Gå till innehåll

Teh_MoUsE - NL100, lägger undan poker ett tag.


Teh_MoUsE

Vart tror du jag spelar vid slutet av året ?  

77 medlemmar har röstat

  1. 1. Vart tror du jag spelar vid slutet av året ?

    • Du spelar NL100
    • Du spelar NL200
    • Du spelar NL400
    • Du spelar NL600 eller högre
    • Du är bust.


Recommended Posts

Då jag kände mig väldigt trött idag tänkte jag att slöspela lite, starta upp 2st turnering och slog mig ner i soffan och kollade på lite Svampbob som är grymt roligt :-D. Turneringarna var en 24+2$ med dubbel stack med 216 startande, och den andra en 10+1$ knockout med 134 startande.

 

Satt och spela ganska tight i början och dubbla upp mina stackar med bra händer, efter ett tag insåg jag att mina chanser för att vinna faktiskt fanns :lol:. Sen åkte jag ut i knockouten på ettt 50/50 läge medans jag i 24+2 turren lyckades jag på alla möjliga sätt klara mig kvar där tex. min 33 vs QQ på brädan 36Q lyckades bli en runner runner färg för split !

 

Jag var shortstackad i hela turneringen och till slut var det finalbord då det andra slog ut varandra var vi bara 4-5 kvar då jag började att spela ganska aggressivt vilket också gav lite resultat. Jag klara mig till HU där min motståndare tysken hade 75% av markerna.

 

Det blev många ggr som vi skicka blinds och höjde all in utan att det blev någon action, till slut åkte markerna in med 22 mot A5 och han fick vinna hela skiten. Lite surt kanske men eftersom jag drog ut säkert 10 ggr innan i turneringen var jag glad ändå :mrgreen:

 

Vinst: 855$ ! :ola::ola::ola:

 

grattis, no need to whine anymore ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 393
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha vad f*n är det här? Orkar du inte skriva en dagbok med egna ord, eller är du nån ironisk stalker med för mycket fritid? Man kan ju börja undra när t o m namnet är liknande :-D

Råkade hur som helst titta på denna dagbok, och måste säga att den lite smått liknar min egen --> pokerforum.nu/forum/dagboecker/47655-john-teh-donk-ska-bli-bra-pa-cash-game-men-hur-nl25.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, det stämmer att jag använde din dagbok som grund till min kan man säga. Eftersom jag inte är så bra på att skriva så tyckte jag att det var lite smart :-) Namnet däremot har jag kommit på själv, jag är ingen wannabee för fan :mrgreen: . Sen att vi båda lirar på NL25 är lite lol kanske.

 

Hoppas du inte blir arg utan tar det med lite humor, lycka till på borden! :-)

Ok då förstår jag. Trodde nästan det var nån som av nån anledning bestämt sig för att förlöjliga/göra nån humorversion av min dagbok när den var så lika hehe.

 

Är inte alls arg på så sätt, tar det mer som en komplimang att du tyckte min "mall" var bra :) Och det är bara kul att kunna hjälpa till med upplägget om du inte känner dig så säker på att skriva. (Men tycker du verkar skriva bra, och mycket bättre än många andra!).

 

Men om du vill kan du gärna ändra början på dagboken så att den inte startar precis lika, folk kanske blandar ihop dom :P Plus att det känns lite trist om du kopierar meningar rakt av.

Men men, gör som du tycker känns rätt och bäst. Jag röstade ändå på piratpartiet, så ska inte ha dubbelmoral :mrgreen: Lycka till du med, och grattis till en härligt turreklonk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena. Du skrev att du spelade tight och inte gjorde några avancerade spel, men tycker nästan du verkar göra det motsatta i händerna.

I första handen missar du floppen helt, och får syn på din flopp-bet. Sen bettar han turn efter att du visat styrka, inget läge jag skulle höja i utan att ha någon hand.

Ett bra tips är att inte försöka "avslöja en bluff", eller att med en dålig hand försöka slå en jättedålig hand.

Svårt att veta allt som hänt vid bordet osv, men så skulle jag tänkt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är sant, så mycket beror ju på reads/stämningen vid bordet i såna lägen.

 

Men jag tycker det är ganska avancerat spel att på NL50 sätta folk på händer som ligger långt före och sen försöka bluffa bort honom, även ur position med såna händer.

Eller kan du ge exempel på vad du tycker är avancerat spel? Jag menar absolut inte att säga emot, utan kan säkert lära mig nåt. Är ju än så länge bara en NL25-fisk :-P

 

I första handen borde väl check på river vara bäst. Har han bara färgdrag synar han ju ändå inte och du vinner antagligen, och synar han en satsning med Q så är det ju bortkastade pengar.

 

Andra handen tycker jag känns lite väl svag för sånt spel ur position. Måste finnas mycket bättre lägen/semibluff-lägen att spendera dom pengarna på.

 

Det beror ju på vilken spelstil man har osv, men det är efter att jag slutat kasta bort pengar i såna lägen som jag har börjat plussa.

Gångerna man vinner i såna lägen lär vara mycket färre än gångerna man förlorar, och det är ju det som räknas i slutändan.

 

Hoppas du kan hitta pluss på NL50 iaf, jag är sugen på att flytta upp snart. Kanske testar och ser hur det känns.

Det värsta är väl inte motståndet utan att det blir lite scared money om rullen är för liten som du skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand, spelade en nästan identisk hand idag.

 

Då satt shortstackern, i detta fall Birdman på ett set, preflopkillen satt på färgdrag KQc suit och jag satt på pocket 9, 6c 7c 8h flop, ställde precis som dig (lite större skillnad i pottsize, osv, men nästan identiskt).

 

Fick syn av dragkillen och kalaset slutade med att Birdman tog hem potten på kåk, och preflopparn tog sidepot med färgen (turn var 8c :roll: ).

 

Men jag hade oddsen på preflopparn och jag tycker ditt spel i denna handen är helt ok, även om du kanske blir slagen så är det ett EV+ spel enligt mig.

 

Nu kör du NL50 så har väldigt svårt att se någon folda JJ+ i det läget, om du nu har han på den rangen, men det finns dem som gör det och det är därför ditt spel är bra. Även om han väljer att ta synen med JJ+ så har du outs och kan ta hem potten.

 

Antag att shortien inte ställt utan foldat och du gått all-in, då hade ditt spel skrikit färgdrag eller set och preflopparn hade ställts inför ett svårt beslut och förmodligen foldat, och du tar hem en pott på ca 30bb. Helt ok.

 

Glömde citera, men menar såklart senaste handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...