Resultat: -$815

ROI: -3%

 

MTT

Antal turneringar: 11

Resultat: -$636

ROI: -64%

Avg buy-in: $105

 

Totalt:

Antal turneringar: 691

Resultat: -$1451

ROI: -4%

Avg buy-in: $72

 

Övrigt:

Betald rake: $4000

Antal vinster: 59

Antal andra platser: 75

Antal tredje platser: 95

Antal fjärde platser: 90

Antal femte platser: 94

ITM procent sng: 33.7%

Tid spelad: 52h 36min

Timlön inklusive bonus: $17

 

 

När man ser resultaten är det inte konstigt att jag backat så pass mycket, för få vinster när jag är ITM det är helt klart största förlust källan. Antal fjärde och femte platser ligger inte så jätte högt ändå, jag trodde på värre.

 

Jag har förlorat en del på MTT med, lite mer än vad jag trodde, inte så mycket på sng trots allt. Kul att jag var upp på $100 i alla fall.

 

Som jag sagt innan detta var en riktigt dålig månad, men det är bara att komma igen.

 

Tack för er som stöttat och läst dagboken under månaden.

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig läsning det här, hoppas du fortsätter nu när du byter site.

 

Jag grindar själv sngs o brukar kika in din tråd nån gång i veckan. Synd att det gått tungt men det går i vågor som du säkert vet...

 

Angående händerna du postade så är det naturligtvis fold med AQ. Vi har säkert coin flip 3-4 ggr av 5 och resterande ggr är vi antingen dominerade eller så är Fi dominerad. Chip-EVt borde alltså vara marginellt + att syna här men EV för turren (iom att det är så tidigt) blir klart minus så det är bara att vika.

 

Den andra handen är mycket marginell tycker jag. Spontant hade jag nog lagt mig men körde handen i SNG Wizard och om vi sätter Fi på any 2 så är faktiskt syn korrekt. Nu hade han ju AJ den här handen och det kan förvisso vara en tillfällighet men programmet menar att en genomsnittlig spelare i Fis position ställer med de översta 35% av alla händer och i så fall bör vi vika 89 här även om det är ganska marginellt. Programmet föreslår syn med T9+ men om handen är suitad kan vi syna ända ner till 54s+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...