Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Chargoggagoggmanchauggagoggchaubunagungamaugg är en sjö i Massachusetts, USA. Det är det längsta namnet på en plats i USA, och det sjätte längsta i världen. Namnet betyder ungefär "engelsmän vid Manchaug vid fiskeplatsen vid gränsen". Manchaug var en indianstam som bodde vid sjön.

 

:D

 

edit: Det officiella namnet på Bangkok är tydligen längst och är:

 

Krung thep mahanakhon amon rattanakosin mahinthara ayuthaya mahadilok phop noppharat ratchathani burirom udomratchaniwet mahasathan amon piman awatan sathit sakkathattiya witsanukam prasit

 

=

 

"Änglarnas stad, den stora staden, den eviga juvelen, den oövervinneliga Indras stad, världshuvudstaden med nio värdefulla juveler, den lyckliga staden, staden med ett stort kungligt palass som liknar himlen där gudarna härskar efter att ha födats på nytt, en stad given av Indra och byggd av Vishnukarn".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah, internet dog i 20min.

 

Hann busta Stars HU-turre där jag ledde.

 

Hade 15bb i Partys HR med 20 kvar (precis itm), kommer tillbaka med knappt 10.

 

Semishort i Stars tidiga 100r, kommer tillbaka och är itm men short.

 

Bustar dessa två några händer senare.:-(

 

 

Inte mycket att göra, bara fortsätta och försöka jobba in djupet i andra turrar.:-)

 

Byt Internetleverantör för helvete. Sånt där kan få mig sinnesjuk..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska svara ordentligt snart men nu händer sjuka grejer.

 

 

En polare kikade nyss förbi en snabbis innan han skulle till en träning. Fråga mig inte hur vi kom fram till det men om 1.45h ska jag ha lagat middag för tre pers, jag vet knappt hur ett decilitermått ser ut och skafferiet kräver fantasi (familjen är Egypten så skafferiet är allt annat än välfyllt).

 

 

Wish me luck!8-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar på allt under kvällen. =)

 

Ikväll ska jag vinna en turnering!

 

Är väl medveten om variansen men kört ett litet vad att om jag inte vinner en turre inatt så får jag inte köpa mobil den här veckan. Vinner jag en turre så kommer jag anonymt skicka 1k svenska till en barndomskompis.

 

Kommer spela "allt" på Party, UB, Stars och FTP men skippar övriga klienter av bekvämlighetsskäl. Orkar inte snickra ihop turreschema men kommer landa på över 70 turrar om jag går hela vägen. Turrarna måste ha fler än 75 pers i sig, inga inköpsgränser men kvällens billigaste turre går på $5.

 

Tagga!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...