Gå till innehåll

DON TURBO om ONGAME


EmWi

Recommended Posts

En liten snabb fråga bara till alla ongame-bröder här i tråden, det är möjligtvis ingen av er som är .errocode?

 

Kör set á sex bord åt gången, men den snubben har fan varit med på fyra av sex bord varje set jag kört i princip hela dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 515
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej & hå.

 

 

Kan svara på frågan om hur många jag spelar: Just nu är det max 6st. Innan selade jag runt 9-10. Anledningen till att jag minskat är att det är fruktansvärt svårt att spela fler SH. Blir alldeles för stressigt. Inte alls som att spela 18 full ring på stars som jag gjort. Dessutom har jag en annan dator medan den riktiga blir lagad. Och den omöjligör mer sngs då skärmen är trasig på diagonalen:)

 

 

Spelet senaste dagarna har som sagt gått dåligt. Det är ganska kul att då en neråt period början så intalar man sig att man inte förändrar spelet. Men det gör man. Så visst har jag haft otur i coin flipsen. Å andra sidan har jag gått in i coinflipsen med tvivelaktiga händer och alldeles för tidigt. Så det är mitt fel. Men men.

 

Tror jag åter igen börjat plocka mig tillbaka och vann igår runt 400. Så nu är jag plus $60 i maj trots att jag var som mest back runt 600 igår.

 

Tagit ut en massa bonusar så jag e plus några tusen.

 

Byter site idag för att kunna casha ut snabbare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL! haha!

 

Börjar fint på nya siten. Ner 200.

 

Aja. Ska iväg o handla nu så skall väl detta vända.

 

 

Är alldeles för vek nu känner jag! Måste icm pusha mycket mer kring bubblan. Jag skiter i deras range! Jag kan ha TUUUR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom till ongame puman!!

 

Spelade just nu lite till. Var inte lyckat. Hade bara hunnit sätta in 400 på nya siten. Och backade 300:) Så jag hade 100 inför sista settet. Men då ser man till att spela optimalt och ha flytet på sin sida. Plussar över 200 dollar och nu e man bara back 100 idag. Och har redan gjort 500 p. Så bara 300 från bonusen!

 

Nu ska jag spela lite FL för skojsskull!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej & hå.

 

 

Spelet senaste dagarna har som sagt gått dåligt. Det är ganska kul att då en neråt period början så intalar man sig att man inte förändrar spelet. Men det gör man. Så visst har jag haft otur i coin flipsen. Å andra sidan har jag gått in i coinflipsen med tvivelaktiga händer och alldeles för tidigt. Så det är mitt fel. Men men.

 

 

Så sant som det var sagt. Jag fick en liten tankeställare efter du kommenterade min syn med QK när du pushade från sb, vi var tre spelare kvar. Du kanske inte mins handen men iaf... Har gått tillbaka till FR nu och spelar mycket försiktigare... Slänger typ allt utom AK, TT+ efter en höjning. Man vet att de inte kommer folda och man som bäst har en coinflip. Har gått bra såhär långt. Det drar ner på turfaktorn som fan att vara först in i de potter man ska spela. Lite svårare att hålla det konceptet shorthanded dock.

 

Lycka till på nya siten!

 

Föresten, planerar du att spela några turneringar? Såg att det går en 20k guarantee 20$ rebuy ikväll vid 23 tiden..blev sugen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vinner man HU på SH hos ongame? ÄR det omöjligt eller går det?

 

 

Höj varje gång FI försöker limpa från knappen, höj varje knapp.

 

Till slut får du RRAI och synar på dina pushar med typ K4o.

 

Edit: Självklart en jätteförenkling, beror så klart väldigt mycket på vem du möter, men personligen känns det där som ett ganska solitt spel mot random FI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tankar kring att arbeta med poker på en lägre nivå.

 

Vissa som lever på pokern tjänar extrema pengar. Andra som jag, överlever på pokern men på helt andra nivåer.

 

Det känns väldigt mycket som ett arbete. Jag måste spela ett visst antal timmar per dag för att tjäna den "säkra" inkomsten i form av rakeback. Det jag vinner utöver detta varje månad i spel är bara ett plus som jag ser det.

 

Det finns både fördelar och nackdelar :

 

Nackdelar

Långtråkigt

Psykiskt jobbigt ibland

Osäker inkomst

 

Fördelar

Kan vara riktigt lönande

Du väljer dina egna arbetstider.

Du tjänar mer än en svensson lön i månaden iaf. Om nu en Svensson lön ligger på runt 12-15.000 efter skatt.

 

 

 

Anledningen till att jag väljer att lira poker ist för att avsluta utbildning och arbeta är väl många. Två stora faktorer är att jag hatar att arbeta under folk, och den andra är att jag vill kunna välja mina arbetstider.

 

Vet inte vart man kommer hamna i slutändan. Men förhoppningsvis har jag iaf spelat ihop så att jag inte har skulder mer. Sedan kanske man borde börja spara lite ist för att impulsköpa hela tiden.

Men det som är absolut skönast är väl ändå att du arbetar när du vill. Jag kan sticka utomlands när jag känner för det, och träna på de tider som passar mig och inte när arbetet tillåter.

 

Men vad är då denna frihet egentligen värd? Enormt mycket för mig iaf. Jag tror att jag skulle behöva studera ganska hårt till typ advokat eller läkare. Arbeta hårt i flera år och börja dra in närmare 100.000 i månaden eller mer för att kunna ge upp pokern. För jag kan ju tjäna det på pokern med. Men inte lika stabilt. Då man tänker på att jag skulle behöva lägga ner en helvetes massa slit och år på att komma upp i löner som skulle kunna konkurrera så känns det inte värt.

 

Och även om jag gjorde det och fick en drömlön... Så skulle jag iaf beöva stiga upp, ha massa ansvar , arbeta varje dag, kanske helger, ha ledigt bara en månad per år..... FUCK THAT LIFE!

 

Jag skippar hellre drömbåt,bil,villa. Och nöjer mig med en sjysst lägenhet, men att kunna göra exakt vad jag vill!

 

 

Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh skriv på.. Blir mer innehåll än om det bara e jag som skriver!

 

:-D

 

Intressant läsning. Skulle vilja lägga till en sak på den negatva listan... Det värsta jag vet med att spela poker "på heltid" är andras åsikter. Speciellt den äldre generationen. Fått höra mycket snack som "Han gör inget produktivt". Sen klassikern "Han hamnar utanför samhället" bla bla.

 

Skit i vad jag gör, detta är mycket bättre än att hänga på arbetsförmedlingen i hopp om att få en jävla praktikplats. Jag lever ut min dröm och detta är bara början, början på något jävligt bra! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JUNI MÅL

( Skrivet efter lite skit som kommer i nästa inlägg )

 

Spelet:

Kommer fortsätta på $20 troligen hela Juni eftersom jag inte slår SH ongames än. Kanske går ner till $10 till och med.

 

Jag ska tamejfan lyckas vinna under juni och vända denna förbannad pisstrend jag har just nu. Om inte skall jag börja exp. med full ring fast jag inte gillar dem på ongame.

 

Så därmed tänker jag sätta ett orimligt mål och sätta press på mig själv!

 

$2000

 

Bonusar/rakeback

Fortsätter spelet mot dessa. Och jag skall ta in minst $3000. Men jag siktar på $5000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PISS SPELET!

 

Jag lyckas inte slå spelet. Och nu måste jag göra nåt åt det. Hittar inga shorthanded sng artiklar och inte heller några videos på deuces cracked som jag testade på. Någon som har några intressanta artiklar att dela med sig av?

 

Skall posta mer hhs nu. Det kommer ske att jag i samband med att jag nu laddar ner sNGwiz. Jag skall från och med nästa set presentera varje sets resultat i dagboken bara för att öka pressen på mig själv. Skall försöka presentera varje dags stats också.

 

Efter varje set skall jag försöka att även posta de händer jag åker på. Eller där jag spelar fel enligt sngwiz.

 

Det jobbiga med sngwiz e att de sätter spelarna på bättre ranges än vad ongame synar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NYSTART!

 

Kör en nystart nu med ny månad, nya dagboksregler & gör en cashout.

 

Bankrulleregler: 100 Inköp mod.

Detta betyder enligt mitt sett att se på saken att varje gång jag har 100 inköp så går jag upp i nivå. Backar jag sedan så att jag enbart har 70 inköp på nivån så går jag ner igen.

 

Bankrulle reglerna tänker jag bara låta gälla för 30+. Spelar 20 så länge jag har över 1K. Vid 1K går jag ner till $10!

 

 

Nu rensar jag ongames stats och kör första setet och följer upp med resultat och analyser. Kritisera sönder mina hhs sedan snälla!

 

 

Bankrulle: $1211

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...