Gå till innehåll

Skulle du läsa den här bloggen om den ej fanns på PF utan som fristående?  

164 medlemmar har röstat

1. 1. Skulle du läsa den här bloggen om den ej fanns på PF utan som fristående?

• Ja.
      31
    • Nej.
      133

Recommended Posts

• Svars 686
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Göran säger (8:19 PM):

seriöst, vad i helvete är det för diskussion i din dagbok?

Djens säger (8:24 PM):

ge mig 5, ska läsa den

Djens säger (8:28 PM):

Orkar du avdela den? :)

Jag glömde några inlägg, men det hela finns under off-topic.

Postad
Om jag och Hata kommer 1a och 2a i eventet idag/main så kommer det att komma ut fina bilder här om några dagar då vi har ett bet med en känd profil i pokersverige att han skulle gå på bordell ifall vi lyckades med den bedriften.
Jag märker att Ola frirullar.
Postad

Ovan glömde jag nämna att connection timade ut.

Sitter på finalbordet i Sm nu, 199k i stacken och är väl runt avg. Lite tiltad nästan då jag förberett mig på utgång idag men fick stanna kvar, dock är det faktiskt roligare att spela finalbord.

Vi var ju ute i förrgår, mycket trevlig kväll med många trevlig pokerpersoner, stort tack till Hata, Rilleg, Zeberga, Scherman, L@ndy, Zephyris mfl för en mycket trevlig kväll.

Jag var nog f.ö. den mest bakfulla och trötta personen i touren i förrgår, sjukt jag kom vidare, t.om. utan ett enda stort utköp och endast en enda David som höll på att gå fel.

Postad
Hur går det med ditt mål att spela 40k händer under April?

Katastrof, minst sagt, det blev 16k händer får hoppas jag har lite tur och klonkar på bra ikväll istället.:-)

Lycka till imorgon!

/O

Tack! Har iaf sovit en låång stund nu så nu blir det snart att börja öla igen, jag har tillräckligt med ölkuponger för att supa bordet under bordet (Nordicbet bjuder sina spelare på gratis öl i baren samt en jättesöt tjej :D som går runt och masserar spelarna, dock tog de henne ur tjänst när jag var ensam spelare kvar, det var elakt, fast hon måste ha haft ont i armarna så det var nog skönt för henne :).)

Ska se om jag kan få ta en bild med henne om hon dyker upp idag igen.

Och batterierna i min rakapparat är typ döda så jag kommer se rejält ovårdad ut idag :shock:

Postad

Jag börjar tro att riggen vänt nästan, dels efter att jag faktiskt fick split med AQ mot AK i Sm men när jag skulle växla in pengarna idag kom jag till forex, tog en kölapp och satte mig och väntade, de hade 4 kassor öppna.

Kassa 1 - Man modell lite större som såg småelak och bitter ut.

Kassa 2 - En kvinna i kanske 30års åldern någonting.

Kassa 3 - En kille i typ min ålder med glasögon

Kassa 4 - En jättesöt tjej vid namn Johanna

Klart man hittar storklonken och får prata med henne i en halvtimme när hon räknar upp några hundra sedlar, det måste vara ett tecken! :-D

Postad
Jag hoppas du kommer ihåg vem som motiverade dig att lira SM...

Ja,tack! Det behövdes i ett tillstånd av tilt, baksmälla och där allt kändes illa!

Lite piggare orkade jag följa med Hata och Zeph ut på den roligaste kvällen den veckan. "Bara se på fotboll och dricka några öl" - my ass.

De som känner mig har väntat på en enda sak hela den här veckan, att jag skulle bli sjuk, rejält jävla sjuk som jag alltid blir när jag dricker, men det blev jag inte. Det är en bra medrigg om något.

Var på fiskepremiär häromdagen som kan sammanfattas som "Misär".

Upp vid 05:00, regn, kyla och inte ens ett enda napp på 8 timmars fiskegrind. Det gick iofs inget vidare för någon runt sjön, men jag tror alla utom jag fick åtminstone ett napp.

Har hört klagomål på att jag blivit en bitter sate också, klart personen haft rätt så jag tänkte försöka se om vi kan få en gladare ton här, känner mig lite mer harmonisk än vanligt just nu. Om jag bara får ordning på hur min kropp mår så kanske jag t.om. kan orka spela mer poker igen. :-)

Funderar på att se över på moneymanagement med, åt fel håll, som det är nu tror jag att jag spelar med för mycket pengar bakom för nivån och kanske behöver gå upp i nivå för att motivera mig lite mera.

Postad
Ja,tack! Det behövdes i ett tillstånd av tilt, baksmälla och där allt kändes illa!

Lite piggare orkade jag följa med Hata och Zeph ut på den roligaste kvällen den veckan. "Bara se på fotboll och dricka några öl" - my ass.

De som känner mig har väntat på en enda sak hela den här veckan, att jag skulle bli sjuk, rejält jävla sjuk som jag alltid blir när jag dricker, men det blev jag inte. Det är en bra medrigg om något.

Var på fiskepremiär häromdagen som kan sammanfattas som "Misär".

Upp vid 05:00, regn, kyla och inte ens ett enda napp på 8 timmars fiskegrind. Det gick iofs inget vidare för någon runt sjön, men jag tror alla utom jag fick åtminstone ett napp.

Har hört klagomål på att jag blivit en bitter sate också, klart personen haft rätt så jag tänkte försöka se om vi kan få en gladare ton här, känner mig lite mer harmonisk än vanligt just nu. Om jag bara får ordning på hur min kropp mår så kanske jag t.om. kan orka spela mer poker igen. :-)

Funderar på att se över på moneymanagement med, åt fel håll, som det är nu tror jag att jag spelar med för mycket pengar bakom för nivån och kanske behöver gå upp i nivå för att motivera mig lite mera.

Kul du är tillbaka i lite bättre form, grattis till SM finalbordet!

Fiskeklonk är inte självklart ens i en P&T-sjö. Var nere och gjorde ett arbetspass på båtklubben förra veckan och en av gubbarna berättade att en bekant i klubben had varit ute och rott drag utmed vasskanten och fått en gädda på 15 kilo. Båten åker i tidigt nästa år, ska du med?

Kan själv inte alls spela med stor rulle bakom, blir för nonchalant och ofokuserad. Bästa är när jag har mindre än tio inköp att spela för (Texas, Omaha behövs nog nåååågra till), blir oerhört fokuserad och slarvar knappt inte bort en enda penning. Att minimera förlusterna är lika viktigt som att maximera vinsterna.

Har du problem med riggen så kan jag mot en "smärre" :mrgreen: timpeng raila dig vid datorn, blev väl 3000$+ på 30 minuter senast? Har grymma stats på PL Omaha, plussat alla sessioner jag spelat! Hur svårt kan det vá? ;-)

/Patfor

Postad

Tack! Tråkigt att man inte fick vara kvar längre, dock hann jag spela en hand fel under tiden jag satt på bordet, men som en väldigt trevlig vän brukar säga:

"Alla spelar som åsnor ibland".

Klart! Allt sorts fiske är lite som en "haven" för mig, där kan man koppla bort allt, koppla av och bara ta det lugnt, för att sedan få några minuters adrenalin för att sedan slappna av en timme igen.

Jag och tjejen funderar ju starkt på Kanada i slutet av sommaren, jag vill fiska, hon vill göra annat och kanske fiska lite. Om jag betalar allting som en födelsedagspresent eller något (För man bjuder väl inte någon på något som kanske kostar 10-20k sek, rätt av om jag förstått samhällsnormerna rätt?) och då kan jag alltid köra "Men det är ju jag som betalar" argumentet.

Jag hoppas dock det blir mer kräftfiske iår? Vore trevligt att få tag i lite större kvantiteter (och kvaliteter) :-)

Jag tänkte att eftersom vi har folk som kan både det ena, andra och tredje på forumet om någon visste om det finns något smidigt sätt att hyra/leasa något snyggt i bilväg över sommaren, typ en Boxster Cab, Z4 cab, 6-serie cab eller liknande, vad det kan kosta och hur man ska gå tillväga? Tips mottages tacksamt. (köpet av Z4an gick i stöpet till förmån för aktieaffärer).

Postad

Tjejen kan man alltid bjuda om jag förstått normen rätt, om inte hon tar illa upp det vill säga. Om du sen använder "Men det är ju jag som betalar"-argumentet :mrgreen: kanske det möligen ibland kan leda till subnormal stämning? :-?

Postad
Tack! Tråkigt att man inte fick vara kvar längre, dock hann jag spela en hand fel under tiden jag satt på bordet, men som en väldigt trevlig vän brukar säga:

"Alla spelar som åsnor ibland".

Klart! Allt sorts fiske är lite som en "haven" för mig, där kan man koppla bort allt, koppla av och bara ta det lugnt, för att sedan få några minuters adrenalin för att sedan slappna av en timme igen.

Jag och tjejen funderar ju starkt på Kanada i slutet av sommaren, jag vill fiska, hon vill göra annat och kanske fiska lite. Om jag betalar allting som en födelsedagspresent eller något (För man bjuder väl inte någon på något som kanske kostar 10-20k sek, rätt av om jag förstått samhällsnormerna rätt?) och då kan jag alltid köra "Men det är ju jag som betalar" argumentet.

Jag hoppas dock det blir mer kräftfiske iår? Vore trevligt att få tag i lite större kvantiteter (och kvaliteter) :-)

Kräftfiske blir det, kan dock inte lova vare sig kvalité eller kvantite, gäller att ha lite medrigg i val av plats och tidpunkt. Både du och jag vet ju att medrigg är inget man får på beställning! Vi får se om en sammanstrålning med lite abborre/gäddfiske i Strömmen/Motalaviken innan midsommar kunde vara möjlig! Kan periodvis vara stora stim storabborre inne i Motalaviken innan midsommar.

Ojämna inkomstsituationer är aldrig lätt, bjöd ju frugan och hennes studerande syrra till Milano förra hösten (födelsedagspresent till frugan). Syrran uppskattade det enormt men haft lite ångest över att jag betalade, i hennes ögon, rätt mkt för resan. Har varit perfekt att kunna hävda att det var till frugan och hon måste ju ha ett ressällskap.

I dina kläder hade jag kamouflerat det som födelsedagspresent, och eftersom du också ska med så kan det motivera att det är en lite dyrare present än brukligt mellan er! Väl där är det inga problem, bara att du låter ditt kort sköta alla utfllykter och reataurangbesök, hyrbil osv, hon kan få betala glass och fika!

Hur svårt kan det va? ;-)

/Patfor

• Skapa nytt...