Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Tror det måste vara fängelse på straffskalan eller något sånt för att man ska få göra det.

 

Korrekt, och det är därför 6 månaders fängelse finns med i straffskalan för "bedrägligt beteende" som det heter när man åker dit för plankning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol

 

Tror du inte MFF har störst chans att göra det? Tror du inte HIF är favorit att vinna allsvenskan i år nu? Tror du inte att MFF kommer att tappa spelare när dom inte får spela CL nästa år isf? Kan mycket väl vara dessa tre poäng som står som avgörande i höst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du inte MFF har störst chans att göra det? Tror du inte HIF är favorit att vinna allsvenskan i år nu? Tror du inte att MFF kommer att tappa spelare när dom inte får spela CL nästa år isf? Kan mycket väl vara dessa tre poäng som står som avgörande i höst.

 

Finns inte en chans att något svenskt lag kan nå framgångar i CL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anmälningsplikt i minst 5 år för alla som gör minsta lilla fel på eller kring en fotbollsarena tycker jag är det minsta vi måste börja med. Klart det kommer ta tid innan de flesta förstörare hinner rensas bort men man måste ju börja nånstans.

 

 

 

Det är nog ingen fara med Pär Hansson. En tifo it-banger kan ungefär jämföras med ett magnumskott, ni vet såna som man lekte med som barn. Ganska stor skillnad mot de skottet som sprängdes på AIK/Syrianska. Men självklart ska skiten inte in på plan..

 

Pär hetsade också matchen igenom mot klacken, hoppas på repressalier mot honom samt mot matchvärdarna som är så jävla inkompetenta att en sönderkoxxad 17åring kan hoppa in o spela allan.

 

Mmm tänkte inte på det, självklart var allt Pär Hanssons fel! Nu klarnar det........:roll:

 

För övrigt har det noll betydelse om andra personer tidigare fått högre smällare nära sig och inte fått öronproblem, som somliga tydligen tror. Eller om detta "bara" var som ett "magnumskott, ni vet såna som man lekte med som barn". Öron är komplicerade, han kan mycket väl ha fått tinnitus ändå. Förhoppningsvis och troligen inte dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar vara grön/gul paprika som är billigast och röd dyrast. I detta fall kan det bero på vart den är odlat. Svenskt närodlat är mycket dyrare än importerat från Holland t.ex.

 

Rätta mig om jag ha fel (vilket jag aldrig har) men är inte gul papprika dyrast i 101% av fallen? Tror det är för att den är godast...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om huliganism igen, så såg jag en vidrigt läskig människa på tuben nyss, iklädd en hoodtröja med Chelsea Headhunters som logo över hela bröstet. Höll mig borta från ögonkontakt osv. Det var på väg hem från matchen mot Aspudden som vi vann med 4-2. Rekordglad trots att foten mår sämre än någonsin samt att AIK förlorade...

 

Mvh,

Jason Marriner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metaddict.

 

Vad säger du om detta?

 

Att jag aldrig hört talas om dem men det krävs väl inte mycket hjärna för att inse ungefär vad det handlar om. Vad trodde du egentligen jag skulle tycka om det? Att det var ok för att det handlar om HIF? Självklart hör inte detta heller hemma på en fotbollsarena och är skämmigt för HIF. Men jag kommer verkligen inte blanda in MFF i detta och skylla det på någon av deras spelare.

 

Nu vet jag inte exakta reglerna gällande sånt här men skulle det bli böter får man ju ta det. Inget att diskutera. Jag tycker folk som åsamkar "sitt" lag böter automatiskt bör bli betalningsskyldiga när det finns bildbevis. Överlag är Sverige alldeles för tandlöst när det gäller sånt här (och mycket annat).

 

Sen tycker jag att man kunna stoppa någon som tydligen GICK in mot planen medan det är omöjligt att stoppa någon från att visa upp en flagga. När den väl är uppe är det redan för sent. Stoppa någon från att få in en liten flagga är svårt/omöjligt men kan vi inte ens stoppa en snubbe från en klack på kortsidan från att gå in på plan och gå fram och attackera en spelare (vilket lags huliganer han än tillhör) får vi nog fan ge upp att arrangera fotboll i Sverige. Snubben som attackerade Celtics Neil Lennon sprang iaf in i full fart och dessutom från sittande publik på långsidan och sånt blir det nog mycket svårt att förhindra :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med att stoppa folk från att göra saker bör givetvis tas i akt, men är inte det stora problemet. Det är ganska enkelt att hoppa in på planen på alla arenor runt om i Sverige. Vill man göra det så gör man det, helt enkelt. Det går typ inte att förhindra. Man kan inte ha en miljon publikvärdar/ordningsvakter/poliser. Finns ju stängsel/nät på vissa läktare osv, men det är inte särskilt svårt att ta sig in ändå. Kollar bara på Jimmy Jump som mer eller mindre gör det när han har lust. Då gör han det på arenor som har betydligt bättre säkerhet än våra svenska...

 

Detsamma gäller pyroteknik. Vill folk ta in bengaler/bangers och även använda dom, så kommer dom givetvis att lyckas. Alla arenor har sina brister och det vet fansen om. Visitering hjälper bara marginellt...

 

Problemen ligger inte i att folk agerar på vissa sätt utan det ligger i lagstiftningen. Man kan hoppa in på planen, eller bränna av en bengal om man vill, och folk gör det för att man bestraffas fel eller väldigt milt. Stänga av supportrar hit o dit fungerar uppenbarligen inte. Dom tar sig dit ändå osv. Bestraffningen kan inte enbart ske på klubbnivå, utan det är även en polisiär fråga...

 

Tror dessutom att det faktum att pyroteknik är olagligt i Sverige, gör användandet desto farligare. Hade det varit lagligt tror jag inte att det hade skett lika mycket olycksfall på läktarna. Nu används pyroteknik mer som en protest mot förbundet och dess förbud, istället för att bidra till positiv stämning...

 

Att straffa klubbarna när enskilda individer lever loppan på läktarna är urlöjligt. Att Syrianska-AIK och MFF-Heif inte fått avgöras på planen är ett stort misstag(Man bör givetvis avbryta matchen, men matchen ska tas vid under ett nytt tillfälle, helst på en neutral arena inför tomma läktare. Fotboll skall avgöras på planen.) av SVFF/SEF då detta mycket enkelt kan sättas i system. Vem som helst kan avbryta vilken match som helst och mer eller mindre avgöra vilket lag som skall tilldelas segern om dom bara vill. Regelverket är fel, och bestraffningarna likaså. Det är där problemet ligger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MattiasJ, du nämnde innan att du vill se ett svenskt lag i CL. Självklart ska det vara ambitionen för klubbarna men inte till vilket pris som helst. Att slå ihop två klubbar, pumpa in pengar från sponsorer och helt plötsligt spela i CL(som Köpenhamn) är ett skämt och då kommer kunderna, vi som står på matcherna när det regnar i november, inte att bry oss och ha samma passion. När detta sker, är det bara fotbollen som kommer tala, och då "är fotbollen död".

 

Metaddict, har du varit på Old Trafford och sett 'ditt Man U'? Kanske upplevt 'den magiska stämningen'? Senast jag var där blev de totalt utsjungna av 500 Westham-supportrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...