Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Neeeeej bli inte det paret som åker tillbaks till samma ställe år in och år ut..

edit: kallade någon i personalen dig för stor och stark möjligtvis?

 

betald charter av föräldrar, kunde inte hitta bättre alt.

väldigt begränsad av mammas flygräddsla, datum efter pappas fördelsedag (så måste vara varmt).

 

Var egypten eller kanarieöarna.

 

osv

 

edit; dom smörade på bra för få mig återkomma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryan Tunnicliffe kom nyss in för United. Skön historia att hans farsa när Ryan var 9 år gjorde ett vad för 100 pund att sonen skulle spela i Uniteds förstalag en dag. Nu cashar han in 10k pundz :mrgreen:

 

 

För övrigt känns Büttner just nu ett av dem bättre köpen på länge. Bara två matcher förvisso men han har varit sensationellt bra hittills.

 

Även skönt att Cleverley fick göra sitt första mål i United :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit; dom smörade på bra för få mig återkomma.

 

Mig stalkade dom i stort sett, jagade reda på mitt nummer (!) och ringde och smsade i veckor efter att jag kom hem. Så bisarrt mtp att deras månadslön knappt räckte till ett samtal. Har blockat samtliga från fb-chatten nu efter hästmycket tjat och hets på en obegriplig engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står helt klart för mig att sådant bara händer dig min kära Pawdski.

Mig var dom mest fjäskiga mot på hotellet, tipsade om gymmet osv när de skulle sälja in spabehandlingar.

 

 

Kom precis till en insikt om migsjälv som var lite tung.

Jag skulle aldrig kunna bli fri. Djupt rotat i mig finns ett moraliskt kodex som ger mig känslor jag inte kan rationalisera bort.

 

Exempel 1: Min flickväns kort funkar inte i slussen på gymmet när hon hade signat 3v tidigare. Klockan är 23 och jag har tagit PWO, att vända är inget alternativ så jag trycker in henne i slussen med mig och vi genomför ett bra benpass.

Under hela tiden gror en oro inom mig. Den är inte knuten till konsekvenserna av handlingen (som är avstängning om de ska vara strikta, vilket är en förlust på ca 350sek) utan istället något med att göra saker som är "förbjudna".

Jag kan inte heller skaka av mig känslan hur mycket jag än försöker klargöra i mitt inre att det är 350 kr som står på spel och att sannolikheten för att det ska gå så långt är väldigt liten.

 

Exempel 2 (som nyss inträffade): Jag ska som sagt flytta och slänger upp lite grejer jag inte orkar dra med mig till den nya lägenheter till underpriset.

Lägger inte upp mitt nummer utan väljer att selektera via mail (blir enklast så), jag fick kontakt med en svensk herre i 40-50 års åldern som verkar intresserad. Vi har ett samtal där han säger:

- 1800 och jag hämtar den imorgon.

Jag säger: Okej men du får hämta den på kvällen för vi jobbar.

- Det går bra men jag måste kolla på soffan innan jag köper den.

 

I detta läget har han gått från att vi ska göra slag i saken till att han vill ha ensamrätt under förutsättning att han gillar den.

Jag säger att jag förstår men klargör inte att så är fallet, vilket jag i efterhand kom på jag borde gjort.

Hur som så får jag 10 min senare ett mail där en kille skriver att han ger 2k rakt av och hämtar den ikväll.

Sagt och gjort, han kommer och köper den direkt.

 

Den där känslan gror inom mig som säger att jag har varit en dummer.

Rent juridiskt är det väl i gråzonen huruvida vi ingick ett avtal innan hans tillägg men post detta bör det väl knappast vara bindande.

(Alltid haft svårt för anbud/accept-modellen i praktiken)

Det kommer ju självklart inte bli någon rättssak av det hela men det är ändå ett av planen jag försöker rationalisera bort känslan med.

Samma sak att jag försöker utforska aspekten att det varit omvänt. Att jag vore köpare och samma sak hade hänt mig.

Då hade jag kanske blivit en smula butter men ändå haft förståelse att det är såhär det funkar om man ger sig ut på blocket osv.

 

Kommer denna hemska känsla fortsätta att hemsöka mitt inre eller är det något man nöter bort med åren som juriststuderande och aspirerande cyniker?

 

Klart är väl iaf att jag aldrig kan bli en ubermenschen och att varje försök skulle leda till att jag och Raskolnikov går hand i hand in i vansinnets töcken.

 

 

Peace out brotherin, nu har frugan duschat klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...