Gå till innehåll

Mikael Norinder spelar Cosmopol-SM


Recommended Posts

För att sammanfatta mitt svammel i inlägg 99:

 

Alla vi "anonyma tomtar" har inte rätt att

a) Skrika "Micke avgå"

 

utan det vi har rätt är:

b) Skrika "Peder - sparka Micke eller avgå själv"

och/eller

c) Skrika "Sammankalla till extra årsmöte"

 

för att a) tar och pissar det demokratiska beslutet i årsmötet i ansiktet.

 

Jag ber er också notera att jag inte skriker något av detta överhuvudtaget. Jag skiter helt enkelt i förbundet. Jag ville bara tala om hur jag anser att en demokratisk process ska gå till.

 

Skriver under på detta, bara det att Micke själv måste fatta att han ska avgå. Extra årsmöte kommer inte att fungera. Dels hinner de inte på kort varsel och dels kommer inte särskilt många att dyka upp.

 

Det demokratiska beslutet på årsmötet är det nog ingen som ifrågasätter. Jag är helt ok med att Norinder valdes fair and square. Nu är det dock nya saker som har kommit upp i ljuset och beslutet måste omprövas, antingen demokratiskt genom extrastämma (som ändå inte blir av) eller genom att styrelsen helt enkelt sparkar honom. Kan inte styrelsen göra det får de avgå själva.

 

Edit: Så nej, vi borde inte skrika "Micke avgå!", vi borde skrika "Förbundet, gör något!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Utan att ta ställning åt något håll, tycker jag det är lite trist att mina kommentarer inte får rum i Norinders blogg.

Hur var det med att skrämma fram folk från datorerna?

Hur var det med att kliva ur garderoben?

 

Äh, jag får väl skriva en blogg som vanligt...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att sammanfatta mitt svammel i inlägg 99:

 

Alla vi "anonyma tomtar" har inte rätt att

a) Skrika "Micke avgå"

 

utan det vi har rätt är:

b) Skrika "Peder - sparka Micke eller avgå själv"

och/eller

c) Skrika "Sammankalla till extra årsmöte"

 

för att a) tar och pissar det demokratiska beslutet i årsmötet i ansiktet.

 

Jag ber er också notera att jag inte skriker något av detta överhuvudtaget. Jag skiter helt enkelt i förbundet. Jag ville bara tala om hur jag anser att en demokratisk process ska gå till.

 

Jag håller inte med om att det skulle vara fel att förespråka att han själv avgår. Han har gjort ngt så vida pass dumt och sjukt att han bör ta sitt eget ansvar. Är det ngn som pissar så är det MN som gör det på förbundet. Skulle till och med hävda att han satt sig och skitit på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det nästan tragikomiskt då Norinder på sin blogg har mage att raljera över en pokerproduktion som sänds i TV där TV4 Sport och pokerstars är inblandade. Det som gör att det tappar i trovärdighet, i Mickes ögon, är att de inte har svensk kommentator och dessutom verkar inte översättaren vara pokerkunnig.

 

Mmm, trovärdighet var ordet. Hur var det nu igen? Du som är utan skuld skola kasta första stenen?

 

Micke visar vidare vilken bra pokerambassadör han är när han totalsågar nån snubbe som nyligen börjat blogga på Expressen och som vann lite deg i The Game.

 

Nyanser verkar inte vara MN's starka sida...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det tycker jag har att göra med Micke som person och inte som styrelsemedlem i Svepof. Dessutom håller jag med honom i sak, även om jag brukar vara mer diplomatiskt korrekt än han. Att han borde avgå av andra skäl är ingen orsak till att håna hans andra blogginlägg bara för att man kan, imo.
Visst, hela mitt inlägg handlar inte om Mickes vara eller icke vara i förbudets styrelse men precis som andra förtroendevalda så får han räkna med skärskådning. Om inte så får han sluta lägga upp såna volleybollar till allmän beskådan.

 

För att förtydliga. Hade MN varit en random highstakeslirare så hade jag inte brytt mig nämnvärt men eftersom han är unibetambassadör och tillika medlem av förbundets styrelse så kan jag inte låta bli att uttrycka mina åsikter om denne mans farande i etern.

 

Bara för att man har en stor käft, enligt egen utsago, så innebär inte det att man måste låta den fladdra obehindrat. Man kan inte heller använda det som försvar när man får mothugg.

 

Men tycker du att jag har fel i mitt resonemang så är du välkommen att säga så, Dev. Dig respekterar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inegn anging om varför de valt honom, men som Dev skriver så är denna diskussion off-topic. Det är väldigt lätt att en sådan diskussion spårar in på någons sätt att uttrycka sig, andra åsikter eller till och med utseende.

 

Sådant får ni givetvis gärna diskutera, men starta gärna upp en annan tråd för detta (eller det finns gamla).

 

Den här tråden handlar faktiskt om hurvida det är vettigt att någon (vem som helst) som sitter i styrelsen för Svepof ska spela Cosmopol-SM eller ej, inte om vad en specifik ledamot hittar på för något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt vad Aftonbladet erfar har sponsorerna av det utlandsbaserade mästerskapet stört sig på Norinders medverkan i tävlingen på svensk mark.

 

– Situationen har blivit än mer ansträngd av att våra samarbetspartners uppmanats att bojkotta turneringen, samt att vi är mitt inne i en stämning gällande Svenska Spels användning av varumärket Poker-SM, säger källan till Aftonbladet.

 

Hehe, så när sponsorerna börjar gnälla så händer det saker iaf.. nåja..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första reaktion är att det är ett tråkigt, om än nödvändigt, beslut som de tvingats ta. Tråkigt just för att många verkar överens om att Mickes kompetens och nätverk var en tillgång för förbundet.

 

För det andra får jag krypa till korset och erkänna att jag ibland kan ha svårt att skilja mellan sak och person. Så här i efterhand kan jag se att någon av de tidigare posterna var lite i överkant vad gäller sakfrågan i relation till micke som person, och det är aldrig bra. Det tar jag på mig.

 

Hursom, det är ett tråkigt, men nödvändigt, beslut...

 

/2 cent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar väldigt känsligt det här eftersom det är en "person med insyn" som gör uttalanden. Finns det ingen informationsansvarig på förbundet?

 

Det gör det säkert och dom hade nog tänkt sig att det skulle informeras om detta genom en pressreleas...

 

 

Citat Aftonbladet:

Nyheten släpps i eftermiddag

Enligt vad Aftonbladet.se erfar kommer Svenska Pokerförbundet att gå ut med en pressrelease på eftermiddagen i dag, måndag, för att deklarera Mikael Norinders avgång ur styrelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör det säkert och dom hade nog tänkt sig att det skulle informeras om detta genom en pressreleas...

 

 

Citat Aftonbladet:

Nyheten släpps i eftermiddag

Enligt vad Aftonbladet.se erfar kommer Svenska Pokerförbundet att gå ut med en pressrelease på eftermiddagen i dag, måndag, för att deklarera Mikael Norinders avgång ur styrelsen.

 

Okajj, det missade jag... :oops:

My bad, sorry!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...