Gå till innehåll

SNG 11, svår att lägga - svår att syna


Recommended Posts

sigh, som att prata med vägg...

 

 

fi behöver inte ha mig slagen för att dega, MEN, i just denna hand, kan han lätt ha det.

 

Vad skulle du ställa med här ? Antigen madehand som tycker inte om fd, eller fd och sd. Hur bred kan hans hd vara, en hel del, ok...här:

 

 

Board: Ks Ts 9h

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 48.321% 48.32% 00.00% 40662 0.00 { AdAs }

Hand 1: 51.679% 51.68% 00.00% 43488 0.00 { TT-99, QJs, QhTh, Qs9s, JhTh, JsTs, Js9s, Jh8h, Js8s, Tc9c, Td9d, QJo, QcTd, QcTh, QdTc, QdTh, QhTc, QhTd, QsTc, QsTd, QsTh, Qc9d, Qc9s, Qd9c, Qd9s, Qh9c, Qh9d, Qh9s, Qs9c, Qs9d, JcTd, JcTh, JdTc, JdTh, JhTc, JhTd, JsTc, JsTd, JsTh, Jc9d, Jc9s, Jd9c, Jd9s, Jh9c, Jh9d, Jh9s, Js9c, Js9d, J8o, Tc9d, Tc9s, Td9c, Td9s, Th9c, Th9d, Th9s } -tillräckligt bred ?

 

lägger du till KQ som förmodligen inte skulle pushat här så har du eq på 50.455%

 

en jävla coinflip då vi, om vi ligger under, som bäst drar mot 2 jävla outs. Grattis till honom om han spelar AK så, sätt en note och stacka honom sen.

 

Alltså, hur mår du?

 

Allt du har sagt i den här tråden är ju jättefel! Alla andra har fel menar du? Självklart kan fi ha AK eller KQ, som i min värld är de mest troliga alternativen. Eller två spader är väl högst rimligt? Så nej, din HD är jättefel på fi. Hur skulle du spela AK här? Du skulle väl vika den med? Du är bara så fel på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Oj oj oj, är du verkligen en vinnande spelare? :roll:

 

 

Om FI träffat hårt så fattar jag inte varför han skulle ställa? Borde han inte bara syna då?

 

 

Jo, jag är en vinnande spelare, 3 vinster, 2 itm, 2 missade igår (och de missade var utdragningar som JJ mot T8 all in pre, eller att jag ställer med 9K från knappen och springer i QQ på BB)

 

Om Fi har träffat QJ utan fd, vill han ställa innan fd kommer och dödar aktion ? Eller 2 par, eller set, eller sitter han själv med färgdraget och vill ha FE...oavsett så tycker jag inte om att flippa om stacken med 30/60.

 

Limp/syn händer är såklart KT, QJ, T9-typ av händer och mot 2 är chansen stor att nån ska ha den, så ja, ja skulle förmodligen checkat, synat liten bet och om det kommer en spader på turn fortsatt. Det finns inget behöv av att göra nåt fancy vid just denna tidpunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, hur mår du?

 

Allt du har sagt i den här tråden är ju jättefel! Alla andra har fel menar du? Självklart kan fi ha AK eller KQ, som i min värld är de mest troliga alternativen. Eller två spader är väl högst rimligt? Så nej, din HD är jättefel på fi. Hur skulle du spela AK här? Du skulle väl vika den med? Du är bara så fel på det!

 

ok, låt oss försöka igen:

 

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 51.257% 51.26% 00.00% 67490 0.00 { AdAs }

Hand 1: 48.743% 48.74% 00.00% 64180 0.00 { QQ-99, K9s+, Q9s+, J9s+, T9s, K9o+, Q9o+, J9o+, T9o } bättre, det blir inte bredare än så ?

 

 

Coinflipp. 30/60. 30+ BB djup.

 

Jag skulle höja AK pre...inte limpat med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sigh, som att prata med vägg...

 

 

fi behöver inte ha mig slagen för att dega, MEN, i just denna hand, kan han lätt ha det.

 

Vad skulle du ställa med här ? Antigen madehand som tycker inte om fd, eller fd och sd. Hur bred kan hans hd vara, en hel del, ok...här:

 

 

Board: Ks Ts 9h

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 48.321% 48.32% 00.00% 40662 0.00 { AdAs }

Hand 1: 51.679% 51.68% 00.00% 43488 0.00 { TT-99, QJs, QhTh, Qs9s, JhTh, JsTs, Js9s, Jh8h, Js8s, Tc9c, Td9d, QJo, QcTd, QcTh, QdTc, QdTh, QhTc, QhTd, QsTc, QsTd, QsTh, Qc9d, Qc9s, Qd9c, Qd9s, Qh9c, Qh9d, Qh9s, Qs9c, Qs9d, JcTd, JcTh, JdTc, JdTh, JhTc, JhTd, JsTc, JsTd, JsTh, Jc9d, Jc9s, Jd9c, Jd9s, Jh9c, Jh9d, Jh9s, Js9c, Js9d, J8o, Tc9d, Tc9s, Td9c, Td9s, Th9c, Th9d, Th9s } -tillräckligt bred ?

 

lägger du till KQ som förmodligen inte skulle pushat här så har du eq på 50.455%

 

en jävla coinflip då vi, om vi ligger under, som bäst drar mot 2 jävla outs. Grattis till honom om han spelar AK så, sätt en note och stacka honom sen.

 

Alltså det kostar 1100 för att vinna en pott på 4300 (varav 400 i sidopott).

Nästan fyra gånger insatsen. I så fall är 48% JÄTTEBRA.

 

Edit: Om man antar att man har mindre än 33% kan man börja överväga att vika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste verkligen vara bra! Men du, tre vinster men bara två ITM, hur går det till? Du vet vad ITM betyder va? :roll:

 

häng dig på teknikaliteter...3 vinster, 1 andra plats, 1 tredje...bättre? (jo jag vet det är 5 itm :rolleyes: )

 

 

 

martenmania

Alltså det kostar 1100 för att vinna en pott på 4300 (varav 400 i sidopott).

Nästan fyra gånger insatsen. I så fall är 48% JÄTTEBRA.

 

 

men herregud...det kostar ett sng turre-liv att vinna...det är inte cg som sagt...du har bara en chans...och även om man har investerat halva stacken, har man 1000 kvar. Ez fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

Jag kände mig tvungen att syna, sprang tyvärr på set i nior, men det kändes helt ok. Fi ställde givetvis också för att denne var rädd för den dragiga brädan. Mitt resonemang innan jag synade var att FI skulle försöka få ut mer pengar om stegen redan var satt, så jag satte denne på ett drag.

 

Det jag egentligen undrade var även vägen fram hit. Ett givet fel var att jag höjde för lite pre, så jag fick med mig två djupa stackar som synade.

 

Däremot är jag osäker på hur jag skulle göra då jag var först in att agera på floppen. Sannolikheten är ju stor att jag leder/coinflippar mot en motspelare, men jag var ju tvungen att beta ut i blindo mot två motspelare.

 

Var mitt bet bra i storlek?

Skulle jag checkraisat?

Skulle jag betat större för att tydligt visa att jag är commitad, så ingen får FE mot mig?

Skulle jag ställt direkt för att själv utnyttja FE?

 

Nedan är handen i sin helhet:

 

***** Hand History for Game 7078292186 *****

30/60 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) (STT Tournament 40208541)* -* Thu May 22 15:34:05 EDT 2008

Table Table* 131077 (Real Money) -- Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Mozart288 (1900)

Seat 2: Bulochka111 (4020)

Seat 3: Richie561 (100)

Seat 4: Dandax (1700)

Seat 5: tobac84 (1560)

Seat 6: Bankyard (1920)

Seat 7: HERO (1940)

Seat 8: hyppo333 (2320)

Seat 9: mandmblue (2160)

Seat 10: Diduddel (2380)

Bankyard* posts small blind (30)

HERO* posts big blind (60)

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ As, Ad ]

hyppo333 folds

mandmblue folds

Diduddel calls (60)

Mozart288 calls (60)

Bulochka111 folds

Richie561 raises (100) to 100

Richie561 is all-In.

Dandax folds

tobac84 folds

Bankyard folds

HERO raises (240) to 300

Diduddel calls (240)

Mozart288 calls (240)

Creating Main Pot with $430 with Richie561

** Dealing Flop ** :* [ Ts, Ks, 9h ]

HERO bets (600)

Diduddel folds

Mozart288 raises (1600) to 1600

Mozart288 is all-In.

HERO calls (1000)

** Dealing Turn ** :* [ Th ]

** Dealing River ** :* [ 5s ]

Creating Side Pot 1 with $3800 with Mozart288

** Summary **

Main Pot: 430 | Side Pot 1: 3800

Board: [ Ts Ks 9h Th 5s* ]

Mozart288 balance 4230, bet 1900, collected 4230, net +2330 [ 9d 9s ] [ a full house, Nines full of Tens -- Ts,Th,9d,9s,9h ]

Bulochka111 balance 4020, didn't bet (folded)

Richie561 balance 0, lost 100 [ 6h 9c ] [ two pairs, Tens and Nines -- Ks,Ts,Th,9c,9h ]

Dandax balance 1700, didn't bet (folded)

tobac84 balance 1560, didn't bet (folded)

Bankyard balance 1890, lost 30 (folded)

HERO balance 40, lost 1900 [ As Ad ] [ two pairs, Aces and Tens -- As,Ad,Ks,Ts,Th ]

hyppo333 balance 2320, didn't bet (folded)

mandmblue balance 2160, didn't bet (folded)

Diduddel balance 2080, lost 300 (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

häng dig på teknikaliteter...3 vinster, 1 andra plats, 1 tredje...bättre? (jo jag vet det är 5 itm :rolleyes: )

 

Wp then!

 

 

men herregud...det kostar ett sng turre-liv att vinna...det är inte cg som sagt...du har bara en chans...och även om man har investerat halva stacken, har man 1000 kvar. Ez fold.

 

Ehhhh...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, 1000 kvar på 10manna med 30/60 mörkar. Det räcker längt.

 

 

 

30/60 mörkar, 30+ BB effektiv stack :roll:

 

 

sen synar de ställ med AA och stirrar sig blinda i fisk-stegen eller fisk-settet....

 

 

 

vaddå, jag får vara lite dryg efter så mycket heat ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ligger redan massor i potten, så om vi antar att EV med AA är 50%* så vinner du ju det du redan har lagt in i potten plus lite till.

 

 

*Det är högre.

 

Ja, om det är cg vi snackar om. Om vi förlorar åker vi ut varannan gång.

I sng spelar det ingen roll hur mycket marker du vinner (visst det underlättar om du är storstackad när blindsen är höga), bara hur många gånger du kommer ITM (egentligen är det ROI som är mest viktig men ok). Sen är det ingen garanti att du kommer ITM även om du är storstackad, har sett det själv många gånger.

 

Anta då att du är duktig på sngs, du kommer ITM 70%. Flippar du alla 50% lägen för stacken (i en helt oddsperfekt värld) kommer du att torska halva turrar. Bara det gör att din ITM minskar från 70% till 50% och sen kan du åka ut ändå på nån av de resterande 50%.

 

 

Det är så klart att jag inte flippar några 50% lägen, så tidigt, med så små mörkar och så stora stackar - för stacken.

 

 

Bara uträkning för gårdagen som gick bra så hade jag 159% ROI (ovidkommande för stora bilden, bara tar exempel uträkning). Hade jag då flippat 50% lägen (med perfekta odds) och torskat halva sngs, och säg vunnit 75% av resterande sngs som jag spelade, skulle min ROI vara runt 95-115%.

 

Lätt fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Anta då att du är duktig på sngs, du kommer ITM 70%.

De bästa spelarna på lite högre nivåer (10-manna) kommer ITM runt eller strax över 40% av gångerna.

 

Det är så klart att jag inte flippar några 50% lägen, så tidigt, med så små mörkar och så stora stackar - för stacken.

Det beror ju på hur mycket man stoppat in. Visst handlar SnG till stor del om överlevnad men det får inte gå till överdrift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snacka om att inte kunna ta till sig ens det mest basic...

 

säg att vi endast har 150-200 kvar vid fold (och pott fortf på 4k), ändrar det något tycker du?

 

alltså, du kan möjligtvis föra denna argumentation om att folda AA pre för att undvika 80/20 för att undvika åka ur, men detta läget är bättre än det, går bara inte folda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju på hur mycket man stoppat in. Visst handlar SnG till stor del om överlevnad men det får inte gå till överdrift.

 

Ni får ursäkta den ITM överdriften men jag är bara less på att försöka förklara varför jag inte tycker om att flippa på 30/60 för 30BB. Ni andra får göra som ni vill, jag gör det inte.

 

 

säg att vi endast har 150-200 kvar vid fold (och pott fortf på 4k), ändrar det något tycker du?

 

 

lol vad dumt...säg att vi har 500 pre... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får ursäkta den ITM överdriften men jag är bara less på att försöka förklara varför jag inte tycker om att flippa på 30/60 för 30BB. Ni andra får göra som ni vill, jag gör det inte.

 

Du vet att du har bättre eq mot potten här än med kk vs ax allin pre... Foldar du kk mot push där du troligen är uppe mot typ ak?

 

Baaaaan, jag lägger inte denna på $500 nivån mot en okänd fi. Att ens orka säga fold på 11-nivån är ju bara så äckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att du har bättre eq mot potten här än med kk vs ax allin pre... Foldar du kk mot push där du troligen är uppe mot typ ak?

 

 

lol vad dumt... kan du se fi's kort ? :roll: såklart foldar jag inte kk pre...

 

nu snackar vi AA på KT9 all in 30/60 för 30BB 50% eq...jag foldar och blir kvar i turren, ni köper in på en ny...enkelt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol vad dumt... kan du se fi's kort ? :roll: såklart foldar jag inte kk pre...

 

nu snackar vi AA på KT9 all in 30/60 för 30BB 50% eq...jag foldar och blir kvar i turren, ni köper in på en ny...enkelt

 

Och du missar helt jensas resonemang... Också inne på trollning! Mod, ban plz!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte jag har foldat AA någon gång överhuvudtaget oavsett action eller brädor i en sng, och då har jag ändå spelat en hel del... Finns jättemånga fi som skulle spela K5 hearts eller vad som helst på samma sätt som fi spelar i den här handen.. man blir fan aldrig förundrad över vad folk stackar av med.. speciellt inte i en $11 sng :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...