Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lugn hemmakväll med en polare framför turneringsborden efter en hård gårdag. Spenderade rekordmycket tid på dansgolvet tack vare allt rött vin som dracks.:-)

 

Har lirat det mesta större sedan 18 och fortsätter regga någon timme till hade jag tänkt. Klonkade ett $4k-paket till IPT San Remo i slutet av augusti via Stars, var en $500-satte med 2 paket garanterade. =) En lustig grej är att kvällens grindpolaren (som var med i San Remo under EPTn) överraskade mig och tog med sig jordnötter med skal som jag inte käkat sedan, just det, San Remo.:-)

 

Är nog fortfarande back för kvällen men om man räknar in att jag grindat till mig en step6-ticket ser det ljusare ut.

 

Fick även precis busta Eric Froehlich i FTPs 20k hu turbo, första tröjan på lääänge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom itm i HU-turren men bustade som 9a för knappt $1k, K9 vs Q5 (vi hade dock bara blivit jämnstackade om jag vunnit).

 

Fick en äkta Royal idag. KQs floppar TsJsAs, tror det kan vara femte eller sjätte någonsin. =)

 

GRATTIS ANTE!:-D

 

 

Är kvar i Stars Daily Eighty Grand som nu har pågått i 6,5h. Ligger 10/12, ettan får 18k. Gogo!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finalbordsbubbla, fick $800. :-(

 

 

Har ett par turrar kvar som det går helt okej i (40/170 i en 75k på FTP och 7/24 i en 15k turbo på Stars) men ligger just nu runt BE för dagen, kanske lillplus.

 

Skulle jag inte finalborda något sätter jag punkt för kvällen och återkommer imorgon för en massiv söndagsgrind.

 

FT i Starsturbon men är short, ettan får $7k.

 

Där bustade jag som 8a för $850. Två turrar kvar, en på Stars där jag ligger 15/16 ($1,6k till ettan) och 28/106 i FTPs 75k).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ugh, tänker aldrig anmäla mig till Stars deepturrar mot senare halvan av en turneringskväll.

 

43 anmälda, nu 6h senare är det 6 pers kvar med snittstack på 45bb (blindshöjning var 30e minut).

 

Är precis ITM och leder, ettan får som jag skrev tidigare $1,6k (då skulle jag garanterat vara plus för dagen).

 

Efter idag så är jag så gott som övertygad att jag utan större problem kommer att nå Supernova innan året är slut. Utan att ha madgrindat steps vid sidan av turrarna så har jag skrapat ihop 3k VPPs.

 

 

En fördel med att inte komma i säng förrän framåt 7-8 är att jag kommer vara utmärkt utvilad till 18 imorgon. =)

 

 

Känner mig ganska fantasilös och trött just nu, editerar senare hur turren slutar.:-)

 

Bust som 5a för $300.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom itm i HU-turren men bustade som 9a för knappt $1k, K9 vs Q5 (vi hade dock bara blivit jämnstackade om jag vunnit).

 

Fick en äkta Royal idag. KQs floppar TsJsAs, tror det kan vara femte eller sjätte någonsin. =)

 

GRATTIS ANTE!:-D

 

 

Är kvar i Stars Daily Eighty Grand som nu har pågått i 6,5h. Ligger 10/12, ettan får 18k. Gogo!

 

 

 

Hade ingen aning om att Winnerbäcks "Du hade tid" var en cover. Man lär så länge man läser Kaffets db!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dingding!

 

Vann en step6 till APPT Macau för ett värde av $8,5k.

 

Blev lite svettig efter den här potten men det löste sig till slut.

 

PokerStars Game #31160143437: Tournament #183541497, $2000+$100 Hold'em No Limit - Level IX (300/600) - 2009/08/02 12:16:28 ET

Table '183541497 1' 9-max Seat #7 is the button

Seat 6: EDWARDHOPPER (10526 in chips)

Seat 7: Mboma (5136 in chips)

Seat 8: AnaBooola (11338 in chips)

EDWARDHOPPER: posts the ante 50

Mboma: posts the ante 50

AnaBooola: posts the ante 50

AnaBooola: posts small blind 300

EDWARDHOPPER: posts big blind 600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnaBooola Queen of SpadesQueen of Diamonds

Mboma: raises 4486 to 5086 and is all-in

AnaBooola: raises 6202 to 11288 and is all-in

EDWARDHOPPER: folds

Uncalled bet (6202) returned to AnaBooola

*** FLOP *** King of Hearts2 of Clubs3 of Spades

*** TURN *** King of Hearts2 of Clubs3 of Spades6 of Diamonds

*** RIVER *** King of Hearts2 of Clubs3 of Spades6 of Diamonds5 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

AnaBooola: shows Queen of SpadesQueen of Diamonds (a pair of Queens)

Mboma: shows 8 of ClubsKing of Clubs (a pair of Kings)

Mboma collected 10922 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 10922 | Rake 0

Board King of Hearts2 of Clubs3 of Spades6 of Diamonds5 of Clubs

Seat 6: EDWARDHOPPER (big blind) folded before Flop

Seat 7: Mboma (button) showed 8 of ClubsKing of Clubs and won (10922) with a pair of Kings

Seat 8: AnaBooola (small blind) showed Queen of SpadesQueen of Diamonds and lost with a pair of Queens

 

 

Frågor: Om jag kvalar igen, tex genom kvällens 800-satte, får jag $W då?

 

Finns det möjlighet att ta $W redan nu?

 

 

Kvalade igår in till IPT San Remo som går av stapeln 28-30 augusti, APPT Macau är 24-30 augusti. Någon som har förslag på lösning?

 

 

 

Härligt med en fin start på kvällen, hoppas det fortsätter i samma anda. Lycka till ikväll allihopa! =)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var nybörjare inom pokern och läste "Dagens Fråga" på poker.se osv minns jag att Ola sa att det så gott som alltid var bra värde i sattar, jag börjar inse hur vis han är och hur rätt han har.

 

Två paket garanterade till Scottish Final 09, 9 pers kvar.

 

 

***** Hand 1711976273 *****

200.00/400.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 augusti 2009 19:55:59

Scottish Final 2009 (Real /Tournament )

Seat 1: joefun (26503.00)

Seat 6: Bambipahal (15262.00)

Seat 2: TRIBI11 (12222.00)

Seat 3: tayko67 (45636.00)

Seat 4: :D-)-( (7532.00)

Seat 5: papasmurf9 (11964.00)

Seat 7: GazBlades9 (10730.00)

Seat 8: kalman28 (7972.00)

Seat 9: tactik (6729.00)

Seat 10: Unknown (0.00)

tactik post SB 200.00

joefun post BB 400.00

** Deal **

joefun [N/A, N/A]

Bambipahal [Ac, Ks]

TRIBI11 [N/A, N/A]

tayko67 [N/A, N/A]

:D-)-( [N/A, N/A]

papasmurf9 [N/A, N/A]

GazBlades9 [N/A, N/A]

kalman28 [N/A, N/A]

tactik [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

TRIBI11 Fold

tayko67 Raise to 1850.00

:D-)-( Fold

papasmurf9 Fold

Bambipahal All-in 15262.00

GazBlades9 Fold

kalman28 Fold

tactik Fold

joefun Fold

tayko67 Call 15262.00

*** Flop(Board): *** : [6d, Jd, Qs]

*** Turn(Board): *** : [6d, Jd, Qs, 4c]

*** River(Board): *** : [6d, Jd, Qs, 4c, Ad]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 31574.00

joefun Fold Win: 0.00

Bambipahal [Ac, Ks] Pair of aces Win: 0.00

TRIBI11 Fold Win: 0.00

tayko67 [Ah, 6h] Two pair aces and sixes Win: 31574.00

:D-)-( Fold Win: 0.00

papasmurf9 Fold Win: 0.00

GazBlades9 Fold Win: 0.00

kalman28 Fold Win: 0.00

 

 

Är riktigt grindtaggad ikväll, kör nog ett riktigt långt pass. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En målande bild av kvällen, fyra paket:

 

Full Tilt Poker Game #13777252445: FTP Series España Qualifier (99085624), Table 4 - 400/800 Ante 100 - No Limit Hold'em - 19:11:31 ET - 2009/08/02

Seat 1: pumpkintilt (17,048)

Seat 2: Anabooola (23,157)

Seat 3: kdanz (49,221)

Seat 4: axl2rose (27,254)

Seat 6: Bob_Sonic (20,793)

Seat 8: Martin Klaeser (32,212)

Seat 9: xredskyx (13,315)

pumpkintilt antes 100

Anabooola antes 100

kdanz antes 100

axl2rose antes 100

Bob_Sonic antes 100

Martin Klaeser antes 100

xredskyx antes 100

xredskyx posts the small blind of 400

pumpkintilt posts the big blind of 800

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Ace of ClubsAce of Diamonds

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola raises to 2,000

kdanz folds

axl2rose folds

Bob_Sonic folds

Martin Klaeser folds

xredskyx raises to 4,800

pumpkintilt folds

Anabooola raises to 23,057, and is all in

xredskyx calls 8,415, and is all in

Anabooola shows Ace of ClubsAce of Diamonds

xredskyx shows King of HeartsKing of Diamonds

Uncalled bet of 9,842 returned to Anabooola

*** FLOP *** 3 of Hearts4 of Diamonds10 of Hearts

*** TURN *** 3 of Hearts4 of Diamonds10 of Hearts8 of Diamonds

*** RIVER *** 3 of Hearts4 of Diamonds10 of Hearts8 of DiamondsKing of Clubs

Anabooola shows a pair of Aces

xredskyx shows three of a kind, Kings

xredskyx wins the pot (27,930) with three of a kind, Kings

*** SUMMARY ***

Total pot 27,930 | Rake 0

Board: 3 of Hearts4 of Diamonds10 of Hearts8 of DiamondsKing of Clubs

Seat 1: pumpkintilt (big blind) folded before the Flop

Seat 2: Anabooola showed Ace of ClubsAce of Diamonds and lost with a pair of Aces

Seat 3: kdanz folded before the Flop

Seat 4: axl2rose folded before the Flop

Seat 6: Bob_Sonic folded before the Flop

Seat 8: Martin Klaeser (button) folded before the Flop

Seat 9: xredskyx (small blind) showed King of HeartsKing of Diamonds and won (27,930) with three of a kind, Kings

 

 

 

Hade jag inte klonkat step6 tidigare ikväll hade jag nog haft svårt att vara behärskad trots att jag vet att jag springer bra i det stora hela. Ovanligt att jag känner såhär men har "bubblat" en hel del jag legat bra i. Är iaf väldigt nöjd med mitt spel natten igenom, det är väl vad som räknas egentligen.:-)

 

Runt 10 turrar kvar. 9/25 i ett APPT Macau-kval, 5 paket. 16/146 i ett WCOOP ME-kval, 25 paket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PF ville inte fungera igår men kom itm i Stars WCOOP ME-satte 25 seats för $5,2k så totalt sett plussade jag för kvällen, skönt även om jag låg bra till och kom djupt i 3-4 till sattar.

 

Har fortfarande inte fått svar på frågorna angående turrarna som krockar, flejma gärna i tråden.;-)

http://pokerforum.nu/forum/pokerstars/56747-inkvalad-till-ipt-san-remo-och-appt-macau-loesning.html#post1300494

 

Nu blir det frukostbuffé, kommer med ordentlig update senare! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe detsamma=)

 

Nja får väl lite ryck ibland och grindar turneringar mitt i veckan men annars är det bara söndagar som gäller!

 

Är cg spelare vettu;)

 

Spelat 22 turneringar idag utan en enda itm men leder 50$+1r1a på stars med 11 kvar så vinner jag den så går jag väl runt BE;)

Hoppas du plockade hem den. Jag är egentligen också cg-spelare, men för dålig för att vinna så håller mig till turneys.:-)

Technoviiiiiiiiiiiiiiiiiiking :mrgreen:

 

 

Bjuckar på lite halvbrutala Origin bara för det :twisted:

 

Not my cup of tea, som jag har nämnt tidigare vill jag gärna höra vad som sjungs utan att behöva läsa lyrics. =)

 

Här är en ungefärlig gräns till vad som är för hårt, det här fungerar:

 

 

haha å jag vaknar fortforande upp med mardrömmar om hur jag kunde välja fel sista klunsningen, vad tänkte jag på?!?!? :evil: .....

 

Min polare har lite bilder på sin telefon från kvällen,kan be han lägga in dom på datorn osv så ska du kunna få dom....

Finns några riktigt goa lagbilder :-)

 

glgl sir

Thanks, bara pma om du skulle få tag på dem någon dag. Hoppas att vi ses på någon annan resa snart. =)

Har ju börjat plussa sen jag slutade skriva, std ;)

Härligt att höra, keep it up!

Hur går liret annars? Får ju bara några enstaka updates sådär :)

Hoppas det går bra iaf, du är helt klart en av de jag unnar mest framgång, så lycka till i starsturren!

Tack så mycket, får extra mycket motivation att spela när inte alla omkring en spyr galla om man turar hem något. =)

 

Har spelat väldigt lite senaste månaderna och har inte bokfört resultat men är upp på både cg och turrar. Vill försöka få in mer volym till hösten som närmar sig. Har inte riktigt bestämt mig hur hösten/kommande halvåret kommer se ut riktigt, finns en del intressanta vägar att ta som kommer ha stor betydelse för hur jag kommer att leva de närmaste åren. Mer om detta längre ner.

 

Hoppas spelet flyter på för din del!

 

Kall sista hand....Kul att du e taggad iaf=) Jobba klonk ikväll! Din dagbok plus 2-3 till är anledningen till att man surfar runt på PF! Stort gl ikväll!!

 

Hokuzz

Tack för att du tog dig tid att skriva. Skriver inte lika mycket och "bra" nu när jag spelar så lite som jag gör men kommer troligen komma med lite intressantare material mot hösten när jag drar igång hårdgrinden, ha tålamod.:-)

Tror man kan få $W för alla paket på stars.

Var inte ett alternativ. :-( Har en polare som ska spela IPT San Remo som skulle kunna tänka sig köpa mitt paket, om två flitiga grinders inte kan byta ett paket mellan varandra (som någon typ av sista lösning) vore det väldigt trist och dåligt av Pokerstars. Ska maila dem och hoppas på det bästa.

 

 

Har kört ett turneringspass idag från 20-00 idag, varit kall och inte hittat någon märkvärdig placering (25/844 i FTPs superturbo är bästa resultat, tog mindre än 1,5h :-)) men vunnit en step5 så har en step6-ticket liggandes. Kommer förmodligen använda den för att försöka kvala till EPT Kiev.

 

Har en turre kvar, 30k KO på FTP. 9/36 med 11,5k till vinnaren. Bust på coin flip mot en som inte förlorat en hand i hela turren och openshovar mest hela tiden, saftigt back för att vara vardag.

 

Fick förresten min andra Royal på mindre än en vecka idag, runrunrun.:-)

 

 

Ska posta ett inlägg om kommande tiden medan jag lirar sista turren, kommer strax.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

San Remo :h: Den kvällen var riktigt grym, jag vaknar fortfarande upp kallsvettig efter att ha drömt mardrömmar om hur jag tvingas trycka i mig massvis med gurkbollar, hoppas att karman har tagit ut sin rätt gällande "jag lovar att ta sten"...:twisted:

 

Finns det någon möjlighet att få tag i bilderna från den kvällen?

 

Min polare har lite bilder på sin telefon från kvällen,kan be han lägga in dom på datorn osv så ska du kunna få dom....

Finns några riktigt goa lagbilder :-)

+1

 

Kaffe har inte du postat det där klippet 18ggr i denna dbn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt inte, hörde den för första gången för någon dag sedan. Väldigt bra hursom. =)

 

Texten om mina tankegångar och planer för de kommande månaderna får vänta lite. Ska passa på att röja huset idag för att inte behöva avstå från något roligt i helgen. Förhoppningsvis kommer jag dock köpa egen lägenhet de närmaste veckorna om allting går som planerat, men återkommer med detta senare som sagt. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nåt som inte stämmer i halsen eller mellan bena på den killen :D Tack för videon!

Har postat den här tidigare men det finns vissa likheter mellan de två "pojkarna".:-)

 

 

Har speedstädat i ett par timmar och det börjar se riktigt bra ut, nöjd över min egen insats måste jag säga. =)

 

 

Fick verkligen upp grindmotivationen när jag kikade på diverse lägenheter och ska från och med nu börja med seriös grind samt seriös bokföring igen. Sommaren närmarsig sitt slut, jag har varit "duktig" och spelat extremt lite poker. Från och med imorgon blir mitt mål det motsatta, jag är "duktig" när jag spelar extremt mycket. Ska försöka trycka in en hel del volym, både cashgame och turneys. En av mina tidigare styrkor förut var att ha en fin balans mellan poker, träning och socialt umgänge. Tror jag inte kommer ha några större problem att öka både mängden poker och även träning igen (då min vardag i stora drag enbart fyllts av socialt umgänge).

 

 

Ska köra ett litet fyspass för att efter det röra mig mot sängen. Imorgon är en ny dag, någon form av poker ska hinnas med.

 

 

Let the grind begin!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vidare start på mitt liv som madgrinder, varit rikigt kall kväll utan någon ITM so far (6 turrar kvar). Har även hunnit med att busta en step6 till EPT Barca med AJ vs Q4 för CL med 5 pers kvar.

 

Låg även bra tidigt i FTOPS #4 under första två timmarna, höll mig topp20 i stort sett hela tiden men inom loppet av fem händer var jag bust. Det är kvällar som dessa som jag uppskattar att det finns så mycket annat än poker i livet.:-)

 

Om inget mirakel inträffar bokar jag första officiella backet för Nystarten men jag är nöjd med att ha tackat nej till fredagsaktiviteter för att grinda. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...