Gå till innehåll

SNG 11, svår att lägga - svår att syna


Recommended Posts

Den här handen utspelar sig väldigt tidigt i turneringen, jag har varken reads eller anteckningar sen tidigare på FI.

 

***** Hand History for Game 7078292186 *****

NL Texas Hold'em $11 USD Buy-in Trny: 40208541 Level: 2 Blinds(30/60) - Thursday, May 22, 15:34:05 ET 2008

Table Table 131077 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Mozart288 ( 1,900 )

Seat 6: Bankyard ( 1,920 )

Seat 7: HERO ( 1,940 )

Seat 2: Bulochka111 ( 4,020 )

Seat 3: Richie561 ( 100 )

Seat 4: Dandax ( 1,700 )

Seat 5: tobac84 ( 1,560 )

Seat 10: Diduddel ( 2,380 )

Seat 9: mandmblue ( 2,160 )

Seat 8: hyppo333 ( 2,320 )

Trny: 40208541 Level: 2

Blinds(30/60)

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ As Ad ] Sweeeeet! Än så länge inga problem i den här handen.

hyppo333 folds.

mandmblue folds.

Diduddel calls [60]

Mozart288 calls [60]

Bulochka111 folds.

Richie561 is all-In.

Dandax folds.

tobac84 folds.

Bankyard folds.

HERO raises [240] Till 300, kanske skulle jag höjt mer? Nu fick jag ju med mig båda limparna, plus lillstacken som redan är all in.

Diduddel calls [240]

Mozart288 calls [240]

** Dealing Flop ** [ Ts, Ks, 9h ] Floppen dukar upp möjliga färg- och stegdrag (även komplett stege) och jag fick med mig för många medspelare börjar jag känna nu.

HERO bets [600] Vill inte bjuda på något gratis, valde mellan CB eller CR, det blev en bet. Lite osäker på storleken

Diduddel folds.

Mozart288 is all-In.

 

Den här knickedicken har ju limpat in med något som sen tydligen tål en höjning pre och kan lika gärna ha QJs, KTs, KJs, 99 som sitta på färgdrag, hålstege eller vara helt tom.

 

Potten är rätt stor, 3200, har jag odds att syna? Vi har i princip lika stora stackar så jag åker ut om jag ligger under.

 

Bordet jag spelat annorlunda någonstans längs vägen för att ha påverkat pottens storlek? Det känns som att det skulle vara lättare att ta beslut både om potten varit större eller mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vi sitter alltså med AA, på dragig bräda och i ett tillfälle då vi leder klart oftare än ligger under och får typ 3:1 pengarna...

 

jo, sjuuukt ev- att folda.

 

Tror inte vi leder mer än ca 50% av gångerna, men annars håller jag med, det är bra pris och fortfarande en hyfsat given syn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man prata om ev- på sngs då vårt mål är bara att komma itm ?

 

själv har jag spelat mycket sngs senaste tiden och hamnat itm/vunnit en hel del, missat bara de gånger jag har haft kalla kort eller blivit sedvanligt utdragen typ JJ allin pre mot T8, flopp TT4...och det här kan låta vekt, men ni är fortfarande 10 pers kvar med små blindar, du har en hand som kan knappt förbättras sett till brädan...av en hel mängd limp/syn händer som du kan vara uppe mot, ligger du runt coinflip mot hdn, och dessutom de som du leder mot (typ KQ) kan ändå dra ut.

 

jag checkar floppen och viker mig mot stor bet/alt ser turn om priset är liten...blankar turn, så viker jag med gott samvete. Ingen brådska, det kommer nya chanser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man prata om ev- på sngs då vårt mål är bara att komma itm ?

 

själv har jag spelat mycket sngs senaste tiden och hamnat itm/vunnit en hel del, missat bara de gånger jag har haft kalla kort eller blivit sedvanligt utdragen typ JJ allin pre mot T8, flopp TT4...och det här kan låta vekt, men ni är fortfarande 10 pers kvar med små blindar, du har en hand som kan knappt förbättras sett till brädan...av en hel mängd limp/syn händer som du kan vara uppe mot, ligger du runt coinflip mot hdn, och dessutom de som du leder mot (typ KQ) kan ändå dra ut.

 

jag checkar floppen och viker mig mot stor bet/alt ser turn om priset är liten...blankar turn, så viker jag med gott samvete. Ingen brådska, det kommer nya chanser.

 

Jag tror inte jag förstod nåt av det du säger faktiskt...

 

Varför skulle man inte kunna prata EV i SNG? Men om man nu inte kan det så förstår jag mer dina resonemang om att vika handen trots att man leder. Man kan ju som sagt förlora den för att fi turnar/rivrar sitt kort:shock: . Menar du att du inte stoppar in om du VET att fi har KQ? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man nu inte kan det så förstår jag mer dina resonemang om att vika handen trots att man leder. Man kan ju som sagt förlora den för att fi turnar/rivrar sitt kort:shock: . Menar du att du inte stoppar in om du VET att fi har KQ? :shock:

 

Antagligen så är ArgHj=Dan Glimne ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte jag förstod nåt av det du säger faktiskt...

 

Varför skulle man inte kunna prata EV i SNG? Men om man nu inte kan det så förstår jag mer dina resonemang om att vika handen trots att man leder. Man kan ju som sagt förlora den för att fi turnar/rivrar sitt kort:shock: . Menar du att du inte stoppar in om du VET att fi har KQ? :shock:

 

 

Det är inte samma dynamik i cg som i sng. Cg är det solkar push om du bedömmer din eq >50%, men i sng är det inte så, då mörkarna åker upp, och din hd ändras hela tiden. Skulle du pusha med A8o från co eller knappen i en cg ? I en sng är det en självklarhet senare i turneringen. Eller JJ i sb då en höjde från utg och utg+2 ställer och du är täckt ? En blixtfold.

 

Vårat mål i sng är att samla marker i början för att kunna glida itm eller sätta press på alla medelstackar.

:As::Ad: på en :Ks::Ts::9h: bräda mot 2 oop är check/fold ev check/syn...

 

Vilka skulle ställa där när vi visade stor styrka med höjning pre och en stor cbet (på den brädan är det AA, AK, KK typ som är våran range)? Jag kan tänka mig att det är nån som har träffat hårt och vill få in pengar innan scarekorts kommer...möjligen stege utan fd...eller 2 par...

Även om man leder mot tänkbar hd är det runt 60%...varför gambla sitt sng liv så tidigt...dessutom kommer man att se fi's kort och kan sätta en värdeful note för senare i turren.

 

Fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte samma dynamik i cg som i sng. Cg är det solkar push om du bedömmer din eq >50%, men i sng är det inte så, då mörkarna åker upp, och din hd ändras hela tiden. Skulle du pusha med A8o från co eller knappen i en cg ? I en sng är det en självklarhet senare i turneringen. Eller JJ i sb då en höjde från utg och utg+2 ställer och du är täckt ? En blixtfold.

 

Vårat mål i sng är att samla marker i början för att kunna glida itm eller sätta press på alla medelstackar.

:As::Ad: på en :Ks::Ts::9h: bräda mot 2 oop är check/fold ev check/syn...

 

Vilka skulle ställa där när vi visade stor styrka med höjning pre och en stor cbet (på den brädan är det AA, AK, KK typ som är våran range)? Jag kan tänka mig att det är nån som har träffat hårt och vill få in pengar innan scarekorts kommer...möjligen stege utan fd...eller 2 par...

Även om man leder mot tänkbar hd är det runt 60%...varför gambla sitt sng liv så tidigt...dessutom kommer man att se fi's kort och kan sätta en värdeful note för senare i turren.

 

Fold.

 

Ska vi verkligen behöva ta den här diskussionen igen... De här argumenten om att vika nu trots att vi leder, för att vi ska få ett bättre läge senare, är bara såå fel. Den delen kan du söka dig fram på sng-delen om du roas av det. Skilj på $Ev och Chip EV!

 

Här är det alltså jättefel att vika om du tror att du leder mer än hälften av gångerna. Det finns en ordentlig sidpott som också bidrar till beslutet...

 

Självklart skiljer sig cg från sng, men det innebär inte att vi ska vika lägen där vi leder. Det är bara så fel. Om du inte kan förstå det, så har du mycket kvar att lära imo.

 

Dina resonemang läcker massvis som jag ser det. Du säger att vi visat styrka pre, och att fi därför borde ha ganska bra händer för att syna med. Vad har de då synat med tror du? Till syvende och sist handlar det ju om att sätta fi på en HD, och om du tror att fi:s HD endast utgörs av QJ, KT, TT eller vad du nu ligger under mot, så måste du ju förstå att du tror fel?!?

 

Tänk att du istället har KK. Hur spelar du pre? Skiljer sig ditt spel med AA från ditt spel med KK? Antagligen inte. Isåfall blir det ju svårt för fi att veta exakt vad du har. Då har du träffat toppsettet, då ska fi alltså ha just QJ för att slå dig... Och därför bombar han AI mot dig med den handen?!? Förstår du din ologik?

 

Om du sen säger att vi leder oftast runt 60-40 så vill du ändå vika?!? Detta trots sidpott och att du faktiskt leder?!? Vad skulle logiken vara sa du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi spelar om vårt sng liv just denna hand, och har man topset här så är det solkar syn då man antagligen leder/har bra chans att dra ut. Men vi har det INTE. Vi har bara ett par ess med väldigt lite chans att förbättra, och i hans hd med limp/syn ingår alla stegar, färgdrag, stegdrag, tvåpar och lägre sets. Vi ligger under mot en så skum hand som Q9s...och att syna 25+ BB push såhär tidigt då vi oftast ligger under är dumhet imo. Om det är vi som pushar coinflip för FE så gött, men så djupt och så tidigt synar jag inte coinflip för stacken. Har vi inga reads på att han kan pusha 78s (som vi är 59% fav mot), kan vi gott lägga denna.

 

Jag förstår att du vill gambla med AA här, och det tycker jag är bra för jag har stackat just AA många gånger då de inte kunde släppa en massiv push på en 789-bräda typ.

 

Hade brädan varit mer okordinerad KT7 hade jag synat, som spelat fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi spelar om vårt sng liv just denna hand, och har man topset här så är det solkar syn då man antagligen leder/har bra chans att dra ut. Men vi har det INTE. Vi har bara ett par ess med väldigt lite chans att förbättra, och i hans hd med limp/syn ingår alla stegar, färgdrag, stegdrag, tvåpar och lägre sets. Vi ligger under mot en så skum hand som Q9s...och att syna 25+ BB push såhär tidigt då vi oftast ligger under är dumhet imo. Om det är vi som pushar coinflip för FE så gött, men så djupt och så tidigt synar jag inte coinflip för stacken. Har vi inga reads på att han kan pusha 78s (som vi är 59% fav mot), kan vi gott lägga denna.

 

Jag förstår att du vill gambla med AA här, och det tycker jag är bra för jag har stackat just AA många gånger då de inte kunde släppa en massiv push på en 789-bräda typ.

 

Hade brädan varit mer okordinerad KT7 hade jag synat, som spelat fold.

 

Du har återigen fel i princip allt du säger! Dessutom har du nu börjat motsäga dig själv... Vad sätter du fi på för HD? Detta är förstås första steget, som du sedan tidigare bedömt att du leder mot oftast. Om du gjort detta och kommit fram till att du nog oftast leder här mot hans HD, samt att det finns sidpott, så menar du fortfarande att det är bra att vika här? Argument tack!

 

Du måste ju förstå att vi ligger under mot väldigt liten del av hans HD här?

 

Exemplet med KK var ett försök för dig att visa att fi inte alls behöver ha dig slagen här för att dega, långtifrån. Fi har ju tokbra read på dig om du kan tänka dig att vika händer som du leder mot, när du "vet om" att du leder. Då kan fi pusha massor mot dig pga FE... Din FE, sidpott och återdrag gör ju fis spel bra, och ditt dåligt om du släpper händer där du oftast leder.

 

Jag tycker också det är bra om du viker händer där du leder för att du ju "skulle kunna" förlora. Så vinner vi andra ganska mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sigh, som att prata med vägg...

 

 

fi behöver inte ha mig slagen för att dega, MEN, i just denna hand, kan han lätt ha det.

 

Vad skulle du ställa med här ? Antigen madehand som tycker inte om fd, eller fd och sd. Hur bred kan hans hd vara, en hel del, ok...här:

 

 

Board: Ks Ts 9h

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 48.321% 48.32% 00.00% 40662 0.00 { AdAs }

Hand 1: 51.679% 51.68% 00.00% 43488 0.00 { TT-99, QJs, QhTh, Qs9s, JhTh, JsTs, Js9s, Jh8h, Js8s, Tc9c, Td9d, QJo, QcTd, QcTh, QdTc, QdTh, QhTc, QhTd, QsTc, QsTd, QsTh, Qc9d, Qc9s, Qd9c, Qd9s, Qh9c, Qh9d, Qh9s, Qs9c, Qs9d, JcTd, JcTh, JdTc, JdTh, JhTc, JhTd, JsTc, JsTd, JsTh, Jc9d, Jc9s, Jd9c, Jd9s, Jh9c, Jh9d, Jh9s, Js9c, Js9d, J8o, Tc9d, Tc9s, Td9c, Td9s, Th9c, Th9d, Th9s } -tillräckligt bred ?

 

lägger du till KQ som förmodligen inte skulle pushat här så har du eq på 50.455%

 

en jävla coinflip då vi, om vi ligger under, som bäst drar mot 2 jävla outs. Grattis till honom om han spelar AK så, sätt en note och stacka honom sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag checkar floppen och viker mig mot stor bet/alt ser turn om priset är liten...blankar turn, så viker jag med gott samvete. Ingen brådska, det kommer nya chanser.

 

Oj oj oj, är du verkligen en vinnande spelare? :roll:

 

:As::Ad: på en :Ks::Ts::9h: bräda mot 2 oop är check/fold ev check/syn...

 

Jasså?

 

Vilka skulle ställa där när vi visade stor styrka med höjning pre och en stor cbet (på den brädan är det AA, AK, KK typ som är våran range)? Jag kan tänka mig att det är nån som har träffat hårt och vill få in pengar innan scarekorts kommer...möjligen stege utan fd...eller 2 par...

Om FI träffat hårt så fattar jag inte varför han skulle ställa? Borde han inte bara syna då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vilka skulle ställa där när vi visade stor styrka med höjning pre och en stor cbet (på den brädan är det AA, AK, KK typ som är våran range)? Jag kan tänka mig att det är nån som har träffat hårt och vill få in pengar innan scarekorts kommer...möjligen stege utan fd...eller 2 par...

Även om man leder mot tänkbar hd är det runt 60%...varför gambla sitt sng liv så tidigt...dessutom kommer man att se fi's kort och kan sätta en värdeful note för senare i turren.

 

Fold.

 

Såg inte detta tidigare. Jag tycker inte höjningen pre visar på styrka. Cb på flopp är inte heller speciellt stor imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...