Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

Hade inte alls planerat att lira under gårdagen men när jag kom hem från tennisen och slog mig ned vid datorn mindes jag söndagens finalbordsbubbla i ipokerturren och finalbordet på stars och fick ett enormt spelsug.

 

Reggade allt större på Stars, FTP och iPoker mellan 20-01 + slängde in ett gäng step3 och step4.

 

Var verkligen kall i stepsen och vann inte en enda step4 och knappt någon step3. Såg att 7/9 spelare var reggade i en step6 (WCOOP-step, topptre får $5,2k och 4-5 får $1,2k), jag kikade på listan av spelarna och kände inte igen speciellt många av namnen så jag beslutade mig för att regga trots att jag inte hade någon ticket.

 

Tuffade på bra och slutade med att jag placerade mig bland de tre bästa vilket gjorde att kvällen inte skulle sluta storback åtminstone.

 

 

Lyckades ta mig till FT i Stars 100r där jag fick tura lite och efter en stund var vi fyra spelare kvar. Väldigt segdraget och jag blev söndertrebetad av spelaren till vänster om mig varje gång jag försökte plocka lite blinds. Vi diskuterar en deal men ingen överrenskommelse uppnås. En spelare till slås ut och jag är short, deal diskuteras men jag är inte nöjd med dealen de ger mig och tackar nej. Jag jobbar mig tillbaka så att jag täcker en av spelarna och dealsnack kommer på fråga igen.

 

Denna gången kan en deal slutas, där jag gick ifrån med $14,5k (CL fick 16.5k och den som var lite kortare 13,5k).

 

Väldigt lyckad kväll totalt sett med andra ord, skönt med stabil rulle på Stars för första gången någonsin (dock är jag i princip gul på FTP =/). :-)

 

 

Nu ska jag få i mig lite frukost, se lite HIMYM för att efter det hjälpa en polare att flytta. Blir nog inget lir ikväll men den som lever får se, har större turneringssug nu än på många veckor. Jag som tänkte göra cg-comeback :rolleyes:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läs ditt PM nu zummie!

 

edit, grattis till en bra måndag! =)

Toppen, addad men inte hunnit svänga in än men kommer in och snackar lite någon gång kommande dagarna (är inne väldigt sällan atm).

 

Thanks! =)

:D Den var faktiskt rätt god!

 

Och grattis till choppen!

Tackar, bra burgare är underskattat.

Bra jobbat.

 

/lurker-juggler

Jag bugar och bockar, kommer vi ses under några turneringar till hösten? Vet du vilka events du kommer att åka till?

 

GG!

 

Tennis imorrn då, skriv vilka tider som passar dig så försöker jag få tag på en utomhusbana tills dess, i värsta fall får det bli inomhus. Btw, jag har rackat om du behöver låna men jag kan inte hitta några tennisbollar har du sånna?

Har både rack och bollar men blir som sagt kvar i hemstaden idag, är Grillnatta här så tänkte passa på att gå runt på stan och träffa på bekanta.

Hej Zummis! Hur ligger du till sen Budapest typ? Har följt dina resultat dåligt sen dess. Har du några liveturrar spikade under hösten?

 

Mvh Raz "Ekan" Ekamel

Om jag det visste, har så gott som noll koll på hur jag ligger till senaste tiden men har också spelat otroligt lite sedan maj. Minns inte riktigt när Budapest var men har ju San Remo, cg-rush för någon vecka sedan + lite turneringsskrammel. Har börjat få tillbaka spelsuget igen vilket är perfekt nu när sensommaren närmar sig, semilovade mig själv att knappt spela nu under sommaren och har verkligen hållt det löftet. Nu är jag taggad på att komma tillbaka och nöta järnet och förhoppningsvis springa på bra. =)

 

Inget spikat men är ett gäng events jag skulle vara intresserad av att lira men det beror lite på hur andra pokerbekanta har tänkt göra. Många potentiella järn i elden inför hösten (en liten del av mig vill bara vara hemma och marathongrinda men vet att det inte kommer bli av om jag känner mig själv rätt:-)). Hur ser det ut själv?

 

 

Var inne i stan och hämtade ut ett gäng böcker jag har beställt hem, riktigt skönt att läsa något matnyttigt och inspirerande någon timme innan sängdags. Ska plöja lite i böckerna och se om jag kan komma med någon rekommendation. Stötte ihop med ett par polare som tyckte jag skulle med och tälta imorgon, tror det kan bli grymt om vädret är med oss.

 

Ikväll har jag och mina polare lovat varandra att köra en riktig Zumsarkväll. En sådan kväll kretsar kring tre saker: dricka, ha riktigt kul och helt enkelt njuta av livet!:-D

 

 

Ber om ursäkt för osammanhängade text, har tillbringat senaste timmen åt att försöka lära mig blanda en perfekt White Russian. Jag börjar bli ganska nöjd, om det beror på de tidigare drinkarna eller förbättrade proportioner är tveksamt.

 

 

 

Är på grymt bra humör, känns verkligen som att det kommer bli en av mina bättre kvällar i Sverige. Nu ska jag koppla av framför HIMYM, fortsätta älska Barney och hans vänner, åka iväg och grilla, få alla på lika bra humör som jag är på, åka in stan och väl där improvisera fram något minnesvärt.

 

Take care, live and let live!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

standard att posta samma youtube inlägg två inlägg efter varandra... Hur går med med white russian?

Vet inte om det har att göra med att 80% av det jag drack igår var mjölkdrinkar men fick faktiskt en väldigt fin och lugn berusning under hela kvällen. Får tacka för en schysst kväll men också be om ursäkt för all is. Ses på söndag!:-)

ifall du går till bj ibland: leta upp den fullaste killen och fråga honom om han är jag.

Vi gör såhär istället, du skeppar över ditt nummer så ringer jag nästa gång jag drar dit för att se om du är där. =)

LOL, fast fan va äckligt av radiopratarna som bara vill göra en kul grej av det.

Vet verkligen den fullaste killen vem han är!

Jag är aldrig full....true story

 

Saknar din dagbok, vill ju veta hur det går för dig.:-(

 

 

 

 

Tältning inställd och jag är spelsugen, blir "alla" turneringar på Stars och FTP (inköp på $20+ med mer än $15k garanterat) från 18 fram till 23-02 ungefär, ett par på iPoker samt fylla ut med stepgrind. Finns det någon annan site med schyssta vardagsturrar på torsdagar? Känns som att det är den kallaste turneringsdagen utan någon speciell turre på någon site (måndag har ju 1k på ftp, tisdag 1k på stars, onsdag har UB någon tror jag).

 

En annan fråga jag har på lut: Nu när jag har börjat grinda lite steps så trillar VPPs in ganska fort. Har den här månaden, utan att ha grindat speciellt mycket, plockat in över 10k. Har tidigare halvåret totalt plockat in så lite som 20k. Har alltså 70k kvar att grinda hem om jag vill vara supernova nästa år. Tror inte jag skulle ha några större problem att grinda hem det men frågan jag har, är det värt ansträngningen? (har aldrig haft någon rb på någon sida, aldrig lirat rakerace osv så jag är verkligen jättedålig när det kommer till att uppskatta promos och liknande). Någon ängel som har lust att ge mig en snabb update vilka fördelar jag kommer ha som supernova nästa år? (vet att det står på deras men det säger inte mig speciellt mycket).

 

 

Nu är det blåbärssoppa och turneringsgrind som gäller! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En annan fråga jag har på lut: Nu när jag har börjat grinda lite steps så trillar VPPs in ganska fort. Har den här månaden, utan att ha grindat speciellt mycket, plockat in över 10k. Har tidigare halvåret totalt plockat in så lite som 20k. Har alltså 70k kvar att grinda hem om jag vill vara supernova nästa år. Tror inte jag skulle ha några större problem att grinda hem det men frågan jag har, är det värt ansträngningen? (har aldrig haft någon rb på någon sida, aldrig lirat rakerace osv så jag är verkligen jättedålig när det kommer till att uppskatta promos och liknande). Någon ängel som har lust att ge mig en snabb update vilka fördelar jag kommer ha som supernova nästa år? (vet att det står på deras men det säger inte mig speciellt mycket).

 

Också funderat över detta och har också spelat utan rb tidigare men håller på att ta tag i det nu. Gratis pengar ftw :-)

 

Läste lite någonstans för ett tag sen och har för mig att du får runt 30% rb som supernova via bonusar för FPPs. Tror även det finns extra bonusar som ger bättre % när du nått 200k, 400k VPP osv. Sen hur bra det är jämfört mot platinumstar är ju frågan som gäller.

 

Är nog rätt ovärt mot andra siter men man spelar ju endå massa annat på stars så kanske lika bra att försöka nå dit.

 

Jag har btw runt 50k VPPs kvar, men funderar nästan på att ge upp min stepskarriär så är också ute efter lite motivation.

 

Om jag inte har något bättre för mig så lär vi ses på stepsen ikv =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kall kväll för både mig och grindpolaren so far. Nötte till mig en step6 som jag försökte kvala till APPT Macau med men åkte på en cooler och bustade som 8a. Kom även på 18e plats i Stars 100r (den som jag choppade i måndags) men bustade som short med AK vs A7.

 

Ligger helt okej i ett par mindre turrar på FTP. Där det går bäst är deras 100r där jag ligger 1/36, 12k till ettan. =)

 

Fortsätter regga till 02.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också funderat över detta och har också spelat utan rb tidigare men håller på att ta tag i det nu. Gratis pengar ftw :-)

 

Läste lite någonstans för ett tag sen och har för mig att du får runt 30% rb som supernova via bonusar för FPPs. Tror även det finns extra bonusar som ger bättre % när du nått 200k, 400k VPP osv. Sen hur bra det är jämfört mot platinumstar är ju frågan som gäller.

 

Är nog rätt ovärt mot andra siter men man spelar ju endå massa annat på stars så kanske lika bra att försöka nå dit.

 

Jag har btw runt 50k VPPs kvar, men funderar nästan på att ge upp min stepskarriär så är också ute efter lite motivation.

 

Om jag inte har något bättre för mig så lär vi ses på stepsen ikv =)

Tack för att du försökte reda ut det hela. Angående rb så kan jag inte annat än hålla med, är riktigt dumt att inte ha det men hade så bråttom när jag skaffade mina acc att jag helt enkelt struntade i det. =(

 

Härligt att du inte hade något bättre för dig med tanke på kvällens resultat, grattis igen!

 

Does not compute. :-)

Menade att jag låg helt okej i några mindre, sedan att det även gick bra i 100r var en annan avdelning eller hur man ska uttrycka det. :roffe:

med en hälsning från San Remo :-D

San Remo :h: Den kvällen var riktigt grym, jag vaknar fortfarande upp kallsvettig efter att ha drömt mardrömmar om hur jag tvingas trycka i mig massvis med gurkbollar, hoppas att karman har tagit ut sin rätt gällande "jag lovar att ta sten"...:twisted:

 

Finns det någon möjlighet att få tag i bilderna från den kvällen?

Eddie måste sluta 3bets folda mot dig nu;)

Jag 4betsbluffar aldrig.;-) Kul att ha dig vid borden, tror det är första gången vi möts vad jag kan minnas. Lirar du mycket turneringar?

 

Bustade som 3a i FTPs 100r för $5,6k. Torskade en stor flipp för CL på finalbordsbubblan så kom in short och guppade där tills det var tre pers kvar och jag rushade upp till 200k innan jag bustade. Slår upp 8,1k på knapp med QQ, syn av Eddie som täcker och fold av bb som sitter med 100k. Blir c/r till 40k på floppen KJT, jag smetar in och blir synad av KJ.

 

 

Tror det där var mitt första FT på FTP på riktigt, riktigt länge så även fast jag inte fick ta hem det känns det skönt. Varit kall i stepsen idag och kört långt pass (18-02) så trots att det är vardagsgrind räcker inte resultatet till mer än BE/lillplus (fick ungefär $600 för itm i Stars 100r).

 

 

Har två turrar kvar där jag ligger illa till, om det inte klonkas där säger jag godnatt för ikväll. Fre/lör är fullbokade med diverse festligheter, inte helt omöjligt att det blir riktigt liveslask hos mig på lördag men förmodligen blir det annat. På söndag är det grindstuga hos mig är det tänkt. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

San Remo :h: Den kvällen var riktigt grym, jag vaknar fortfarande upp kallsvettig efter att ha drömt mardrömmar om hur jag tvingas trycka i mig massvis med gurkbollar, hoppas att karman har tagit ut sin rätt gällande "jag lovar att ta sten"...:twisted:

 

Finns det någon möjlighet att få tag i bilderna från den kvällen?

 

 

 

 

haha å jag vaknar fortforande upp med mardrömmar om hur jag kunde välja fel sista klunsningen, vad tänkte jag på?!?!? :evil: .....

 

Min polare har lite bilder på sin telefon från kvällen,kan be han lägga in dom på datorn osv så ska du kunna få dom....

Finns några riktigt goa lagbilder :-)

 

glgl sir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...