Gå till innehåll

Djens daytradardagbok.


Djens

Skulle du läsa den här bloggen om den ej fanns på PF utan som fristående?  

164 medlemmar har röstat

  1. 1. Skulle du läsa den här bloggen om den ej fanns på PF utan som fristående?

    • Ja.
      31
    • Nej.
      133


Recommended Posts

Jo, problemet här som jag ser det är att motståndet ligger på 1377 och det är en bit dit och den kanske inte går dit innan (resonerat när man sätter traden), har man motståndet under det är risken att det slår i falskt. Sen är 1350 första anhalten som bevakas, det kan gå under, men troligen inte då marknaden bara vill upp upp upp.

 

Sen känns det som chansen är större än 2/3 att det går ner idag.

 

Men jag är öppen för resonemang runt det hela om du kan samtidigt analysera marknaden, TA och risk/reward(eftersom du inte bara kan se till en av de), det vore faktiskt väldigt trevligt att få flera personers view på det hela. Shoot!

 

Utifrån din analys skulle jag nog hoppa att göra affären om jag inte upplever att sannolikheten är mkt stor att scenariot inträffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 686
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Utifrån din analys skulle jag nog hoppa att göra affären om jag inte upplever att sannolikheten är mkt stor att scenariot inträffar.

 

Klart du inte vill göra det, när det i efterhand visade sig vara ett dåligt trade :-)

Men i framtiden är det nog bra ifall jag är tyst om de dåliga och enbart skriver ut de bra.

 

I en perfekt värld hade jag såklart väntat tills 30 sekunder innan statten kom.

S&P ligger f.ö. just nu på 1367.

 

Lite rätt har du iofs, tanken var rätt men timingen fel, jag borde ha tagit mindre risker och väntat 30 sekunder tills innan statten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det du som spelar PLO200 med djens007 nicket på crypto ibland? Inte sett dig på ett tag men en hel del förra månaden. Varför? Tänkte mest på att du skriver att du spelar 3/6 ända upp till 10/20 vanligtvis..

 

Jag spelar även £10/20 FL på det kontot är ett hett tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du inte vill göra det, när det i efterhand visade sig vara ett dåligt trade :-)

Men i framtiden är det nog bra ifall jag är tyst om de dåliga och enbart skriver ut de bra.

 

I en perfekt värld hade jag såklart väntat tills 30 sekunder innan statten kom.

S&P ligger f.ö. just nu på 1367.

 

Lite rätt har du iofs, tanken var rätt men timingen fel, jag borde ha tagit mindre risker och väntat 30 sekunder tills innan statten.

 

Nej, jag baserade det bara på risk/reward. Stoplossen blir för stor i förhållande till ev. förväntad vinst. Har du testat intradaycharts? Kanske något att fundera på om du letar efter fler setups.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag baserade det bara på risk/reward. Stoplossen blir för stor i förhållande till ev. förväntad vinst. Har du testat intradaycharts? Kanske något att fundera på om du letar efter fler setups.

 

Det beror väl iofs på sannolikheten för att statten blir dålig/bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nån koll på West Siberian Resources? Har hänt mycket intressant i det bolaget på sista tiden fast kursen har bara fallit.

 

Har en mkt kompetent VD i Barsky, men bolaget har inte alltför bra rykten om sig (exempelvis rykten om indragen licens).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl iofs på sannolikheten för att statten blir dålig/bra?

 

Edit: seriöst, du hade rätt och jag fel, efter att ha funderat på det. Min tanke var nog bra men utförandet mindre bra. Hade jag varit smart hade jag lyssnat till :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft din avatar länge, inte likt dig, börjat tackla av? :lol:

 

Såg ditt inlägg om snittförtjänst per hand i Opterons dagbok. Med det snittet hade jag grindat 50K+ händer månad efter månad i 3-4 år. Men det är väl så att när musen är mätt är mjölet beskt... :-) Fast det blir väl en skev jämförelse eftersom man som lönearbetare gör 160+ timmar per månad för en "gäddas" ;-) genonmsnittliga dagsinkomst. Klart man kunde tänka sig att göra samma timmar på pokern och dra in minst en årslön per månad.

 

Nä, jag är inte bitter, eller avundsjuk, jo, "lite" kanske...:roll: Fast jag vill inte byta de dagar då du har downswings, mår själv dåligt när jag förlorar en hundring eller två på SvS...

 

Se nu till att klonka rejält så du kan köpa dig en fet skogsfastighet, då kan du bjuda in mig att döda Bambisar och så gör vi kulinariska läckerheter av dom! Tänk dig en kräftstjärtssoppa på Vätternkräftor med en skvätt champagne i till förrätt. Till huvudrätt en rådjurssadel med trattkantarellsås (fond gjord av märgen) och en potatisbakelse. Till efterrätt en chokladcremebruleé med ett mörkt muscovadosocker. Borde bli nice, eller hur? F-n blev hungrig, får bli youghurt med musli...:cry:

 

Ha det gott Jens!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk dig en kräftstjärtssoppa på Vätternkräftor med en skvätt champagne i till förrätt. Till huvudrätt en rådjurssadel med trattkantarellsås (fond gjord av märgen) och en potatisbakelse. Till efterrätt en chokladcremebruleé med ett mörkt muscovadosocker.

/Patfor

 

Om jag köper stt stort gods nån gång så bjuder jag in dig! Blev nästan kär när jag läste detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massa text som jag klipper ner för det ska bli lite mer lättöverskådligt att citera.

/Patfor

 

Avataren är ju på min favorittjej, flickvännen ;-)

Ser dessutom rätt bra ut, tittandes upp mot himlen, som mina mål!

 

Ja, jag är nog lite förblindad, dessutom svårt att toppa mina rekordmånaden i Dec+jan nu. Har varit sjuk etc och lite med så det har varit tufft.

Sen har jag rätt så dåligt psyke för poker så jag har det väldigt tufft i downswings, det är och har alltid varit min största brist och jag har svårt att se det bli helt bra. Men ja, tanken är ju att vinna $30k/månad varav $20k skall investeras på börsen månatligen.

 

Och testa att spela 6 bord 160 timmar en månad, då är du inte människa längre sen! Däremot kan jag också förstå hur det ser ut för "ickepokermänniskor" . "Han sitter där och spelar in mycket pengar genom att klicka på musen och ha roligt". Utomstående personers syn på pokerproffs är mycket felriktad, det är inte glamouröst, roligt etc. Det är ett jäkla gnetande och en bergochdalbana för humöret, egentligen mår inte många proffs bra alls mestadelen av tiden, men det vet inte alla om, de ser bara hur någon får in mycket pengar och reser runt i europa i lyx.

 

Visst, det är så för vissa, men det kanske är <5%.

 

Seriöst, jag fick lust att köpa en fastighet direkt när du skrev det där, lät sjukt gott och kantareller är en av mina absoluta favoriträtter! Kräftor också :shock:

Fixar du det dagligen och andra liknande rätter kan du få flytta in i gästhuset som personlig kock! Det ingår gratis pokerlektioner också! :-D

 

Såg att du haft en lyckad skottning med, grattis!

 

 

Hehe, det var inte meningen att vara dryg :/

Hehe, Jag gav ju igen så vi är kvitt nu, typ.

 

Inget spel igår, var med tjejen och lagade mat etc, men idag är hon bortrest --> Golden opportunity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart är alla HH's som jag ska lära mig av? :roll:;)

 

De är fast i primas HH fil, eftersom jag inte har PTO2 så kan jag inte ladda ner de :shock:

 

Många som gjort högskoleprovet idag, jag har alltid funderat på att göra det igen för att se om jag blivit visare. De senaste två gångernahar jag haft typ 18/20 på alla delar utom orden för att ha runt 15+17 där och paja allting. Jag var iofs bara 18 och 19, men ändå. 1,3 och 1,3.

 

Påminn mig nbästa gång det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner senaste beta patchen så går händerna att importera: Finns här

 

Såhär ska ni INTE spela iaf.

 

 

- BobCore2 sitting in seat 1 with €234.90

- conny55 sitting in seat 2 with €400.00 [sitting out]

- ultimatefox sitting in seat 3 with €474.60

- NO_WEEDS sitting in seat 4 with €649.60 [Dealer]

- Djens83 sitting in seat 5 with €409.88

- rain1812 sitting in seat 6 with €176.00

 

Djens83 posted the small blind - €2.00

rain1812 posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Djens83: 8 of s, J of c, J of d, 8 of h

BobCore2 raised - €14.00

ultimatefox called - €14.00

NO_WEEDS folded

Djens83 called - €14.00

rain1812 raised - €70.00

BobCore2 called - €70.00

ultimatefox called - €70.00

Djens83 called - €70.00

 

** Dealing the flop: 10 of c, 6 of d, 2 of s

Djens83 checked

rain1812 went all-in - €110.00

BobCore2 went all-in - €164.90

ultimatefox folded

Djens83 called - €164.90 <-- Hade 20%, behövde mer men det är ändå en tiltsyn. Det var efter den där jag gick ut och gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart står casanos stege mot min Max wrap + flushdrag :cry::-(

 

Ja, för i övrigt är du absolut inte sveriges största rötkuk just nu.

Saker jag såg på bordet:

 

3vägsallin i 2,5k potten, AA78ss på den ena, något på den andre och AJ8x på hata, brädan J535J.

 

5min senare: Hata betar, får omslag allin, synar med 7733 dvs 7 högt fd och klonkar. Så klaga lagom, du har inte blivit 1outad 5 ggr på 3 dagar :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, för i övrigt är du absolut inte sveriges största rötkuk just nu.

Saker jag såg på bordet:

 

3vägsallin i 2,5k potten, AA78ss på den ena, något på den andre och AJ8x på hata, brädan J535J.

 

5min senare: Hata betar, får omslag allin, synar med 7733 dvs 7 högt fd och klonkar. Så klaga lagom, du har inte blivit 1outad 5 ggr på 3 dagar :-D

 

Jo, men det berodde en ultra tilt triggad av MR. caracas som lyckades syna 2 man AI med pari åttor no draw när jag har AAds med flushdrag och backdoor flush... :-( :-( :cry:

 

Men ok, jag ska inte klaga har haft en "hyffsad" månad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...