Gå till innehåll

NLT - Folda eller trycka in med JJ mot en reraise?


wolf

Recommended Posts

Bakgrundsfakta:

Satte in 20€ för att spela 3 händer till SCOOP, lyckades dock dubbla pengarna under dessa händer. Tog ut mina flrsta 20€ och har sedan spelat upp de andra till ~50€.

 

Bordsstämning

Hyfsat löst, vad jag hittils sett. Många spelare till floppen och en hel del "jagare"

 

Spelet

Game # 47086517 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Umea"

Game ended 2005-03-09 19:14:16 UTC

 

Players:

hicke (EUR 13,50 in seat 1)

MadsL (EUR 7,00 in seat 2)

soezee (EUR 42,00 in seat 3)

n98miceh (EUR 91,25 in seat 5)

boisare (EUR 48,75 in seat 6)

Phantashia (EUR 13,25 in seat 7)

C_wolf (EUR 19,25 in seat 8)

 

Dealer: Phantashia

Small Blind: C_wolf (0,25)

Big Blind: hicke (0,50)

 

C_wolf was dealt: Jc - Jh <-- JJ är helt okej, dock finns det ju trevliga positioner

 

OpeningBetRound

MadsL Call (0,50)

soezee Call (0,50)

n98miceh Call (0,50)

boisare Call (0,50)

Phantashia Call (0,50)

 

Jahapp, alla synar innan mig, oväntat :)

 

C_wolf Raise (2,75)

 

Jag raisar nu till 6xbb, är detta ett bra bet eller borde det vara högre?

 

hicke Call (2,50)

MadsL All-In (6,50)

soezee Fold

n98miceh Fold

boisare Fold

Phantashia Fold

 

Här kommer ett riktigt svårt beslut. Båda två som gått in är riktigt shortstacked, och Hicke har bara 12,5€ kvar efter den här synen. Potten ligger nu på 15€.

 

Som jag ser det så finns det två alternativ som jag då valde på:

 

1) Fold - Känner själv att JJ inte är så starkt i det här läget, med först en call av BB och en reraise all in av UTG. UTG borde ha en hyfsad han för att gå med i första position, och med tanke på mitt bet så borde inte BB enbart försvara mörken.

 

2) Reraise - Då reraisar jag så att jag även sätter BB all in. Detta alternativet anser jag som det rätta om jag vill gå in i potten i det här läget. Vid en raise så sätter jag igen pressen på BB, som nu måste göra ett betydligt större bet än tidigare. Problemet är bara de grunda stackarna. När jag satt och funderade så tänkte jag att det inte är stor chans att BB lägger sig i det här läget, men tanke på att han inte hade så stor stack, och han verkar vara bestämd att spela den här handen. Synar UTG så räknar jag med att jag har MINST två överkort mot mig, men i värsta fall så kan jag ha ett högre PP mot mig, eller både en dam, en kung och ett ess (räknar då med båda motståndarnas händer såklart :)).

 

 

Hur skulle ni ha gjort i det här läget? Om någon verkligen vill se resultatet så kan jag pastea det senare.

 

(RP - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej wolf

 

Jag tror nog jag tryckt in i detta läget. Två saker kan hända:

 

1. Han lägger sig, då är du HU mot den andra med JJ som är favorit mot alla händer utom AA KK och QQ.

 

2. Han synar, för att själv gå all in efter två personer redan gjort det krävs iaf för mig en monsterhand. Dock är du fortfarande favorit mot allt utom AA KK och QQ. Sitter de på AJ-AK kanske de tom snor lite outs från varandra :)

 

Hur spelade du och vad hände?

 

/essopow

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, det verkar som att de som hittils svarat är eniga, så jag visar väl hur jag tog beslutet och vad utfallet blev :

 

C_wolf All-In (16,25)

hicke All-In (10,50)

C_wolf Payback (5,75)

 

Flop Ks - Qh - Kc

Turn Ks - Qh - Kc - 4h

River Ks - Qh - Kc - 4h - Td

 

C_wolf shows: Jc - Jh (two pairs, kings and jacks)

hicke shows: Qs - 7d (two pairs, kings and queens)

 

hicke wins: EUR 12,50 side pot (with two pairs, kings and queens)

MadsL shows: Ad - 7c (a pair of kings)

hicke wins: EUR 22,00 main pot (with two pairs, kings and queens)

Rake: EUR 1,50

 

Såhär i efterhand så var det ju helt rätt, var över 50% favorit mot de två motståndarna tillsammans.

 

Satt och var helt, ska vi säga, fascinerad över vilken hand BB hade :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i liknande dilemma igår kväll efter att ha klivit upp en klass till .5/1€ FL.

Killen UTG raisar, jag sitter med JJ på MP.

Ny i klassen tänker man AA-QQ eller möjligen TT, AK eller sämst AQ.

Reraisade och killen cappade inte, ett gott tecken. Han bettar ut på ragsfloppen och nu börjar jag misstänka par. Synar ändå.

På turn (ännu en rag) bettar han INTE. Check-raise eller? Bettar själv istället och killen nöjer sig med att syna.

På river (finns det så många rags i en kortlek) är bara tre pers kvar, UTG bettar, undertecknad synar bara och är hög som ett hus på mina JJ.

Ny i klassen överskattade man motståndet, killen hade raisat UTG med A6 :spade:

Slutsatsen blir den som andra redan dragit ovan, man får nog gå upp rätt mycket mer i klass innan man sätter händer på folk som raisar.

Verkar finnas nästan lika många tomtar på 0.5/1 som på 0.25/.5 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...