Gå till innehåll

Teh_MoUsE - NL100, lägger undan poker ett tag.


Teh_MoUsE

Vart tror du jag spelar vid slutet av året ?  

77 medlemmar har röstat

  1. 1. Vart tror du jag spelar vid slutet av året ?

    • Du spelar NL100
    • Du spelar NL200
    • Du spelar NL400
    • Du spelar NL600 eller högre
    • Du är bust.


Recommended Posts

  • Svars 393
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Trist att det gått bakåt! Men som några andra skrev är du extremt aggressiv i många potter med bara ett drag, där fi sällan kommer vika på raise.

Spelar du dom flesta dragen så, eller är det bara dom du lägger upp?

 

Antar att man måste vara beredd på stora swings om man spelar så, om det ens är EV+ på NL50.

Raisar man preflop, och bettar ut med ett bra drag är det ju en sak. Men att ofta höja när fi bettar starkt på farliga floppar är nog för aggro i dom flesta fall.

 

Oftast när man har ett drag ligger man ju efter för tillfället och vill för det mesta dra så billigt som möjligt, men ibland höja för att mixa upp spelet.

Och NL50 på FT är ju sjukt aggro, man kan ju inte spela 1 session utan att inköpen haglar åt höger o vänster :lol: Så det verkar som att man för det mesta bör ligga före när man höjer.

 

Det verkar som det mesta av backet beror på dessa moves? Så prova att spela riktigt tight några sessioner och bara låta potterna bli stora med färdiga händer kanske?

Du vet att jag är grön på NL50, så ta det med en nypa salt, men det är vad jag tror iaf :-)

 

Ge inte upp men ta det lugnt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj, skön sista hand! Det kan inte bli bättre än så. Att träffa fint med SC, sen sätta handen och få betalt är fan det skönaste i poker :-D

 

I AJ-handen skulle jag nog bettat rivern i dom flesta fall. När man checkar turn tror fi nog många gånger att vi bara gjorde ett c-bet efter missad flopp (gör själv ofta så för det förvirrar, men också oss när fi börjar betta :P), och då kan han nog betta med i stort sett vad som helst.

En check call är kanske inte helt dumt, men tycker det är lite vekt när man sitter på topp 2 par. Och synd om han också checkar. Skulle han re-raisa sitter han säkert ofta på lägre 2 par, typ A6.

Men stege/drag, eller färg, eller set är ju inte omöjligt eftersom han bara synade preflop, sen synade din raise.

Aja svårt läge, men jag skulle nog bettat sen synat en raise där och tagit smällen om han låg före. I vissa fall check/call.

 

I 88-handen sitter han säkert med färg/2par/. Men det känns som han fick färgdrag på turn, min-bettar, sen satte färgen på rivern, eller fick 2 par med A.

Jag tycker det finns så många händer han kan ha i såna här lägen att det inte kan hjälpas om inköpet ryker. Tror man vinner 4/5 och får bra betalt dessutom.

Får väl se om jag gjort bort mig eller ej i analyserna :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 41/27/2 och får väl anses vara fisk.

 

Undrar vad för linje ni tar här, förklara gärna varför också.

 

FullTiltPoker Game #7332810207: Table Nobar (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 18:58:41 ET - 2008/07/22

Seat 1: josskroeps ($30.35)

Seat 2: yellowman121 ($47.50)

Seat 3: caligrl26 ($45.40)

Seat 4: Teh_MoUsE ($51.80)

Seat 5: haselrast ($50.45)

Seat 6: chip angler ($54.90), is sitting out

josskroeps posts the small blind of $0.25

yellowman121 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Teh_MoUsE King of SpadesAce of Diamonds

caligrl26 raises to $1

Teh_MoUsE raises to $3.75

chip angler stands up

haselrast folds

josskroeps has 15 seconds left to act

josskroeps is sitting out

josskroeps has timed out

josskroeps folds

yellowman121 folds

caligrl26 calls $2.75

*** FLOP *** Jack of DiamondsAce of ClubsQueen of Clubs

caligrl26 bets $5

Teh_MoUsE ???

 

Synar gärna där, även om jag träffat set eller stege, det blir jättesvårt för honom att spela mot dig ur position på turn/river och du får bra värde mot nästan alla händer, finns dock inget som helst värde i att reraisa där dock tycker jag, ända du får syn av är händer som slår dig eller drag och om du blir synad blir det mycket svårt att spela turn och river för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja i första handen känns det verkligen som han sitter på AA/KK, med dom statsen. QQ eller lägre är ju absolut inte omöjligt, men vet inte om det är värt en coin flip för att ta reda på det. Kanske sitter han på samma som dig...

 

I andra är det svårare, men jag skulle absolut syna hans bet även om brädan är jäkligt farlig. Frågan är om han skulle betta med en monsterhand? 2 par är ju inte alls omöjlig, men tror mer på steg/färgdrag.

Jag skulle spela lite svag på flop/turn och försöka få en showdown så billigt som möjligt om han forsätter betta, så länge han inte uppenbart sätter färg eller stege. Annars kanske betta själv om han ändrar fart och säkra kort kommer.

 

Skön låt för övrigt :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar man folda ?? Känns ju som han sitter på AA/KK. Jag kanske inte bör 4beta ?

 

Fi spelare 14/7/~ över 60 händer

 

Full Tilt Poker Game #7332139636: Table Nobar (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 18:05:22 ET - 2008/07/22

Seat 1: SushiWarrior ($96.90)

Seat 2: PlayBadGetMoney ($49.75)

Seat 3: caligrl26 ($30)

Seat 4: Teh_MoUsE ($56.15)

Seat 5: osmar1987 ($51.85)

Seat 6: chip angler ($51.70)

SushiWarrior posts the small blind of $0.25

PlayBadGetMoney posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Teh_MoUsE Ace of DiamondsKing of Spades

caligrl26 folds

Teh_MoUsE raises to $1.75

osmar1987 folds

chip angler has 15 seconds left to act

chip angler folds

SushiWarrior folds

PlayBadGetMoney raises to $5.25

Teh_MoUsE has 15 seconds left to act

Teh_MoUsE raises to $16

PlayBadGetMoney raises to $49.75, and is all in

 

När en nit 3betar i BB och nobrain shovar över 4bet är AK pappersmassa, som Glimne skulle sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...