Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

Kommer förmodligen lira 2-3 step 6 ikväll. Första gången jag lirar dem, ska bli riktigt kul och förhoppningsvis kan det bli fallskärmen som räddar en i övrigt kall kväll.:-)

 

IG i inställning.

 

Vilken turnering ska vi finalborda ikväll då?

 

MVG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vunnit en step 6 för W$5,2k men bustade den andra på bubblan på coinflip där jag tycker att busto_soon gjorde en dålig syn, men vad vet jag. =/

 

Har två step 5 kvar att spela, bustar jag dem så är jag stepgul. Ligger inte bra till i någon annan normal turre, men skurit ner lite på kvällens turneringsschema så tack vare stepklonken blir det väldigt lindrigt kvällsback om jag inte skulle klonka något. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades klättra upp till en till step 6 där jag i stort sett varit garanterad ett paket om jag inte torskat KQ vs 75, jag gillar verkligen starsstepsen och strukturen så kommer fortsätta nöta dem en hel del. Trist att missa två paket när båda var nära och jag gillar mina spel i båda situationerna men det är ju pokern i ett nötskal.:-)

 

Har iaf fått $1,2k i tröstpris i vardera så totalt cashat $7,5k tack vare stepsen vilket borde rädda dagen från röda siffrorna.

 

Har några turrar kvar på FTP, ligger 26/44 i deras 150r som jag tänkte försöka tura hem. =)

 

De andra i stugan har mixat cg och turrar inte sprungit speciellt bra och ligger/slutade lillback/BE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ola:

 

Get drunk to the best TV show ever, Family Guy. You can slim down the rules if you can't remember them all, but it should be pretty easy.

[One Drink]

- Flashbacks

- Quagmire goes "OOH!" "giggity giggity" or "ALL RIGHT!"

- Peter's trademark laugh

- Peter drinks a beer/gets drunk

- Peter does something really stupid

- Peter says "Sweet"

- Stewie has a weapon

- Stewie says "Victory is mine!

- Stewie chatting with a random adult

- Lois makes dinner

- Brian is drinking alcohol/smoking a cigarette

- Quahog News

- Trisha Takinowa reports

- Scene driving in the family car

 

[Two Drinks]

- Peter talks on the phone

- Brian and Stewie fight/make fun of each other

- Joe says "All right, lets do it!"

- Scene that is intentionally dragged on

- Chris says a good one-liner/does something stupid

 

[Three Drinks]

- Completely random scene

- Someone falls down

 

[Finish Beer]

- Someone/Group breaks out into a song

- Evil Monkey appearance

- Kid with upside-down head appearance

- William Shatner appearance

- Parody of another cartoon show

 

TACK. Ska testas nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på pokerfri resa till Malung igen med några vänner tis-lör. Nu blir det ett par timmar tennis för att sedan köra fullspäckad söndag.

 

Är ensam hemma ikväll så de som är sugna är välkomna ut på stuga i fjärdhundra, är hemma senast 18.30.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt, bustade i ipokers 250k som 11a, finalbordsbubbla. Börjar bli ordentligt tradigt att inte gå hela vägen, men nu ska det inte whinas.

 

Kall kväll i övrigt, kom 6a i ett kval där ettan fick paket för 8,5k men bustade för CL med QQ vs AJ mot Tureniec. Blir back om jag inte lyckas hitta klonk i någon av de sista tre turrarna.

 

Skönt att livet utanför pokern leker, blir nog inte mycket onlinepoker alls kommande två veckorna då jag har huset för mig själv. Någon som är sugen på att kika förbi och lira lite liveslask någon kväll är mer än välkommen.

 

Ska lira klart de sista turrarna för att sedan kanske göra som jag brukar när jag är ensam hemma, köra ett nattligt fyspass.:-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FT i Stars sena 100r, tyvärr torskade jag precis stor pott QQ vs AQ för CL men har 300k kvar med average på 400k. Ettan får 44k, kommer jag någon placering högre är jag BE för dagen.

 

Heja! =)

 

Har lovat kvällens grindpolare att få den här låten att spelas på stadens uteställe, med tillhörande dans på tomt dansgolv om jag tar hem turren.:-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsk som 6a för $10k, AK vs AT.:cry:

 

Slipper back för dagen, flera söndagar som slutat lillplus/lillback nu. Givetvis skönt att slippa monsterbacken men senaste månaderna har jag inte sprungit bra i de turrar jag väl turat mig djupt i men det är bara att fortsätta nöta. =)

 

Blir inte mycket poker kommande tiden, mycket annat jag vill sysselsätta mig med istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slipper back för dagen, flera söndagar som slutat lillplus/lillback nu. Givetvis skönt att slippa monsterbacken men senaste månaderna har jag inte sprungit bra i de turrar jag väl turat mig djupt i men det är bara att fortsätta nöta. =)

 

Asså, va fan. Själv är jag ju nöjd om jag cashar i nån turre. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer en ordentlig update senare ikväll men tänkte först nämna att jag för ovanlighetens skull kör ett vardagspass ikväll, reggat det mesta större på Stars, FTP och iPoker + ett gäng steps.

 

Just nu finalbord i Stars 100r, ettan plockar hem nästan 20k, ligger 6/7 men över 30bb. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså så länge du möter jämnbra polare så fungerar nog ett attackspel med bara slice och försöka avsluta på volley men det skulle aldrig någonsin fungera mot riktiga tävlingsspelare som hållit på med tennis ett tag. Då behöver du en jävligt bra placerad serve, fast då blir det mer serve&volley. Försöker du slica dig fram så kommer du nog få se dig bli passerad ett antal gånger såvida du inte har ett grymt fotarbete, dvs, ett snabbt "split-step" när du kommer fram till nät.

Intressant och tack för tankarna. I dagsläget vinner jag nog 3/5 matcher men de jag möter blir allt bättre och stabilare så känner att jag förmodligen måste ändra mitt spel snart (nu bygger mitt spel i stort på att låte dem göra misstag genom att antingen slå ut/slå nät eller lägga för schysst så att jag kan avancera mot nät och ta kommando).

 

Men det känns så skönt att utan risk slica in boll på boll...:oops:

Hej zums, är detta något som stämmer in på dig?

 

http://healing.about.com/cs/empathic/a/uc_empathtraits.htm

Nu är det allmänt svårt att analysera sig själv men delar verkade stämma in åtminstone men långt ifrån allt. Jag har ofta lätt att läsa av sinnestämningar hos folk och grupper, försöker hjälpa och finnas till för människor (både vänner och främlingar, dock "bryr" jag mig inte på samma sätt med okända). Jag gör aldrig djur illa men att säga att jag respekterar och är lika varsam om en fågel som en människa stämmer inte, inte heller att jag måste torka tårarna om en kompis hund avlivas.

 

Jag tror jag är normalkänslig, förmodligen lagd åt det kallare hållet men det betyder inte att man inte kan leva efter sunda principer och försöka leva ett glatt liv och försöka ge andra lite glädje i sin vardag. Ämnen som dessa tycker jag är intressanta att diskutera, men att bara skriva om dem själv såhär utan respons ger inte lika mycket men filosofera om liknande ämnen till vardags är något jag gärna gör. =)

+1

 

Vore askul att spela igen, jag har faktiskt blivit sjukt mycket bättre då jag insåg att dubbelhandsfattning på både forehand och backhand suger. Säg plats och tid så kommer jag!

Nu kanske det är så pass att jag och Erik ska stråla samman imorgon och lira tennis + ta några öl i Uppsala efteråt. Inget spikat än men låter det intressant så är det bara att höra av dig på studs!

 

Jag kör fortfarande enhandsfattning på backhand.:oops:

 

IG i inställning.

Sant, måste jobba på det där. Fast egentligen brukar jag försöka hålla mig till tänket "spela så bra jag kan, hur det går sedan är upp till riggen".;-)

Brämhults, usch. Trodde alla hatade de dryckerna.

Tyckte inte om smootien jag drack men deras Hallondryck var mer än drickbar och lime/jordgubb var inte lika fin men jag ångrar inte köpet.

 

Vad dricker du för juice?

ohnej, så underbart och dra förbi fabriken, luktar apelsin lååånga vägar!

Tredje och förhoppningsvis sista smileyn av denna sort: Jag har inte druckit deas apelsinjuice än.:oops:

Mitt intryck av busto_soon är att han är extremt duktig, men alla kan väl ha dåliga dagar.

Jag håller med, respekterar honom kanske för mycket till och med och jag kan ha fel men gillade inte hans syn. Kommer inte ihåg exakt stackdjup på alla spelarna osv men tror han gav mig för vid pushrange i det läget (eller sig själv lite för vid synrange). Hade varit superstandardsyn i vanlig SNG/MTT men nu spelas step6 nästan som en DoN och en av spelarna var ganska mycket mer short än oss tre övriga spelare.

Vilka har grindstuga?:-)

Jag var hos Ypsil0n (Relient, har dagbok här på pf) och Alerstav (har skrivit ett par inlägg men ingen frekvent postare). Vore kul att ta en tripp till olika människor och grinda, snacka lite och kanske avrunda det hela med någon typ av festlighet. Var på håret att jag åkte till Sorken för ett par veckor sedan för grindstuga där men krockade tyvärr med lite annat.=(

 

Om du gillade stepsn idag så lär du älska dem senare, typ aldrig varit med om att det varit så regtätt i dem som idag. Borde väll egentligen försöka skrämma bort dig från dem men men:-P

 

GL @ FTP

Misstänkte nästan det, med tanke på att det verkade vara 6-7 regs som spelade (inte inräknat mig:-P). Tack för din uppriktighet, nu har du lite extra edge i stepsen när du lockat in en till fisk i träsket.:-)

 

Kul att du läser förresten, trodde inte turneringshajarna kikade in här.

TACK. Ska testas nu!

Faaaan, nu kommer fjärde: Jag har själv inte testat leken än.:oops:

 

Synd att det inte gick hela vägen :( WP och grattis ändå.

 

Hade sett fram emot uppträdandet på joar annars... Would have been... wait for it... LEGENDARY

:lol:

 

Just det här betet kommer komma upp fler gånger om jag går djupt i något stort, är det något extra stort/prestigefullt har jag även lovat att ha på mig följande som jag införskaffade i Filippinerna (storlek: täcker en bit ovanför naveln):

 

heartpoker.thumbnail.jpg

 

Asså, va fan. Själv är jag ju nöjd om jag cashar i nån turre. 8-)

Samma här, om den cashen är en turneringsvinst.;-)

 

Jag kör ganska stora pass på söndagar, reggar i stort sett allt större 18-01 så blir ju ett gäng turneringar.

Nåååå? Ingen vinst antar jag :(

Grattis i efterskott, hoppas burgaren smakade väl!:-D

 

Försökte göra en update igår men servern var nedlagd för uppehåll, hur gårdagen slutade får bli cliffhanger till nästa inlägg...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...