Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skönt att resan gick plus iaf :)

 

Och grattis till ett riktigt najs januariplus! Kanske kan styra ihop lite grind på söndag om du är sugen?

Får gratulera till dina klonkar även här, turneringar är vad som gäller!

 

Kommer fler tillfällen vi kan köra lite grindstuga, om inte före eran resa så efteråt. Måste vara skönt att få klonka friskt precis innan ni drar iväg. =)

 

Grymt Zumsar!

 

GG till rekordmånaden och allt!

 

gl m8 :ola:

Tack, glöm inte att säga till om du vill ha ett vakande öga nästa gång du kör turneringsgrind.

Grymt månadsresultat, grattis!

 

Har man mycket dötid som vid en flygplats men har tillgång till internet, så surfar man givetvis in på flashback. Finns mycket tid och döda där minst sagt. =)

Tack, är nöjd starten på året och kan bara hoppas att det fortsätter. =)

 

När jag läser på FB spendarar jag mestadels min tid på Relationer&Samlevnad, Träning&Kost samt Övrigt. Finns många guldkorn minst sagt.

Om du har 11h i amsterdamm borde dessa inte spenderas på flygplatsen, om det är möjligt att försvinna i några timmar har du massor av trevliga nöjen där! Skäms på dig! :)

Det var ju mellan 21-08 så jag hade ingen större lust att tappa bort mig själv i staden någonstans. Var faktiskt helt okej där ändå, mellan 02.30-04.30 var det så gott som folkdött och jag har alltid gillat att vandra runt på platser där det vanligtvis är fullt med människor men av någon anledning inte är det (fotbollsarenor, badhus, flygplatser, tvivolin osv).:-)

 

Om jag skulle kika förbi Amsterdam igen, har du några schyssta ställen du rekommenderar mig att besöka?

 

Finbesök i Värmland :) Branäs är mina trakter det vet du zumme!

 

Segt med backet... Fan vad sjuk han är blom

Måste säga att det var en riktigt trevlig vistelse där i Branäs! Verkade dock som att tjejer i åldern 18-25 var väldigt sällsynt i hela området, inte bara i backarna. Antog att de flesta var hemma hos dig eller något.;-)

 

Testade blades för första gången och det var ju det mest underbara jag någonsin har varit med om, kändes som att jag ökade kontroll, smidighet och snabbhet på ett sätt jag inte upplevt tidigare. Börjar även bli riktigt stabil att åka på en skida, nästa skidresa som blir av ska jag nog testa några backar med enbart högerskida för utmaningens skull.

 

GL kaffe =))

Thanks, bjuder på denna som tack!

 

plusev20090104.gif

 

 

 

 

Kvällen kan nog sammanfattas med en symbol: :|

 

 

Kom 9a i ett kval till Irish Open där de 6 bästa placerade fick paket värt $6500. Åkte med AQ vs TT när jag 3-betar all in från knappen mot COs raise. Gillar inte riktigt hans syn men hade han foldat mot min push så hade paketet varit mitt till 85% typ. Hade jag vunnit flippen så hade jag varit fin CL och förmodligen gått vidare till 95%.

 

 

Bustade i 200k rebuy på ftp som 29a efter att ha förlorat pott för CL med AK vs KK och mina sista 15bb åkte in med A8 vs KJ där J hittas av Fi. Fick $1,2k.

 

I FTOPS #8 blev jag treoutad på river om jag inte minns fel och i FTOPS #10 blev jag tvåoutad. Det var tidigt i båda turneringarna så gjorde inte så mycket. HU-eventet gick inte alls bra och bustade i andra matchen, motspelaren spelade bra och han förtjänade segern.:-)

 

 

Varför var inte den sammanfattande symbolen :-( ?

 

Jo, jag klonkade ett paket till EPT Dortmund den 10-14 mars via Ongame för ett värde av $11k. =)

 

Varför är inte den sammanfattande symbolen :-) ?

 

Jo, det krockar med en annan resa jag hade planerat att åka på som lockar bra mycket mer än EPT i Tyskland. Nämligen Tanzaniaresan. Ska prata med Bestpoker och se om jag har någon möjlighet att sälja paketet eller byta det mot cash, håller tummarna för det.

 

 

 

Har två skräpturneringar kvar och jag är jätteshort i båda så jag ska gambla en hel del i några minuter nu för att antingen komma i säng tidigare än någon söndag tidigare eller faktiskt få en fin stack jag känner är värd att jobba vidare med.

 

Har inte skrivit någon längra sammanfattning av turneringen i Filippinerna men kort sammanfattning är att jag jobbade mig upp från 10k till 18k de första 3h och när snittstacken låg på ungefär 13k så tappade jag nästan alla mina marker med AT vs 99 på AT9 för att en stund senare busta med AT vs 64 all in pre i en pott som hade tagit mig upp till strax under average.

 

 

Såhär ser reseplaneringen ut för den närmaste tiden:

 

17/2 – 21/2: EPT Copenhagen

 

? 5/3 - 9/3: Turnering i Tanzania, inte vunnit något paket men om det blir några från samma gäng som var i Sydafrika så åker jag ner och köper in direkt. Var en $2k-turre med $500 rebuy eller något liknande. =)

 

10/3 – 14/3: EPT Dortmund

 

3/4 – 5/4: ECPokerTour Salzburg

 

18/4 – 23/4: EPT San Remo

 

 

 

Hm, typiskt att man ska dubbla upp gång på gång när man egentligen vill busta. Klassiskt. Lägger mig nog i sängen med bärbara och slölirar framför ett par avsnitt scrubs.

 

 

 

Take care allihopa, kanske blir lite vardagsgrind under veckans gång men flyger nog ner i danmark i slutet av veckan. Verkar som många bekanta forumiter ska dit så kan bli några riktigt grymma dagar där nere!:-D

 

 

 

 

Underbar låt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För helvete inte snowblades :-D Det är ju för kids! Lär dig åka på riktigt istället ;)

 

Angående brudarna så är problemet lite att det är såpass litet att de flesta säsongar på större ställen med mer fest.

 

+1

 

Minst sagt. Man går ju på dissningsspree så fort man ser en snowblader i backen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WP du med :)

Ha det så grymt nu, se till att försöka bara njuta av allting!:-)

Kommer du på hotellet där turren spelas i kph?

 

Grattis till Dortmund-klonken btw.

Yep, som det verkar kommer jag bo med Sorken och Emilio_15 men inte helt spikat än. Du ska dit?

 

Thanks! =)

Är några dagar sen, men vill passa på att gratulera till det fina resultatet i januari!

 

GG!

Tack så mycket, hoppas att du får springa bättre snart!

Bra där med Johnny Cash! Dock går den inte att spela! ;-)

Dubbelklicka på den svarta rutan så kommer låten upp i nytt fönster.

 

En önskelåt av Meta tillägnad Meta:

För helvete inte snowblades :-D Det är ju för kids! Lär dig åka på riktigt istället ;)

 

Angående brudarna så är problemet lite att de flesta är förälskade i mig och spenderar sin fritid åt att stalka mig.

 

+1

 

Minst sagt. Man går ju på dissningsspree så fort man ser en snowblader i backen! :)

Har ni pojkar vågat testa blades? :-P

 

Vanliga skidor är väl bättre för vanlig hederlig skidåkning men det tröttnar jag iaf på efter en tag om jag inte får omväxling. Med blades blir skogsbanorna mycket lättare att manövrera i, lättare att lära sig hopp/trix, smidigare om man kör kull eller liknande och inte minst lättare att träna att åka på en skida utan att ta av sig den andra. För att inte nämna hur skönt det är att slippa stavar!:-)

 

Nu sitter jag till höger om dig i 55$, du behöver inte bli nervös utan det som kommer hända är att jag kommer höja väldigt mycket och du behöver bara folda förbi så ska allt gå bra.

 

Trevlig kväll!

Tror jag vet vem du är isf, om det var på stars du menade. Vad jag såg spelade du stabilt och jag blev inte ett dugg ledsen när jag var tvungen att byta bord.:-P

 

 

 

Kvällens grind inleddes vid 18-tiden och eftersom det är vardag så blev det väldigt många mindre turneringar med 10k-30k i prispoolen. Gick djupt i många turneringar så ett tag var det faktiskt svårt att hinna med alla borden vilket är ovanligt för mig. Tyvärr gick jag inte tillräckligt djupt i någon och slutade 11-25 i säkert 3-5 (5-6 totalt under hela kvällen) turneringar där ettan skulle fått 3k-10k i runda slängar. Detta gör att pengarna innan finalbord enbart ger småslantar.

 

Lyckades hitta ett finalbord i iPokers 12,5k Double Stack där jag slutade femma för $1k.

 

I FTOPS är jag kall som vanligt. Splittade stor pott med KJ vs J9 på KJ9 när stegen kommer på turn och river. Bustar senare som short med JJ vs 66 vs QQ.

 

För första gången någonsin hittar jag en liten klonk på Stars! =) Whinade lite för Consp tidigare idag att jag aldrig klonkat mer än 1k där sammanlagt under en och samma natt men ikväll kom det. Slutade trea i Daily Eighty Grand för $9k. Ettan fick 17k.

 

 

 

Är för en gångs skull väldigt nöjd med mitt eget spel som kändes väldigt stabilt under hela kvällens gång. Brukar oftast vara lite småbitter trots att jag har slutat med gröna siffror eftersom det nästan alltid är en hand jag ångrar. I söndags gjorde jag ett par rikitgt dåliga spel och det är sådant jag grämer mig mest över oftast. Idag känner jag dock att jag skulle spelat så gott som alla kvällens händer likadant om situationerna uppkom igen (även om de linjerna kanske inte är fullkomligt optimala:oops:), skönt.:-)

 

 

Har en liten 28k kvar på ftp men med 9k från stars, 1k från ipoker och kanske 1,5k i diverse småklonkar så slutar nog kvällen $4,5k-$6,5k upp.

 

 

Snor den här låten från Reapers dagbok:

 

 

 

 

 

Fick förresten ett mail från Everest där de länkade till en blogg där de skrivit lite om turneringen i Filippinerna, länkar enbart för att ni ska få skåda min vackra nuna!:-Phttp://www.everestpoker.com/blog/en/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt Anaboola, det gjorde du bättre än mig ;)

Hehe, tack så mycket men vi möts förhoppningsvis vid borden igen!

Det ska jag, så vi lär synas där?

Det tycker jag absolut att vi ska!:-D Kika i sista länken i förra posten så är det bara att rycka tag i mig om du skulle se mig. För säkerhets skull så pmar jag msn så kan vi styra upp något om inte slumpen skulle vara på vår sida.

 

Verkar som om många bekanta forumiter ska ner under EPT! =)

 

 

 

Däckade med kläderna på i sängen inatt, skönt att vakna upp 4,5h senare och undra vad som hände. Kände mig utvilad så klev upp och slösurfade lite och får passa på att tacka heltoker om du läser här. Han påminde mig om att jag tidigare funderat på att dra på Coldplays konsert den 22a augusti med en polare. Fick tummen ur och beställde biljett på tradera, kommer bli riktigt fint! =)

 

 

 

 

Kommer nog vara hemma i Sverige större delarna av sommaren och skulle vara kul att gå på ett gäng konserter.

 

Tips på schyssta konserter i Sverige som går av stapeln under sommarmånaderna sökes!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni pojkar vågat testa blades? :-P

 

Vanliga skidor är väl bättre för vanlig hederlig skidåkning men det tröttnar jag iaf på efter en tag om jag inte får omväxling. Med blades blir skogsbanorna mycket lättare att manövrera i, lättare att lära sig hopp/trix, smidigare om man kör kull eller liknande och inte minst lättare att träna att åka på en skida utan att ta av sig den andra. För att inte nämna hur skönt det är att slippa stavar!:-)

 

Jag själv är brädåkare (äger dock ett par twin-tip också men åker bara sporadiskt), men som någon skrev skäms man ju när man ser en snowbladesåkare i backen :( Det tråkigaste med snowblades är väl att man inte kan göra ordentliga svängar och ej heller åka särskilt fort i jämförelse med vanliga skidor. Känns som ett par lagom långa twin-tips är överlägsna på alla plan utefter vilka krav du verkar ha. Lättmanövrerbara, stabilitet, möjlighet att hoppa såväl som få tillfredsställande vanlig åkning, och inte minst ser det ju vettigt ut också ;)

 

Du nämnde något om brudar, med snowblades på fötterna ska du nog vara nöjd med deras frånvaro :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In Flames gör enda spelningen i Sverige(?) på Sweden rockfestival 5/6!

Ska kika närmare på det, ska du dit?

Jag själv är brädåkare (äger dock ett par twin-tip också men åker bara sporadiskt), men som någon skrev skäms man ju när man ser en snowbladesåkare i backen :( Det tråkigaste med snowblades är väl att man inte kan göra ordentliga svängar och ej heller åka särskilt fort i jämförelse med vanliga skidor. Känns som ett par lagom långa twin-tips är överlägsna på alla plan utefter vilka krav du verkar ha. Lättmanövrerbara, stabilitet, möjlighet att hoppa såväl som få tillfredsställande vanlig åkning, och inte minst ser det ju vettigt ut också ;)

 

Du nämnde något om brudar, med snowblades på fötterna ska du nog vara nöjd med deras frånvaro :-D

Har en känsla av att du är en bättre åkare än vad jag är och förmodligen har du även bättre koll på ämnet så jag får väl se mig besegrad.:-P

 

Jag håller dock fast vid att det var en väldigt kul resa, att jag inte ångrar valet av blades och att det är otroligt eftertraktat att vara bladesåkare på köttmarknaden.;-)

 

 

 

Har kommit på en nöttaktik som fungerar klockrent so far. Smålirar några billiga sattar på FTP och Stars för att spela ihop lite $T. Är väldigt kall men låter variansen vara emot mig i dessa små sattar för att behålla min run good i de vanliga turneringarna!8-) Den enda jag känner att jag inte skulle vilja vara kall i är ett $500kval till FTOPS #22.

 

Edit: AJ vs A7 all in pre i 500kvalet, torsk.

 

 

 

Har som sagt Traderat mig till biljetter till Coldplays spelning i slutet av augusti men klonkade något finare nyss. Två till Metallicas konsert 7e mars!:-D Nu är det bara att hitta någon som har lust att ta den andra biljetten.

 

 

Sov lite inatt och känner mig seg så ska spela klart de sista sattarna och försöka komma i säng innan 01.30. Ska upp hyfsat tidigt imorgon för att uträtta ett gäng ärenden. Hade även tänkt vara duktig och boka flyget till Köpenhamn samt leta efter fler konserter till sommaren.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag absolut att vi ska!:-D Kika i sista länken i förra posten så är det bara att rycka tag i mig om du skulle se mig. För säkerhets skull så pmar jag msn så kan vi styra upp något om inte slumpen skulle vara på vår sida.

 

Verkar som om många bekanta forumiter ska ner under EPT! =)

 

 

 

 

 

 

PM:a på du :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv är brädåkare (äger dock ett par twin-tip också men åker bara sporadiskt), men som någon skrev skäms man ju när man ser en snowbladesåkare i backen :( Det tråkigaste med snowblades är väl att man inte kan göra ordentliga svängar och ej heller åka särskilt fort i jämförelse med vanliga skidor. Känns som ett par lagom långa twin-tips är överlägsna på alla plan utefter vilka krav du verkar ha. Lättmanövrerbara, stabilitet, möjlighet att hoppa såväl som få tillfredsställande vanlig åkning, och inte minst ser det ju vettigt ut också ;)

 

Du nämnde något om brudar, med snowblades på fötterna ska du nog vara nöjd med deras frånvaro :-D

 

 

Haha, det där hade jag kunnat skrivit :) förutom att jag och brorsan delar lite halft på ett par twintip. Dock missade du ett bra argument: offpiståkning i puder/djupsnö så sjunker blades genom snön på tok för lätt, är ju redan jobbigt som det är på skidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snowblades :< Åkte det för några år sedan, sög att man var tvungen att spänna fast sig helt i skidorna. Inte som med vanlig bindning, så pjäxan lossnar ifall skidan fastnar. Åkte i alla fall i finska fjällen, var väldigt dåliga backar. Fastnade med högerskidan i ganska hög fart, snurrar runt med kroppen... klick.. aj. Fick spendera en tid på sjukhus ; <

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ugh, vilken tung turneringsnatt. Sätt in valfritt whine nedan:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Har iaf cashat $T5,2k i ett $300kval till FTOPS #22. Kom även 4a i ett EPTkval för $1k så trots nattens olustigheter blir det inget stort back iaf, max 3k på ett ungefär.

 

Har ungefär 15 turneringar kvar att spela vara den sista startade precis. Ligger en bit över average i FTOPS #17 efter rebuyperiodens slut, gjorde rebuys och add on för 2,1k. Skulle kunnat lega rejält mycket bättre till om händer som AJ-AK fått stå lite oftare mot en maniac som pushade så gott som alla händer sista 15 min. Han skeppade nog in 4k-5,5k på egen hand.:-)

 

 

Average 13k, inga reads.

 

Full Tilt Poker Game #10578055360: $33,000 Guarantee (1r+1a) (78898568), Table 5 - 200/400 Ante 50 - No Limit Hold'em - 22:22:12 ET - 2009/02/11

Seat 1: eisenhower1 (9,860)

Seat 2: BegsClutch (25,790)

Seat 3: mscell (8,325)

Seat 4: jse81 (12,487)

Seat 5: donttakeshots (18,038)

Seat 6: TBaller247 (15,206)

Seat 7: DeuceBuster (8,750)

Seat 8: Mario_Basler (16,085)

Seat 9: Anabooola (10,870)

eisenhower1 antes 50

BegsClutch antes 50

mscell antes 50

jse81 antes 50

donttakeshots antes 50

TBaller247 antes 50

DeuceBuster antes 50

Mario_Basler antes 50

Anabooola antes 50

jse81 posts the small blind of 200

donttakeshots posts the big blind of 400

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Queen of DiamondsQueen of Clubs

TBaller247 has 15 seconds left to act

TBaller247 raises to 975

DeuceBuster folds

Mario_Basler folds

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola raises to 2,645

eisenhower1 has 15 seconds left to act

eisenhower1 folds

BegsClutch has 15 seconds left to act

BegsClutch raises to 25,000

mscell folds

jse81 folds

donttakeshots folds

TBaller247 has 15 seconds left to act

TBaller247 folds

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola has requested TIME

Anabooola ?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...