Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

antar att det är lugnt att bryta upp HU-matcher då också? jag menar, jag gör ju inget olagligt!!!!111 vem bryr sig om spelet upphör helt?

 

asså VA? så du får inte bryta hu matcher om du känner att du inte har edge? asså är alla så här allvarligt dumma i huvudet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du startar nog inte en match mot nån du tror du e sämre än imo

 

/izy

 

??

 

det gör jag ibland, men vad har det med saken att göra?

 

Spelare A och Spelare B spelar HU på ett bord med sex (6) stolar kring. Ditt namn är Spelare C. Du sätter dig ner, förmodligen shortstackar du, varpå Spelare A och Spelare B säger att dom vill spela en mot en, så kallat HU. Vad gör du då, ställer du dig upp eller ignorerar du deras önskemål? Notera att lagen inte har något med det här att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

??

 

det gör jag ibland, men vad har det med saken att göra?

 

Spelare A och Spelare B spelar HU på ett bord med sex (6) stolar kring. Ditt namn är Spelare C. Du sätter dig ner, förmodligen shortstackar du, varpå Spelare A och Spelare B säger att dom vill spela en mot en, så kallat HU. Vad gör du då, ställer du dig upp eller ignorerar du deras önskemål? Notera att lagen inte har något med det här att göra.

 

Izy drog precis till Eskilstuna så han lär inte svara på ett dygn eller så...

 

 

Jag hade iaf tyckt att spelare A och B är rätt mongo som väljer att lira hu på ett 6max. WTF liksom. Vet inte ens varför du frågar detta? Rätt konstigt imo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

??

 

det gör jag ibland, men vad har det med saken att göra?

 

Spelare A och Spelare B spelar HU på ett bord med sex (6) stolar kring. Ditt namn är Spelare C. Du sätter dig ner, förmodligen shortstackar du, varpå Spelare A och Spelare B säger att dom vill spela en mot en, så kallat HU. Vad gör du då, ställer du dig upp eller ignorerar du deras önskemål? Notera att lagen inte har något med det här att göra.

 

Strike 3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Izy drog precis till Eskilstuna så han lär inte svara på ett dygn eller så...

 

 

Jag hade iaf tyckt att spelare A och B är rätt mongo som väljer att lira hu på ett 6max. WTF liksom...

 

Eh?

 

Låt oss säga att dom sitter på 500bb djupa stackar och HU-bord bara tillåter 100 bb som max. Låt oss säga att en fisk utmanar en reg till HU och fisken inte vill flytta på sig. Låt oss säga att...

 

Jag försöker bara visa att "lagen" är totalt lol i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

.

 

hahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Jacob inget av det du skriver är relevant. Denna regel gäller inte ens 6max-borden. Om en superfisk sitter med 500bb på ett 6max bord, och inte vill flytta på sig, är det ju inte direkt så att folk kommer låta dom sitta o lira hu ostört. Detta berör inte det som tidigare diskuterats imo. Sitter man på -max kan man inte förvänta sig att spela hu. Det är därför det finns hu-bord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Jacob inget av det du skriver är relevant. Denna regel gäller inte ens 6max-borden. Om en superfisk sitter med 500bb på ett 6max bord, och inte vill flytta på sig, är det ju inte direkt så att folk kommer låta dom sitta o lira hu ostört. Detta berör inte det som tidigare diskuterats imo...

 

Eh, jo?

 

DET HELA VAR EN PARALELL FÖR ATT VISA ATT MAN INTE SKA GÖRA ALLT SOM ÄR TILLÅTET.

 

Låt oss säga att du spelar fotboll och ni drillar bort på mittplan. Någon i motståndarlaget blir skadad. Slår du då ut bollen eller "exploaterar" du läget? Låt oss förutsätta att du inte spelar för att få vänner i motståndarleden utan för att vinna, precis som i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahaha

 

korkade teen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen som du någonsin ger action spelar mer än ett bord?

 

Aldrig påstått och det är inte relevant? Säger bara att många här(inklusive dig) verkar påstå att just den situationen är ett fusk. Du skrev att om någon sitter på mer än 4 bord skulle du skicka in klagomål. I denna situation blir det jävligt lol...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obv tolkningsfråga denna regel. Har jag begått ett regelbrott blir jag och alla andra regs antagligen bestraffade, likt CDS. Jag anser dock inte att jag har brytit mot någonting, då denna "regel" är mycket oklar. Iofs kanske dom ändrar regeln, och på så vis blir ju det ett straff i sig. Tiden får utvisa detta...

 

Jag anser inte att det du pysslar med är särskilt fel, du får spela vilka du vill, men att säga att det inte är ett regelbrott är rätt vekt imo.

 

Det hade däremot inte varit något regelbrott om du däremot hade kunnat sätta dig på de här 16 borden utan att ta hjälp av ngn annan eller utnyttja ngn bugg (vet inte hur ni gör det).

 

Min femma..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Railade du något när isildur spelade? Howsitfeellike bröt flera gånger upp HU-matcher mellan isildur och BT/stinger.

 

Klart det finns unika fall. Ser dock inte Isildur eller BT som något monstervärde att ge sig in i o bryta en hu-match. Klart som korvspad folk låter dom lira. På den där nivån är dessutom etiken helt annorlunda. Tycker fortfarande inte detta 6max med 500bb-deepsnack rör diskussionen. Lägg ner den diskussionen då det inte har med saken att göra. Jävligt konstigt att ens dra upp det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela poängen var ju att dra en paralell för att visa att "ZOMG det jag gör är inte olagligt jag vill bara käna!!! pengar" är tragiskt och helt kass för pokerekonomin.

 

Klart det är kasst för pokerekonomin när folk bumhuntar och sitter på 16bord, men killen gör detta för att ha råd att leva. Tror inte han spelar poker för att det är kul, utan att tjäna pengar.

 

Niklas bryr sig förmodligen lika lite om "pokerekonomin" som någon som tar bilen 500m till mataffären för att köpa 2 liter mjölk bryr sig om miljön. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...