Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

Anmälningsplikt i minst 5 år för alla som gör minsta lilla fel på eller kring en fotbollsarena tycker jag är det minsta vi måste börja med. Klart det kommer ta tid innan de flesta förstörare hinner rensas bort men man måste ju börja nånstans.

 

Vad ska räknas som minsta lilla fel? Kastade bangers? Tända bengaler? Flaggor med fel budskap? Ramsor som inte passar SvFFs riktlinjer? Antar att polisen ska besluta detta? Ska man då vara dömd för att vara tvungen att anmäla sig eller räcker det med misstanke?

 

Trodde verkligen inte du skulle vara den som skrev något sånt här efter dina inlägg om polisskandalen mot doping i din dagbok..

 

Vill bara klargöra att jag obv inte är för såna här attacker eller inkastade bangers, men att ta efter exempelvis England och Italien skulle vara ett säkert kort för att döda svensk fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Känns fotbollen i England död?:S Varför skulle det döda den svenska bara för att man tar hårdare tag mot såna idiotgrejer?

 

Fotbollen, nej. Det är absolut en av de bästa ligorna fotbollsmässigt i världen, dock är deras läktarkultur död. PL klarar sig dock eftersom att fotbollen är så pass bra, där kan man fylla stadion med turister från världen över och därför lever den kvar. Svensk fotboll däremot är jävligt kass och överlever pga. supportrarna, du skulle ALDRIG kunna sälja loger etc till svenska fotbollsmatcher utan publiken. Att döda läktarkulturen vore därför att döda hela den svenska fotbollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns fotbollen i England död?:S Varför skulle det döda den svenska bara för att man tar hårdare tag mot såna idiotgrejer?

 

Vi kan säga såhär. När jag såg Tottenham - Aston Villa 2008 satt jag ganska nära de tillresta Villasupportrarna. Såg minst två killar som efter flertalet uppmaningar från stewards att sitta ner, helt enkelt vägrade och därför blev plockade av polis. Så är fotbollen inte död i England (de största och mest sönderkommersialiserade klubbarna i PL), så är den i alla fall hjärndöd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol. Mmmm detta händer ju. Kallades in igår för en jävla massa tester och lämnade typ en liter blod osv. Fick svar nu. Tydligen kärnfrisk. Överaktiv blåsa kanske va svaret nu. Frågade hur svaren kunde visa så olika. Fick svaret "ingen aning". Like.

 

Förra gången jag va sjuk i lunginflammation gick jag till 2 olika vårdcentraler för litar inte helt på alla diagnoser som ställs. Borde göra detta till standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol. Mmmm detta händer ju. Kallades in igår för en jävla massa tester och lämnade typ en liter blod osv. Fick svar nu. Tydligen kärnfrisk. Överaktiv blåsa kanske va svaret nu. Frågade hur svaren kunde visa så olika. Fick svaret "ingen aning". Like.

 

Förra gången jag va sjuk i lunginflammation gick jag till 2 olika vårdcentraler för litar inte helt på alla diagnoser som ställs. Borde göra detta till standard.

 

eller bara gå till 0 och gör din egen diagnos....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller bara gå till 0 och gör din egen diagnos....

 

finns det ngt farligare, googla huvudvärk och du har hiv typ.

 

ska fira med att spela lite poker. spelat rekordlite senaste 4-5v och gäller å verkligen klämma in lite timmar när man känner fört som nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan säga såhär. När jag såg Tottenham - Aston Villa 2008 satt jag ganska nära de tillresta Villasupportrarna. Såg minst två killar som efter flertalet uppmaningar från stewards att sitta ner, helt enkelt vägrade och därför blev plockade av polis. Så är fotbollen inte död i England (de största och mest sönderkommersialiserade klubbarna i PL), så är den i alla fall hjärndöd.

 

 

Fotbollen, nej. Det är absolut en av de bästa ligorna fotbollsmässigt i världen, dock är deras läktarkultur död. PL klarar sig dock eftersom att fotbollen är så pass bra, där kan man fylla stadion med turister från världen över och därför lever den kvar. Svensk fotboll däremot är jävligt kass och överlever pga. supportrarna, du skulle ALDRIG kunna sälja loger etc till svenska fotbollsmatcher utan publiken. Att döda läktarkulturen vore därför att döda hela den svenska fotbollen.

 

Jag var på Upton park för något år sen och har efter det även sett två matcher på Emirates och har aldrig upplevt något sånt tyck på någon allsvensk match jag har varit på. Framförallt Upton var riktigt bra. Och där var det ordning ändå. Men sen kan det väl bero på att tifo, eldar och bomber inte är något jag uppskattar vad gäller läktarkultur. Så vi kan ju ha skiljda syner på vad läktarkultur innebär kanske.

 

Har suttit loge på Olympia, tror om jag ska vara ärlig inte dom som har dom/sitter i dom bryr sig speciellt mycket om publiken. Logeägarna är där för att träffa kunder, äta och dricka gott. Däremot om det fortsätter på inslagen väg så kommer det bli större problem eftersom fotbollen blir förknippat med sån här skit. Att få sitt varumärke förknippat med det är inget något företag är ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MattiasJ, du nämnde innan att du vill se ett svenskt lag i CL. Självklart ska det vara ambitionen för klubbarna men inte till vilket pris som helst. Att slå ihop två klubbar, pumpa in pengar från sponsorer och helt plötsligt spela i CL(som Köpenhamn) är ett skämt och då kommer kunderna, vi som står på matcherna när det regnar i november, inte att bry oss och ha samma passion. När detta sker, är det bara fotbollen som kommer tala, och då "är fotbollen död".

 

Skrev absolut inte till vilket pris som helst. Skrev att jag tror MFF har störst chans att nå gruppspel i cl/el(det är en framgång) för att dom fick behålla guldlaget, men vinner dom inte i år igen kan det bli svårt. Känns som

att MFF är dagens Djurgården när dom hade Källström, Elmander, Isaksson osv. Dock nådde dom ju aldrig ända fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på Upton park för något år sen och har efter det även sett två matcher på Emirates och har aldrig upplevt något sånt tyck på någon allsvensk match jag har varit på. Framförallt Upton var riktigt bra. Och där var det ordning ändå. Men sen kan det väl bero på att tifo, eldar och bomber inte är något jag uppskattar vad gäller läktarkultur. Så vi kan ju ha skiljda syner på vad läktarkultur innebär kanske.

 

Har suttit loge på Olympia, tror om jag ska vara ärlig inte dom som har dom/sitter i dom bryr sig speciellt mycket om publiken. Logeägarna är där för att träffa kunder, äta och dricka gott. Däremot om det fortsätter på inslagen väg så kommer det bli större problem eftersom fotbollen blir förknippat med sån här skit. Att få sitt varumärke förknippat med det är inget något företag är ute efter.

 

West Ham - Millwall 2009 på Upton Park:

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/2009_Upton_Park_riots

 

Man har inte på något sett löst problemet kring fotbollsvåld i England, om nån nu skulle tro det. Man har bara skyfflat undan problemen bort från arenorna, vilken såklart är bra med färre oskyldiga i vägen inga fler stoppade matcher mm. Priset man har betalat är att knappt några former av passionsyttringar tillåts. Detta gäller dock främst de stora framgångsrika klubbarna där man klarar av att locka folk med sitt fina spel. Så är inte fallet med West Ham som harvar i botten år efter år. För att ändå locka folk är man här lite mer liberala med reglerna. Detta gäller också längre ner i seriesystemen.

 

Sen är det såklart stora skillnader på match och match. Spelar Millwall, West Ham eller Leeds mot varann så kommer det garanterat hända nåt skit. Dock så är de allra flesta matcher väldigt lugna och jag tror till exempel att flera av de näst intill slutsålda Stockholmsderbyna i början av 2000-talet slår många många engelska matcher på fingrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på Upton park för något år sen och har efter det även sett två matcher på Emirates och har aldrig upplevt något sånt tyck på någon allsvensk match jag har varit på. Framförallt Upton var riktigt bra. Och där var det ordning ändå. Men sen kan det väl bero på att tifo, eldar och bomber inte är något jag uppskattar vad gäller läktarkultur. Så vi kan ju ha skiljda syner på vad läktarkultur innebär kanske.

 

Dels kan det bero på det (hur kan man INTE tycka om tifon?), dels kan det bero på att du håller på Helsingborg (?)..

 

Har suttit loge på Olympia, tror om jag ska vara ärlig inte dom som har dom/sitter i dom bryr sig speciellt mycket om publiken. Logeägarna är där för att träffa kunder, äta och dricka gott. Däremot om det fortsätter på inslagen väg så kommer det bli större problem eftersom fotbollen blir förknippat med sån här skit. Att få sitt varumärke förknippat med det är inget något företag är ute efter.

 

Jaså inte? Vad bryr de sig om då? Den bländande fotbollen? Inse att om publiken försvinner så försvinner även attraktiviteten för dessa logeägare. Varför skulle de vilja sitta i loger på en tom arena där 22 personer springer runt och tjongar tåpajjar åt höger och vänster? Tror du deras kunder skulle uppskatta det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sånt här som gör Allsvenskan intressant. Släpp på tyglarna lite istället och låt ligan nischa sig som en riktig huliganliga. Hade publiken kastat in knallskott och klippt målisar i handbollens eller innebandyns elitserie hade jag följt den också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på Upton park för något år sen och har efter det även sett två matcher på Emirates och har aldrig upplevt något sånt tyck på någon allsvensk match jag har varit på. Framförallt Upton var riktigt bra. Och där var det ordning ändå. Men sen kan det väl bero på att tifo, eldar och bomber inte är något jag uppskattar vad gäller läktarkultur. Så vi kan ju ha skiljda syner på vad läktarkultur innebär kanske.

 

Byt ut spelarkvalitén mot allsvensk fotboll och se hur mycket tryck du har kvar på läktarna. Oavsett hur passionerad publiken är, så är det väl ganska obv att det kan bli bra stämning på ett fullsatt emirates med 60k? Inför samma regler i Sverige och det skulle döda det enda som är bra i svensk fotboll. Läktarkulturen.

 

Har suttit loge på Olympia, tror om jag ska vara ärlig inte dom som har dom/sitter i dom bryr sig speciellt mycket om publiken. Logeägarna är där för att träffa kunder, äta och dricka gott. Däremot om det fortsätter på inslagen väg så kommer det bli större problem eftersom fotbollen blir förknippat med sån här skit. Att få sitt varumärke förknippat med det är inget något företag är ute efter.

 

Hellre 5k galna supportrar på ståplats och att det händer nåt skit då och då än 10 fler sålda loger imo...

.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels kan det bero på det (hur kan man INTE tycka om tifon?), dels kan det bero på att du håller på Helsingborg (?)..

 

Håller inte på något lag speciellt i allsvenskan men om jag ska välja något så ja. Jag gillar den läktarkultur som finns kring Rögle BK, bra tryck och dom flesta idioterna är borta. Inte för att jag är aktiv eller så, föredrar sittplats, men där tycker jag iaf är ett bra exempel på positiv läktarkultur.

 

Jaså inte? Vad bryr de sig om då? Den bländande fotbollen? Inse att om publiken försvinner så försvinner även attraktiviteten för dessa logeägare. Varför skulle de vilja sitta i loger på en tom arena där 22 personer springer runt och tjongar tåpajjar åt höger och vänster? Tror du deras kunder skulle uppskatta det?

 

Klart dom vill ha publik men det är lite som att gå på restaurang, inte fotbollen som är huvdsaken sas. (den uppfattning jag fått)

 

England har såklart problem fortfarande men det har ju trots allt blivit bättre.

 

Nu är det kanske så att jag främst är fotbollsintresserad och inte ser på "helheten" på samma sätt som vissa andra gör. Säger inte att något är rätt eller fel men det kan vara det som gör att vi tycker olika?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående logerna så var ju argumentet att utan läktarkultur säljs inga loger. Jag skiter också i logerna men tror att det skadar mer när det händer såna här "skandaler" är om det skulle varit lugnare på läktaren. Egentligen skiter jag mer eller mindre i allsvenskan så vet inte varför jag skriver, antagligen för att slippa plugga...:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev absolut inte till vilket pris som helst. Skrev att jag tror MFF har störst chans att nå gruppspel i cl/el(det är en framgång) för att dom fick behålla guldlaget, men vinner dom inte i år igen kan det bli svårt. Känns som

att MFF är dagens Djurgården när dom hade Källström, Elmander, Isaksson osv. Dock nådde dom ju aldrig ända fram.

 

Vilket är det enda svenska lag som upprepade gånger presterat i Europafotbollen sen AIK tog sig till Champions League? Hint: Inte MFF ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...