Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

sajterna må fan börja göra något drastiskt åt denna extrema bumhunting. alla dessa kisar som väntar på 15 bord o nekar om man köper in fullt står mig fan upp i halsen och kommer på längre sikt att döda onlinepoker.

 

+1 men så länge det är möjligt så ser jag inte varför de som gör detta måste sluta med det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det är kasst för pokerekonomin när folk bumhuntar och sitter på 16bord, men killen gör detta för att ha råd att leva. Tror inte han spelar poker för att det är kul, utan att tjäna pengar.

 

Niklas bryr sig förmodligen lika lite om "pokerekonomin" som någon som tar bilen 500m till mataffären för att köpa 2 liter mjölk bryr sig om miljön. Eller?

 

hahahaha, jamen dåså, varför tänkte jag inte på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla ni som inte gillar att folk bumhuntar , det tro fan man vill möta sämsta möjliga motstånd för att tjäna pengar. Säger sig självt ....

 

det är väl ingen som inte förstår varför man gör det? men ogillar det gör jag likväl. och innan sajterna på något sätt stänger möjligheterna för att göra det så kommer den eskalering vi sett de sista månaderna att fortskrida. dock så ligger det i sajternas intresse att minska detta fenomen och därför så hoppas jag att någonting sker snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som inte gillar bumhuntade regs och fuskare ..... :-)

 

 

Det är ju precis det här jag vill motverka. Sitt inte ut direkt efter att en fisk slutat spela utan spela ett tag till. Sitt inte 5 pers på ett 6max bord och vänta på en jättetomte. Be inte fisken dra åt helvete när han vinner. Fyll inte lobbyn med 1000 HU-bord.

 

Kort sagt, var lite smidig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska alltid möta spelare som är på samma nivå som en själv, så att det kan bli en rättvis match. Ett division 6 lag i fotboll spelar ju inte mot ett division 1 lag precis.

så om den du möter är sämre än dig ska du självklart berätta för honom om hans brister och absolut inte plocka pengar av honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju precis det här jag vill motverka. Sitt inte ut direkt efter att en fisk slutat spela utan spela ett tag till. Sitt inte 5 pers på ett 6max bord och vänta på en jättetomte. Be inte fisken dra åt helvete när han vinner. Fyll inte lobbyn med 1000 HU-bord.

 

Kort sagt, var lite smidig.

 

Jag har aldrig sett det hända på en nivå under $25/50 och om det nån gång hännt på en nivå under det är det riktiga engångsföreteelser. Så vadå, vad lirar du för stakes när du har så starka problem med att folk sitter ut direkt en fisk droppar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid gillat dig niklas, men det du gör är rätt kallt imo. När det inte fanns begränsningar i själva programvaran var det en moralfråga HU-spelare emellan om man höll på och fittade upp fler bord än alla andra. Jag menar, du förstår för alla andra regs som väntar, och om alla skulle bete sig som dig skulle det barka helt åt helvete.

 

När sajten sedan inför begränsningar just för att gynna pokern som helhet går du runt det här med vad ni kallar ett "kryphål". Ännu mer kallt och extremt egoistiskt imo. Att trampa på andra för att själv ge sig fördelar är sådär i sig, men när det även är bekanta som du förstör för är det ännu värre. Om det är fusk eller inte ger jag mig inte in på, men att det är riktigt uselt agerande råder det ingen tvekan om.

 

Att kalla folk som klagar på det här idiotbeteendet för patetiska gynnar inte direkt diskussionen heller. Nu har jag sagt mitt i alla fall, hoppas det inte framkallar några hard feelings.

 

GL puss osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid gillat dig niklas, men det du gör är rätt kallt imo. När det inte fanns begränsningar i själva programvaran var det en moralfråga HU-spelare emellan om man höll på och fittade upp fler bord än alla andra. Jag menar, du förstår för alla andra regs som väntar, och om alla skulle bete sig som dig skulle det barka helt åt helvete.

 

När sajten sedan inför begränsningar just för att gynna pokern som helhet går du runt det här med vad ni kallar ett "kryphål". Ännu mer kallt och extremt egoistiskt imo. Att trampa på andra för att själv ge sig fördelar är sådär i sig, men när det även är bekanta som du förstör för är det ännu värre. Om det är fusk eller inte ger jag mig inte in på, men att det är riktigt uselt agerande råder det ingen tvekan om.

 

Att kalla folk som klagar på det här idiotbeteendet för patetiska gynnar inte direkt diskussionen heller. Nu har jag sagt mitt i alla fall, hoppas det inte framkallar några hard feelings.

 

GL puss osv

 

Wellput!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju precis det här jag vill motverka. Sitt inte ut direkt efter att en fisk slutat spela utan spela ett tag till. Sitt inte 5 pers på ett 6max bord och vänta på en jättetomte. Be inte fisken dra åt helvete när han vinner. Fyll inte lobbyn med 1000 HU-bord.

 

Kort sagt, var lite smidig.

 

MEN EXAKT !! Då ska du spela på coolhandpoker. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid gillat dig niklas, men det du gör är rätt kallt imo. När det inte fanns begränsningar i själva programvaran var det en moralfråga HU-spelare emellan om man höll på och fittade upp fler bord än alla andra. Jag menar, du förstår för alla andra regs som väntar, och om alla skulle bete sig som dig skulle det barka helt åt helvete.

 

När sajten sedan inför begränsningar just för att gynna pokern som helhet går du runt det här med vad ni kallar ett "kryphål". Ännu mer kallt och extremt egoistiskt imo. Att trampa på andra för att själv ge sig fördelar är sådär i sig, men när det även är bekanta som du förstör för är det ännu värre. Om det är fusk eller inte ger jag mig inte in på, men att det är riktigt uselt agerande råder det ingen tvekan om.

 

Att kalla folk som klagar på det här idiotbeteendet för patetiska gynnar inte direkt diskussionen heller. Nu har jag sagt mitt i alla fall, hoppas det inte framkallar några hard feelings.

 

GL puss osv

 

Näe, alltså jag håller ju med om allt detta. Har dock inte kallat någon för patetisk, men det kanske inte var mig du syftade på. Mycket bra skrivet dock...

 

Men det är ju inte direkt så att jag är ensam om detta. Satt o räknade på ipoker bland hu-regsen nl200-nl1k och dom flesta hade fler än 4 bord. Jag vill också sitta på fler än 4 så länge det är möjligt, precis som alla andra. Nu var det tex 2 här från pf som gick in o blockade mina bord, vilket suger (outar inte nicken). Som skrivet sitter de flesta regsen på ipoker på fler än 4 bord, och det suger att jag ska bli blockad. Finns tillräckligt med bord för folk, och jag sitter inte på 16 bord längre. Vill kunna ha minst 2bord/nivå, vilket är behövligt för att få lite fiskaction, då jag tyvärr inte är någon drakjägare ala leo. Tycker gränsen är för låg och det tror jag nästan alla håller med om. Annars skulle ju inte alla sitta på så många...

 

Får se om ipoker ändrar regeln framöver...

 

No hard feelings taken Luap...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjejen e ju hyfsat pinsam

 

woooooooooooooooooow

 

kan inte kolla om på videon.. hur orkar hon skämma ut sig på det sättet? ner från scenen fyfan.. wtf

 

bra tillfälle att bli sjuk.. känner mig konstant yr och trött av någon anledning... slog till igår.. spelade poker då och lyckades på 1k händer backa 1k dollar där den största potten jag spelade, så storakdce jag 128 dollar. dvs jag torskae inte en enda inköpspott. men lyckades ändå backa 5 inköp.

 

ska lägga mig och vila.. mår fan inte bra :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig sett det hända på en nivå under $25/50 och om det nån gång hännt på en nivå under det är det riktiga engångsföreteelser. Så vadå, vad lirar du för stakes när du har så starka problem med att folk sitter ut direkt en fisk droppar?

 

Passar helst på den frågan, men det händer typ 100 gånger per dag tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

??

 

det gör jag ibland, men vad har det med saken att göra?

 

Spelare A och Spelare B spelar HU på ett bord med sex (6) stolar kring. Ditt namn är Spelare C. Du sätter dig ner, förmodligen shortstackar du, varpå Spelare A och Spelare B säger att dom vill spela en mot en, så kallat HU. Vad gör du då, ställer du dig upp eller ignorerar du deras önskemål? Notera att lagen inte har något med det här att göra.

 

Ok, den dagen monstervärdet sitter 500bb deep, o lirar 6max hu, utan att någon gör intrång vill jag se. LOL!

 

Det där fenomenet uppstår väll bara på sidor som party/stars på 25/50+ då det inte finns HU bord. Där tycker ja de flesta regsen respekterar varandra och utnytjar lite sunt förnuft. Sitter någon annan HU mot en fisk på ett 6 manna bord och båda skriver HU så är det ju inte jättesmart av mig att sätta mig och hindra den matchen. Då gör han samma sak när jag senare har samma värde. Och fisk kommer förmodligen sluta. oavsett om det är jag eller den andra reggen som satt från början.

 

Men på sidor där det erbjuds HU bord så ska man väll inte sitta på ett 6 manna bord och förvänta sig HU?

 

sajterna må fan börja göra något drastiskt åt denna extrema bumhunting. alla dessa kisar som väntar på 15 bord o nekar om man köper in fullt står mig fan upp i halsen och kommer på längre sikt att döda onlinepoker.

 

Jag har alltid gillat dig niklas, men det du gör är rätt kallt imo. När det inte fanns begränsningar i själva programvaran var det en moralfråga HU-spelare emellan om man höll på och fittade upp fler bord än alla andra. Jag menar, du förstår för alla andra regs som väntar, och om alla skulle bete sig som dig skulle det barka helt åt helvete.

 

När sajten sedan inför begränsningar just för att gynna pokern som helhet går du runt det här med vad ni kallar ett "kryphål". Ännu mer kallt och extremt egoistiskt imo. Att trampa på andra för att själv ge sig fördelar är sådär i sig, men när det även är bekanta som du förstör för är det ännu värre. Om det är fusk eller inte ger jag mig inte in på, men att det är riktigt uselt agerande råder det ingen tvekan om.

 

Att kalla folk som klagar på det här idiotbeteendet för patetiska gynnar inte direkt diskussionen heller. Nu har jag sagt mitt i alla fall, hoppas det inte framkallar några hard feelings.

 

GL puss osv

 

Jag håller med om att det är en dålig utveckling av pokern. Därför tycker jag partys system är bra där man kan tvingas spela för att ha rätt att sitta och vänta på action av sämre spelare. Jag tycker även att det är dålig stil som vissa regs gör att dem tar upp 16 bord på samma nivå och därmed hindrar andra att få platser.

Men om man tar mig som exempel. Det är ofta jag spelar 3 olika motståndare på samma nivå. Och jag spelar på 5 olika nivåer. Det innebär att jag "behöver" sitta på 15 bord. Även om jag bara sitter på 2 bord / nivå som jag tycker är väldigt rimligt så är det också 10 bord.

 

Det jag menar är inte att det är helt ok att sitta på 16 bord och bara spela 54,55 bb stackar. Utan jag menar att det systemet som partypoker har med begränsat antal bord och möjlighet att få bort sämre spelare / spelare som tar upp för många bord är en mycket bättre lösning än Ipokers variant som egentligen inte förändrar någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...