Gå till innehåll

LillaMy sng dagbok, juli utmaningen avklarad


LillaMy

Recommended Posts

hur många % hade du med A-7 vs AA handen på floppen:-D

 

drog ut med en liknande igår hade A-7 han hade AA drog ut med 7,7 på turn och river hade 1% på floppen:-D

 

sen måste jag fråga hur är det på double or nothing på typ $100 är det lätt att komma i 60-65 % av gångerna i pengarna på den nivån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 186
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hur många % hade du med A-7 vs AA handen på floppen:-D

 

drog ut med en liknande igår hade A-7 han hade AA drog ut med 7,7 på turn och river hade 1% på floppen:-D

 

sen måste jag fråga hur är det på double or nothing på typ $100 är det lätt att komma i 60-65 % av gångerna i pengarna på den nivån?

 

Det är roligt att dra ut AA :)

 

Jag har spelat för få double or nothing för att kunna säga hur svårt det är, det är väldigt tight spel och när jag spelat dem har jag spelat lite mer som en vanlig sng, det vill säga tight i början och sedan när blindesen blir 50-100 börja stjäla mycket helst 3-4 gånger per varv och det fungerar riktigt bra känns som att FI bara spelar premium händer så det är ganska lätt att vika om man får motspel.

 

Rimligtvis borde det inte vara så svårt att klara av 60-65% men som sagt är det ett annorlunda spel. Det är dock väldigt enkelt att se hur det flesta spelar, stor stacken brukar inte vara speciellt aktiv utan mest folda sig in i pengarna, vilket iofs är rätt men det öppnar för ganska mycket steals mot honom. Sedan stjäl jag hellre mot stora/mellanstora stackar på dessa turneringar än små stackar. Dels för att jag inte vill visa vilka händer jag ställer med, men även att FE är väldigt stort hos de större stackarna.

 

Jag tycker dock att det går för långsamt med 8 minuters perioder, annars hade det varit en intressant spelform att testa. Speciellt om du är duktig på att ofta gneta dig ITM, men väl där oftast är för short stackad då tror jag att spelformen passar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny runda avslutad, det blev lite back denna session -$558. Jag spelade 52 turneringar med 19 ITM varav 3 vinster. Helt ok ITM men för lite vinster därav backet idag. Det blir nog en session senare ikväll/natt med.

 

Det gick lite tyngre idag igen, inte lika illa som det varit tidigare i veckan utan minuset beror nog mer på att jag var ganska kortdöd och ofta hamnade runt 1000 kvar i chips när det var 6-8 spelare kvar och då är det lite kämpigt att komma tillbaka.

 

Jag körde de första 24 turneringarna som set och var upp lite efter det, men det tar sån tid att spela så även fast jag vet att jag borde fortsätta med set eftersom jag spelar bäst då, egentligen är 8 bord lite för mycket, runt 4 spelar jag nog som bäst på, det är därför set fungerar bra för mig.

 

Det blir nog bättre senare :)

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 1346

ITM: 494

Tid spelad: 84h 29min

Inspelade Poäng: 34610

Resultat: $7427

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så kall den här veckan så det finns inte ord för det. Jag förstår verkligen inte hur länge detta ska kunna pågå, bort sett från gårdagens session så är detta bland det värsta jag varit med om på sng. Inte en hand får stå, jag blir så trött på det.

 

Det enda positiva är att jag inte kan backa på utmaningen det återstår 105 $100 turneringar eller motsvarande så även om jag är OTM i alla dem kommer jag att plussa lite på utmaningen. Det känns förövrigt inte som någon omöjlighet att jag skulle vara OTM i resten av turneringarna. Vinner man inga händer är det svårt att gå plus.

 

Jag spelade 37 turneringar med 9 ITM och en vinst. Bra va? 7 gånger var jag HU och lyckas vinna en, det är så roligt att man har svårt att hålla sig för skratt. Det blev back med $1144 idag. VAD FAN ÄR DET SOM PÅGÅR?????????????????????

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 1383

ITM: 503

Tid spelad: 86h 55min

Inspelade Poäng: 35830

Resultat: $6283

 

4 dagar kvar att spela och jag behöver 1043 poäng/dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen din frustration. Själv spelar jag nästan bara cash games, men jag slänger in en bunt SNG's nån gång ibland. För det mesta resulterar det i att jag blir skitförbannad så det håller i sig i flera dagar, för man ser så många situationer där den sämste spelaren med de sämsta korten går vinnande ur striden. Jag antar att måste måste ha en förmåga att rycka på axlarna och glädja sig åt att man gjorde rätt och inte vara resultatorienterad.

 

Hang in there!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar själv i princip bara sng´s, känner igen din situation du upplever nu sååå väl. Finns perioder då det känns att man inte kan vinna en ända hand hur stor favorit man än är. Man kan vara stor favorit 10 gånger i rad men ändå torska alla. Brukar försöka tänka så att jag ändå gjort rätt beslut och att det lönar sig i längden, men svårt ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på redkings. Sng kan vara väldigt frustrerande men jag tror om man ska försöka se lite nyktert på situationen så glömmer man väldigt snabbt när man har flyt själv men kommer ihåg när man åker på sura beats. Jag tror att pokerspelare överlag har ett väldigt selektivt minne, jag vet att jag har det. Det var därför som jag sparade några riktigt stora utdragningar för några sessioner sedan för att påminna mig om att jag har faktiskt med tur.

 

Jag spelade en liten session nu och även två MTT, den ena gick dåligt och jag åkte runt 80 av 150 startande den andra gick bättre jag kom 5 av 51 och fick $400 för det, lite surt för jag var chip leader med 6 kvar, sedan åkte jag på tre händer i rad AJ mot AQ, AT mot AJ och slutligen 88 mot JJ. Inte så mycket att säga skönt att det inte var några beats i alla fall, bara otur att de hittar bättre händer.

 

Det blev totalt 11 turneringar, inklusive MTT med 7 ITM varav 3 vinster, så det var ju bra. Det blev +$801 vilket känns väldigt bra med tanke på gårdagen. Enda trista turneringen var en $100 sng där jag bubblade och short stackarna blev räddade 4 gånger med händer som 66 mot TT, KT mot KQ och två andra dåliga lägen som jag inte kommer ihåg. Den känns som att jag borde varit ITM i den turneringen.

 

Det blir mer spel senare nu ska jag ut i det fina vädret.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 1394

ITM: 510

Tid spelad: 88h 09min

Inspelade Poäng: 36125

Resultat: $7084

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar inte skriva om det här sessionen, mycket bra kortsnitt men vad hjälper det? Back på $1286. Det går inte att vinna nu det spelar ingen roll hur jag spelar och vilka kort jag får, jag förlorar ändå hela tiden.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 1434

ITM: 519

Tid spelad: 90h 31min

Inspelade Poäng: 37305

Resultat: $5798

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det svänger mycket nu på slutet, det blev en bra session denna gången, dels tack vare en 7:de plats i 12k garantin som gav 700, jag hade eventuellt kunnat gneta in mig något snäpp högre då jag låg 5:a när jag åkte, men jag var ganska short och försökte resteala med AJ, men var uppe mot AK, lite dåligt spelat av mig då jag inte hade mycket FE på FI, men jag hoppades på en coin-flip. Jag var nere på 9k med blinds på 500-1000 så det känns rätt givet att dega in då.

 

Det blev även plus på sng totalt slutar sessionen upp med $1262 alltså lika mycket som backet var innan och nu känns det som att jag kommer att klara utmaningen. I början var jag lite orolig för poängen och nu på slutet för pengarna. Jag spelade 38 turneringar med 17 ITM varav 4 vinster, synd jag inte kan vinna lite mer men det kommer kanske imorgon?

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 1472

ITM: 536

Tid spelad: 93h 00min

Inspelade Poäng: 38395

Resultat: $7060

 

Nu återstår det endast 1605 poäng innan bonusen är hemma, det räknar jag med att kunna spela in imorgon för att sedan ta någon/några veckors poker paus, det kommer nog bli en och annan MTT jag har gått ganska bra på dem senaste tiden utan att hitta någon fullträff, men det kommer nog.

 

En lite gladare sng-spelare denna gången :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Ny session spelad där jag spelade in hälften av poängen som återstår, det blir en kvällssession seanre och då ska det cara klart. Det gick ganska bra den här rundan, det blev ett plus på $552. Jag spelade även en MTT som jag åkte i lite innan pengarna. Jag var short hela tiden och fick KTo på CO och ställde så klart med mina 6bb, fick syn av A7, ingen träff för mig.

 

Det känns som att jag hittat tillbaka lite till mitt spel med jag spelade lite för löst tidigare i veckan, men skillnaden är verkligen hårfin, dock är jag för tight ITM nu och det får vi jobba på ikväll.

 

Det blev 29 turneringar med 13 ITm varav 2 vinster.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 1501

ITM: 549

Tid spelad: 95h 17min

Inspelade Poäng: 39115

Resultat: $7612

 

885 poäng kvar att spela in, borde ta max två timmar sedan är det klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det färdigt! Sista sessionen blev det ett litet back på $433 mest för att min dotter ville sitta i mitt knä när jag spelade och tycker att det är väldigt roligt att köra runt med musen och klicka samt att slå på tangentbordet. Det känns som att det kvittar nu, jag har klarat utmaningen och med marginal.

 

Vi ska iväg och handla nu men jag kommer att skriva ett inlägg ikväll med statistik och mina tankar under denna månad.

 

Skönt att det är över faktiskt, det har blivit väldigt mycket poker. Jag är dock väldigt nöjd och stolt över att det gick vägen.

 

Sammanfattning

Turneringar Spelade: 1531

ITM: 557

Tid spelad: 96h 55min

Inspelade Poäng: 40000

Resultat: $7179

Bonus: $5000

Totalt resultat: $12179

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer då lite statistik från mina turneringar:

 

SNG $20

Antal turneringar: 72

Resultat: -$4

ROI: 0%

 

SNG $30

Antal turneringar: 172

Resultat: $534

ROI: 9%

 

SNG $50

Antal turneringar: 759

Resultat: $2464

ROI: 6%

 

SNG $100

Antal turneringar: 528

Resultat: $3676

ROI: 6%

 

SNG totalt

Antal turneringar: 1531

Resultat: $6679

ROI: 6%

 

MTT:

Antal turneringar: 13

Resultat: $509

ROI: 12%

Avg buy-in: $76

 

Totalt:

Antal turneringar: 1544

Resultat: $7179

ROI: 6%

Avg buy-in: $64

 

Övrigt:

Betald rake: $8000

Antal vinster: 162

Antal andra platser: 180

Antal tredje platser: 208

ITM procent sng: 35.9%

Tid spelad: 96h 55min

Timlön inklusive bonus: $125

 

 

Min graf är jätte snygg fram till 1000 spelade turneringar, jag var upp $7800, sedan blev den väldigt hackig upp och ner de sista 500.

 

Generellt kan jag säga att så länge som jag kunde spela så mycket som jag tycker är lagom gick det bra, sedan började jag att känna mig stressad av antalet turneringar jag behövde få in för att hinna med bonusen och då gick det sämre. Det påverkade helt klart mitt spel. Som jag skrev i en tidigare post började jag spela lite för löst och det straffade sig ganska mycket.

 

Det blev nästa 100 timmars spel denna månaden, normala månader brukar jag ligga på knappt 40 timmars spel. Det var segt på slutet och det kändes mest att jag spelade för att jag var tvungen inte för att det är roligt. Jag kommer att gå tillbaka att spela in mina $1000 eller $2000 bonusar/månad ett tag till. Att pressa så här mycket är helt enkelt inte roligt och jag tror att för att kunna vara vinnande i längden måste man tycka om det man gör.

 

Vad har jag lärt mig då? Jag har hittat en del läckor i mitt spel som jag har försökt täppa till under resan, bland annat så var jag väl tight i mina syner när jag satt på 6-7bb eller mindre. Jag har fått rätt bra read på många regulars som gjorde att jag kunde ta mycket lösare syner mot dem än vad jag gjort tidigare. Jag har anpassat mitt spel runt bubblan en del, och tycker att jag blivit bättre där. Jag hade 208 tredje platser och 193 fjärde platser vilket är bra, tidigare har alltid mitt vanligaste resultat varit fjärde platser. Jag har även blivit bättre på att utnyttja FE hos FI när jag haft medel stack.

 

Jag gnällde en del på slutet och jag ber om ursäkt för det. Med facit i hand var det så att jag hade gått för bra de första 1000 turneringarna och det jämnade sedan ut sig de sista 500, med min kunskap och spelstil är nog 6% ROI rimligt, efter 1000 spelade låg jag på över 10%.

 

Jag har fortfarande mycket att jobba på, bland annat ska jag bli bättre på att plocka upp potter som ingen är intresserad av. Sedan ska jag börja använda mig lite av limp följt av bet på floppen mot BB, det är ett spel som jag vet fungerar bra för de flesta spelar för tight. Detta spelet använde jag mycket tidigare men inte alls under den här perioden, jag vet inte riktigt varför.

 

Tack till er som läst dagboken och som stöttat och lyckönskat mig.

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kör vi igen då. Det blir ungefär samma upplägg men med hälften så stor bonus, det vill säga jag ska nu spela in 20000 poäng fram till den 5 September.

Jag jobbar den här veckan och nästa vecka åker vi till Paris i några dagar. Därav den sparsamma bonusen. Det bör räcka med ca 20 dagars spel för att ta hem bonusen.

Jag ska försöka posta lite fler hh's där jag faktiskt ställs inför ett beslut, målet är en hh per session, vi får se om det går. Jag har en tendens att stänga borden väldigt snabbt när jag åkt och kan därför missa en del händer.

 

Start kassan är även denna gång $5000 och målet blir att spela in $5000 inklusive bonus.

 

Första sessionen börjar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...