Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Sömnparalys har varit hemskt i mina fall, riktigt scary. Hänt mig en handfull gånger och ett par av dem med en mörk "varelse" i rummet. Värst var det efter en lång tids fuskande med sömnen.

 

En gång kunde jag se äcklet närma sig i ögonvrån sen upplevde jag att den greppade tag i mig och långsamt men bestämt tryckte in mig mot väggen, vaknade då till helt och skrek rätt ut. SICK! Det känns helt verkligt. :shock:

 

Visste inte vad i helsike det var som hände de första par gångerna men läste sen lite om saken och det finns tydligen folk som upplevt att "något" klättrar upp och sätter sig över bröstkorgen medan man inte kan röra en fena. Måste vara sinnes äckligt. :-|

 

Har varit med om detta ca 2-3 gånger nu på bara några månader.

 

Jag vaknar upp och är vaken i huvudet men jag är förlamad, jag kan inte skrika heller. En gång vaknade jag upp av att jag låg på sidan, det kändes som att en ande tryckte ned mig i sängen och jag trodde allvarligt talat att jag skulle bli våldtagen av den eller något i den stilen. Man är vettskrämd i skallen men kan inte göra något alls utan bara ligga där och vara rädd och hoppas på att man överlever "attacken".

 

Det är riktigt jävla obehagligt, man känner sig så hjälplös.

 

Edit: Kan rekommendera 5-HTP för skönare sömn och "roligare" drömmar, har funkat bra i dom perioderna jag kört det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man som "tänkande" spelare inte exploatera system med stora luckor?

 

Atm så har Arbetsmiljöverket förbjudigt konduktörer på tåg kolla biljetter själva. Resulterar i att vissa resor ej blir kontrollerade.

Samtidigt finns de skånekort (som jag har) varpå man enbart behöver ny biljett när tåget åker ur Skåne.

 

Alltså kan de ibland vara utan kontroll, ibland kollar de tidigt sen inte fler gånger (om ej personalbyte sker). De säger till i högtalarna om de är kontroller eller inte (sample: 3 ggr) och blir man påkommen finns de ett gäng argument att komma runt straffavgiften på 800.

 

I sista fall gör man en ST och skriver på allt men utan visa ID och vägrar fakturan i efterhand.

 

Biljetten kostar 220 ish.

Räkna bort samvete och känsla av skuld, sånt har inte en spelare såklart.

 

Linecheck?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter ju lönsamt ekonomiskt. finns många saker man kan göra som är lönsamma men som innebär att man tillskansar sig saker som man inte har rätt till.

 

vill inte moralisera, har själv försökt åkt gratis många gånger i yngre dagar och dessutom försökt att ljuga konduktörerna rakt upp i ansiktet. när man blir lite äldre och förståndigare inser man förmodligen att man även kan tjuva till sig lite vad som helst utan att åka fast, så varför enbart fokusera på tågbiljetter som om det vore mindre "fel"? och följden från det är i alla fall för mig att även tjuvåkning är helt oacceptabelt eftersom det i sådana fall är så totalt irrationellt att inte även snatta o.s.v. (eller liknande saker som har högt EV).

 

kortfattat är det riktigt många brott som är ev+ ekonomiskt och även från nyttoperspektiv (för en själv) men frågan är om det är så intressant bara därför.

 

ok, nu moraliserade jag ju tyvärr men tycker resonemanget är rätt fruktbart att fundera över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte ljuger, man inser att det inte finns något förbud utan bara en handling knuten till en sanktion.

 

Det enda omoraliska i mina ögon är att jag inte betalar för min del, fler gör och priserna höjs för de som betalar.

Men samtidigt är de ju ett företag, om de stoppar sina läckor blir de ju knappast något större problem. Mitt ev lär ju ändå inte vara sjukt högt.

 

Helst inte om de drar straffavgiften emellanåt.

 

Som att smita in på en krog med inträde.

 

Rätt rastlös så roligt tänka på ändå. Men tråkigt skriva från telefonen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnad mot snatteri.

 

Hummm.

Har man ens en kontraktuell skyldighet att betala vid snatteri?

När uppstår förhållandet?

 

Tåget är väl rätt cleant när man stiger på.

Snatteri är kanske samma.

 

Straffrättsligt är de bedrägligt beteende men är även snatteri det?

 

Aldrig hört om åtal mot tjuvåkare som erbjudit sig betala avgiften.

 

Företag räknar med svinn osv, är de samma som en acceptans av verkligheten och allt blir ett ev spel?

Exklusive decitament i längre loppet med utdragsregister osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror, utan att vara ekonom eller så, att det blir ett mycket trevligare klimat att verka i för företagen om människor kan fortsätta ha den där tysta överenskommelsen om att man inte hela tiden maxexploaterar alla läckor. Bra klimat för företag borde rimligtvis gynna alla i längden. Gillade nizzestroms resonemang =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag avbryter eran diskussion om juridik lite men ni har läst juridik om jag inte misstar mig och det är bra! för jag och Slasktratt hade en intressant diskussion för ett tag sen som ni kanske kan hjälpa till att utreda. vad vi diskuterade är Har ett brott begåtts och i så fall vad lyder rubriceringen?

 

En kvinna har för avsikt att idka samlag med en man för att bli gravid, men mannen vill inte ha barn så han låter henne Endast utföra oralsex. när kvinnan har (och hur fan uttrycker jag det här och samtidigt behåller någon slags värdighet) sperman i munnen, spottar hon ut det i handen och gnuggar det i sitt sköte i hopp om att bli gravid.

 

vi kom till slutsatsen att det rör sig om någon typ av egenmäktigt förfarande då kvinnan i detta exempel förfar egenmäktigt över något som hon i och för sig har fått men som inte är menat att brukas i det syfte hon avser, ja ni hajar

 

så tacksam för svar hur detta ärende skulle behandlas i rättsak:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag avbryter eran diskussion om juridik lite men ni har läst juridik om jag inte misstar mig och det är bra! för jag och Slasktratt hade en intressant diskussion för ett tag sen som ni kanske kan hjälpa till att utreda. vad vi diskuterade är Har ett brott begåtts och i så fall vad lyder rubriceringen?

 

En kvinna har för avsikt att idka samlag med en man för att bli gravid, men mannen vill inte ha barn så han låter henne Endast utföra oralsex. när kvinnan har (och hur fan uttrycker jag det här och samtidigt behåller någon slags värdighet) sperman i munnen, spottar hon ut det i handen och gnuggar det i sitt sköte i hopp om att bli gravid.

 

vi kom till slutsatsen att det rör sig om någon typ av egenmäktigt förfarande då kvinnan i detta exempel förfar egenmäktigt över något som hon i och för sig har fått men som inte är menat att brukas i det syfte hon avser, ja ni hajar

 

så tacksam för svar hur detta ärende skulle behandlas i rättsak:)

 

så länge det hamnar på film så är viktorh nöjd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror, utan att vara ekonom eller så, att det blir ett mycket trevligare klimat att verka i för företagen om människor kan fortsätta ha den där tysta överenskommelsen om att man inte hela tiden maxexploaterar alla läckor. Bra klimat för företag borde rimligtvis gynna alla i längden. Gillade nizzestroms resonemang =)

 

Måste man skilja mellan denna aspekten och andra när det kommer till luckor hos företag då?

För om man inte behöver det bör de ju snarare resultera i att företag med brister går under och de som täpper sina luckor överlever (vilket väl är lite hela idèen med de ekonomiska systemet) - GO Hayek!

 

Men håller med om att de klart är rätt vettigt.

Kanske t.o.m så att man kan dra de så långt att man rättfärdigar alla brott som är ekonomiskt motiverade.

Men man får lura på de inomkontraktuella förhållandet och om de alltid inkluderar en brottslig handling och huruvida det även i praktiken någonsin aktualiseras.

 

Kmr nog inte orka åka utan biljett igen, dom väckte mig. Hade varit värt ge upp ev och lägga biljetten framme och få sova.

Fick dock bara dega vad biljetten hade kostat normalt ändå, s.k freeroll.

 

Ursäkta att jag avbryter eran diskussion om juridik lite men ni har läst juridik om jag inte misstar mig och det är bra! för jag och Slasktratt hade en intressant diskussion för ett tag sen som ni kanske kan hjälpa till att utreda. vad vi diskuterade är Har ett brott begåtts och i så fall vad lyder rubriceringen?

 

En kvinna har för avsikt att idka samlag med en man för att bli gravid, men mannen vill inte ha barn så han låter henne Endast utföra oralsex. när kvinnan har (och hur fan uttrycker jag det här och samtidigt behåller någon slags värdighet) sperman i munnen, spottar hon ut det i handen och gnuggar det i sitt sköte i hopp om att bli gravid.

 

vi kom till slutsatsen att det rör sig om någon typ av egenmäktigt förfarande då kvinnan i detta exempel förfar egenmäktigt över något som hon i och för sig har fått men som inte är menat att brukas i det syfte hon avser, ja ni hajar

 

så tacksam för svar hur detta ärende skulle behandlas i rättsak:)

 

Jag är ju knappast ett facit när det kommer till juridik (till skillnad från så mkt annat :roll: ) och jag har inte läst någon straffrätt men min gissning är att det knappast är egenmäktigt förfarande eftersom mannen faktiskt har "avhänt" sig sperman.

 

Får slänga in en chansning på att det inte är en brottslig handling och att mannen i situationen får stå risken när han har en sexuell relation om än oral med en kvinna.

 

Affe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man skilja mellan denna aspekten och andra när det kommer till luckor hos företag då?

För om man inte behöver det bör de ju snarare resultera i att företag med brister går under och de som täpper sina luckor överlever (vilket väl är lite hela idèen med de ekonomiska systemet) - GO Hayek!

 

Men håller med om att de klart är rätt vettigt.

Kanske t.o.m så att man kan dra de så långt att man rättfärdigar alla brott som är ekonomiskt motiverade.

Men man får lura på de inomkontraktuella förhållandet och om de alltid inkluderar en brottslig handling och huruvida det även i praktiken någonsin aktualiseras.

 

Kmr nog inte orka åka utan biljett igen, dom väckte mig. Hade varit värt ge upp ev och lägga biljetten framme och få sova.

Fick dock bara dega vad biljetten hade kostat normalt ändå, s.k freeroll.

 

Det är klart att man kan ha ett system där man rättfärdigar alla ekonomiskt motiverade brott, men min gissning är att en sådan ekonomi aldrig kan bli lika effektiv som en där människor inte exploaterar alla luckor. Jag tänkte mest åt prisoner's dilemma-hållet, då EV:t som kan uppnås vid samarbete är högre för båda parter än när man måste ta hänsyn till att inte bli exploaterad. Det kommer ju i detta fall fortfarande råda konkurrens mellan företagen bara det att miljön för att göra affärer kommer att bli mycket bättre.

 

ps. Jag inser ironin med att använda prisoner's dilemma för att förespråka att inte begå brott :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-)

 

Rättordningen ska ju motverka att det går exploatera för enkelt.

Fattar hur du menar.

 

Men eftersom de företaget (i detta fallet öresundståg) hade kunnat komma runt kontrollförbudet genom att uppfylla arbetsmiljöverkets krav / ha andra rutiner blir det ju istället deras setup som är bristfällig.

 

I det större är jag helt med dig (även i detta), naturtillståndet lär vara mega ev-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna bort samvete och känsla av skuld, sånt har inte en spelare såklart.
Ni kom ju in på den diskussionen lite ändå, men så där i allmänhet kan det nog vara både själsligt och ekonomiskt olönsamt att gå omkring och småhustla hela tiden. På så sätt att man ger sig själv en negativ självbild, signalerar opålitlighet till de som ser ens scammande och att man alienerar sig själv lite i största allmänhet.

 

så tacksam för svar hur detta ärende skulle behandlas i rättsak:)
Gissningsvis inte längre än det tar för åklagaren att kasta dokumenten, om det nu skulle komma så långt.

 

Däremot tycker jag det verkar som om de nya strömningarna inom sexualbrottsdiskussionerna faktiskt verkar som om det där skulle kunna vara våldtäkt från kvinnans sida. Det förekommer ju resonemang om att våldtäkt kan ske om mannen bryter mot ett villkorerat samtycke, så i konsekvensens namn borde det samma ju även kunna gälla för kvinnan.

 

Inte för att jag tror att så faktiskt kommer ske, men det borde göra det om vi samtidigt ska dra fram våldtäktssläggan för att någon kåtbock petar hål på kondomen för att få ett lite skönare slaskigt samlag mot kvinnans vilja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoo skulle behöva tips på ett bra och billigt gainerpulver eller protte och kolhydratpulver. Funderar lite på http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-80-storkop-8-kg och blanda lite med http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/vitargo-pure.

 

Är det för mycket skit i såna här pulver eller äre legit att trycka utan att få dåligt samvete? Tränar 6-7 ggr/v så behöver nåt känner ja.

 

Har även varit inne lite på äggproteinpulver som http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/aggpulver då ja inte brukar käka så mycket mejeriprodukter för ja inte tål för stora mängder. Va tror du om detta, verkar ju va en del dyrare men det kanske det är värt för att slippa mjölken / vasslen?

 

Finns det bättre alternativ för mindre pengar så hojta.

 

mvh kan inget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...