Gå till innehåll

Djens daytradardagbok.


Djens

Skulle du läsa den här bloggen om den ej fanns på PF utan som fristående?  

164 medlemmar har röstat

  1. 1. Skulle du läsa den här bloggen om den ej fanns på PF utan som fristående?

    • Ja.
      31
    • Nej.
      133


Recommended Posts

  • Svars 686
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Redigerar du bort den där tack, innan jag ber en moderator göra det, fast om en moderator ser det här inlägget så ta bort den där bilden.

 

Vill du posta bilder på fula silikonbröst så gör det i din egen dagbok om du har en.

 

Jag ber om ursäkt. Var ett avsett som ett skämt även om det var lite ogenomtänkt.

 

Har du mensproblem?

 

En dålig pokerdag eller två kan väl få vem som helst ur balans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du mensproblem?

 

Varför skulle jag vilja att någon postar något som jag tycker är fult i min dagbok? Det kunde inte handmadegod veta så det kanske var överilat, men en fråga i stil med:

"Dåligt med tjejbilder här, är det okej om jag postar en?" innan inlägget ifråga tycker jag hade varit en väldigt bra approach till det hela, tycker inte du det?

 

Jag skulle dessutom vilja se din nuna efter att ha förlorat några svenssonlöner om dagen i några månader och få höra hur glad du är också.

 

Men det där att jag inte är på topphumör och kanske inte är så jätteglad om dagarna kanske du har missat och därför tyckte du att ditt inlägg var passande?

 

Du gillar även att sparka på folk som ligger ner kanske?

 

Jag förväntar mig ett svar med motivation om varför du skrev det du skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle jag vilja att någon postar något som jag tycker är fult i min dagbok? Det kunde inte handmadegod veta så det kanske var överilat, men en fråga i stil med:

"Dåligt med tjejbilder här, är det okej om jag postar en?" innan inlägget ifråga tycker jag hade varit en väldigt bra approach till det hela, tycker inte du det?

 

Jag skulle dessutom vilja se din nuna efter att ha förlorat några svenssonlöner om dagen i några månader och få höra hur glad du är också.

 

Men det där att jag inte är på topphumör och kanske inte är så jätteglad om dagarna kanske du har missat och därför tyckte du att ditt inlägg var passande?

 

Du gillar även att sparka på folk som ligger ner kanske?

 

Jag förväntar mig ett svar med motivation om varför du skrev det du skrev.

 

Jag tycker inte det var överilat. Det var helt och hållet en miss av mig. Tänkte att det kunde vara ett kul skämt med tanke på din förra dagbok men så här i efterhand känns det bara dumt. Ingen bra ursäkt kanske men likväl en förklaring till varför jag posta bilden.

 

Nice Dagbok. Keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej Damer (om det finns några) och Herrar, titta noga, en sån här människa blir man om man spelar på B2B! Ta det varnande exemplet och låt eran oskuldsfullhet stanna! :shock:

 

JAAA!! B2B är som en drog! Man blir badbeatad till förbannelse och livet handlar endast om att besegra riggen. Som grädden på moset blir man en bitter människa som älskar att se andra fara illa, endast för att man önskar så innerligt att någon annan på denna jord kan ha det lika jävligt! :evil:

 

Djens, HerrDaniel, HataB2B unt moi på næsta kryssning, vad sægs?

 

Yessss! Jag är på så länge det inte krockar med nån tenta eller nåt! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har gjort det och hittar verkligen ingenting negativt förutom om börsen går in i en väldigt högkonjunktur och maxcertifikatet slår i taket, jag ser inte det som att det kommer ske särskiligt ofta och därav +ev.

 

Det är inge bråttom heller, om du har tid någon dag och har lust att luska lite och hitta någon baksida så är det bara att skriva svaret här för jag följer DBn! Keep on rocking

 

Jag ska ge dig ett hett tips. Vill du lära dig saker och ting om derivathandel så ska du nog inte vända dig till nån på ett pokerforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har gjort det och hittar verkligen ingenting negativt förutom om börsen går in i en väldigt högkonjunktur och maxcertifikatet slår i taket, jag ser inte det som att det kommer ske särskiligt ofta och därav +ev.

 

Det är inge bråttom heller, om du har tid någon dag och har lust att luska lite och hitta någon baksida så är det bara att skriva svaret här för jag följer DBn! Keep on rocking

 

det finns inga gratis luncher eller hur man nu ska uttrycka det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har gjort det och hittar verkligen ingenting negativt förutom om börsen går in i en väldigt högkonjunktur och maxcertifikatet slår i taket, jag ser inte det som att det kommer ske särskiligt ofta och därav +ev.

 

Det är inge bråttom heller, om du har tid någon dag och har lust att luska lite och hitta någon baksida så är det bara att skriva svaret här för jag följer DBn! Keep on rocking

 

Läst lite och okej, det låter väldigt bra, därför är det nåt som inte stämmer. Som Zyr sa, "There is no such thing as a free lunch". Mina frågetecken är:

 

Vad händer om man avslutar certet i förtid? Såg inget om det och det är troligen här som boven ligger. Säg att marknaden börjar röra på sig rejält åt ett håll eller det andra och då vill du avsluta certet, troligen förlorar man rejält på det. Jag avskyr verkligen saker som låser pengar längre tider.

 

Vad är avgiften? Det hade de gömt.

 

Förutom det så låter det ganska okej, men börsen går ju inte sidledes så ofta, vetinte vem som sa det, men någon sa:

"Alla derivat är helt enkelt sätt för bankerna att tjäna pengar", så sant så sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min marknadsgissning.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

elkilo.JPG

 

Ovan är Dow jones industrial average dag för dag.

Jag har ritat in en rät motståndslinje (ca) på trippeltoppen och en (ungefärlig) ja, jag gjorde det bråttom siffrorna är inte exakta, exakta grejer gör jag bara åt mig själv. :-)

 

Vi är i fas 1 (bear market rally). Vi kommer troligen göra ett försök att bryta toppen en fjärde gång. Fas 2 inträffar OM vi får en kvintupel(stavas det så?)topp och vänder neråt, då anser jag rallyt vara över och vi ska ner under januaribottnen. Dvs ett utmärkt tillfälle att gå in i negativa positioner/ligga likvid.

 

Om vi lyckas bryta trippeltoppen så kan vi få en lugnare börs i några månader tror jag.

 

Jag tror sannolikheten är överlägset störst för fas 2. Notera också att vi "bygger" en inverterad huvudskuldra ifall vi får en uppgång i 3. Teun sa att vi ska upp en bit till i BearMarketRallyt, den mannen ska man lita på (hans trackrecord får ni googla men hans sälj/köp calls har varit väldigt exakta), men jag tror vi ska hälsa på en sista gång uppe vid "toppen". Kanske nästa fredag, för att sedan vända neråt för en lång tid framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framförallt är jag besviken på att han exkluderade en viss Cleburne! Erfarenhetsgraden och rutinen saknas...

 

Givetvis så skall Cleburne in i bliden! Tror faktiskt att jag fick en infratcion för ett bra tag sedan för ett beef med Cleburne. Tror dock att Herr Cleburne tycker om mig mer nu än då :)

 

 

Djens, hoppas verkligen att trenden vänder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis så skall Cleburne in i bliden! Tror faktiskt att jag fick en infratcion för ett bra tag sedan för ett beef med Cleburne. Tror dock att Herr Cleburne tycker om mig mer nu än då :)

 

 

Djens, hoppas verkligen att trenden vänder!

 

Politics makes for strange bedfellows.

 

Men du måste fortfarande betala för saneringen av brunnen... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det här är det galnaste spreadbetet jag gjort och kommer göra, enligt min plan ovan, nästa vecka är det bankerna som rapporterar, de kommer visa usla resultat men estimaten är så låååga att det kommer tas emot bra som rapporterna gjorts innan av banker. Starkt stöd på 12400, MA50 är stigande.

 

 

Men som sagt, bära eller brista, går detta fel så är kontot bust för tredje gången och då är det uppenbarligen inte min grej. Och nej, MM gällande det här har jag aldrig haft, och det här är rätt dumt, men R/R på det här bettet känns bra.

 

(When the probability is great, place a big bet)

(Buy very aggressively on retests of intraday lows)

 

$130/punkt på DJIA, start 12394, stoploss på 12370. Vinsthemtagning på 12700.

$400/punkt på S&P 500,start 1340.1 stoploss på 1338.4 Vinsthemtagning på 1370.0. (Räknade fel första gången).

 

Idiot eller geni, det är frågan.

Nu i efterhand borde jag ha haft mer fokus på S&P500 dock, men vi får se om de går neråt de siffrorna igen...

 

edit: Jag räknar med konsolidering runt 12400 resten av kvällen så det blir nog inte så spännande, bra tid att pokra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du mensproblem?

 

Inget att bli upprörd över Jens! Mensproblem har vi alla till och från så frågan är inte helt irellevant! Har dom PMS så är de inte direkt ngn tillgång i förhållandet, under mensen så kommer man inte "till" och uteblir mensen så är det en bulle på jäsning vilket kanske inte var vad man tänkt....:roll::lol:

 

Tror bestämt Leoo blev lite upprörd över mtt "fiskiga" spel med JJ handen mot hans AA. Men allvarligt, hade du satt honom på AA där? AA är troligtvis den enda handen som tar syn mot min allin och den sätter jag honom inte på, anser att mitt spel var oerhört logiskt om än ngt aggresivt.

 

Plussar du bra på SvS? Gör du det så borde det ju vara ett smart drag att bara spela där även om du inte får VIP-poäng eller rakeback. Kanske svårt att hitta vettiga games?

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyggligt går det på svenskaspel faktiskt, typ enda sajten jag plussar på.

Får coachning live av Othello nu, då går det såhär:

 

***** Hand 664839728 *****

50.00/100.00 Omaha (PL) - Sunday, April 13, 2008 2:13:50 AM

Karin 6 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: ParadokS (8311.19)

Plats 2: don dego (14360.06)

Plats 3: whatashame (24945.00)

Plats 4: StorGädda (18070.00)

Plats 5: Djens (22627.54)

don dego lägg LM 50.00

whatashame lägg SM 100.00

** Giv **

ParadokS [N/A, N/A, N/A, N/A]

don dego [N/A, N/A, N/A, N/A]

whatashame [N/A, N/A, N/A, N/A]

StorGädda [N/A, N/A, N/A, N/A]

Djens [4s, 5h, 7r, 6s]

*** Bet Runda 1 ***

StorGädda Höj till 350.00

Djens Höj till 1200.00

ParadokS Lägg

don dego Lägg

whatashame Lägg

StorGädda Höj till 3750.00

Djens Syna 3750.00

*** Flop(Board): *** : [3s, 2h, 8s]

*** Bet Runda 2 ***

StorGädda Satsa 7650.00

Djens All-in 18877.54

StorGädda All-in 14320.00

*** Turn(Board): *** : [3s, 2h, 8s, 5r]

*** River(Board): *** : [3s, 2h, 8s, 5r, 5k]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 36275.00

ParadokS Lägger mig Vinst: 0.00

don dego Lägger mig Vinst: 0.00

whatashame Lägger mig Vinst: 0.00

StorGädda Lägger mig Vinst: 0.00

Djens [4s, 5h, 7r, 6s] Stege med högsta kort sexa 6,5,4,3,2 Vinst: 36275.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...