Mr_Tight Postad 5 Juni , 2008 Rapport Postad 5 Juni , 2008 Enligt mina erfarenheter så är galningarna dessutom väldigt få ifråga om Omaha. Det går inte att jämföra med antalet i Texas Hold'em. Och om det ändå skulle komma en till bordet så måste man även ha turen att få platsen till höger om honom (Slotbooms strategi). Nej precis, några galningar på omaha-borden går ju inte att hitta. :roll: Mer seriöst så tycker jag slotbooms bok var bra. Shortstack-biten beskriver han pedagogiskt och utförligt. Senare i boken är det mer traditionellt snack (deepstack) och en del bra allmäna råd för alla vi som inte är kungar på spelet ännu. En annan synpunkt: Att shortstack-spel endast har värde på fulla bord tror jag inte stämmer. Lär knappast vara en tillfällighet att många av de bästa också ofta köper in minimum numera. Lite annan strategi än vid fullring men samma princip i grunden (=döda pengar är din bästa vän) Bästa omaha-boken annars tycker jag är Ciaffone (eller va han nu heter) men har inte läst Hwang ännu. Någon som har en åsikt? GL med boken Citera
Psyk 02 Postad 6 Juni , 2008 Rapport Postad 6 Juni , 2008 har inte slotboom skrivit två omahaböcker? jag har den första men är det värt att köpa den andra också? Citera
devalanteriel Postad 6 Juni , 2008 Rapport Postad 6 Juni , 2008 Nej, hans andra bok är om FLT. Citera
Recommended Posts