Gå till innehåll

LillaMy sng dagbok, juli utmaningen avklarad


LillaMy

Recommended Posts

  • Svars 186
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första sessionen nästan avklarad, jag är kvar i en MTT men ligger lite under medel med 90 kvar och 30 priser. Det blev en bra session, med ett helt ok plus på $882. Det är skönt att börja upp, jag låg lite taskigt till ett tag men det ordnade upp sig.

 

Det blev 27 turneringar, inklusive MTT:n som jag fortfarande spelar, med 10 ITM varav 5 vinster.

 

Det är roligt att spela igen och skönt att inte spela mot en allt för stor bonus, det var väldigt segt på slutet sist, nu kan jag även köra med stop-loss som jag brukar.

 

Så till dagens händer det får bli två, inga speciella situationer egentligen men jag tar dem ändå.

 

Hand 1:

Här gör jag ett ganska tveksamt spel, jag gillar inte att ta denna synen för det känns som att jag som att jag är lite efter mot ett par, synen är självklar på högre blinds men på låga blinds är den ganska tveksam. Jag brukar inte gambla så här tidigt denna gången gick det dock bra och han hade en sämre hand än vad jag förväntade mig. Ett litet försvar till synen är att han i en tidigare turnering gjort samma spel med Ax mot mig, om mina notes stämmer.

 

Seat 1: Frejvid ($1,640 in chips)

Seat 2: Lisa-82 ($1,455 in chips)

Seat 3: 12BlueRoses ($1,445 in chips)

Seat 4: tomboy90212 ($1,350 in chips)

Seat 5: KITKAT56 ($1,590 in chips)

Seat 6: xSLINGx ($1,660 in chips)

Seat 7: HERO ($1,490 in chips)

Seat 8: UkurenniyMax ($1,390 in chips)

Seat 9: GeorgeBxPrz ($1,500 in chips)

Seat 10: RusMke ($1,480 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

tomboy90212 posts blind ($25), KITKAT56 posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

xSLINGx folds, HERO bets $150, UkurenniyMax folds, GeorgeBxPrz folds, RusMke folds, Frejvid calls $150, Lisa-82 folds, 12BlueRoses folds, tomboy90212 bets $1,325 and is all-in, KITKAT56 folds, HERO bets $1,340 and is all-in, Frejvid folds.

 

FLOP [board cards: 2 of Spades,6 of Spades,King of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: 2 of Spades,6 of Spades,King of Hearts,7 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: 2 of Spades,6 of Spades,King of Hearts,7 of Clubs,3 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

HERO shows [ Ace of Diamonds,King of Clubs ]

tomboy90212 shows [ 10 of Clubs,Jack of Hearts ]

HERO wins $140, HERO wins $2,900.

 

 

Hand 2:

Den här typen av situationer spelar jag ganska ofta dåligt. Synen pre gör att jag borde förstå att ett A utgör väldigt många händer han sitter på. Jag har 99 i handen. Min bet på flop är ok tycker jag men lite väl stor. Dock är det en svår balansering för jag vill inte visa att jag är rädd för esset. Hur spelar ni här?

 

Seat 1: HERO ($1,865 in chips)

Seat 2: Frejvid ($1,800 in chips)

Seat 3: mi2dk ($1,610 in chips)

Seat 4: UkurenniyMax ($1,510 in chips)

Seat 5: StackMePls ($1,525 in chips)

Seat 6: Easygurista ($2,525 in chips)

Seat 8: beginn11 ($1,355 in chips)

Seat 9: kingdolls ($1,460 in chips)

Seat 10: Lisa-82 ($1,350 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Frejvid posts blind ($75), mi2dk posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

UkurenniyMax folds, StackMePls folds, Easygurista folds, beginn11 folds, kingdolls folds, Lisa-82 folds, HERO bets $375, Frejvid folds, mi2dk calls $225.

 

FLOP [board cards: Ace of Clubs,8 of Hearts,Jack of Clubs ]

mi2dk checks, HERO bets $525, mi2dk bets $1,235 and is all-in, HERO folds.

 

TURN [board cards: Ace of Clubs,8 of Hearts,Jack of Clubs ]

mi2dk wins $2,585.

 

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 27

ITM: 10

Tid spelad: 1h 59min

Inspelade Poäng: 840

Resultat: $882

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 synar jag iom att det inte är någon regular och därmed har en väldigt vid-hd. Har många Ax här men även många par i sin hd samt lite allt möjligt skräp som nu. Skulle tro att du är ca 60-40 i snitt.

 

Hand 2 pushar jag pre.

 

Hand 1 är vi överens om, man måste nog ta denna synen ifall man inte har bra notes på killen och vet att han inte gör detta spelet endast med premium.

 

Hand 2 är jag lite överraskad att se att ni ställer pre, vi har lite drygt 12bb, hur gör ni för att balansera steals från knappen här? Pushar ni alltid från knappen med >12bb? Om inte hur balanserar ni 2-3bb raisar med pushar? Jag vill inte ställa alla händer som jag stjäler med i detta läge. Och ställer jag bara med händer som är svårspelade på floppen och framåt är det enkelt för en observant motståndare att veta när jag sitter med mellanpar. Vilka fler händer ställer ni med från denna situationen? Det hade varit intressant att veta hur ni gör. Jag köper så klart resonemanget att ställa med 99 pre här, men som sagt måste jag balansera detta spelet genom att ställa med fler av mina stealhänder. Det känns onödigt att ställa med en hand som K7+ respektive Ax här.

 

Jag åkte som 52:a i turneringen så det blev inga pengar där, jag lyckades dubbla med A9o mot JJ där jag träffar en fyrkorts färg. Handen jag åker i har jag 88 UTG+1, Jag har 5200, blindsen är på 200-400, jag höjer till 1000, en relativt aktiv storstack synar och bb pushar för ytterligare 1300 (totalt 2300). Jag funderar ett tag men tänker som så att jag borde kunna få bort den större stacken med en push då det är halva hans stack. Där hade jag fel han hade QQ, bb hade AKs, jag träffar ingen och är ute. Tycker ändå att spelet är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2 är jag lite överraskad att se att ni ställer pre, vi har lite drygt 12bb, hur gör ni för att balansera steals från knappen här? Pushar ni alltid från knappen med >12bb? Om inte hur balanserar ni 2-3bb raisar med pushar? Jag vill inte ställa alla händer som jag stjäler med i detta läge. Och ställer jag bara med händer som är svårspelade på floppen och framåt är det enkelt för en observant motståndare att veta när jag sitter med mellanpar. Vilka fler händer ställer ni med från denna situationen? Det hade varit intressant att veta hur ni gör. Jag köper så klart resonemanget att ställa med 99 pre här, men som sagt måste jag balansera detta spelet genom att ställa med fler av mina stealhänder. Det känns onödigt att ställa med en hand som K7+ respektive Ax här.

 

Pushar nog majoriteten av gångerna men måste också väga in vilken nivå(desto högre desto mer viktat mot raise) det är och om man har några reads. Även om jag lirar många bord brukar jag ta den enkla vägen och pusha. Alternativet är annars ungefär som du lirat fast med vekare CB.

 

GL och förtsätt pumpa intressante HHs, väntar med spänning på att jag ska fastan på en sådan, vi kommer antagligen mötas en hel del i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny session spelad, det blev ett litet plus idag på $118. Jag spelade 22 turneringar med 8 ITM varav 2 vinster. Även idag började det ganska illa jag hade en ITM på de 9 första turneringarna, det är inget vidare att börja så men skönt att vända upp i alla fall.

 

Vi tar två ny HH:s

 

hand 1:

Vilken range pushar ni med här utan read på fi? Jag hade K5s i handen och tycker att det är ett ganska enkelt beslut att pusha här.

 

Seat 1: HERO ($1,445 in chips)

Seat 2: El_Bobbarino ($1,425 in chips)

Seat 3: Uighurbashi ($1,685 in chips)

Seat 5: UkurenniyMax ($1,500 in chips)

Seat 6: SSom ($1,515 in chips)

Seat 7: Suppi1976 ($4,525 in chips)

Seat 8: cxcou13 ($1,110 in chips)

Seat 10: platin_del ($1,795 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

platin_del posts blind ($100), HERO posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

El_Bobbarino folds, Uighurbashi folds, UkurenniyMax folds, SSom folds, Suppi1976 folds, cxcou13 folds, platin_del calls $100, HERO bets $1,245 and is all-in, platin_del folds.

 

FLOP [board cards: none ]

HERO wins $1,645.

 

 

Hand 2:

Jag har JJ, även fast jag troligen leder vill jag inte spela här utan tycker det är bättre att vara först in, är jag för tight?

 

Hade visst inte sparat denna HH:n utan fått den som var en hand senare. Hur som så satt jag på CO med JJ och var chip tvåa med knappt 4k chips, Chip leader sitter UTG och pushar, han täcker mig precis. Vi är 5 kvar och blinds är på 200-400. Jag har spelat väldigt mycket mot honom och vet att han ställer väldigt löst när han är chippie, likväl vet han troligen att jag spelar rätt tight i denna situationen. Men är det rätt eller fel att släppa JJ?

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 49

ITM: 18

Tid spelad: 3h 32min

Inspelade Poäng: 1460

Resultat: $1000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att ni har helt rätt i hand två. Detta är ett typiskt exempel på när jag är för feg/tight. Det kändes vid spel som en svår avvägning. Säg att jag har knappt 70/30 här, om jag räknar på att fi sitter med ett A eller en K och ett kort lägre än mina knektar. Då ska jag alltså överväga synen mot att jag kan gneta in mig i pengarna av egen kraft mer än 70% av gångerna. Det tror jag iofs att jag klarar givet förutsättningarna. Dock så kommer jag ju att ha en stack på 8k 70% av gångerna och kommer troligen att kunna jobba upp den till knappt 10k innan ITM spelet börjar och kommer att ligga väldigt bra till för en topp två placering.

 

Således bör jag nog ta synen. Problemet när man spelar sng och flera bord samtidigt är att man har helt enkelt inte tid att göra en ordentlig analys innan man måste agera. Det är därför viktigt att man tar sig en funderare på de trixiga lägena efter sessionen för att kunna göra rätt nästa gång.

 

Tack för svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 push.

 

Hand 2 beror det lite på stacksen bakom. Om CL har 5000 och resterande har ca 2000 var så är det syn, både pga av att det är långt kvar till bubblan spräcks plus att pusharen rimligtvis har bredare range här än om han själv har 8000 i chips och resterande har 1000 iom att dom kommer syna mycket vidare och CL därför behöver ha bättre än any2.

 

Så att om det är som i situation 1 är det lätt syn, situation 2 är väl också syn men mer marginellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny session avklarad, jag spelade verkligen inte bra idag. Jag var väldigt okoncentrerad och upptäkte väldigt sent i många turneringar att jag var kort, lite väl sent för att ha vettig FE på fi.

Jag räddades dock något av ett kortsnitt som var helt ok. Dagens resultat blev -$156. Jag spelade 26 turneringar med 8 ITM varav 3 vinster.

 

Med facit i hand borde jag inte spelat alls idag, det är bara dumt att spela när jag sitter och funderar på mitt jobb samt känner mig almänt hängig. Jag får väl hoppas att många tog notes på mig idag som en vek spelare, i så fall är det ju bra i långa loppet. Det kändes som att varje gång jag var AI hade jag en premiumhand idag och det säger ju sig självt att det inte är särskilt bra.

 

Vi tar några händer med.

 

hand 1:

Pushen är nog på gränsen i alla fall mot Fi då jag vet att han kommer syna väldigt brett. Med alla A, de flesta K, connectors ner till TJ samt alla par. Jag har förövrigt svårt att spela mot den här killen jag vet att han ställer löst men varje gång jag tar en syn som ligger på gränsen har han bra. Jag tycker han spelar ganska bra även fast han inte har så jätte bra stat.

 

Seat 1: Juqi ($7,710 in chips)

Seat 3: HERO ($1,475 in chips)

Seat 5: UkurenniyMax ($910 in chips)

Seat 6: ratte17 ($1,755 in chips)

Seat 7: RusMke ($1,205 in chips)

Seat 9: Tlick77 ($1,105 in chips)

Seat 10: RASSAMAXA123 ($840 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

UkurenniyMax posts blind ($150), ratte17 posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

RusMke folds, Tlick77 folds, RASSAMAXA123 folds, Juqi folds, HERO bets $1,475 and is all-in, UkurenniyMax calls $760 and is all-in, ratte17 folds.

 

FLOP [board cards: Queen of Hearts,Jack of Clubs,King of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: Queen of Hearts,Jack of Clubs,King of Diamonds,5 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: Queen of Hearts,Jack of Clubs,King of Diamonds,5 of Hearts,Jack of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

HERO shows [ King of Spades,5 of Spades ]

UkurenniyMax shows [ 2 of Spades,Ace of Spades ]

HERO wins $565, HERO wins $2,120.

 

Hand 2:

Jag vet egnetligen inte varför jag tog med den här handen pushen är given. Jag hade 66, men måste pusha med istort sett vilka två som helst där. Det är något jag är dålig på och ett typ exempel att jag spelade dåligt idag, måste stjäla mer och tidigare vid bubblan när jag är short.

 

Seat 1: Juqi ($7,710 in chips)

Seat 3: HERO ($1,845 in chips)

Seat 6: ratte17 ($2,925 in chips)

Seat 9: Tlick77 ($2,520 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Tlick77 posts blind ($300), Juqi posts blind ($600).

 

PRE-FLOP

HERO bets $1,845 and is all-in, ratte17 folds, Tlick77 folds, Juqi folds.

 

FLOP [board cards: none ]

HERO wins $2,745.

 

Hand 3:

Här är en snarlik hand som JJ igår, och då kan man ju fråga sig om jag inte lärt mig något? Jag satt på TT, skilnaden här är att RusMke inte ställer så jätte brett. Men jag borde nog synat ändå med samma resonemang som igår?

 

Seat 3: horsebelair ($4,390 in chips)

Seat 5: bubbabajs ($3,815 in chips)

Seat 6: RusMke ($3,295 in chips)

Seat 8: HERO ($3,500 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

horsebelair posts blind ($300), bubbabajs posts blind ($600).

 

PRE-FLOP

RusMke bets $3,295 and is all-in, HERO folds, horsebelair folds, bubbabajs folds.

 

FLOP [board cards: none ]

RusMke wins $4,195.

 

 

Hand 4:

Jag har AQo här, jag hade inte kollat killen på sharkscope innan men han tillhör det sämre gardet. Jag väljer i alla fall att vika, efter ett par rundor vid bubblan och även ITM vet jag att det hade räckt med en miniraise mot honom för att han skulle vika såliga händer även fast han var stor ledare, hade han ställt hade jag fått vika. Men utan reads hur gör vi då? Jag kan ju ta det ganska lungt och ta mig in i pengarna, detta är i mitt tycke en situation man ska spela ultra tight i, kommentarer?

 

Seat 2: adivegas ($7,220 in chips)

Seat 4: CLLI ($1,705 in chips)

Seat 8: Zandinga ($1,840 in chips)

Seat 10: HERO ($4,235 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($150), adivegas posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

CLLI folds, Zandinga folds, HERO folds.

 

FLOP [board cards: none ]

adivegas wins $450.

 

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 75

ITM: 26

Tid spelad: 5h 24min

Inspelade Poäng: 2280

Resultat: $844

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det känns som att gamsen va tuffare idag än vanligt också. Alla var ju ofta kvar på 100/200 och man hade svårt att ställa först in i sen pos, så jag hade också problemet att jag blindades bort mer än vanligt.

 

Kommenterar händerna när jag lirat färdigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1. UkurenniyMax är ju niten nr 1. Han är ju den reg som spelar klart tightast, konstigt att vi kan ha så olika uppfattningar. Enda gången han blir lite loose är ju som chippie vid bubblan, men det är enda delen av hans spel som ens är ok, resten är han ju alldeles galet för tight.

 

Detta leder alltså till en push, han synar nog inte bredare än k10s+a6o+a2s+22+

 

Hand 2 solklar push

 

Hand 3 foldar jag. Hans range tror jag är 77+a10s+aj++KQs. Enda saken som är bra är ju att du har markerövertaget så att om nån av oss 2 bakom vaknar upp med en hand så lär du ju åtminstone få en 3dje plats. Om du synar tror jag att jag vidgar min range till jj+ak och om du foldar synar jag nog bara hans push med qq+ från bb.

 

Är det jättekonstigt att vidga sin rage här med 1 extra spelare? Antar ju att jag och hero ska krossa fi´s range tillsammans och därmed ska jag nästan aldrig bubbla åtminstone.

 

Hand 4 beror på fi. Mot okänd som här kan jag tänka mig limp, mot reg foldar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Samma upppfattning som jensax att Ukur är tight i tidiga nivåer men tycker han har riktigt bra pushbot spel, sen är det helt sjuk imponerande att han kan lira så jävla mycket helt sinnes. Pushen självklar imo hans syn likaså.

 

Hand 2: Inget att kommentera :)

 

Hand 3: Kan han verkligen ställa så tight här? Själv så ställer jag så brett som typ QTs här. Just pga de jämna stackarna och bubblan plus att man ofta inte ligger så längt efter en syn hand, om de inte är lika tighta som dig :) Jag tar ofta synen här iaf. Har dock inte någon större read på rusmke även om man mött han endel.

 

Hand 4: Man kan göra precis hur man vill imo. Jag tar gärna limp eller minraise här om jag inte har alldelles för många bord öppna.

 

btw: Kul att Jensax outa sig lite diskret. Nu väntar jag på ditt nick My har haft mina aningar men inte varit säker på nån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är ganska överens i händerna. Angående UkurenniyMax så kan jag fått en något skev bild av honom då jag mött honom otroligt mycket framförallt i slutet av min förra utmaning och vi hade våra duster där han oftast drog längsta strået dock hade han nästa alltid chipövertag mot mig och som ni båda skriver spelar han väldigt aggresivt när han har övertag. Jag har nog blivit lite rädd för honom och ser monster allt som oftast. Jag tackar ödmjukast för era synpunkter angående honom och kommer att anpassa mitt spel något jag har spelat väldigt tight mot honom. Dock borde jag förstått att min read på honom var fel när jag kollar hans resultat jag har helt enkelt satt honom som bättre än vad han är.

 

Hand 3 är ju intressant och vi har lite olika åsikter där, jag gillar dock verkligen inte att ta syn på en så pass jämn bubbla det är kanske något jag borde fundera på och eventuellt justera något. Det är nog lite avgörande min dagsform med, som jag skrev så spelade jag inte så bra igår, även fast jag håller med om att borden var tuffare än vanligt igår. Har jag bra flyt en session så är det en syn för mig är det som igår att jag jobbar för att nå break-even så tightar jag till mig lite i coinflip situationer. Jag vet att detta är felaktigt då man knappast tjänar på att tighta till sig i sng spel utan man måste fatta samma beslut oavsett känslomässiga parametrar.

 

Tack för era inlägg jag uppskattar dem verkligen!

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på en sak efter jag läst eran uppfattning om UkurenniyMax. Jag spelar vanligtvis mest på dagtid och inte nätterna, måste säga att jag tror att det är olika som spelar på kontot efter ha spelat mot honom inatt.

 

Nr1 som skiljer sig är att ha faktiskt både pushade och synade bredare än vanligt. Bredare är i hans fall bättre.

 

Nr2 är att han inte whinade när han blev utdragen, vilket han alltid brukar göra annars, även om det var en instacall för typ 1 bb extra.

 

Nr3 det är fan omöjligt att orka grinda så mycket som han gör. Han sitter vid borden när jag lägger mig och grindar när jag vaknar och hela dagen.

 

Finns det någon ongame sajt som har race nu där sng-spelare får delta, då tror jag det är fler som delar på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på en sak efter jag läst eran uppfattning om UkurenniyMax. Jag spelar vanligtvis mest på dagtid och inte nätterna, måste säga att jag tror att det är olika som spelar på kontot efter ha spelat mot honom inatt.

 

Nr1 som skiljer sig är att ha faktiskt både pushade och synade bredare än vanligt. Bredare är i hans fall bättre.

 

Nr2 är att han inte whinade när han blev utdragen, vilket han alltid brukar göra annars, även om det var en instacall för typ 1 bb extra.

 

Nr3 det är fan omöjligt att orka grinda så mycket som han gör. Han sitter vid borden när jag lägger mig och grindar när jag vaknar och hela dagen.

 

Finns det någon ongame sajt som har race nu där sng-spelare får delta, då tror jag det är fler som delar på kontot.

 

Det kan nog vara så att det olika personer han/de har spelat 2157 än så länge i Augusti och det är väldigt mycket. Jag spelade 1500 turneringar under juli och det tog nästan 100 timmar då jag spelade 8 bord åt gången. Det behöver ju inte vara ett rake race utan de drar ju in väldigt mycket bara på rb de har rakat $12000 redan denna månad och i den takten kommer de upp till runt 50k, 60% tillbaka på det blir ju ganska mycket pengar.

 

Kanske ska vara lite försiktig när man spelar mot honom och försöka se vem det är man spelar mot. Det jag märkt är att den ena är ganska trevlig vi brukar skriva lite till varandra när vi är HU, medans vissa sessioner är det stendött från deras sida det tyder kanske med på att det är flera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han lirar faktiskt omänskligt mycket. Enda jag vet är att han rä ryss eller albanier. Ska kolla med Hint och GazMyas om de vet vem det är när de kommer upp på icq.

 

Edit: Fått konfirmerat att det är bara en kille bakom nicket. Han har lirat regs förut och sen fått coachning av hint och gått över till turbos där han spelar sönder sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han lirar faktiskt omänskligt mycket. Enda jag vet är att han rä ryss eller albanier. Ska kolla med Hint och GazMyas om de vet vem det är när de kommer upp på icq.

 

Edit: Fått konfirmerat att det är bara en kille bakom nicket. Han har lirat regs förut och sen fått coachning av hint och gått över till turbos där han spelar sönder sig.

 

Det är Max Ripper, the m- ripper som bytt nick antar jag. Han är från Ukraina och spelar sjukt många bord samtidigt. Han spelade som sagt bara regs förut, men växlade för någon månad sedan till turbo. Han spelar imo väldigt tight tidigt, och atc-pushar lite för tidigt. Har aldrig varit särskilt imponerad av honom, men man får ju ändå ge killen cred för så pass hög ROI när han spelar så pass mycket samtidigt.

 

Jag trodde också ett tag på delat konto, men tydligen inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick riktigt bra den här korta sessionen jag hade verkligen ett otroligt flyt, tyvärr blev det för många tredje platser när jag väl tog min ITM, resultatet blev $330. Jag spelade 20 turneringar med 9 ITM varav 2 vinster. Jag måste ändå vara nöjd med tanke på hur korten landade.

 

Så till några händer.

 

hand 1:

Det känns verkligen som att han är tom här, och en dam skrämmer inte alls lika mycket som en K eller ett A. Är synen korrekt?

 

Seat 1: RusMke ($2,880 in chips)

Seat 2: Luigi_Tre ($60 in chips)

Seat 3: UkurenniyMax ($1,295 in chips)

Seat 4: nicsan1 ($3,340 in chips)

Seat 5: patzi10 ($950 in chips)

Seat 6: HERO ($1,445 in chips)

Seat 7: kolbigini ($1,095 in chips)

Seat 8: piorw ($1,400 in chips)

Seat 9: tobilino ($1,220 in chips)

Seat 10: passopp ($1,315 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

nicsan1 posts blind ($75), patzi10 posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

HERO bets $375, kolbigini folds, piorw folds, tobilino calls $375, passopp folds, RusMke folds, Luigi_Tre folds, UkurenniyMax folds, nicsan1 calls $300, patzi10 folds.

 

FLOP [board cards: Queen of Spades,3 of Hearts,9 of Clubs ]

nicsan1 checks, HERO checks, tobilino bets $845 and is all-in, nicsan1 folds, HERO calls $845.

 

TURN [board cards: Queen of Spades,3 of Hearts,9 of Clubs,Queen of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: Queen of Spades,3 of Hearts,9 of Clubs,Queen of Hearts,5 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

tobilino shows [ 8 of Hearts,King of Hearts ]

HERO shows [ 10 of Clubs,10 of Diamonds ]

HERO wins $2,965.

 

 

Hand 2:

Jag har 77 här och måste väl pusha? Det är få som limpar med riktigt bra händer på relativt höga blinds och få kvar, starka händer som de vill spela brukar oftast vara minihöjning om man inte har andra reads.

 

Seat 2: patzi10 ($2,325 in chips)

Seat 3: HERO ($1,420 in chips)

Seat 6: UkurenniyMax ($2,240 in chips)

Seat 7: giakoump ($2,475 in chips)

Seat 9: Hasus ($3,930 in chips)

Seat 10: S. Gonzales ($2,610 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Hasus posts blind ($100), S. Gonzales posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

patzi10 calls $200, HERO bets $1,420 and is all-in, UkurenniyMax folds, giakoump folds, Hasus folds, S. Gonzales folds, patzi10 folds.

 

FLOP [board cards: none ]

HERO wins $1,920.

 

Hand 3:

Så här brukar en normal fi spela en bra hand som de vill få in pengarna med, men jag kan väl inte släppa AK här? Jag är relativt short och det är 5 kvar.

 

Seat 2: HERO ($2,305 in chips)

Seat 5: Degnen310 ($2,070 in chips)

Seat 8: River78_x ($2,230 in chips)

Seat 9: SixSickSins ($4,795 in chips)

Seat 10: chokerking ($3,600 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Degnen310 posts blind ($200), River78_x posts blind ($400).

 

PRE-FLOP

SixSickSins bets $1,000, chokerking folds, HERO bets $2,305 and is all-in, Degnen310 folds, River78_x folds, SixSickSins calls $1,305.

 

FLOP [board cards: 10 of Hearts,7 of Hearts,5 of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 10 of Hearts,7 of Hearts,5 of Spades,King of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: 10 of Hearts,7 of Hearts,5 of Spades,King of Clubs,2 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

HERO shows [ King of Hearts,Ace of Spades ]

SixSickSins shows [ Queen of Diamonds,Queen of Clubs ]

HERO wins $5,210.

 

 

Hand 4:

Den här handen tar jag med eftersom jag skrev igår att RusMke brukar ställa rättså tight, där ser man hur fel man kan ha. Jag kommer inte ihåg vem av er som sa att han t.o.m. kan ställa med QT i den här situationen, men bra read på honom i alla fall :)

 

Seat 2: UkurenniyMax ($5,280 in chips)

Seat 4: RusMke ($2,125 in chips)

Seat 5: HERO ($3,930 in chips)

Seat 9: sicilian17 ($960 in chips)

Seat 10: River78_x ($2,705 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

River78_x posts blind ($300), UkurenniyMax posts blind ($600).

 

PRE-FLOP

RusMke bets $2,125 and is all-in, HERO bets $3,930 and is all-in, sicilian17 folds, River78_x folds, UkurenniyMax folds.

 

FLOP [board cards: 10 of Diamonds,Ace of Spades,6 of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: 10 of Diamonds,Ace of Spades,6 of Clubs,7 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 10 of Diamonds,Ace of Spades,6 of Clubs,7 of Diamonds,8 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

HERO shows [ Jack of Clubs,Ace of Clubs ]

RusMke shows [ 10 of Clubs,Jack of Diamonds ]

HERO wins $1,805, HERO wins $5,150.

 

 

Hand 5:

Jag tycker att synen här är enklare mot två FI än en eftersom jag får så pass bra odds och en trippling gör verkligen mycket för mig här, en dubbling så är jag fortfarande kort. Synen är väl ganska given? Enda händerna jag inte gillar att ta syn med här är Ax eftersom man troligen är dominerad.

 

Seat 2: UkurenniyMax ($1,535 in chips)

Seat 4: mendes94 xx ($1,070 in chips)

Seat 5: Ratazana ($2,390 in chips)

Seat 6: ultramofo ($3,545 in chips)

Seat 8: saanni ($3,880 in chips)

Seat 9: HERO ($820 in chips)

Seat 10: Kitster66 ($1,760 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($200), Kitster66 posts blind ($400).

 

PRE-FLOP

UkurenniyMax bets $1,535 and is all-in, mendes94 xx calls $1,070 and is all-in, Ratazana folds, ultramofo folds, saanni folds, HERO calls $620 and is all-in, Kitster66 folds.

 

FLOP [board cards: 8C,7D,AC ]

 

 

TURN [board cards: 8C,7D,AC,QH ]

 

 

RIVER [board cards: 8C,7D,AC,QH,9H ]

 

 

SHOWDOWN

UkurenniyMax shows [ KD,QC ]

mendes94 xx shows [ 9D,TS ]

HERO shows [ TC,JD ]

UkurenniyMax wins $465, UkurenniyMax wins $500, HERO wins $2,860.

 

 

Hand 6:

Detta är ett $100 bord, ibland är det enkelt. Jag gillar speciellt översynen :) Båda utan spader dessutom.

 

Seat 1: SixSickSins ($1,585 in chips)

Seat 2: UkurenniyMax ($1,425 in chips)

Seat 3: Tlick77 ($1,365 in chips)

Seat 4: RusMke ($1,340 in chips)

Seat 5: HERO ($1,310 in chips)

Seat 6: 1_4_the_cash ($1,370 in chips)

Seat 7: tons26 ($1,435 in chips)

Seat 8: x marco93 ($2,400 in chips)

Seat 9: sicilian17 ($1,710 in chips)

Seat 10: River78_x ($1,060 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($50), 1_4_the_cash posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

tons26 folds, x marco93 calls $100, sicilian17 folds, River78_x folds, SixSickSins folds, UkurenniyMax folds, Tlick77 folds, RusMke folds, HERO calls $50, 1_4_the_cash checks.

 

FLOP [board cards: 10 of Spades,2 of Spades,4 of Spades ]

HERO checks, 1_4_the_cash bets $300, x marco93 bets $2,300 and is all-in, HERO calls $1,210 and is all-in, 1_4_the_cash calls $970 and is all-in.

 

TURN [board cards: 10 of Spades,2 of Spades,4 of Spades,Ace of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 10 of Spades,2 of Spades,4 of Spades,Ace of Diamonds,6 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

x marco93 shows [ 10 of Diamonds,King of Clubs ]

HERO shows [ Queen of Spades,King of Spades ]

1_4_the_cash shows [ Queen of Diamonds,10 of Hearts ]

x marco93 wins $1,030, x marco93 wins $120, HERO wins $3,930.

 

 

Det blev lite fler händer idag, några är självklara i alla fall för mig, sista handen åkte med mest för att den är lite rolig.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 95

ITM: 35

Tid spelad: 6h 39min

Inspelade Poäng: 2880

Resultat: $1174

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick inget vidare idag, jag spelade inte på topp men hade även rätt mycket oflyt. Resultatet för sessionen blev -$426. Jag spelade 30 turneringar med 9 ITM varav 1 vinst. Jag har börjar spela väldigt dåligt ITM senaste tiden, det började under förra utmaningen och håller fortfarande i sig, jag är så sjukt passiv måste verkligen jobba på detta.

 

Det blir två händer att analysera denna gången båda med en annan forumit inblandad. Av respekt så mörkar jag även dennes namn i dessa händer då jag inte vet om han vill gå ut med sitt nick.

 

Hand 1:

Jag tycker att synen här är korrekt jag är short och ställs mot den som ligger trea, viker jag så sitter jag på bb i nästa hand med 4 bb. Det som talar emot synen är att pushen kommer från första position med båda storstackarn i blindsen, detta borde jag beakta och anta att Fi sitter på en relativt stark hand, min syn täcker nog endast nedre delen av FI's distribution. Synen är tveksam men jag står nog fat vid att jag tycker att den är ok.

 

Seat 3: roma06130 ($5,585 in chips)

Seat 4: FI ($2,540 in chips)

Seat 9: HERO ($1,945 in chips)

Seat 10: UkurenniyMax ($4,930 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($200), UkurenniyMax posts blind ($400).

 

PRE-FLOP

roma06130 folds, FI bets $2,540 and is all-in, HERO calls $1,745 and is all-in, UkurenniyMax folds.

 

FLOP [board cards: 6 of Diamonds,6 of Hearts,6 of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 6 of Diamonds,6 of Hearts,6 of Spades,8 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 6 of Diamonds,6 of Hearts,6 of Spades,8 of Hearts,2 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

FI shows [ Queen of Spades,Ace of Spades ]

HERO shows [ Ace of Diamonds,10 of Clubs ]

FI wins $595, FI wins $4,290.

 

 

Hand 2:

Jag sitter på en raltivt stark hand här, FI kan ställa med i stort sett any two här för att sätta press på oss övriga, synen från Button är jag inte jätte rädd för och eftersom jag täcker honom vet jag att om FI sitter på en stark hand blir jag trea, sitter Button på en stark hand får jag hoppas att jag läst FI rätt att han ställer väldigt brett här. Vad tycker ni?

 

Seat 3: pietro421 ($1,240 in chips)

Seat 4: HERO ($3,400 in chips)

Seat 7: FI ($8,875 in chips)

Seat 8: tussemor1 ($1,485 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

pietro421 posts blind ($300), HERO posts blind ($600).

 

PRE-FLOP

FI bets $8,875 and is all-in, tussemor1 folds, pietro421 calls $940 and is all-in, HERO calls $2,800 and is all-in.

 

FLOP [board cards: 6 of Hearts,9 of Spades,Ace of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 6 of Hearts,9 of Spades,Ace of Spades,2 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 6 of Hearts,9 of Spades,Ace of Spades,2 of Spades,3 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

FI shows [ 2 of Hearts,Queen of Clubs ]

pietro421 shows [ King of Clubs,King of Hearts ]

HERO shows [ Jack of Diamonds,Jack of Clubs ]

FI wins $5,475, HERO wins $4,320, pietro421 wins $3,720.

 

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 125

ITM: 44

Tid spelad: 8h 37min

Inspelade Poäng: 3760

Resultat: $748

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...