Gå till innehåll

DON TURBO om ONGAME


EmWi

Recommended Posts

  • Svars 515
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Set #18:

 

Antal : 2

Placeringar: 3,3

Resultat: -$44

 

Bankrulle: $2348

 

Blev dagens sämsta lir där. E alldeles för trött o okoncentrerad nu.

 

Och hur blev det med placeringar idag då...

 

1:15

2:22

3:13

4:11

5:7

 

 

Gick åt helvete med planen... Nya tag i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon!

 

För jävla varmt för poker idag så jag börjar dagen med bara ett set för att sedan sola o göra något annat. POKER IS THE SHIT! Vilken annan arbetsgivare ger dig ledigt då det e sol ute?

 

 

Set #1:

 

Antal : 4

Placeringar: 1,1,1,3

Resultat: +$122

 

Bankrulle: $2470

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

So what happened?

 

Kände mig trött redan innan. Astrött för jag har knappt sovit samt spelat för mycket senaste dagarna.

 

Satte mig ner... Öppnade 5st.. Fick KK.. En raise, 2 syner, Höjjer poten (200) då blindsen är 10/20.. Får en syn..

 

J38 regnbåge flopp. Jag betar 500... Har 800 kvar sedan.. snubben går all in.. Jag sätter han på JJJ ,AA eller KK eventuellt AJs..

 

Jag synar iaf....

 

Han har J3....

 

Sedan spelar jag bort mig med skitkort i alla andra sngs pga tilt.

 

BRA VA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redovisar inte helg spelet då jag inte spelade speciellt mycket. Resultatet ses dock ovan. Måste börja trycka 80 sngs per dag nu, För att dra in 100 om dagen i rejk.

 

Så jag redovisar troligen per session ist. Om det nu inte går dåligt. Då kör vi per set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär nu spelar bruden också. Hon kör med $1000 i rulle och det funkar rätt fint. Ligger på plus än. Hon har 4000p kvar till en $1250 bonus sedan skall jag ha upp henne på $20 så det blir mer cash.

 

Enda nackdelen är väl att " MEN FÖR HEEEELVEEETEEEE" från hennes rum då hon möter ongames kända outsuckers.

 

För egen del så har jag börjat tokskotta $30+3.

 

Spelet idag går fint än så länge.

10/6: +$119 , 19 spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär nu spelar bruden också. Hon kör med $1000 i rulle och det funkar rätt fint. Ligger på plus än. Hon har 4000p kvar till en $1250 bonus sedan skall jag ha upp henne på $20 så det blir mer cash.

 

Enda nackdelen är väl att " MEN FÖR HEEEELVEEETEEEE" från hennes rum då hon möter ongames kända outsuckers.

 

För egen del så har jag börjat tokskotta $30+3.

 

Spelet idag går fint än så länge.

10/6: +$119 , 19 spelade.

 

 

Mina och dina åsikter av vad som kallas skottning går vida isär. Du har 60 inköp ffs. Jag ser skottning när man har mindre än 10 inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser skottning när man har mindre än 10 inköp.

 

 

Såg det i din dagbok och kände mig helt plötsligt sjukt feg, sitter med

$4k rulle och har just börjat köra $54:or. Kanske har lite mindre marginaler på sidan av dock, då man inte har någon inkomst utöver CSN, men fortfarande.

 

Jag kör i princip minimum 70 inköp, för jag varit med om riktigt elaka swings tidigare, rather safe then sorry, som det så fint heter. Men du verkar ju tydligen kunna det här med att skotta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg det i din dagbok och kände mig helt plötsligt sjukt feg, sitter med

$4k rulle och har just börjat köra $54:or. Kanske har lite mindre marginaler på sidan av dock, då man inte har någon inkomst utöver CSN, men fortfarande.

 

Jag kör i princip minimum 70 inköp, för jag varit med om riktigt elaka swings tidigare, rather safe then sorry, som det så fint heter. Men du verkar ju tydligen kunna det här med att skotta :)

 

Till saken hör att jag lirat dem här nivåerna förut och känner att jag är plussande på dem. Kan inte riktigt fokusera när jag lirar 50 och neråt. Det brukar också finnas mer deg på MB eller nån annan site när jag skottar, inte alltid dock ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till saken hör att jag lirat dem här nivåerna förut och känner att jag är plussande på dem.
<-- Är nog just det där som är grejen, även om jag är ganska övertygad (standard PF-kommentar) att jag är plussande på $54 känns det självklart tyngre att tappa 5-6 inköp när man går upp i nivå för att $-mängden blir större. Men har i princip blivit helt tiltfri på sistone, konstigt nog, och det är just därför jag tror att det kommer bli en hyfsat smärtfri övergång till den nya nivån, även om jag då kör med väldigt strikta BR-krav.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentaren om skottning var vär inte helt seriös:)

 

Men lite skott är det eftersom jag vill spela efter 100 inköp.

 

Sedan är det ju som callan säger.. Det beror ju på hur mycket man har på sidan om. Jag lever på skiten och orkar inte med swingsen. Iofs har jag väl pengar till att lira med 100 inköp på några nivåer högre. Men vill inte upp dit för fort just pga känslan som kraclob säger... Att det blir svårare att gå ner än att gå upp:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Av de många fel en pokerspelare gör så är nog dålig MM det mest fatala. För ca 2 år sedan led jag av samma sak. Fast tvärtom.

 

Precis som du så harvade jag 20$-sng's med hyfsade resultat. Trots påtryckningar av vänner o rulle som tålde högre nivåer så höll jag mig envist kvar på nivån. Enl ss lirade jag nästan 4.5 k st på nivåerna $20-30 fast min rulle gott o väl tillät mig att gå upp. Tryggheten på nivån, eller snarare rädslan o respekten för spelarna på högre nivåer (+ min snålhet) höll mig kvar.

 

I efterhand inser jag att jag dröjde kvar alldeles för länge innan jag gick upp i nivå.

 

Så mitt råd: När du känner dig trygg /plussar stadigt på en nivå samt har rulle för att gå upp - gör det! Du kan alltid börja med att blanda in några "skott" när du grindar på nuvarande nivå.

 

Men visst Har Krac-fisken en poäng med att det är svårare att kliva ned en nivå än tvärtom.

 

 

GL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...