Metaddict Postad 16 Januari , 2012 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2012 Som sagt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 16 Januari , 2012 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2012 Aaaaaaaaaaaaaaaa MEGA MAN 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 16 Januari , 2012 Rapport Share Postad 16 Januari , 2012 stats i dom 3 stora för dagboksinnehavarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 16 Januari , 2012 Rapport Share Postad 16 Januari , 2012 stats i dom 3 stora för dagboksinnehavarna? Bänk: 107.5kg (utan studs men inte tävlingslyft) Mark: 160 kg (Inte provat sen jag gjorde det för 4-5år sen) Böj: 135 kg med fullt djup. Tot: 300 kg ish. Kan tänka mig prova göra någon dag... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 16 Januari , 2012 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2012 Looooooooooooooool Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 16 Januari , 2012 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2012 stats i dom 3 stora för dagboksinnehavarna? Kör mest cablecrossish mannen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 16 Januari , 2012 Rapport Share Postad 16 Januari , 2012 Bänk: 107.5kg (utan studs men inte tävlingslyft)Mark: 160 kg (Inte provat sen jag gjorde det för 4-5år sen) Böj: 135 kg med fullt djup. Tot: 300 kg ish. Kan tänka mig prova göra någon dag... Blir 400kg Men du drar nog 170-180 mark om du böjer 135. Enda momentet av dom 3 stora där man inte har fet nackdel av att vara lång. Kör mest cablecrossish mannen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 16 Januari , 2012 Rapport Share Postad 16 Januari , 2012 Självklart är jag en idiot Ska prova maxa marken någon gång när jag är träningsledig några dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 16 Januari , 2012 Rapport Share Postad 16 Januari , 2012 Självklart är jag en idiot Ska prova maxa marken någon gång när jag är träningsledig några dagar. Akta dig för den klassiska svimningen efter bara Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RoyleAxe Postad 17 Januari , 2012 Rapport Share Postad 17 Januari , 2012 Jag har trots många års träning i princip inte läst någonting om träningsteori o kost osv, så tänkte kolla vad ni anser om roddmaskin som kombo av styrka/kondis? Har kört det rätt ofta senaste halvåret lite drygt o tycker det gett en allmän stärkning av den totala fysiska prestationsförmågan (eller vad man ska beskriva det som..) Gjorde 6:44 på 2km idag, not so hidden brag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 17 Januari , 2012 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2012 Jag har trots många års träning i princip inte läst någonting om träningsteori o kost osv, så tänkte kolla vad ni anser om roddmaskin som kombo av styrka/kondis? Har kört det rätt ofta senaste halvåret lite drygt o tycker det gett en allmän stärkning av den totala fysiska prestationsförmågan (eller vad man ska beskriva det som..) Gjorde 6:44 på 2km idag, not so hidden brag Allt som får upp pulsen är fan bra för kondis. Speciellt något som aktiverar så många olika muskler som en roddmaskin. Men det är alldeles för höga reps för att ge någon större effekt på styrkan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 17 Januari , 2012 Rapport Share Postad 17 Januari , 2012 Allt som får upp pulsen är fan bra för kondis. Speciellt något som aktiverar så många olika muskler som en roddmaskin. Men det är alldeles för höga reps för att ge någon större effekt på styrkan. Är det negativt för styrkan då? Inte speciellt intresserad av att löpa, cykla eller stå med kärringarna i crosstrainern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 18 Januari , 2012 Rapport Share Postad 18 Januari , 2012 Är det negativt för styrkan då? Inte speciellt intresserad av att löpa, cykla eller stå med kärringarna i crosstrainern. Är nog negativt i samband med styrketräning inriktat på hypostrofi men mest för man inte ska blanda kondition för att bygga. Bör vara rätt dumt i förbränningssyfte också, lite förbränning mot hur jobbigt det är och hur länge man orkar hålla på. Men om man ska sluta tänka opti så lär de ju vara bra som generell träning om man vill bli all around tränad och även vara rätt kul när man sätter upp mål och sånt. Se bara på kanotister. Har en barndoms än som är elit på kort distans, där talar vi överkropp..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Level Postad 18 Januari , 2012 Rapport Share Postad 18 Januari , 2012 Eftersträvar man maximal muskelbyggnad lär det vara suboptimalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kakmonstret Postad 18 Januari , 2012 Rapport Share Postad 18 Januari , 2012 Om du inte tränar inriktat för styrkeökning (alternativt muskelökning, men de två går hand i hand), sluta fundera vad som är optimalt hit och dit. Problemet med rodd och annan påfrestande uthållighetsträning är att återhämtningen blir lidande (styrketräningen). Känn efter om det är ett problem för dig och reglera därefter. Om du däremot inte styrketränar, alternativt kör någon slags cirkelträning eller annat trams, behöver du absolut inte oroa dig. Kör på bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 18 Januari , 2012 Rapport Share Postad 18 Januari , 2012 Jag hade tänkt mig det som förbränning och samtidigt bibehålla muskelmassa utan att bli övertränad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 18 Januari , 2012 Rapport Share Postad 18 Januari , 2012 Problemet med rodd och annan påfrestande uthållighetsträning är att återhämtningen blir lidande (styrketräningen). Känn efter om det är ett problem för dig och reglera därefter. Skickar motsatta signaler på cellnivå också. Men knappast nåt man märker av 15 min rodd =P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RoyleAxe Postad 18 Januari , 2012 Rapport Share Postad 18 Januari , 2012 Ja, som ni är inne på så är det nog inte optimalt för muskelbyggare Dock för dem som mig som vill vara mer allround/inte vill bli ngn biff (blir efter många år rätt tråkigt att inte variera sin träning också tycker jag..) så tror jag det är bra. Jag kör aldrig mer än 5km så torde inte vara alltför negativt för muskeltillväxten? Tycker btw att jag fått grövre ben av roddmaskinsträningen, men kan iofs mest bero på att jag varit rätt slö med benträningen sista åren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 18 Januari , 2012 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2012 Är för lat för att leta åt er men det finns en bra undersökning om ungefär detta. Kan ha varit på traningslara.se. Men kortfattat så var väl slutsatsen att man bör periodisera om man ska satsa på båda. Men det är nog bara "riktiga" idrottsmän som behöver tänka på sånt. Som jag brukar säga: Hittar man nån träningsform man gillar och mår bra av så är det bara att köra och inte tänka. Om det inte är crossfit eller Zumba då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 18 Januari , 2012 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2012 Var inne på att lägga upp en bögig spännbild på slutresultatet av min halvfärdiga deff men jag kom på andra tankar, det var nog tur. Anar att inget gott hade kommit ur det... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 18 Januari , 2012 Rapport Share Postad 18 Januari , 2012 Farfar behöver lite material Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 18 Januari , 2012 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2012 Hm jag mår illa och vill spy. Måste ha ätit något konstigt...eller vänta nu, såg nyss trailern för En Gång i Phuket Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haslo Postad 18 Januari , 2012 Rapport Share Postad 18 Januari , 2012 Hm jag mår illa och vill spy. Måste ha ätit något konstigt...eller vänta nu, såg nyss trailern för En Gång i Phuket skärp dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 18 Januari , 2012 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2012 Paul Harrisssss Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 18 Januari , 2012 Rapport Share Postad 18 Januari , 2012 Var inne på att lägga upp en bögig spännbild på slutresultatet av min halvfärdiga deff men jag kom på andra tankar, det var nog tur. Anar att inget gott hade kommit ur det... A --> B osv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts