Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

har lite svårt att se påfolk som skämmer ut sig sådär mycket :oops:

 

mmm samma, samtidigt måste jag kolla.

 

woooooooooooooooooow

 

kan inte kolla om på videon.. hur orkar hon skämma ut sig på det sättet? ner från scenen fyfan.. wtf

 

bra tillfälle att bli sjuk.. känner mig konstant yr och trött av någon anledning... slog till igår.. spelade poker då och lyckades på 1k händer backa 1k dollar där den största potten jag spelade, så storakdce jag 128 dollar. dvs jag torskae inte en enda inköpspott. men lyckades ändå backa 5 inköp.

 

ska lägga mig och vila.. mår fan inte bra :cry:

 

bra tillfälle att få reda på att jag precis passerade 65k-strecket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Varit på 3 visningar idag. En på Östermalm och två på Söder. Gjorde det egentligen inte för eget intresse, då alla lägenheterna var ettor(31-37kvm), obv ute efter en 2a, men jag kände ändå att det var bra för att komma in i det hela. Följde med en irlkompis och är mycket positivt överraskad. Den på Östermalm(Karlaplan) var riktigt fin, och hade en imponerande "walk in closet". De flesta människorna såg ut att vara ganska kapitalstarka(inga jävla micro), jämfört med dom på Söder. Utropspriset låg på 1.35milj. och lär hamna på en bit över 2milj. Tror det blir riktigt svårt för min irlkompis att ge sig in och buda där...

 

Första visningen på Söder var ett renoveringsobjekt på Götgatan. Bättre läge går typ inte att få, och blev imponerad av lägenhetens möjligheter. Den var givetvis jävligt muggig atm. De som tidigare hade bott där hade haft det som en övernattningslägenhet, och det såg verkligen ut som en "knarkarkvart". Kylskåpet stod i hallen, ingen belysning i vardagsrummet, och spindelnät i taken. Hursomhelst så fanns det stora renoveringsmöjligheter här, och läget är helt perfekt. Götgatan är nära till allt, och det var balkong mot en innergård så man slipper stojet. Denna lägenhet kanske går för runt 1.5milj, och slutligen 1.7milj efter diverse renoveringar...

 

Slutligen var på en mycket fin visning på Östgötagatan. Stor etta, som var mycket snyggt inredd. Obv att en tjej bodde där. Söder lockade hursomhelst mest, och äran att få bo i samma stadsdel som Shahin, är få förunnad...

 

Har f.ö funderat på vad som är bästa taktiken i en budgivning. Den här diskussionen florerade i Starvins db när han skulle köpa lya i Sumpan, men tar den vidare hit nu, då det börjar bli aktuell för mig att köpa eget. Ska man minraisa 50-100tkr åt gången, eller är det bättre att visa vem som bestämmer och överbetta? Hur korrupt är egentligen mäklarbranchen? Måste ju vara hur enkelt som helst för en mäklare att be en polare trissa upp priset, och buda hej vilt. Det är ju rätt sjukt att buden inte är bindande. Om jag går in o lägger 2milj för en lya, och sedan vinner budgivningen, så kan jag efteråt ändra mig och säga att jag inte har råd och bara skita i allt...

 

Pokerfri dag idag, vilket är jävligt skönt. Inledde med visningar, och ska snart åka med min far och en irlkompis, och titta på mitt gamla handbollslag Skuru IK. Därefter Liverpool-Arsenal hos päronen, för att sedan röra mig in mot stan. Där är tanken att möta upp med Izy, Sexyterran etc. Sedan röra oss mot Sexyterrans nya lägenhet på Bondegatan för ett par pilsner. Sedan rör vi oss mot Big Ben för lite stand up comedy. Aldrig varit på stand up så ska bli kul...

 

scroll scroll scroll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inte. han sjunger ju en låt som i princip handlar om två personer. han sjunger väl typ hold your hands och så håller han upp hennes hand osv... det ser ju nästan planerat ut att hon skulle rusa upp.

 

han är ju 100% med på det? tycker inte hon skämmer ut sig alls imo, men jag såg riktigt fram emot att se videon när en facebookgrupp bildats om det och all hysteri men blev besviken på skamfaktorn :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror iofs på taktiken att minbettax2. Du slår 50, jag slår 150, etc. Tror det kan vara gto, men har givetvis att göra med hur fi är som person. En envis typ som FriSoren är det ju lönlöst att minbetta emot...

Om man antar att alla parter har ett fast maxtak som de aldrig viker ifrån varken upp eller ner är det naturligtvis optimalt att minraisa hela tiden. Så skulle det också fungera om alla spelade optimalt. Om man däremot börjar leka med tanken att de andra kan avskräckas av stora höjningar ändras ju spelreglerna lite och då kanske det kan vara bra att höja större. I början kan det också vara lika bra att höja stort om man mer eller mindre vet att utgångsbudet är ett skämt som säljaren ändå inte kommer acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina föräldrar har budat på ett x antal lägenheter på senare tiden och dom har kört miniraise taktiken typ öka med 20k (micro obv) och slutar när dom når sitt tak.. så om du möter dom är det ev- med överbet :-)

 

juste, ingen budgivning är vunnen heller så.. haha.

 

men jag tror nog det är bäst med minraise.. säg att man har ett tak på 1,7m och utgångspris på 1m så lägger nån 1,5 det får väl itne direkt effekten att man blir rädd och inte budar över lol..

 

edit: det kan iof vara readbaserat, har fi ett hett temperament kanske han tiltar på miniraisandet och går all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det känns så overkligt att en 1a kan kosta så jävla mycket pengar. fan du får en i kalix för 30k!

Sen wtf, dricka på en söndag!? only in sthlm

 

Är ju hyran som är viktigast ändå. Ofta har man bara runt 500-1000kr i avgift för en etta i sthlm. Finns vissa för 300 oxå inkl el,bredband och garage. Dem billiga lägenheterna har oftast högre avgift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det känns så overkligt att en 1a kan kosta så jävla mycket pengar. fan du får en i kalix för 30k!

Sen wtf, dricka på en söndag!? only in sthlm

 

Tyvärr är det ju så i Stockholm. Inte mycket att göra åt. Är man uppvuxen och trivs här är det ju inte direkt så att man flyttar till en mindre stad för att lägenheterna är billigare...

 

Mitt tak kommer ligga på mellan 2.0 och 2.5 miljoner kronor. Hur som helst ska det bli kul att ge sig in i strid. En taktik är ju att redan på visningarna gå in o markera. På den på Östermalm var det direkt en tant som gick fram och frågade mäklaren. När ,var ,hur man lägger bud. Hon gjorde det med en hög bestämd röst, så att folk skulle fatta att hon verkligen ville ha lägenheten, och på sätt försöka skrämma bort folk...

 

Man skulle väl btw kunna vara 2 polare som minraisar varandra, så fattar folk att dom här två personerna inte kommer ge sig, och ger upp automatiskt? Sedan kan man sluta minraisa när man tror att folk fattat vinken. Aja, blir ett roligt spel hursom...

 

Liverpool leder efter en ganska bra halvlek mot Arsenal. Izy kommer och hämtar mig efter matchen, och stand up comedyn börjar 8 på Big Ben. Ser fram emot det mucho...

 

Fick btw precis reda på att vår nötvilla i Maspalomas kommer ligga nära GCs största nudiststrand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...