Gå till innehåll

DON TURBO om ONGAME


EmWi

Recommended Posts

  • Svars 515
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej!

 

Jo jag spelar bara SH turbos.

 

 

I förrgår då min fina backdag inträffade var katalysatorn att jag förlorade $100 dollar i cashgames. Sedan anmälde jag mig snabbt till en 50+4 samt 9 andra 30+3.. Sedan bara det bara utför. Det kallas tilt.

 

Det var första gången jag tiltade till seriöst sedan ett år ungefär. Som tur är har man lite erfarenhet och begränsade skiten. Men då man lever på¨detta har man inte råd egentligen med det. Bara att ta lärdom.

 

Har 4000 p kvar nu till $750 i bonus. Har dessutom tagit igen från $700 till $1030 i bankrulle så det går uppåt igen. Har lite som mål att kunna nå 1300-1500 innan bonusen blir utbetald.

 

Br $1030

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man vara fräck att fråga om lite ROI siffror (antal spelade/nivå /ROI) på Ongame?

 

Det är väl inte fräckt...

 

Ligger väl på ett stabilt minus.. Iaf om man ser till alla konton inräknade..

 

Vet dock inte hur mycket. Inte så att det är -20. Snarare typ varierande mellan +2 och minus 2 typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått hyffsat idag. Är upp 52 på sngs ( 8 spelade ) och ca $200 på NL30 cashgames...

 

Rätt kul att lira cashgames då man vinner...

 

 

Tyvärr får man inte lika många poäng... Men då jag lärt mig spela cg så att jag kan känna mig säker kanske det vore värt mer att lira det.

 

Men på vilken site är frågan... Verkar ju plussa hyffsat för tillfället på Ongame. Men på NL30 är rb bara ca 36%...

 

Har 50% på prima.. så..

 

Aja.. Får vila lite från cg nu.. Skall ge sngs en chans nu.. Hoppas bara det inte går piss nu när jag hämtat upp mig så bra från i förrgår.

 

Br$1246

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussar inte mycket men men.. Backar inte heller!

 

+$12, BR$=1258.

 

Är nu 40 dollar från att ha samma rulle som jag hade efter förra bonusutbetalningen och uttaget från br.

 

Hade nämligen 1300 då jag började med denna bonusen.

 

Så det är helt ok nu faktiskt. Men hade tyvärr 1700 typ som max innan förrgår tilten. Men har sedan dess tagit igen 600 dollar på 2 dagar så det är ju inte omöjligt att komma igen. Har som mål att inte gå under 1K tills nästa bonus utbetalning. Men skall sträva efter att nå 1500 så jag kommer över 2K och kan börja spela 30 dollars reg och NL50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte orkar lira mer sngs idag nu. Har blivit 4 set och 160p från det. Kanske blir ett set senare. Men är fortfarande sjuk så vi får se.

 

Har ju blivit lite p från cashgames idag iaf. Skall ta och dusha o raka mig nu innan tjejen kommer hem.. O sätta på lite fisk.

 

 

br$:1300

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade upp på tre av mina konton nu:

1) 564 sngs Roi: -3%

2) 2799 sngs , roi 0%

3) 6983 sngs, roi -1%

 

så ser det ut på de mest aktuella kontona jag spelat på...

 

Siffror från Sharkscope? Känner igen nr 2 som är Ongame? Jag litar inte riktigt på sharkscope (se pirogens db för en till som håller med) och använder bara gratissökningarna för att få fram grafer på mitt egna spel. Har hört att sharkscope även trackar MTT för vissa nätverk. Vet du vilka nätverk? Det fuckar ju upp sng statsen.

 

 

GL med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siffror från Sharkscope? Känner igen nr 2 som är Ongame? Jag litar inte riktigt på sharkscope (se pirogens db för en till som håller med) och använder bara gratissökningarna för att få fram grafer på mitt egna spel. Har hört att sharkscope även trackar MTT för vissa nätverk. Vet du vilka nätverk? Det fuckar ju upp sng statsen.

 

 

GL med spelet!

 

Sharkscope är olika bra på olika nätverk beroende på hur bra dom rapporterar. Jag har följt upp mina egna resultat och på Ongame tror jag det har försvunnit ett game på ca 1500 totalt. På iPoker försvann kanske 15-20 av 1000. Men överlag är det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sharkscope är olika bra på olika nätverk beroende på hur bra dom rapporterar. Jag har följt upp mina egna resultat och på Ongame tror jag det har försvunnit ett game på ca 1500 totalt. På iPoker försvann kanske 15-20 av 1000. Men överlag är det bra.

 

Jag skriver upp mina resultat för hand (10*10 sng per a4 sida). Synd att de trackar MTT på Ongame så man får det med i grafen. Det går väl inte att få en graf med bara sng?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Kul att man hittade din dagbok,har själv nyligen börjat med sng sh turbo...håller på att prova olika varianter om vilket ger bäst timpeng.

Lirar oxå på Hey,$50.

 

Hur upplever du variansen i sh kontra fr?

 

Beror ju på vart du spelar. På pokerstars där jag spelade innan , lirade jag enbart turbo full ring. Den variansen var mycket mycket mildare mot variansen på ongames turbo sh.

 

Har testat lite FR turbo på ongame.. Men jag suger på dem. Har iofs bra resultat på dem jag spelat. Men har spelat kanske 10-20. Dock känns det för mycket lotto för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde du hade ganska hög roi med tanke på att du lever på pokern, hur går detta ihop? :roll:

 

Bonusar.. Och överlevande på låg inkomst. Har snittat kanske 20.000 per månad. Och den inkomsten är väl låg om man e minister eller high stakes pokerproffs. Men den är högre än många som arbetar på ica...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver upp mina resultat för hand (10*10 sng per a4 sida). Synd att de trackar MTT på Ongame så man får det med i grafen. Det går väl inte att få en graf med bara sng?

 

Självklart går det! Advanced search! (tror man måste köpa någon variant för att få tillgång till advanced, men 150 sök/dag kostar 16 dalla eller nåt liknande för en månad...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver upp mina resultat för hand (10*10 sng per a4 sida). Synd att de trackar MTT på Ongame så man får det med i grafen. Det går väl inte att få en graf med bara sng?

 

Jo det går att bara få sngs.. Tom sortera på Hu , 5 manna eller 10 manna osv.

 

Sharkscope duger för mig. Det jag ser till mest är hur mycket pengar jag får in inte hur stor roi jag har. Har dessutom toruney manager som funkar med ett hjälp program samt hm kommer med sng support snart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bonusar.. Och överlevande på låg inkomst. Har snittat kanske 20.000 per månad. Och den inkomsten är väl låg om man e minister eller high stakes pokerproffs. Men den är högre än många som arbetar på ica...

 

Över hur lång tid? När jag börjar räkna efter på de siffror du presenterar så pratar vi max om ett halvår eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på vart du spelar. På pokerstars där jag spelade innan , lirade jag enbart turbo full ring. Den variansen var mycket mycket mildare mot variansen på ongames turbo sh.

 

Har testat lite FR turbo på ongame.. Men jag suger på dem. Har iofs bra resultat på dem jag spelat. Men har spelat kanske 10-20. Dock känns det för mycket lotto för min del.

 

Håller med dig där,fr turbo lade jag ner.Tycker 500 games ger en hyffsad hum om läget.

Den variant jag hittills upplevt ger minst varians o "säkrast" pengar är double or nothing regular.

Sh turbo är sista grenen i denna tiokamp o jag hade nada förhoppningar men måste ha hamnat i en tillfällig rush.

Vad tycker du e rimligt roi mål för dessa om du inte tiltar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig där,fr turbo lade jag ner.Tycker 500 games ger en hyffsad hum om läget.

Den variant jag hittills upplevt ger minst varians o "säkrast" pengar är double or nothing regular.

Sh turbo är sista grenen i denna tiokamp o jag hade nada förhoppningar men måste ha hamnat i en tillfällig rush.

Vad tycker du e rimligt roi mål för dessa om du inte tiltar?

 

500 games säger typ ingenting när det gäller turbos...

 

Jag backade 60 inköp första 150 gamesen (FR Turbo Ongame), efter 400 games var jag breakeven, efter 700 games har jag 8% ROI och 40 inköp upp... Efter 1000 games har du kanske en hum om var du befinner dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över hur lång tid? När jag börjar räkna efter på de siffror du presenterar så pratar vi max om ett halvår eller?

 

Vet inte vilka siffor du menar, men om du menar de sharkscope stats som jag presenterade så är ju inte det alla mina konton på alla pokersiter.

 

Men ongame har jag bara levt på sedan april/maj i år.. Innan det var det det faktiskt mest FL.. Om än sngs i perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...