Gå till innehåll

LillaMy sng dagbok, juli utmaningen avklarad


LillaMy

Recommended Posts

  • Svars 186
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ny kort session, min dotter vill gärna gå till mormor och morfar säger hon så då får vi väl göra det :)

 

Jag körde bara $100 turneringar och endast 4 åt gången. Det blev totlat 10 turneringar med 5 ITM inga vinster, jag hade lite oflyt HU och hade FI AI med bättre händer i alla tre HU jag var men lyckades inte vinna någon. Resultatet blev $220, skönt att plussa igen, nu är det tre av de senaste fyra sessionerna som är upp.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 439

ITM: 151

Tid spelad: 31h 35min

Inspelade Poäng: 12535

Resultat: -$707

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 nya turneringar spelade, blir bara hälften av vanligt eftersom jag bara kör 4 bord åtgången i set. Det blev 5 ITM med 1 vinst, resultatet blev $352.

 

Skönt att det går bättre när jag ändrat lite på spelet, det brukar bli lite av nyhetensbehag när man gör några ändringar jag tror inte jag spelar så jätte annorlunda, jag stjäl nog lite mer nu än innan samt att jag får bättre koll på fi när jag spelar färre turneringar.

 

Jag kör även med sharkscope hud igång, jag har inte använt det på länge men det har kommit lite nya spelare och några vinnare har blivit förlorare och vice versa, det ger i alla fall lite information.

 

Jag ligger så pass bra till med mina poäng så det är ingen katastrof att jag spelar lite färre turneringar. Jag har till 4 september på mig och runt 7k poäng kvar, det går ganska snabbt att spela in.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 447

ITM: 156

Tid spelad: 32h 36min

Inspelade Poäng: 12855

Resultat: -$355

 

En bra session till så är jag plus minus noll för månaden det hade varit mumma det, det känns verkligen så just nu. Jag kommer inte att nå målet på $2.5k för månaden på spelet men jag ska i alla fall sluta upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 turneringar spelade idag, med ett ok resultat på $242. Jag var ITM i sex turneringar och vann två. Det kändes som att det var min dag idag men jag hade lite myssflyt i avgörande lägen, dock hade jag bra flyt annars så jag ska inte klaga.

 

Jag fortsätter att spela 4 turneringar åtgången, idag körde jag inte i set utanfylde på med nya när en turneringar var färdig. Set är bättre jag vinner nog lite mer när jag spelar så, men med 4 turneringar åtgången tar det en fruktansvärd tid att spela.

 

Imorgon börjar jag jobba, jag inleder med att åka till Stockholm Tosdag till Fredag så imorgon blir det inget spel.

 

Ni som undrar var mina HH's tagit vägen, de kommer igen jag ska bara hitta lite stabilitet först. Jag hade bara postat en massa bad beats senaste veckan och tyckte inte att det var någon större idé.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 462

ITM: 162

Tid spelad: 34h 28min

Inspelade Poäng: 13395

Resultat: -$113

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad du anser att du blir bättre på med 4 bord kontra 8 bord? Själv har jag lirat 6st minst så länge jag kan minnas upp till 16 st som mest. På FR turbos har jag märkt att jag oftast lirade bättre vid 8+ bord då jag inte tvekar så mycket med atc pushar och liknade situationer som man helt enkelt inte hinner att överanalysera :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad du anser att du blir bättre på med 4 bord kontra 8 bord? Själv har jag lirat 6st minst så länge jag kan minnas upp till 16 st som mest. På FR turbos har jag märkt att jag oftast lirade bättre vid 8+ bord då jag inte tvekar så mycket med atc pushar och liknade situationer som man helt enkelt inte hinner att överanalysera :)

 

Skillnaden för mig är att jag spelar väldigt mycket på autopilot med 8 och fler bord. Har jag då fel i situationer som dyker upp ofta så blir det ganska kostsamt eftersom jag kommer att fortsätta göra samma fel. Även fast jag spelat väldigt många sng så förändrar jag spelet ibland omedvetet och detta har jag svårt att upptäcka vid många bord. Sedan får jag ju så klart en mycket bättre bild på motståndarna vid få bord, om jag ser en som synar väldigt löst är det ju dumt att pusha för brett även fast jag kanske är hyfsat short när han sitter i BB. Det omvända gäller ju med man ser många som spelar väldigt tight och dessa kan man utnyttja.

 

Jag skrev för några poster sedan att jag stjäl lite mer nu och det är en följd av att jag har bättre koll på fi.

 

Jag ser dock 4 bord som en temporär åtgärd för att rätta till de fel som smugit sig in i mitt spel. För mig är det så att när jag gör en ändring på något sätt i mitt spel så spelar jag mer koncentrerat under en tid och det var främst det som jag var ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev 10 turneringar den här sessionen, med fyra turneringar igång hela tiden. Fyra ITM varav två vinster. Det blir mer spel senare ikväll. Resultatet blev $286 så nu är jag på plus för månaden igen, det känns bra.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 472

ITM: 166

Tid spelad: 35h 34min

Inspelade Poäng: 13715

Resultat: $173

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vad dåligt det går den här sessionen. Kommer att bli ett stort minus. Det var inte många timmar man fick vara på plus.

Sitter det någon spm styr mina och FI's kort och tänker att: nej nu har det gått lite för för den där killen ett tag, vi låter han torska alla AI i runt 25 turneringar sedan kan vi se om vi behöver ändra något.

 

Rusktig dåligt går det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken piss-session!!!

Borde ha avbrutit det långt tidigare jag blir tokig på detta. När man äntligen börjar känna att man hittat tillbaka och att spelet flyter på någotlunda då får inte en hand stå längre, och att dra ut är inte att tänka på. Jag blir så trött. Det är en jäkla tur att detta bara är en hobby ni som lever på att spela måste ha ett galet starkt psyke.

 

Det blev 27 turneringar med 7 ITM, inga vinster. Det är svårt att vinna turneringar när jag torskar med allt i HU spelar ingen roll vad jag fick in pengarna med inget stod. det blev -$787 på sessionen, ett av de sämre resultaten den här månaden. Som sagt skulle jag avbrutit efter runt 8 turneringar när det var en sådan här dag.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 499

ITM: 173

Tid spelad: 38h 15min

Inspelade Poäng: 14600

Resultat: -$614

 

 

Vilken bedrövlig månad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick ner och spelade 30/50 och tur var väl det. Ärligt talat jag förstår inte hur länge detta ska pågå. Jag vinner under 30% av alla AI den här sessionen. Jag spelade 24 turneringar och var ITM 5 gånger inga vinster. Resultat -$483.

 

Det hade varit kul om man kunde få normalt flyt en session detta börjar bli väldigt, väldligt larvigt.

 

Jag ska käka lite nu sedan fortsätter jag, det blir 50/100 då jag klarar inte att spela mot folk på $30 som konstant tar felaktiga syner och drar ut mig, otroligt tiltande.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 523

ITM: 178

Tid spelad: 39h 45min

Inspelade Poäng: 15015

Resultat: -$1097

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

redkings.

 

Jag måste skärpa till mig nu, jag har bestämt mig för att inte lägga mig förän jag är på plus. Jag har lite sovmorgon imorgon, jag ska till Stockholm och planet går inte förän efter elva.

 

Jag spelar inte speciellt bra, känns som att jag bara sitter och gnäller. Skärpning nu!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste skärpa till mig nu, jag har bestämt mig för att inte lägga mig förän jag är på plus.

 

Jag spelar inte speciellt bra, känns som att jag bara sitter och gnäller. Skärpning nu!!!

 

Är det verklgen bra att spela med målet att "inte lägga mig förrän jag är på plus"? Har vääääldigt svårt att tro det men GL ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verklgen bra att spela med målet att "inte lägga mig förrän jag är på plus"? Har vääääldigt svårt att tro det men GL ändå!

 

Nä det är klart att man inte ska göra så, men det var bara halvt på allvar. Det blir bara de fyra turneringarna jag har igång. Jag ligger "bara" ett inköp + rake back just nu så det är inte så farligt.

 

Fast på sätt och vis vore det skönt att bara jobba igenom den här tunga perioden. Förtillfället spelar jag rätt ok och känner mig inte tiltad och då ska man ju fortsätta. Vi får se hur det känns efter dessa fyra.

 

Bra att du skrev som du gjorde i alla fall, för en halvtimme sedan skulle jag slutat direkt och undrat vad jag höll på med. Du har blivit min tiltkontroll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2: Degnen310 ($1,392 in chips)

Seat 4: bubbabajs ($8,678 in chips)

Seat 7: lillamy ($1,040 in chips)

Seat 10: _peTTing_ ($3,890 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Degnen310 posts blind ($300), bubbabajs posts blind ($600).

 

PRE-FLOP

lillamy folds, _peTTing_ bets $1,200, Degnen310 folds, bubbabajs folds.

 

 

Jag sitter på riktigt skräp, typ 23o. Han måste ju ha AA här. Han är bra och vet att jag kommer ställa 99% av gångerna mot honom. Så, bra eller dåligt lägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker med att det är en solklar fold. han är dock bra som du skriver och skulle kunna göra spelet med en sämre hand eftersom han vet att han reppar väldigt starkt. Men i ditt läge är det bara onödigt att ställa.

 

Tack för att du släppte en blind till mig i den turneringen på bubblan.

 

Håll med om att jag spelar väldigt passivt just nu. Jag måste sluta se monster överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde inte heller att du gjorde det för att vara snäll men det var den blinden som tog mig ITM.

 

Kvällspasset avklarat och det blev en del back, men gick ok på slutet jag började med 9-10 raka OTM så backet är ändå ok, synd jag inte lyckades vinna sista bara, jag hade 13.5k mot 1.5k men han vann 3 raka AI så det är inte så mycket att göra.

 

Det blev 42 turneringar med 13 ITM varav 4 vinster. Alla turneringar var på $100 nivån. Resultatet blev -$547.

 

Vi får se om det blir något spel imorgonkväll jag tror att jag är hemma runt 20.00.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 565

ITM: 191

Tid spelad: 44h 37min

Inspelade Poäng: 16700

Resultat: -$1644

 

 

Det var ju inte meningen att det skulle gå rakt ner från min plusnotering. Det är drygt 80 $100 turneringar kvar att spela jag för försöka hitta ett ROI på 20% på dem, jag har haft sånna rusher förr så det ska inte vara omöjligt.

 

God natt på er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att vinna, vad jag än gör. Jag blir konstant utdragen. Jag har i alla fall fattat ett besult att detta blir mina sista turneringa på ongame på länge, kanske för alltid i alla fall om inte VIP-shoppen öppnas på redkings.

 

Det kommer att bli Stars tillsvidare.

 

Sessionen idag började med två roliga förluster KK mot JJ och AA mot AK. Sedan fortsatte det i samma riktning. Jag bubblar i de tre sista turneringarna när jag är mer än 70% då pengarna åker in i samtliga jag har dessutom en bra stack. Bara det är i stort sett en en-outare det är väl ok om det är så ibland men inte varenda session jag spelar.

 

Jag är så jävla trött på detta nu, hela månaden har varit en enda lång utdragning, jag fattar inte att det kan hålla i sig.

 

Det blev 27 turneringar med 10 ITM, jag hade en ok period i mitten men var aldrig i närheten av att ligga plus. Resultatet blev -$542, jag har tappat 35 inköp på fyra sessioner nu, om man räknar snittinköp på $75. Jag är så kall att det finns inte. Jag är troligen den regular på ongame som torskar mest just nu. Jag vet att jag är bättre än vad resultet säger men vad ska jag göra?

 

Det enda som är positivt är att mardrömmen snart är över och jag kastar in handsken och kommer inte att återvända till ongame på väldigt, väldigt länge. Förmodligen inte alls.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 592

ITM: 201

Tid spelad: 46 33in

Inspelade Poäng: 17660

Resultat: -$2186

 

Det ser tufft ut att ens gå jämt upp denna månad inklusive bonus, en sådan månad har jag aldrig tidigare haft på sng. Det känns positivt.

 

Dagboken kommer att vila ett tag efter den här utmaningen, jag skriver bara dynga nu ändå och ska jag göra det kan jag lika gärna hålla det för mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom på att det heter nog kasta in handduken och inte handsken. Nå väl ni förstår nog vad jag menar.

Jag har inte alls kikat på statistik från den här månaden det ska bli intressant att sammanställa den framför allt antalet fjärdeplatser känns som att det är väldigt många sådana, men vi får se om några dagar.

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre idag, $50 gick riktigt bra, jämt upp på $100. Det blev 23 turneringar med 9 ITM varav 6 vinster. Resultatet blev $626.

 

Ett stort tack till Jensax du vet varför!

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 615

ITM: 210

Tid spelad: 48h 17min

Inspelade Poäng: 18280

Resultat: -$1560

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...