Gå till innehåll

DON TURBO om ONGAME


EmWi

Recommended Posts

  • Svars 515
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite HHs från SET #2:

 

 

Seat 3: JoeBravoe ($1355)

Seat 4: moozzer22 ($2090)

Seat 6: pierukakka ($2995)

Seat 10: HERO ($1060)

Dealt to HERO [9d 8c]

HERO: posts small blind 50

JoeBravoe: posts big blind 100

moozzer22: folds

pierukakka: folds

HERO: bets 1010

JoeBravoe: folds

 

Sng anser rätt, vad anser ni?

 

 

Seat 3: JoeBravoe ($980)

Seat 4: moozzer22 ($1840)

Seat 6: pierukakka ($2795)

Seat 10: HERO ($1885)

Dealt to HERO [6d Qh]

HERO: posts small blind 75

JoeBravoe: posts big blind 150

moozzer22: folds

pierukakka: folds

HERO: folds

 

Sådana här pushar tycker jag är ASJOBBIGA att göra.

Speciellt då jag vet att de synar på ongame

SNGwiz anser push. Och att han synar 20%.

Vad gör ni här? Jag gjorde ju fel o folda.

 

 

Seat 1: Moritz1910 ($2085)

Seat 2: bond_610 ($2010)

Seat 8: HERO ($2750)

Seat 9: Sinbad3 ($655)

Dealt to HERO [7h 3s]

HERO: posts small blind 75

Sinbad3: posts big blind 150

Moritz1910: folds

bond_610: folds

HERO: folds

 

Kan någon övertyga mig om varför jag ska pusha?

Jag veta att det e korrekt icm spel. Men 73?

Han lär syna brett och fint här då det bara är 2

penga platser. Tar förresten sng wiz hänsyn till att

det e sh o inte FR 3 platser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Set # 3:

RES: 1,1,2,3 ; +$82

Bankrulle: $1395

 

Lite HHs:

 

Ytterligare en missad icm push:

 

Seat 6: HERO($1865)

Seat 8: IEatYourStak ($3405)

Seat 9: rdehnc ($2230)

Dealt to HERO[ :5c::3h:]

N00syt: posts small blind 100

IEatYourStak: posts big blind 200

rdehnc: folds

N00syt: bets 1765

IEatYourStak: calls 1665

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1,2 e klara.

 

men 3. varför foldar du ? SNGwiz pushar

 

Inte värt det imo. Körde det i sng PT med ultrawide syn HD på honom. Då var det fortfarande push men supermarginellt. Du har en bra stack och ger bara bort massa ev genom att riskera din chiplead där.

 

 

Jag tänkte köra hårt på SH sng denna månad. Verkar som vi är ett par som grindar på det på ongame här. Vad sägs om en sån där häftig dold studiegrupp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om en sån där häftig dold studiegrupp?

 

Jag är definitivt sugen, är sjukt överrullad för $30+3 nu, men har rätt svårt för att gå upp utan att känna att jag krossat nedanstående nivå.

Men jag känner mig redo att ta mig an $50 på riktigt nu, så det vore säkert bra att få lite synpunkter på vissa spel då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte köra hårt på SH sng denna månad. Verkar som vi är ett par som grindar på det på ongame här. Vad sägs om en sån där häftig dold studiegrupp?

 

Fanns ju en tidigare men den dog ju efter typ 1 vecka. Kanske är lättare om eran bara är folk som spelar på samma sajt och liknande nivåer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns ju en tidigare men den dog ju efter typ 1 vecka. Kanske är lättare om eran bara är folk som spelar på samma sajt och liknande nivåer...

 

Det var väll inte shorthanded heller? Tror det kan funka om alla vill utvecklas och lirar under samma vilkor (läs:nätverk, struktur). Hörde från vrak att andra gruppen inte var så lyckad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen kommer jag sitta utan jobb och hårdgrinda ganska rejält hela juni åtminstone, efter sista tentan på torsdag. Som sagt så kör väl alla ongame SH turbo, och rätt liknande nivåer? Jag är iaf redo att göra ett seriöst försök om alla är motiverade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väll inte shorthanded heller? Tror det kan funka om alla vill utvecklas och lirar under samma vilkor (läs:nätverk, struktur). Hörde från vrak att andra gruppen inte var så lyckad.

 

Ja, förra gruppen var inte så lyckad. Var precis det jag menade, i den var det folk som både spelade sh och fr på olika sajter och på nivåer mellan 20-500$. Kommer säkert bli mer lyckat när det är en mer homogen grupp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog att det är bäst att ha så många gemensamma nämnare som möjligt i gruppen, att t.ex. alla kör på ongame kan ju vara riktigt bra om man kan få feedback angående hur vissa regs spelar och liknande. Sen blir det lite annat tänk under de tidiga nivåerna i turbo än i vanlig SH.

 

Men nu till ursprungsfrågan, vi verkar ju ha tillräckligt mycket intresse för att styra upp något som kan vara givande, men vem ska styra upp och under vilka former? Jag har nämligen ingen aning hur andra studiegrupper har gjort, använt MSN, kört genom egna trådar, etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu till ursprungsfrågan, vi verkar ju ha tillräckligt mycket intresse för att styra upp något som kan vara givande, men vem ska styra upp och under vilka former? Jag har nämligen ingen aning hur andra studiegrupper har gjort, använt MSN, kört genom egna trådar, etc?

 

Man får helt enkelt en egen grupp under kategorin studiegrupper här på forumet som är lösenordsskyddat så bara ni i gruppen kommer in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många sngs hinner du med på en timme och hur många bord har du uppe samtidigt? Olika antal i dina set?

 

Jag vill väldigt gärna vara med i studiegruppen. Håller till på Ongames SH turbos och HU turbos $20-$100. From imorrn när skolan är slut blir det full grind. Om ni startar en studiegrupp så pm:a lösenord till mig, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som den andra studie crikeln är begränsad? Ena så kör vi där eller egen, vilket som blir bäst vet inte jag dock:)

 

 

Ang hur många jag kör: Mellan 4 och 9 per set. Beror på tillgång av bord, dator jag använder och nivå.

 

 

Mitt spel gick utför igår. Körde på kvällen o från en annan dator där jag inte kunde se stats.Därför ingen uppdatering. Börjar strax spela för dagen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb fråga, hur ser trafiken egentligen ut på morgnarna på ongame?

Pluggar/sover alltid den tiden, så har ingen riktig koll.

 

Nåja, GL under dagen, hade fan så mycket hellre suttit och grindat nu på morgonen än att programmera en jävla router iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...